Zavrieť

Porady

Reklamácia - problém

Dobrý deň,
Som študent vysokej školy, pred rokom som kúpil v istej nemenovanej spoločnosti notebook značky HP ktorý sa mi začal prehrievať. Následne po 3 reklamáciach toho istého druhu mi bola uznana eskalácia notebook som podla inštrukcií predávajúceho poslal do servisu na eskaláciu a ďalej som mal kontktovať predajcu čo som urobil. Najprv mi predávajúci poskytol informáciu, že mi vráti sumu notebooku ale len bez DPH ciže -20% voči čomu som sa ohradil na základe zákona, že je povinný mi vrátiť plnú sumu notebooku. Potom mi poslal mail v ktorom uvádzal, že peniaze mi vráti až ked mu peniaze vráti spoločnosť HP(neuviedol žiadny časový úsek kolko to môže trvať.). Po asi mesiaci naťahovačiek som mu poslal taký ostrejši email v ktorom som uvádzal že ak mi do 25.9. 2012 nevráti kúpnu sumu notebooku, začnem sa bránit podnetom na SOI (slovenskú obchodnú inšpekciu, úrad na ochranu spotrebiteľa a ak bude nevyhnutné tak aj súdnou cestou. Načo mi predávajúci odpísal

že : "Zatial sme nedostali peniaze , a my nemame ani Vas notebook, postupujeme preto v sulade so zakonmi, ktore nam nedovoluju spravit dobropis skor, ako by sme mali bud dobropis od dodavatela, alebo tovar, alebo peniaze. Akonahle budu splnene zakonom stanovene nalezitosti, potom budeme dalej postupovat podla platnych zakonov.

Kontaktovanie organov schvalujem, ale potom Vas vyhrazny mail prosim tiez predlozte na policii, urcite budu vediet, ako postupovat, vydieranie je trestnym cinom. A co sa tyka SOI, kontaktovat ich je velmi dobry napad, skuste co najskor, v idealnom pripade Vas dokonca predbehnu, a podla zakona musime uprednostnit veritela, ktory pride skor, inak povedane, vyplatime SOI, tak nedostanete nic Vy."

Neuvedomujem si že by som ho niekde v emaile vydieral, však som sa len domáhal svojich práv. On ma zavádzal, klamal. Neviem ako mám ďalej postupovať a prišiel som Vás sem poprosiť o radu.

Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Posli mu pisomne odstupenie od zmluvy, uved cislo uctu,kde ti ma napr. do 3 dni poslat plnu sumu,za ktoru si tovar kupil.
    jedna sa nielen o tretiu reklamaciu,ale aj nedodrzanie 30 dnoveho terminu.
    Teba ako zakaznika nemusi zaujimat, ci on uz peniaze dostal,alebo nie...

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    ak chces, tu mas aj kontakt na poradnu pre spotrebitelov :


    Máte konkrétnu spotrebiteľskú otázku k téme uplatnenia reklamácie?
    Obráťte sa na naše
    spotrebiteľské poradne

    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
    Volajte poradenskú linku:
    02 544 111 48
    0905 719 874

    FiloNTX je offline (nepripojený) FiloNTX

    FiloNTX
    A ako mam prosim Vas postupovat, ak mi predajca nebude reagovat na pisomne odstupenie od zmluvy ani na email.
    A este by som Vas poprosil o vyjadrenie sa k tejto casti :
    Kontaktovanie organov schvalujem, ale potom Vas vyhrazny mail prosim tiez predlozte na policii, urcite budu vediet, ako postupovat, vydieranie je trestnym cinom. A co sa tyka SOI, kontaktovat ich je velmi dobry napad, skuste co najskor, v idealnom pripade Vas dokonca predbehnu, a podla zakona musime uprednostnit veritela, ktory pride skor, inak povedane, vyplatime SOI, tak nedostanete nic Vy.

    Moj "vyhrazny" mail vyzeral asi takto:
    . Po tom ste mi dali opat nepravdivu informaciu o tom ze mi mozte vratit sumu ale len bez DPH, a naposledy teraz tato informacia o termine vratenia penazi... to uz nema cenu ani komentovat. Tato reklamacia sa taha uz cez 30 dni, ak aj nadalej ste rozhodnuty postupovat jak doteraz a ak mi do 25.9.2012 nevratite kupnu sumu notebooku zacinam sa branit, moje kroky budu nasledovne : posielam podnet na obchodnu inspekciu, urad pre ochranu prav spotrebitela a ak nebude stacit tak aj trestne oznamenie.
    Naposledy upravil FiloNTX : 21.09.12 at 09:04

    Reklamácia - problém

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.