Ale posudok od znalca si dáva urobiť firma, v ktorej to reklamuje, tento posudok je majetkom firmy, riadne si zaň zaplatili, zákazníkovi nepatrí. Je možné ukázať mu ho na nahliadnutie. Na základe tohto posudku sa následne zamieta alebo schvaluje reklamácia za oprávnenú, a zákazník dostáva vyjadrenie od spoločnosti, teda od firmy, kde to reklamoval, v ktorom je napísaný dôvod zamietnutia a zhodovať sa musí s tým z posudku znalca. Aby to bolo jasné, lebo vidím, že vyššie to niektorým jasné nie je.
Odporúčam ti skúsiť v druhom kroku komunikovať skôr s predajcom, môže to byť rýchlejšie a dať obuv na prehodnotenie reklamácie, pokiaľ bude aj tak zamietnutá, môžeš sa obrátiť na SOI, avšak počítaj s tým, že tá nemôže prikázať firme, aby ti reklamáciu uznala, nakoľko do vzťahov medzi kupujúcim a predajcom nevstupuje. Jediné čo môže je pokutovať predajcu za nesprávny postup. Avšak pokiaľ majú papier od znalca, tak ich pokutovať nemôžu, oni nie sú znalcovia obuvi a teda nehodnotia to, či to bolo zamietnuté právom.
Potom ti ostáva už len dať si to na vlastný posudok a riešiť to súdnou cestou. Myslím, že tam sa nechce dostať žiadny predajca, je to strata času. Ďalším riešením je kontaktovať firmu napr. mailom cez web na nejakú centrálu alebo aj poštou, tieto sa dostanú potom ku kompetentnejším ľudom.