Zavrieť

Porady

Mám povinnosť informovať kupujúceho o expirácii produktov?

Ahojte,
mame eshop so zdravymi potravinami a zaujímalo by ma, či mám nejakú povinnosť uvádzať niekde expiráciu produktov.

Stal sa prípad, že kupujúca prevzala tovar, ten je v záruke stále ešte 5 dní, ostatné veci majú expiráciu až o mesiac. No ona nie je spokojná, že sme ju neinformovali o krátkej dobe spotreby.
Je niekde v zákone povinnosť, uvádzať doby trvanlivosti na eshope? alebo povinnosť informovať zákazníka v akých dobách spotreby sú mu produkty zasielané? Ja tiež neovplyvním, aké mi zašle výrobca.
Ďakujem
Naposledy upravil Nanacel : 23.10.12 at 10:38
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

A tu sa mi kladie otázka....ak mám zákazníka informovať, tak ako dlho predtým? Týždeň, mesiac, či mam každému volať za každý jeden produkt?
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

Dáša_ Pozri príspevok
.skúsme to prípadne rozobrať na drobné:
§ 9
Označovanie potravín a klamlivá reklama



(1) Ten, kto vyrába potraviny, manipuluje s nimi alebo ich umiestňuje na trh, je povinný ich označiť v kodifikovanej podobe štátneho jazyka /8c/ týmito údajmi:
a) b) c) d)
e) dátumom minimálnej trvanlivosti,....


(2) Za klamlivé označenie podľa osobitného predpisu /9/ sa pri označovaní potravín umiestnených na trh považuje také označenie, ktoré
a) uvádza spotrebiteľa do omylu, a to najmä
1. z hľadiska vlastností potraviny, ......... trvanlivosť, ........


a tu môže byť pes zakopaný - ja by som sa cítila naozaj uvedená do omylu
Dasi, to v bode jedna sa tyka vyrobcu, ktory oznacuje potraviny datumom minimalnej trvanlivosti ... ak neprekladam popis, co nerobim, toto je vyriešené...

Co sa tyka tej dvojky, musela by som to brat tak, ze vsetci moji dodavatelia a vyrobci MŇA uvádzajú do omylu, keď mi v cenníku uvedú celkovú trvanlivosť, ale dodajú nie kompletnú.
Tiež je rozdiel v pojmoch ak sa uvedie slovo trvanlivosť a datum minimalnej trvanlivosti, či spotreby... toto je jasne oddelené...lebo zákon jasne stanovuje, že minimálna trvanlivost alebo spotreba musí byť označena datumom, v urcitych pripadoch staci mesiac a rok... neplatí pocet alebo doba : ako napr. 2 mesiace ... to je v zákone jasne stanovené...

Takže z toho usudzujem, že ak je napísané niekde Trvanlivosť 2 mesiace ... tak to urcite nie je doba spotreby a ani klamlivá reklama. Je to oficiálny údaj od výrobcu.
0 0
Ivana Š Ivana Š

Ivana Š je offline (nepripojený) Ivana Š

trvanlivosť 2 mesiace - je tam uvedený od výrobcu presný dátum výroby?
bolo vyrobené 23.10.2012 , trvanlivosť 2 mesiace
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

Ivana Š Pozri príspevok
trvanlivosť 2 mesiace - je tam uvedený od výrobcu presný dátum výroby?
bolo vyrobené 23.10.2012 , trvanlivosť 2 mesiace
vyrobca mi neudáva ziaden datum... napise len trvanlivost 2 mesiace ...a posle, co ma
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

až na obale zistím datum
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

vieš, takto ti poviem, ja prevádzkujem internetový obchod od roku 2006. A veľa vecí som sa naučila práve na svojich chybach. A až v praxi som videla, že sú proste veci, ktoré fungovať nebudú. A istý sortiment som musela aj vyradiť. A učím sa stále, najlepšie na vlastných chybách
Myslím, že toto bude sortiment, s ktorým to nebude uplne jednoduché. Ak by tvoja škoda bola iba tieto tri korpusy, tak si na tom výborne.

Zrejme fakt budeš musieť to označovanie nejak premyslieť. Lebo je to ťažké aj pre teba, ako obchodníka, aj pre mňa ako zákazníka. Možno že takýto tovar bude môcť byť iba na objednávku, a expedícia bude iba povedzme raz do týždňa. Prave kvôli dodržaniu takýchto vecí a lehot
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

Ano, človek sa naučí na chybách... ja viem už kopu vecí, ktoré neobjednám..no problém pri tychto dodavateloch je ten, ze dodavaju raz za mesiac...a keby to malo byt na objednávku, tak zakaznik caka aj mesiac na tovar... a to je to najhorsie, co nikto nechce
Uz som tam zriadila kolonku vypredaj a napisala ze obsahuje produkty s trvanlivostou mensou ako 1 mesiac... ale je to tazke ked mam na sklade 3 rovnake kusy a kazdy s inym datumom...

No skoda ze som sa tu aj tak nedozvedela odpoved na moju otazku... trocha ma porada v tomto sklamala ... teda ludia, co prispievaju a nie k veci...
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

Neviem o čom sa tu tak intenzívne bavíme že? potravinový kódex a jeho novely jasne píšu že výrobca je povinný uviesť na obale dátum najneskoršej spotreby(počas tejto doby ručí že budú mať predpísané vlastnosti, ale nikto nehovorí že sú po nej nekonzumovateľné), tým je zákazník dostatočne informovaný o tom dokedy má daný druh záruku do dňa najneskoršej spotreby ho môžeš predávať, a je vecou zákazníka či pri kúpe akceptuje uvedený deň. výrobca musí vedieť a musí stanoviť dlžku záručnej doby(táto zákazníka nemusí zaujímať (lebo by musel mať hlavu ako kôň aby tam všetky záručné doby vošli inú záručnú dobu má čerstvý chlieb,inú nakrájaný salám, inú maslo inú jogurt a inú mäkké salámy alebo suché a inú sterilizované výrobky. Preto sa od určitej doby na obale vyznačuje len dátum najneskoršej spotreby. Len tak medzi nami pri suchej saláme alebo sterilizovaných potravín 5 dní v ich skonzumovaní pri správnom skladovaní nehrá žiadnu úlohu, ale pri jogurte mlieku alebo krájanom saláme môže mať 5 dní podstatný vplyv na konzumovateľnosť a ich bezpečnosť .
0 0
bubkoch bubkoch

bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

Nanacel Pozri príspevok
Ahojte,

Je niekde v zákone povinnosť, uvádzať doby trvanlivosti na eshope? alebo povinnosť informovať zákazníka v akých dobách spotreby sú mu produkty zasielané? Ja tiež neovplyvním, aké mi zašle výrobca.
Ďakujem
odpoved na obe otazky je NIE
pokial zakaznik dostal tovar v dobe ktora spada do doby trvanlivosti, je vsetko v poriadku ...
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Možno je dôležitá iná otázka : nakúpi u teba nabudúce tento zákazník tovar, keď mu dnes prišli korpusy 5 dní pred koncom záruky?
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

Dáša_ Pozri príspevok
Možno je dôležitá iná otázka : nakúpi u teba nabudúce tento zákazník tovar, keď mu dnes prišli korpusy 5 dní pred koncom záruky?
Myslíš že treba o takého zákazníka stáť čo narobí viac problémov z ničoho ako osohu? Zaujímavé je že vždy narobia najviac hluku okolo seba takí čo nie sú na osoh. Mal som klienta ktorý moc toho nenakúpil ale k všetkému mal výhrady(akoby tomu rozumel) a ešte moje výrobky zo svojho subjektívneho pohľadu hodnotil negatívne, tak som už viac nič nedodal, naopak inak sa choval väčší odberateľ.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

pavol54 Pozri príspevok
Myslíš že treba o takého zákazníka stáť čo narobí viac problémov z ničoho ako osohu? Zaujímavé je že vždy narobia najviac hluku okolo seba takí čo nie sú na osoh. Mal som klienta ktorý moc toho nenakúpil ale k všetkému mal výhrady(akoby tomu rozumel) a ešte moje výrobky zo svojho subjektívneho pohľadu hodnotil negatívne, tak som už viac nič nedodal, naopak inak sa choval väčší odberateľ.
no ved ja som tiež dnes zrušila objednávku od takého zákazníka, čo som si s ním vymenila 20 mailov, priviezla mu špecialne na objednávku niečo, čo tak ľahhko nepredám. ALe nech je to radšej na sklade ...

Ale toto sa trochu obávam, že bude vadiť viacerým - obzvlášť, keď ide o rôznych alergikov. Budú to matky kupovať svojim deťom....

No ale keď bude obchod fungovať aspoň rok, ak sa uvidí... Možno toto bude jediný zákazník, ktorý sa na to sťažuje
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Nanacel Pozri príspevok
vyrobca mi neudáva ziaden datum... napise len trvanlivost 2 mesiace ...a posle, co ma
Podla mna by vyrobca mal udavat aj datum vyroby.
Samotny udaj "trvanlivost 2 mesiace" bez uvedenia datumy vyroby, ci balenia je zavadzajuci a nic nehovoriaci!!!
Trvaj na tom, aby vyrobca oznacoval tovar datumom vyroby.
Urcite aj ty,ako zena, kucharka dokazes rozoznat kedy je polotovar cerstvy,alebo dlho stojaci niekde v chladiacom boxe.
Spokojny zakaznik pride znovu,ale nespokojny viac nepride, neobjedna a urobi zlu reklamu...

Inak, keby si mne poslala vyrobok tesne pred koncom zaruky, pri ktorom predpokladam, ze ma cca 2 mesacnu trvanlivost, tiez by som asi druhy krat u teba nenakupila.
Tolerovala by som, keby bol maximalne v polovici trvanlivosti.

Tovar, tesne pred skoncenim trvanlivosti by som kupila jedine v tom pripade, ze som o tom upovedoma vopred a viem, ze tovar stihnem ihned minut.
0 0
Ankaa7 Ankaa7

Ankaa7 je offline (nepripojený) Ankaa7

A keby si to riešila tak, že pri produktoch v eshope uvedieš trvanlivosť DO a dátum?
Teda NIE trvanlivosť dva mesiace, ale trvanlivosť do dajme tomu 28.10.
Hm?

PS - A keď máš tri produkty rovnakého typu, napríklad tri koprusy a každý má iný dátum spotreby, tak by si to tam nejakým spôsobom vyznačila, neviem aké možnosti má tvoj eshop. Napríklad. Skladom 3 ks, trvanlivosť do 26.10, 28.10. a 1.11. Alebo každý korpus nahodíš ako zvlášť položku, teda ako tri položky.
0 0
Andy Kralik Andy Kralik

Andy Kralik je offline (nepripojený) Andy Kralik

Kupujem pravidelne cez e-shopy skoro všetko. Do nákupných centier idem 2x za rok, maximálne, nemám ich rád. Chodím pravidelne - osobne do kamenného obchodu - len do potravín, aj to len preto, že ponuka na na nákup potravín cez internet je zatiaľ slabá. Myslím že som typom zákazníka, ktorý by vás ako obchodníkov mohol zaujímať. Vyhovuje mi ak mi tovar dovezie kuriér, vyhovuje mi ak mi predtým zavolá a nie je problém ho odviesť na inú adresu podľa toho kde sa zdržujem (doma,v práci, na návšteve u svokrovcov..)

Takže môj pohľad:
Som rád keď je jednoznačne uvedené čo kupujem a v akom je to stave. Elektroniku kupujem v obchode, ktorý jasne označuje či je vec nová, či je to jeden z posledných kusov a bude k dispozícii nová verzia, či je rozbalená pretože vec už niekto kúpil a vrátil ju (aj keď to na prvý pohľad vidieť nebude), či už bola použitá ako produkt na vyskúšanie na nejakej výstave. Niekedy mi použitá vec vadí, niekedy nie a využijem to že na ňu dostanem zľavu (aj keď reálne vzhľadom na celkovú cenu zanedbateľnú).
Som rád ak má obchodník uvedené či je vec na sklade alebo potrebuje ju objednať (a hlavne má údaj v poriadku). Je to dosť veľký rozdiel či tovar dostanem do 3 dní alebo za 2 týždne. Sú momenty keď chcem tovar rýchlo a radšej si vyberiem z toho čo je na sklade a keď mi je to jedno.
Neupokojujte sa tým že na Slovensku nemáte konkurenciu, že je málo možností kupovať váš tovar. Sme v EU, sme v eurozóne, obchodníkov ktorí predávajú rovnaký tovar je dosť. Nemám probém nakupovať nemecký tovar v nemeckom e-shope.Cena kuriéra veľmi rozdielna nie je. Ceny sú podobné. A doba trvania doručenia v súčasnej dobe závisí skôr od logistiky konkrétneho obchodníka ako od lokalizácie. Minulý rok mi najrýchlejšie došiel tovar z Nemecka (kuriérom do necelého dňa), na druhom mieste bol Amazon z USA (necelé 3 dni). V e-shopoch ktoré majú dobrú logistiku prepravy nakupujem radšej.

S potravinami je to špecifické. Keď som v obchode kupujem veci ktoré potrebujem, ale aj podľa toho kedy ich potrebujem. Niečo chcem zjesť na večeru (potom mi nevadí že trvanlivosť je do zajtra), niečo chcem uvariť na víkend a niečo plánujem dať do chladničky a zjesť príležitostne. Ak chcem piecť pizzu príležitostne, nekúpim si korpus ktorý má trvanlivosť do konca týždňa. A preto pochop, že ak mi pošleš korpus tesne pred expiráciou a neupozorníš ma na to, tak ma to celkom nase...., nahnevá.
Ja by som odporúčal, buď mať prepojenú stránku s databázou tovaru na sklade a uvádzať konkrétny údaj spotreby (dá sa to naprogramovať). Alebo uveď že trvanlivosť korpusu je: minimálne 2 týždne až dva mesiace. Aj tak na výrobku je určite uvedené skôr "spotrebujte do:......." - možno tým niekoho odradíš od nákupu ale zas ten čo bude kupovať bude vedieť na čom je. Tovar so spotrebou do pár dní nepredávaj, alebo len s výslovným upozornením. Alebo potom čo dostaneš objednávku, vygeneruj konkrétny dodací list aj s konkrétnymi dátumami spotreby (to je ešte jednoduchšie naprogramovať) a pošli to zákazníkovi na odsúhlasenie. Alebo keď budeš predávať "starší" tovar pred vypršaním záruky, pošli zákazníkovi mail, či s tým súhlasí.

Vyhneš sa tým zbytočným komplikáciám ktoré vzniknú z toho, že človek kúpi iný tovar ako si myslí....
0 0
nika.sum nika.sum

nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

Ja by som si raz takto objednala chlieb cez mail (nebol to internetovy predaj) lebo ho nemali nikde inde a chcela som vyskusat. Pytala som sa kolko ma trvanlivost. Tiez ho posielali postou 2x v tyzdni po upeceni. Mne prisiel samozrejme po 2 dnoch, nakolko expresna posta zlyhala. Ja by som odporucala na vasich strankach uviest, ze trvanlivost 2 mesiace neznamena, ze ked im tovar dorazi bude 2 mesiace do konca trvanlivosti. A ked je tovar v akcie, trvanlivost je uz pred koncom, pripade uviest ze je min.1,5-2 tyzdne od objednania, kt. mozu byt skratene vcasnym neprevzatim zasielky.
0 0
Nanacel Nanacel

Nanacel je offline (nepripojený) Nanacel

Pavol54, bubkoch... ĎAKUJEM. Konečne odpovede na moju otázku.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať