Zavrieť

Porady

Mám povinnosť informovať kupujúceho o expirácii produktov?

Ahojte,
mame eshop so zdravymi potravinami a zaujímalo by ma, či mám nejakú povinnosť uvádzať niekde expiráciu produktov.

Stal sa prípad, že kupujúca prevzala tovar, ten je v záruke stále ešte 5 dní, ostatné veci majú expiráciu až o mesiac. No ona nie je spokojná, že sme ju neinformovali o krátkej dobe spotreby.
Je niekde v zákone povinnosť, uvádzať doby trvanlivosti na eshope? alebo povinnosť informovať zákazníka v akých dobách spotreby sú mu produkty zasielané? Ja tiež neovplyvním, aké mi zašle výrobca.
Ďakujem
Naposledy upravil Nanacel : 23.10.12 at 10:38
Usporiadat
Téma je uzavretá.
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

ježiši,ty predávaš veci s 5dńovou zárukou?? ale veď ja nemám povinnosť to skonzumovať do 5 dní,ani do mesiaca....by som ti to pekne vytmavila,keby mi niečo také prišlo domov!
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

Kopretinka, nehnevaj sa, ale neprisla som sem po urážky.
Niektoré potraviny nemaju dlhu trvanlivosť. Okrem toho ked to zakaznicka kupovala malo to dlhsiu zaruku. Kym vyzdvihla balik, presiel tiez cas. Prosim, ak mi nevies poradit, chod urážať niekam inam. Podľa zákona predávajúci má povinnosť stiahnuť z trhu potravinu najneskôr v deň jeho expirácie. V obchode si tiez kupiš chlieb a má len 3 dni záruku.
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

Tiež som závislá od toho v akej expirácii mi privezie tovar výrobca. Máme otvorené len mesiac, takže tovar je čerstvý.
0 0
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

a kde som ťa prosím ťa urazila?? neporovnávaj s chlebom v obchode,tam ten chleba vidím a môžem si vybrať.v tvojom prípade tovar nevidím a preto existuje možnosť tovar vrátiť do 7dní bez udania dôvodu.Zákazníčke vráť peniaze a neber tovar od dodávateľa,ak nie je čerstvý.
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

kopretinka, mne nejde o zakonne vratenie tovaru v lehote 7 dni... o tom viem... s tym nemam problem...
tovar od dodavatela bol cerstvy..a asi nevies, ale dodavatel ti nevezme tovar spat kvoli tomu, ze tebe sa zda byt kratka doba trvanlivosti ....to je totiz subjektivny nazor...
A urazas ma tym, ze si dovolujes tvrdit, ze potravina, ktoru predavam je zla, pretoze ma 5 dní zaruku... my prinášame našim zákazníkom len tie najkvalitnejsie potraviny.
Potraviny doručené zákazníčke boli úplne bez vád a v poriadku a ona nereklamuje, že sú zlé alebo pokazené alebo chybné. Ja som sa pýtala na niečo iné.
Naposledy upravil Nanacel : 23.10.12 at 10:41
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

Nanacel Pozri príspevok
kopretinka, mne nejde o zakonne vratenie tovaru v lehote 7 dni... o tom viem... s tym nemam problem...
tovar od dodavatela bol cerstvy..a asi nevies, ale dodavatel ti nevezme tovar spat kvoli tomu, ze tebe sa zda byt kratka doba trvanlivosti ....to je totiz subjektivny nazor...
A urazas ma tym, ze si dovolujes tvrdit, ze potravina, ktoru predavam je zla, pretoze ma 5 dní zaruku... my prinášame našim zákazníkom len tie najkvalitnejsie potraviny.
Potraviny doručené zákazníčke boli úplne bez vád a v poriadku a ona nereklamuje, že sú zlé alebo pokazené alebo chybné. Ja som sa pýtala na niečo iné.
mňa by zaujímalo, čo konkrétne si predal, aký tovar, kt. mal spotrebu 5 dní.....(chlieb? pečivo? čerstvé mlieko? či čo to bolo....) aby sme ti nenadávali, objektívne posúdiť som chcela....
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

bol to pizza korpus ... celkovu trvanlivost od vyroby ma 2 mesiace... nie 5 dní... tie mal v dobe, ked si zakaznicka tovar vyzdvihla.. ale ide mi o to informovanie... nie o to, či mám právo alebo nie tovar zákazníčke poslat...
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

Nanacel Pozri príspevok
bol to pizza korpus ... celkovu trvanlivost od vyroby ma 2 mesiace... nie 5 dní... tie mal v dobe, ked si zakaznicka tovar vyzdvihla.. ale ide mi o to informovanie... nie o to, či mám právo alebo nie tovar zákazníčke poslat...
a koľko bolo tých korpusov? dali sa reálne "spotrebovať" u zákazníčky?
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

jedno balenie 300g, vnutri 3 kocky....v podstate spolu mensie ako jedna pizza...
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

Nanacel Pozri príspevok
jedno balenie 300g, vnutri 3 kocky....v podstate spolu mensie ako jedna pizza...
ak to bolo jedno balenie (predané tej zákazníčke) myslím , si, že nie je to také nič strašné.....ale pokiaľ ti ho vráti, tak už je preexpirované......

tak teda, ak nechceš mať zlú reklamu, pri predaji informuj zákazníka, popr. poskytni zľavu na takýto tovar.....
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

no, pozrela som sa na tvoju stránku a pri korpuse máš uvedené trvanlivosť 2 mesiace. Ked si to budem kupovať, tak budem presvedcená, že tie dva mesiace platia minimálne od datumu, kedy si to objednávam.

mmch, nepotrebuje to nejaké špeciálne skladovanie? Nevadí tomu preprava? Dá sa napríklad v lete zabezpečiť skladovanie v chlade?
1 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

tovar bol v akcii...len pri nom nebol datum spotreby... ja mam na shope pri kazdom produkte popis...ale uvadzat aj presnu expiraciu je proste nerealne... hlavne ak dostanem od vyrobcu 3 kusy tovaru kazdy s inou expiraciou...a to pri 500 druhoch...
V obchode sa mnohi na expiraciu ani nepozru a nerozculuju, ze muke, ci sladkosti končí zaruka o 3 dni, či o deň... ja si nemozem dovolit poslat zakaznikovi nieco po dobe zaruky...este aj si musim vypocitat, ak by to stalo na poste a on si to vyzdvihne neskor, aby to stale bolo v zaruke...
Naposledy upravil Nanacel : 23.10.12 at 11:48
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

to je doba, ktoru uvádza vyrobca...ale ani on mi ju nedoda s plnou trvanlivostou... skladovanie je do 25°C ... v lete sa predaj obmedzuje...
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

tu http://www.uvzsr.sk/forum/viewtopic....577ae356b1b7ea by si sa zrejme mohla dočítať, ako je to s tou trvanlivosťou. Aj keď vlastne predpokladám, že také máš preštudované
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

Daši ďakujem, ano to mam naštudovane, tak ako sme aj zaregistrovaní na Statnej potravinovej a veterinarnej sprave. no ani v zakone o potravinach, ci inde sa nepise o povinnosti informovat zakaznika o zarucnej dobe.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Trochu som sa do toho začítala a neviem, neviem.
Na obale je tuším povinnosť uvádzať minimálnu trvanlivosť. Ale ja mam pocit, že tým, že máš v obchode uvedené 2 mesiace a v skutočnosti je to iné, tak je to naozaj problém.
Možno bude treba premyslieť nejak inak objednávanie a zasielanie. Hlavne u takýchto potravín, ktoré majú kratšiu dobu spotreby. Lebo fakt, ke´d to má 2 mesiace, chvíľu je to v nejakom sklade, chvíľu trvá, kým to dorazí ku tebe. A ešte cesta k zákazníkovi, nebodaj sa rozhodne to vrátiť... A problém je fakt na svete.
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

Jasne... na obale je vždy presná trvanlivosť od výrobcu...všetky dietetické potraviny musia byt špeciálne balené. Ja to asi zo shopu tie trvanlivosti od vyrobcu pomazem... ale na druhej strane je to relevantny udaj pre zakaznika, ze ked mu to pride domov, nemoze cakat, ze to bude mat spotrebu este pol roka....
a chceme ponukat aj cerstvejsie potraviny ako len tie co maju trvanlivost pol roka a viac
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

.skúsme to prípadne rozobrať na drobné:
§ 9
Označovanie potravín a klamlivá reklama


(1) Ten, kto vyrába potraviny, manipuluje s nimi alebo ich umiestňuje na trh, je povinný ich označiť v kodifikovanej podobe štátneho jazyka /8c/ týmito údajmi:
a) b) c) d)
e) dátumom minimálnej trvanlivosti,....


(2) Za klamlivé označenie podľa osobitného predpisu /9/ sa pri označovaní potravín umiestnených na trh považuje také označenie, ktoré
a) uvádza spotrebiteľa do omylu, a to najmä
1. z hľadiska vlastností potraviny, ......... trvanlivosť, ........


a tu môže byť pes zakopaný - ja by som sa cítila naozaj uvedená do omylu
2 0
Andy Kralik Andy Kralik

Andy Kralik je offline (nepripojený) Andy Kralik

Prepáč, ale keď mi pošleš tovar ktorý má mať trvanlivosť 2 mesiace tesne pred zárukou (a nie je to pre to, ze som si to 3 tyzdne neprevzal na poste), tak ti ho možno vrátim a možno nie, ale s istotou si nikdy inokedy si u teba nič nekúpim.
Keby si ho mala označený ako pred vypršaním záruky, nič nepoviem.. ale ak ma na to neupozorníš, tak sa nečuduj.
To že nie si schopná si nakúpiť na sklad tovar v takom množstve, aby si ho vedela v rozumnom čase predať, je len a len tvoj problém
3 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

Andy, chapem, čo myslis, ale my sme otvorení 1 mesiac a toto bola prva dodavka od vyrobcu...chapes uz aj ty? Ver mi, že to nie je o mojej neschopnosti.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať