Zavrieť

Porady

ako mam postupovať pri reklamácii pračky

Kupila som si pračku na ktorej mi končí záruka 12.12.2012 pračka sa mi nezdala tak som zavolala opravára z danej firmy ten sa jasne nevyjadril aká chyba je tam možno motor, bubon, ložiská.... to bolo 10.10.2012 pračku mi zobrali na opravu z domu 22.10.2012 stale čakám nikto nič.. Prosím o radu mám nejakú ochranu ako spotrebitel aby mi vratili peniaze za pračku lebo tomu výrobku už nedôverujem. Ako mám postupovať bojím sa totiž že pračku mi opravia neviem aké veci sú poškodené, vrátia mi práčku a potom ihned po skončení záruky sa mi pokazí možno už nie na tieto opravené veci ale na niečo iné a potom si budem musieť platiť opravu sama lebo mi nechcú vyhovieť s výmenou práčky za novú alebo vrátenia penazí.. Mám na to právo? Čo mám robiť prosím o rýchlu pomoc DAKUJEM.
Usporiadat
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Nie, nemas pravo na vratenie penazi. Mas pravo na reklamaciu zavady. Predajca ma na vybavenie reklamacie 30 dni.
Pokym je vyrobok v oprave, zaruka sa ti o ten cas predlzuje.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
egyptanka egyptanka

egyptanka je offline (nepripojený) egyptanka

Ani nárok na nový výrobok?
0 0
ivka70 ivka70

ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

egyptanka Pozri príspevok
Ani nárok na nový výrobok?
Nie, pokial nevybavia reklamaciu, musis cakat.
Do konca reklamacnej doby urcite.
0 0
lujza.j lujza.j

lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

Ak je to ešte platné tak za nový výrobok vymieňajú vtedy ak sa výrobok pokazí v dobe ktorá je na skúšanie...napr. 2týždne, 10 dní....potom už len do servisu
0 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je offline (nepripojený) bjuty smis

alebo, ak ti ho nebudú schopný opraviť do tých 30 dní....
mne sa tak pokazila indučka, do 30 dní nedostal servis nd, tak mi servisný technik vypísal papiera a -nevymenili mi výrobok, ale vrátili peniaze....po roku klesla cena z 350 na 250, tak som ešte aj 100 "zarobil"..
Naposledy upravil bjuty smis : 30.10.12 at 17:49
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Kupila som si pračku na ktorej mi končí záruka 12.12.2012 pračka sa mi nezdala tak som zavolala opravára z danej firmy ten sa jasne nevyjadril aká chyba je tam možno motor, bubon, ložiská.... to bolo 10.10.2012 pračku mi zobrali na opravu z domu 22.10.2012 na vybavenie reklamácie majú 30 dní, teda do 22.11.2012 stale čakám nikto nič.. Prosím o radu mám nejakú ochranu ako spotrebitel aby mi vratili peniaze za pračku lebo tomu výrobku už nedôverujem. Ako mám postupovať bojím sa totiž že pračku mi opravia neviem aké veci sú poškodené, vrátia mi práčku a potom ihned po skončení záruky záručná doba sa predĺžuje o dobu, pokiaľ bola reklamácia - teda o 30 sa predĺži záruka (do 30.1.2013 sa mi pokazí možno už nie na tieto opravené veci ale na niečo iné a potom si budem musieť platiť opravu sama lebo mi nechcú vyhovieť s výmenou práčky za novú alebo vrátenia penazí pozri dole.. Mám na to právo? Čo mám robiť prosím o rýchlu pomoc DAKUJEM.
http://portal.gov.sk/Portal/sk/Defau...ID=39&aid=1652
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehotyspotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.


Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (pozri praktickú radu dole); bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova;
počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
AKO REKLAMOVAŤ

V prípade, že sa na výrobku vyskytne vada, ktorú ste nezavinili, doporučujeme ho reklamovať.
Zapamätajte si:

  1. Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca, ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie.
  2. S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba reklamáciu môžete uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru alebo poskytovaných služieb, prípadne aj na mieste, odkiaľ riadi svoj podnik
  3. Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.
  4. Predávajúci alebo ním poverený pracovník by mal o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v zmysle judikatúry sa za takú považuje spravidla vec, u ktorej sa vyskytla taká istá vada po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať (posúdenie tejto otázky závisí na okolnostiach konkrétneho prípadu).
  5. Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti, začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti)
0 0
egyptanka egyptanka

egyptanka je offline (nepripojený) egyptanka

Dobrý večer mám nekonečný problém s tou mojou práčkou. Doviezli mi ju domou po oprave.Do opravného listu napísal opravu od 10.10.2012do25.10.2012 domou mi prišla 31.10.2012 kde bola 6dní mi nikto nevie vysvetliť. Opravár napísal výmenu bubnu. Lenže práčka mi stále vrčí tak ako vrčala pri žmíkaní s tým opravár nič nerobil.Tak som mu volala-nedvíhal mi telefon a cez dalšiu osobu to nemalo význam.Išla som teda priamo za ním do servisu hned vo dverách ma neprívítal pekne bola to dlhá konverzácia s tým že ja som si pokazila sama práčku, a on ľutuje že vôbec zobral odomna reklamáciu... atd. Ked som sa stažovala na to že práčka stále vrčí tvrdil že on tam nič nepočuje.. že on mi nepodpíše list ani na výmenu práčky ani dalšiu opravu odomna nezobere vraj nech sa stažujem kde chcem aj na šojke nech píšem stažnosti kde chcem.. Na predajni mi povedali že oni stým nič nemajú že to si musím vybaviť s opravárom a ked on podpíše papier o vrátení penazí ako neopravitelnu vadu.. - lenže ako som písala on je neochotný a zvaluje všetko na mna ako výnnú práčku mám ešte stále v záruke a nemôžem sa dostať k spravodlivosti. Prosím Vás pomôžte mi niekto!!! Čo mám robiť teraz??? Pračka mi v decembri skončí záruku a ja sa strašne bojí že ako naschval sa mi hneď pokazí a ja budem musieť platiť nehorázne eurá za opravu čo im podla mňa aj o to ide. To nemám žiadne práva už ako spotrebiteľ na nič?? Pohadzujú si ma ako horúci zemiak a nikde v ničom neuspejem. Pomôžte mi prosím. Ďakujem. Vaša egyptanka.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť.
http://portal.gov.sk/Portal/sk/Defau...ID=39&aid=1652

Tak mu to pripomeň, alebo mu len s úsmevom na tvári oznam, že toto podstúpiš SOI s podnetom, že nie je ochotný prijať reklamáciu.
Potom môžu nastať tieto možnosti:
A) s frflaním prijme reklamáciu;
B) s frflaním nepríjme reklamáciu - a ty už píšeš SOI, on dostane kontrolu a pokutu. A nakoniec aj tak bude musieť reklamáciu prijať.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

egyptanka Pozri príspevok
Dobrý večer mám nekonečný problém s tou mojou práčkou. Doviezli mi ju domou po oprave.Do opravného listu napísal opravu od 10.10.2012do25.10.2012 domou mi prišla 31.10.2012 kde bola 6dní mi nikto nevie vysvetliť. Opravár napísal výmenu bubnu. Lenže práčka mi stále vrčí tak ako vrčala pri žmíkaní s tým opravár nič nerobil.Tak som mu volala-nedvíhal mi telefon a cez dalšiu osobu to nemalo význam.Išla som teda priamo za ním do servisu hned vo dverách ma neprívítal pekne bola to dlhá konverzácia s tým že ja som si pokazila sama práčku, a on ľutuje že vôbec zobral odomna reklamáciu... atd. Ked som sa stažovala na to že práčka stále vrčí tvrdil že on tam nič nepočuje.. že on mi nepodpíše list ani na výmenu práčky ani dalšiu opravu odomna nezobere vraj nech sa stažujem kde chcem aj na šojke nech píšem stažnosti kde chcem.. Na predajni mi povedali že oni stým nič nemajú že to si musím vybaviť s opravárom a ked on podpíše papier o vrátení penazí ako neopravitelnu vadu.. - lenže ako som písala on je neochotný a zvaluje všetko na mna ako výnnú práčku mám ešte stále v záruke a nemôžem sa dostať k spravodlivosti. Prosím Vás pomôžte mi niekto!!! Čo mám robiť teraz??? Pračka mi v decembri skončí záruku a ja sa strašne bojí že ako naschval sa mi hneď pokazí a ja budem musieť platiť nehorázne eurá za opravu čo im podla mňa aj o to ide. To nemám žiadne práva už ako spotrebiteľ na nič?? Pohadzujú si ma ako horúci zemiak a nikde v ničom neuspejem. Pomôžte mi prosím. Ďakujem. Vaša egyptanka.
Snad si mu nepodpisala skorejsi datum prevzatia pracky? By si sa sama seba pripravila o par dni!
Ako to, ze predajna ta posiela za technikom? Naloz pracku do auta a vyloz v predajni . A urob tam dobry randal, nech pocuju vsetci zakaznici. Predajca ti musi pracku prevziat.

Alebo si najdi ineho autorizovaneho opavara.Mozno bude mat iny nazor.
Posledna moznost je, ze pracku si posli k znalcovi.

Mne sa tiez stalo, ze som raz vyhodila autoriz.servisaka Whirpoolu. Nevedel si rady s chybou,videla som na nom, ze nevie co ma robit,len taral...este aj bol arogantny a tvrdil, ze uz sa neda nic robit.
Poslala som ho do certa, cez net som si vyhladala servisaka z vedlajsieho okresu a ten chybu odstranil za pol hodinky. Odvtedy pracka funguje bez chyby./ neskor som sa dozvedela, ze ho vyhodili ako totalne neschopneho aj viaceri zakaznici/

Takze aj opravari mozu byt rozny.
2 0
egyptanka egyptanka

egyptanka je offline (nepripojený) egyptanka

Dakujem nepodpísala som na opravnom liste datum prevzatia ale na predajni mi tvrdia že nemali za tých 6dní mi práčku ako dopraviť domov a že môžem byť rada že všetky náklady na prepravu išli na nich to isté mi vykričal aj opravár že ja som si ju mala doniesť sama.. a ešte zostal aj urazený že ja som za tých skoro 10dní volala a behala po predajni a spytovala sa čo sa deje s mojou práčkou lebo som vlastne nevedela ked opravár prvikrát odišiel odomna z domu povedal že objedná náhradné diely a dá mi vedieť potom či príde on alebo ju zoberie a ked sa neozýval tak ako som mala vedieť čo sa deje a on mi vykričal že jeho nahánali a vyvolávali mu z predjane ohladom mojej práčky.. velmi urazený pán a mimochodom komunikovať s ním je umenie lebo nevie ani poriadne po slovensky. Môžem si uplatniť teraz druhykrát reklamáciu u iného opravára lebo ja už tomuto nedôverujem len neviem či mi druhýopravár ktorého som našla cez internet v Kruine bude ochotný chcieť opraviť práčku ked mi robil na nej opravár iný opravu zo Zvolena. Je možné prosím Vás že mi na predajni tvrdia že na servis Elektrolux na celom strednom slovensku robí opravy tento jeden opravár vid čo nevie ani po slovensky..??
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

egyptanka Pozri príspevok
...Je možné prosím Vás že mi na predajni tvrdia že na servis Elektrolux na celom strednom slovensku robí opravy tento jeden opravár vid čo nevie ani po slovensky..??
mrk sem http://www.electrolux.sk/Support/Service-Centers/
v okoli 20km google nasiel 7 servisov na elektrolux

Alebo si pozri v knizke, co si dostala pri kupe. Tam by mal byt zoznam autor.servisakov, je na tebe koho si vyberies.
1 0
egyptanka egyptanka

egyptanka je offline (nepripojený) egyptanka

Ahojte všetci pokračujem s mojim nekonečným príbehom práčky... Prosím Vás je to normálne alebo ja som už nie normálna.. Dnes mi mal prísť ten môj pán opravár pozrieť tú moju práčku čo som u neho bola reklamovala dohodli sme sa už minulý týžden ked som bola za ním v servise čo som Vám aj spomínala..že príde o 17tej. nachystala som si prádlo ako chcel dala prať a čakala a takto som čakala do 18:30 pri okne aby som náhodou videla ked zastaví auto pred bránou . Nikto mi nezavolal ani nezazvonil.Ked som to vzdala a išla o 18:30 zamknúť bránu von našla som pred bránou biely papierik kde bolo napísané citujem "Bol som za pračku" a nejaký podpis asi jeho.. Je toto normálne prosím Vás tak ja som zbytočne čakala a stratila kopec času ohladom záruky. Čo mám teraz robiť?? Môžem celý tento jeho postum od začiatku reklamácie poslať niekde ako napríklad SOI? Vedia mi tam nejak pômôcť? Ja toto už nechápem 18.12.2012 mi končí záruka pračka mi vrčí ďálej pri žmíkaní a ten bubon čo menil sa mi tiež nezdá a on a aj predajna sa takto správajú.A on mi len hodí papierik pred bránu. To kde sme.. Fakt iba asi na slovensku.. Vie mi prosím Vás niekto pômôcť s týmto mojím nekonečným problémom s práčkou? Ja už som vážne zúfalá.. Ďakujem.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Nájdi iný servis.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Neviem, ci to pomoze,ale skus sa skontaktovat na http://www.electrolux.sk/Global-page...op/Contact-us/
Mozno ich bude zaujimat,akych servisakov maju,ako jednaju zo zakaznikmi...
0 0
fortunka fortunka

fortunka je offline (nepripojený) fortunka

Treba si zavolat iny servis, je ich kopec, je jeden v BB, je aj v ZV a je ich tu dost, vyssie bol aj link na servisy a vobec sa s nim nebabrite. Asi viem o ktorom servisakovi je rec ) bol mi pozerat umyvacku riadu a este ma sprdol, preco do nej davam lestidlo ! :P ze za to sa mi pokazila )) Pri oprave pracky si nauctoval 60EUR iba za to, ze ju napichol na NB a zapojil mi kabel, ktory sa uvolnil.
Inak zarucna doba sa nepredlzuje o dobu co bol vyrobok v servise? Ci to si s niecim mylim? Bohuzial s dopravou vyrobku mali pravdu, tu si hradi zakaznik sam a ma si ju aj sam dopravovat, ak sa nepreukaze jednoznacne zavinenie chyby vyrobcom a potom je mozne si ju dat "preplatit", pripadne inak vymahat...
V tejto dobe je to tak, ze spotrebice ledva preziju svoju zarucnu dobu...
0 0
egyptanka egyptanka

egyptanka je offline (nepripojený) egyptanka

Ja si myslím že by sa záručná doba mala predlžovať o to čo bol výrobok v servise. Ak sa môžem opýtať v tomto mojom prípade ked mi do opravného listu napísal dátum nahlásenia opravy 10.10 datum ukončenia opravy 25.10 a dátum prevzatia nemám napísaný ale domov mi ju doniesli 31.10 tak by sa mi záruka mala predĺžiť o15 dní(10.10.-25.10.) alebo 21 dní - do toho(10.10. - 31.10)?? alebo sa to vztahuje len odkedy mi ju zobral konkretne do servisu z domu? To mi ju zobrali 22.10.
0 0
fortunka fortunka

fortunka je offline (nepripojený) fortunka

prevzatie, ale mas doklad o prevzati??
0 0
egyptanka egyptanka

egyptanka je offline (nepripojený) egyptanka

nemám žiadny doklad o prevzatí iba tu kopiu opravného listu kde nieje napísané dátum prevzatia.
0 0
fortunka fortunka

fortunka je offline (nepripojený) fortunka

Tak sa na datum prevzatia nespoliehaj, pretoze o tom nemas dokaz, nikto ti to v pripade sporu nedokaze. Treba rychlo konat a opravu pracky dotiahnut do konca.
0 0
egyptanka egyptanka

egyptanka je offline (nepripojený) egyptanka

ale do ukončenia opravy mi to platí? To predĺženie záruky. Áno ja by som ju dotiahla do konca ale to je chuj opravár ešte sa stále dnes neviem s toho spamätať ako mi nechal len tak odkaz pred branou..a ani nezazvonil nemám slov
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať