sonic99
Prečo to urobil, tak to by zaujímalo aj mňa. Proste normálne som poslal splátku na účet, ta sa mi vrátila s tým, že (úverový) účet neexistuje. Hneď som sa snažil skontaktovať s ručiteľom, či o tom niečo nevie, no ten mi nedvíha telefón. Tak som hneď na druhý deň šiel osobne do banky vložiť peniaze a odpoveď bola rovnaká = účet neexistuje. Keďže to bolo už v popoludňajších hodinách nevedeli mi nič viac povedať, len že, možno ten úver prebrala mandátna spoločnosť, tak mam kontaktovať ju. Tam mi povedali, že mam normálne splácať na ten istý účet ako doteraz (proste hokej). Nakoniec som bol v banke dnes, pani pri okienku to všetko obtelefónovala a prišli sme na to, že úver je už splatený. Tak jediné čo ma napadá je, že úver mohol splatiť jedine ručiteľ. Tak sa chcem pripraviť na to, že aké mam ďalšie možnosti.
Pani pri okienku mohla zistiť viac... Banka predsa klienta identifikuje:
- pri hotovostnom vklade podľa OP /čo sa mi v tomto prípade zdá nepravdepodobné/
- pri bezhotovostnom prevode podľa kódu banky, z ktorej platba prišla /za predpokladu, že obaja nie ste klientom totožnej banky/ a môže ju oficiálne požiadať o identifikáciu platiteľa.
Možno to máš predčasného Ježiška

... a možno budúce problémy...

Jedna z možností je aj tá, že jednoducho prišlo k omylu /zle zadané číslo účtu/ a peniaze boli určené inému človeku. Banka nevysporiadané platby na konci dňa hodí do tzv. "kýbla" a hľadajú sa k nim protiúčty - platby sa jednoducho povedané párujú...
Silno sa zamysli

- kto všetko mal prístup k číslu Tvojho úverového účtu...?
A ešte niečo - po splatení úveru Ti musí prísť domov z banky oznámenie /doporučene/, v ktorom Ti túto skutočnosť oznámia. Ak si nič také neobdržal, nemáš oficiálny doklad o tom, že úver je splatený. Alebo máš?
A to s tou mandátnou spoločnosť sa mi nezdá. Z akého dôvodu by jej banka Tvoj záväzok postúpila? A ak aj áno, mala by mať o tom doklady a Teba mali informovať, že Tvoj záväzok voči nim prebral niekto iný...