Zavrieť

Porady

reklamacia- zistenie vady po zakupeni

Dobry den,
zakupil som tovar v kamennom obchode - vybral som si z ponuky a predavac mi priniesol novy kus zabaleny v krabici, otvoril a zbezne ukazal. Az doma som vsak zistil tovar - titanova panvica - ma iste vady - obita vonkajsia vrstva a rucka sa hybe, neda sa uplne pritiahnut. Z uvedeneho vyplyva ze tovar nie je nefunkcny a vady nebrania beznemu pouzivaniu. Zarazilo ma len to ze som zaplatil plnu cenu za poskodeny, este nepouzity tovar.
Na druhy den som samozrejme isiel do predajne vratit a spisat reklamaciu. Vratenie penazi prip. vymenu za iny kus mi v obchode zamietli a tovar posielaju ako reklamaciu vyrobcovi. Obavam sa vsak toho ze ako reklamaciu mi to vyrobca neuzna - v zarucnom liste je konkrete uvedene ze poskriabana/odlupena vrstvu nie je dovodom na reklamaciu.

Ak sa nemylim v tomto pripade zarucna lehota zacala plynut v momente prevzatia tovaru, nie je mozne odstupit od kupnej zmluvy. Viete mi poradit ako toto riesit? Ako je to s vadami ktore sa zistia po prevzati, cize nevznikli pouzivanim?

Ci mi len zostava cakat na to ako zareaguje vyrobca?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    steev73 je offline (nepripojený) steev73

    steev73
    Este pridavam co som nasiel kdesi na strankach SOI: Za kvalitu predávaného tovaru voči spotrebiteľovi právne zodpovedá predávajúci, zodpovedá aj za chyby, o ktorých nevedel. Nie je rozhodujúce, či ide o chyby zjavné alebo skryté, ktoré sa prejavia až pri používaní veci.

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.

    viac o reklamaciach citaj tu :
    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9

    steev73 je offline (nepripojený) steev73

    steev73
    Dakujem za odpoved a link,

    Myslite ze mam pravo na okamzitu vymenu alebo vratenie penazi? Predajca zrejme povazuje moju reklamaciu za zlozity pripad ked nerozhodol (veduca predajne) v predajni hned. Miesto toho posiela na posudenie vyrobcovi a bude to trvat viac ako 2 tyzdne. Pritom je zjavne ze vady na nepouzitom tovare nemohli vzniknut cez noc ked som na druhy den po kupe bezal reklamovat.

    Teraz ked citam dalsi bod 'Predajca nie je oprávnený vám odobrať nákupný pokladničný doklad, originál si preto vždy ponechajte u seba.' si vycitam ze som sa s reklamaciu tak ponahlal a nenasiel som toto predtym.
    Trval so ma tom na tom nech si spravia kopiu bloku ak ho tak velmi potrebuju ale nastojili a az na moje naliehanie dopisali do reklamacneho protokolu aspon info ze 'paragon zostava u predajcu'. Takze som bez dokladu.

    draik je offline (nepripojený) draik

    draik
    Zrejme už viete, že ste spravili veľkú chybu, že ste si tovar neprezreli. Takto to môže skončiť tým, že ste si to vlastne spôsobili sám. Závisí od serióznosti predajcu, pretože obitie nie je funkčnou vadou.

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    steev73 Pozri príspevok
    Dakujem za odpoved a link,

    Myslite ze mam pravo na okamzitu vymenu alebo vratenie penazi? Predajca zrejme povazuje moju reklamaciu za zlozity pripad ked nerozhodol (veduca predajne) v predajni hned. Miesto toho posiela na posudenie vyrobcovi a bude to trvat viac ako 2 tyzdne. Pritom je zjavne ze vady na nepouzitom tovare nemohli vzniknut cez noc ked som na druhy den po kupe bezal reklamovat.

    Teraz ked citam dalsi bod 'Predajca nie je oprávnený vám odobrať nákupný pokladničný doklad, originál si preto vždy ponechajte u seba.' si vycitam ze som sa s reklamaciu tak ponahlal a nenasiel som toto predtym.
    Trval so ma tom na tom nech si spravia kopiu bloku ak ho tak velmi potrebuju ale nastojili a az na moje naliehanie dopisali do reklamacneho protokolu aspon info ze 'paragon zostava u predajcu'. Takze som bez dokladu.
    Pravo na vratenie penazi nemas, predajca postupoval podla zakona.

    To, ze predajca vrati peniaze,alebo hned vymeni tovar za neposkodeny a tovar si vyreklamuje inak, je na jeho dobrej voli...nie je to jeho povinnost.

    Mas pravdu, ze tovar sa nemohol poskodit sam cez noc. Ale tovar sa mohol poskodit aj cestou domov.Mohol ti napr. spadnut... Ale taktiez sa mohol poskodit pri doprave k predajcovi.
    Zial, tahas za kratsi koniec,lebo si tovar mal v predajni v rukach a na vadu si neprisiel hned.
    Zostava ti len cakat na rozhodnutie predajcu,alebo vysledky znalca...

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    steev73
    Dobry den,
    zakupil som tovar v kamennom obchode - vybral som si z ponuky a predavac mi priniesol novy kus zabaleny v krabici, otvoril a zbezne ukazal. Tvoja prvá chyba (i keď nepodstatná) - mal si si ho prehliadnúť. Ale na druhej strane zákazník predpokladá, že tovar je funkčný a nepoškodený - personál ho predvádza - je to prakticky jeho povinnosť Az doma som vsak zistil tovar - titanova panvica - ma iste vady - obita vonkajsia vrstva a rucka sa hybe, neda sa uplne pritiahnut. Z uvedeneho vyplyva ze tovar nie je nefunkcny a vady nebrania beznemu pouzivaniu. Zarazilo ma len to ze som zaplatil plnu cenu za poskodeny, este nepouzity tovar. Stáva sa to aj pri zbežnej prehliadke - niečo sa prehliadne.
    Na druhy den som samozrejme isiel do predajne vratit a spisat reklamaciu. Vratenie penazi prip. vymenu za iny kus mi v obchode zamietli a tovar posielaju ako reklamaciu vyrobcovi. Bežný reklamačný postup. Obavam sa vsak toho ze ako reklamaciu mi to vyrobca neuzna - v zarucnom liste je konkrete uvedene ze poskriabana/odlupena vrstvu nie je dovodom na reklamaciu. No farbu asi nie, ale uvoľnená rukoväť 24 hodín po kúpe = automaticky výrobná vada - riešenie je väčšinou výmena tovaru, alebo vrátenie kúpnej ceny.

    Ak sa nemylim v tomto pripade zarucna lehota zacala plynut v momente prevzatia tovaru, nie je mozne odstupit od kupnej zmluvy. Odstúpenie platí pre internetový, zásielkový a podomový predaj - kamenné obchody na toto málokedy pristúpia. Viete mi poradit ako toto riesit? Ako je to s vadami ktore sa zistia po prevzati, cize nevznikli pouzivanim?

    Ci mi len zostava cakat na to ako zareaguje vyrobca?
    http://www.pravaspotrebitela.sk/index.php?page=rights
    2. Ak to nefunguje, vráť to späť

    Čo ak si kúpiš nový televízny prístroj a vzápätí sa ti pokazí? Podľa európskeho práva, ak produkt, ktorý si kúpil nevyhovuje zmluve, ktorú si kúpou uzavrel s predajcom v čase nákupu, môžeš ju zrušiť a môžu ti to opraviť alebo vymeniť. Alternatívne môžeš žiadať o zníženie ceny a zľavu, alebo o úplné vrátenie tvojich peňazí. To platí počas dvoch rokov po dodaní tovaru. Počas prvých šiestich mesiacoch po doručení bremeno dôkazu je na predajcovi, nie spotrebiteľovi - dokázať, že predaný produkt bol zhodný predajnou zmluvou.

    Tento princíp, že produkt sa musí “zhodovať s predajnou zmluvou” ťa tiež ochraňuje pred tým, keď dostaneš to, s čím si nesúhlasil. Napríklad, ak to s čím si súhlasil kúpiť bol starožitný nábytok a čo ti bolo zaslané bola reprodukcia, tak to môžeš vrátiť späť.

    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
    AKO REKLAMOVAŤ

    V prípade, že sa na výrobku vyskytne vada, ktorú ste nezavinili, doporučujeme ho reklamovať.
    Zapamätajte si:

    1. Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca, ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie.
    2. S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba reklamáciu môžete uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru alebo poskytovaných služieb, prípadne aj na mieste, odkiaľ riadi svoj podnik
    3. Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.
    4. Predávajúci alebo ním poverený pracovník by mal o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v zmysle judikatúry sa za takú považuje spravidla vec, u ktorej sa vyskytla taká istá vada po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať (posúdenie tejto otázky závisí na okolnostiach konkrétneho prípadu).
    5. Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti, začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti)
    http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-spotrebitela/
    §3, §4,
    http://www.esc-sr.sk/%28S%28h0nltv55...itelov-56.aspx
    http://portal.gov.sk/Portal/sk/Defau...ID=39&aid=1652

    P.S. Akurát dnes som tiež riešil reklamáciu obuvi - moja 3/4 si kúpila zimné topánky, 1x ich len natiahla na nohy a švík na päte sa rozpáral (od kúpy prešli 3 dni) - reklamácia - vybavená za 14 dní - vrátenie kúpnej ceny - výrobná vada, ani odborný test nepotrebovali.

    steev73 je offline (nepripojený) steev73

    steev73
    Na ukoncenie tejto temy chcem podakovat vsetkym co prispeli svojimi komentarmi a linkami, verim ze budu uzitocne pre aj dalsich.
    A pridavam ako to cele dopadlo:

    Spojil som sa s vyrobcom - ceska firma - a ta zareagovala okamzite. Ospravedlnili sa a par dni dorucili vymeneny kus na predajnu do Bratislavy.
    Tovar som prevzal a RIADNE PREZREL.
    Odobraty doklad o kupe som ziadal od predavaca naspat. Ten mi ho nevedel najst, cize stalo sa presne co som pri reklamacii povedal veducej - ked som odmietal jej ho oovzdat ale presvedcovala ma ze je to nutne na reklamaciu u vyrobcu a ze kde by sa tak mohol stratit (?) ze sa nemusim nicoho obavat.
    Tak sa to potom riesilo tlacenim nahradneho dokladu co trvalo nejaky cas kym vobec zistili ako sa to robi, lebo zrejme to nie je standardna znalost predavaca.

    Ponaucenie - ako je spomenute vyssie - nepustat z ruky doklad o kupe.
    arizona Vdaka za spatnu vazbu
    misoft Inak - NIKDY sa pri reklamácii NEODOVZDÁVA originál dokladu o kúpe - nech si urobia kópiu. Originál je tvoj doklad o vlastníctve!

    reklamacia- zistenie vady po zakupeni

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.