Naša firma vykonáva servis elektrických zariadení. Na túto službu sa nevzťahuje povinnosť evidovat platby cez ERP, preto naši servisní technici vystavujú pri platbe v hotovosti u zákazníka "zjednodušený daň.doklad", kde rozpíšu ZD, DPH a sumu celkom. Zákazníkovi potom priloží montážny list s rozpisom práce a tento doklad si zaradíme do evidencie DPH.
Do akej výšky je možné prijať takúto platbu v hotovosti na základe tohto zjednodušeného dokladu aniž by sme museli vystavovať faktúry?
A ako to bude po novele od 1.1.2013 kedy zákon definuje nový pojem zjednodušená faktúra.
Čítala som novelu a nerozumiem zda tá výška može byť 100 EUR alebo 1000 EUR ?????
Nebol by problém vystavovať riadne faktúry, ale problém by bol v tom, že pokial prijme servisný technik platbu na základe faktúry, tak potom by táto úhrada už musela isť cez ERP a to by znamenalo kúpiť každému z desiatich servisných technikov zamestnaných v našej firme vlastnú kasu a to významne zvýši náklady firmy.
Ďakujem za radu