Dobrý deň,
Som študent vysokej školy, pred rokom som kúpil v istej nemenovanej spoločnosti notebook značky HP ktorý sa mi začal prehrievať. Následne po 3 reklamáciach toho istého druhu mi bola uznana eskalácia notebook som podla inštrukcií predávajúceho poslal do servisu na eskaláciu a ďalej som mal kontktovať predajcu čo som urobil. Najprv mi predávajúci poskytol informáciu, že mi vráti sumu notebooku ale len bez DPH ciže -20% voči čomu som sa ohradil na základe zákona, že je povinný mi vrátiť plnú sumu notebooku. Potom mi poslal mail v ktorom uvádzal, že peniaze mi vráti až ked mu peniaze vráti spoločnosť HP(neuviedol žiadny časový úsek kolko to môže trvať.). Po asi mesiaci naťahovačiek som mu poslal taký ostrejši email v ktorom som uvádzal že ak mi do 25.9. 2012 nevráti kúpnu sumu notebooku, začnem sa bránit podnetom na SOI (slovenskú obchodnú inšpekciu, úrad na ochranu spotrebiteľa a ak bude nevyhnutné tak aj súdnou cestou. Načo mi predávajúci odpísal
že : "Zatial sme nedostali peniaze , a my nemame ani Vas notebook, postupujeme preto v sulade so zakonmi, ktore nam nedovoluju spravit dobropis skor, ako by sme mali bud dobropis od dodavatela, alebo tovar, alebo peniaze. Akonahle budu splnene zakonom stanovene nalezitosti, potom budeme dalej postupovat podla platnych zakonov.
Kontaktovanie organov schvalujem, ale potom Vas vyhrazny mail prosim tiez predlozte na policii, urcite budu vediet, ako postupovat, vydieranie je trestnym cinom. A co sa tyka SOI, kontaktovat ich je velmi dobry napad, skuste co najskor, v idealnom pripade Vas dokonca predbehnu, a podla zakona musime uprednostnit veritela, ktory pride skor, inak povedane, vyplatime SOI, tak nedostanete nic Vy."
Neuvedomujem si že by som ho niekde v emaile vydieral, však som sa len domáhal svojich práv. On ma zavádzal, klamal. Neviem ako mám ďalej postupovať a prišiel som Vás sem poprosiť o radu.
Ďakujem.