Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
rad by som sa opytal aku sumu treba vratit spotrebitelovi, ktory zaplatil na eshope kartou za tovar, ktory nasledne neprevzal resp. vratil v lehote 7 dni. Ide o to, ze pri platbe kartou si banky stahuju x% poplatok, cize realne sme dostali na ucet menej penazi ako by sme teoreticky mali vratit.
Moze ist tento poplatok na ukor spotrebitela? Alebo je mozne si ho nejakym sposobom vymahat od banky?
Dakujem.
Brano.
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
rad by som sa opytal aku sumu treba vratit spotrebitelovi, ktory zaplatil na eshope kartou za tovar, ktory nasledne neprevzal resp. vratil v lehote 7 dni. Ide o to, ze pri platbe kartou si banky stahuju x% poplatok, cize realne sme dostali na ucet menej penazi ako by sme teoreticky mali vratit.
Moze ist tento poplatok na ukor spotrebitela? Alebo je mozne si ho nejakym sposobom vymahat od banky?
Skuste sa informovat od dodavatela platobneho terminalu / banky, myslim si ze transakcie kartou sa daju aj refundovat, v tomto pripade by ste nemal platit tych 2,5%. Druha vec je, ze 2,5% z transakcie je dost vela, kto je vas poskytovatel?
... akosi mi uniká pointa, čo s tým má spoločné banka; veď ona platbu zrealizovala/vyinkasovala/poukázala... že zákazník tovar neprevezme/vráti sa banky podľa mňa netýka.
Riesenie na prijmanie kariet cez internet dodavaju banky, alebo dalsie spolocnosti. Tieto maju svoje podmienky pre poskytovanie takejto sluzby, niektore maju v podmienkach napriklad aj refundaciu. Preto som sa pytal, kto konkretne v tomto pripade poskytuje riesenie, moze to byt aj banka...
V zmysle § 12 Zák. č. 108/2000 a rozhodnutie ESD 4. senátu je prevádzkovateľ povinný vrátiť spotrebiteľovi peňažné plnenie, ktoré zaplatil, t.j. aj vrátane poštovného, ak bolo účtovane.