pavol54 Lenže medzi výrobcom a spotrebiteľom existuje nutný distribučný článok a ako povedal nebožtík Dlouhý prvý povojnový minister hospodárstva, "Co se bude prodávat bude určovat obchod ne výroba" Výrobca si akurát môže lámať hlavu nad tým ako a koľkými presvedčí obchodníka aby radšej zobral jeho produkciu (ako od iného dodávateľa z domova či z cudziny) a zelenina nie sú klince ani práca, tie nepostoja. obchod musí mať z predaja : refundované straty, zisk, percentuálnu maržu a obchodník spravidla svoj prospech
Obchod si vzdy bude hajit iba svoje zaujmy, to je jednoducho fakt a rovnako by sme sa spravali aj my dvaja v pozicii obchodu. Ocakavat od obchodu (ci od zakaznika) nejake altruisticke spravanie je absolutna somarina.
Ci sa ti to paci alebo nepaci, uz davno zijeme v dobe, kedy sa vyrobca musi starat, ako svoj vyrobok preda. Jednoducho vyrobnych kapacit je 10 x tolko ako kupnej sily, takze predaju ti, ktori vedia aj pohnut rozumom. Nie je to lahke, nevysmievam sa, nekritizujem, sam som v rovnakej situacii.
Som vyrobca slovenskeho tovaru, ktory musim vediet dostat do celeho sveta, inak neprezijem ani jeden den, pretoze v SR pre nase vyrobky nejestvuje trh. Myslis, ze obchod mal zaujem o nejaky novy produkt zo Slovenska, ked sme zacinali? Este ani dnes sa mnohi obchodnici so mnou nebavia.
Museli sme si vysliapat cesty sami, nie je to jednoduche ale da sa. Preto, ako majitel firmy sa teraz venujem z 20% vyrobe (len to obcas kontrolujem, na to mam ludi) ale z 80% marketingu (na ktory mam mimochodom tiez ludi).
Myslis ze dostat slovensky cesnak na slovensky trh je tazsie, ako dostat novy, totalne neznamy slovensky vyrobok do USA co Japonska, pripadne do Mexika lebo Juznej Afriky?