Zavrieť

Porady

Let s prestupom, ako prebieha

Ahojte, môžete mi priblížiť ako prebieha let s prestupom? Našla som si výbornú letenku s krátkym medzipristátím, keďže idem sama, tak nechcem stráviť dlhú dobu na letisku. Z Viedne, s prestupom v Miláne a Abu Dhabi. V Miláne je ale doba medzipristátia iba 55 minút.
Pri ceste nazad už sú medzipristátia dlhšie 1 hodina 50 minút v Abu Dhabi a 1 hodina 40 minút v Dusseldorfe, takže to je asi dobre.
Ide mi o to, či stačí naozaj 55 minút na prestup a ako prestúpenie prebieha. Celý let tam aj nazad je s jednou leteckou spoločnosťou. Odbaví sa batožina už vo Viedni až na koncové letisko? Čítala som, že na viedenskom letisku si urobí cestujúci check-in sám pri automatoch na to určených a vytlačím palubný lístok. Budem mať palubný lístok (alebo neviem či to je správna terminológia) na celý let? Pri prestupe už idem iba s palubným lístkom ku správnemu gatu?
Prípadne ak máte ešte niečo k tejto téme povedať, tak sa realizujte

Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

    Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac Rozalka
    Na letisku Malpensa ti určite nestačí 55 minút - najmä ak letíš z EU mimo EU a naopak. Tieto zóny sú oddelené, treba prejsť dobrý kus pešo. Stačí, že sa odlet z Viedne trochu oneskorí a už budeš na ihliach. Skús pohľadať iné spojenie.

    bodliak je offline (nepripojený) bodliak

    bodliak
    Každé letisko má stanovenú dobu na prestup, ak je medzi príletom a odletom menšia doba, letenku to ani nevystaví.
    Ak máš letenku a na prestup 55 minút, mala by si to stihnúť. Ak kvôli meškaniu nestihneš, je povinnosťou leteckej spoločnosti nájsť Ti ďalší možný let, pokiaľ je to potrebné, aj stravu a nocľah. To ale nikto riskovať nechce, takže ak máš možnosť letieť s väčšími rozostupmi, je to pohodlnejšie a menej stresujúce.

    Buď sa nacheckuješ cez internet a palubky si vytlačíš už doma, štandardne sa to dá už 24 hodín pred odletom, v kľude si vyberieš miesto (rozdiel medzi cestujúcim vystupujúcim z radu 7 a radu 37 môže byť kľudne aj 15 minút, ľudia sú neuveriteľne šuchtaví),
    alebo to spravíš v automate na letisku vo Viedni. Maj so sebou 6 miestny alfa-numericky rezervačný kód, alebo číslo letenky.
    Palubky dostaneš na každý úsek zvlášť. Vieden - Milano, Milano -Abu Dhabi, Abu - Kathmandu.

    Potom s tým pôjdeš odovzdať batožinu, tú pošlú až do Kathmandu. Je dobré na to dohliadnuť, aby na nalepenom tagu bolo naozaj cielove letisko.
    Čím viac prestupov, tým väčšia šanca, že batožinu stratia.

    Potom už pofrčíš len z gejtu na gejt, v Miláne opustíš Schengen, takže tam aj cez pasovku.
    Keby bol stres z nestíhania, kľudne oslov nejakú uniformovanú osobu z letiskového personálu, nech ti poradí, pomôže, aspoň ukáže správny smer.

    Gejt vždy overiť na tabuli po prílete, ono sa to môže kedykoľvek zmeniť. V lietadle občas oznámia, na ktorom termináli vás vyložia, niekedy aj gejt, tiež oznamujú gejty tých letov, na ktoré majú na palube tranziťákov. (robia to tie slušnejšie spoločnosti).
    Ak meškáte, 15 minút pred origoš plánovaným pristátím kľudne oslov letušku, že či nemá info, atď. Niekedy vedia buď pozdržať odlet toho naväzujúceho letu, alebo zabezpečiť človeka, ktorý bude čakať pri prílete a odprevadí cez celé letisko na odlet.
    Zase, len slušné spoločnosti...

    Do príručnej batožiny nebrať nožničky, pilníky na nechty, nožíky, tekutiny v baleniach nad 100 ml maximálne v počte 10 kusov uložené v priehľadnom igelitovom uzatvárateľnom sáčku. Teda pozor na šampóny, telové mlieka, parfémy, atď.

    Pri takomto 2-prestupovom lete s cieľom v Nepále:
    Dôležité veci so sebou. Ako keby ste rátali s tým, že kufor príde až za 3 dni alebo vôbec.
    Odložiť bločky pre poisťovňu pre prípad, že si budete niečo nárokovať.

    Kópiu dokladov zobrať na inom mieste ako orig. pas. Vytlačiť aj spiatočnú letenku.
    Ak treba víza, okopírovať aj stranu s vízami, ak už boli do pasu udelené.

    Hlasovalo 5 pouzivatelov

    Užitočné (4)
    Stefan2005, dragonfly, Žabinka, avalik
    Nevhodné (1)
    3

    ivka70 je teraz online ivka70

    ivka70
    55 minut mi na transfer pripada malo.
    Pocitaj s tym, ze po pristati trva 15 minut, kym sa dostanes z lietadla.
    a 20 minut pre zatvorenim dalsieho musis byt na pri nom.
    Pozri si velkost letiska, ale v skutocnosti ti na prechod letiskom ostava cca. optimisticky 20 minut, co nie vzdy musi byt dost, nama na velkych letiskach transfer moze byt kludne autobudsom, vlacikom z jedneho terminalu na iny ...najma pri letoch z EU smer Azia alebo Amerika. To musis skutocne 2x prestupovat?

    A pocitaj s tym, ze pri takom kratkom prestupe ti batozinu neprelozia.
    Napr. Spanieli mi tak par krat "stratili" batozinu, lebo "nestihli" (a tiez let jednou spolocnostou).
    Prisla za mnou na dalsi den, pri 2 prestupoch mozes byt aj 2 dni bez batoziny ....

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Neletel som, ale pokiaľ si zakúpiš letenku z A do B s prestupom v C, D - musí byť aj stanovené, ktoré lety na ten prvotný (A-C) nadväzujú (teda C-D a D-B) a všade by malo byť pre teba miesto. Ty na check-ine len potvrdíš, že letíš, že si tam a si pripravená "nalodiť sa" na palubu. Samo, pri potvrdení chech-in by ti mal na ten let vypľuť palubný lístok (bez neho sa do éroplánu nedostaneš).
    Aby bolo jasné: letenka = oprávnenie k letu z východzieho miesto do cieľového miesta a potvrdenie o zaplatení poplatku za let a iných poplatkov s tým súvisiacich - neoprávňuje na vstup do lietadla. Preto je check-in, kde sa overuje (kontroluje) letenka a vydáva palubný lístok = oprávňuje na vstup do lietadla, určuje sedadlo.

    (Môj názor - neletel som, nemôžem potvrdiť postup, ale toto je väčšinou zaužívaný. Zaplať, skontroluj, povoľ.)

    taiko je offline (nepripojený) taiko

    Som, kto som taiko
    Na letiskach su take "TRANSFER" zony, niekedy oznacene ako T1, T2 atd. na niektorych letiskach su fyzicky ohranicene. Tam sa musis po pristati dotrepat a hladat si ten svoj pripoj. 55 minut je za normalnych okolnosti kilometer casu na transfer. Stastnu cestu prajem

    dragonfly je offline (nepripojený) dragonfly

    dragonfly
    Ďakujem zatiaľ za odpovede, poteším sa akémukoľvek ďalšiemu postrehu a názoru. Musím si to teda premyslieť, zas by som bola nerada, ak by som musela mať medzipristátie 15 hodín a pod, čo väčšinou pre môj smer je, ale zas zmeškať tiež nie je nič moc.

    Inak ide konkrétne o letisko Miláno Malpensa, ak by ste vedeli ako je urobené, či sa tam dobre orientuje a pod.
    Let by bol so spoločnosťou Etihad Airways

    dragonfly je offline (nepripojený) dragonfly

    dragonfly
    Ďakujem, našla som nakoniec podobný let, späť je to to isté a smerom tam je to cez frankfurt a abu dhabi s prestupom 3 a 2 hodiny, čo je určite lepšie, takže asi vyhrá ten
    Zatiaľ som letela iba v rámci európy bez prestupu, takže toto bude nové a letím až do kathamandu, každé info je dobré.
    Ďakujem

    Let s prestupom, ako prebieha

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.