Zavrieť

Porady

Musíme evidovať takúto tržby cez ERP?

Ahojte,

neviem kde by som mala zaradiť túto otázku, ale skúsim tu. Sme firma ktorá je povinná evidovať tržby cez ERP. Ako ale máme riešiť takú situáciu ked nám klient priamo vloží na náš účet peniaze napr. za zálohu na tovar, alebo priamo uhradu faktúry. Teda hotovostné peniaze vobec neprejdu ćez našu firmu, iba sa to objaví na účte ako vklad v hotovosti / v poznámke je uvedené za čo to je a kto vkladaĺ /. Čo som bola na školení tak tam bolo povedané že bezhotovostná transakcia je len z účtu na účet, a ak to niekto vkladá tak to už je hotovostná transakcia. Ale vzťahuje sa to aj na takýto prípad, alebo musíme zakázať takto platiť? Stáva sa nám to hlavne vtedy ked klient potrebuje ihned odobrať tovar a nemá účet v takej banke ako máme my. A povedať že platiť nemá tak to zase ideme proti nášmu podnikaniu.

Ďakujem Vám za radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    kn-alka je offline (nepripojený) kn-alka

    Jarka jméno mé :) kn-alka
    Pre Vás to NIE je hotovostná platba, keďže peniaze Vám prišli na účet. Na školení Vám to zle vysvetlili.
    Takýto príjem na účet nikam neevidujete v ERP, ukáže sa na bankovom výpise.

    jb0863 je offline (nepripojený) jb0863

    jb0863
    Potrebujem poradiť ohľadom úhrady faktúry. Zákazníkovi bola spôsobená škodová udalosť a nemenovaná poisťovňa mu priznala predpokladané náklady na opravu vozidla 2000,-€.
    Zákazník prinesie polovicu predpokladanej ceny , na nákup materiálu 1000,-€. Ako mám postupovať. Mám mu vystaviť hneď faktúru na celkovú sumu a dať doklad z ERP, ( nebojím sa toho,že zbytok sumy uhradí) ,alebo aký doklad mám dať zákazníkovi o tom ,že mi dal zálohu v hotovosti. Do akej výšky sa môže brať hotovostný príjem cez ERP?
    ​Ďakujem

    Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

    Mila123
    jb0863 Pozri príspevok
    Potrebujem poradiť ohľadom úhrady faktúry. Zákazníkovi bola spôsobená škodová udalosť a nemenovaná poisťovňa mu priznala predpokladané náklady na opravu vozidla 2000,-€.
    Zákazník prinesie polovicu predpokladanej ceny , na nákup materiálu 1000,-€. Ako mám postupovať. Mám mu vystaviť hneď faktúru na celkovú sumu a dať doklad z ERP, ( nebojím sa toho,že zbytok sumy uhradí) ,alebo aký doklad mám dať zákazníkovi o tom ,že mi dal zálohu v hotovosti. Do akej výšky sa môže brať hotovostný príjem cez ERP?
    ​Ďakujem
    do 5000 €
    jb0863 ďakujem

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    jb0863 Pozri príspevok
    Potrebujem poradiť ohľadom úhrady faktúry. Zákazníkovi bola spôsobená škodová udalosť a nemenovaná poisťovňa mu priznala predpokladané náklady na opravu vozidla 2000,-€.
    Zákazník prinesie polovicu predpokladanej ceny , na nákup materiálu 1000,-€. Ako mám postupovať. Mám mu vystaviť hneď faktúru na celkovú sumu a dať doklad z ERP, ( nebojím sa toho,že zbytok sumy uhradí) ,alebo aký doklad mám dať zákazníkovi o tom ,že mi dal zálohu v hotovosti. Do akej výšky sa môže brať hotovostný príjem cez ERP?
    ​Ďakujem
    Zákazníkovi treba vystaviť zálohovú faktúru. Keďže ide o službu (oprava auta), na ktorú sa vzťahuje evidencia tržby cez ERP, treba úhradu zal. fa zaevidovať cez ERP.
    jb0863 ďakujem

    jb0863 je offline (nepripojený) jb0863

    jb0863
    veronikasad ,celková fak.je na sumu 2000,-€ v tejto sume je materiál aj práca. Čo konkrétne má byť v zálohovej faktúre.A aký je ďalší postup,keď zákazník prevezme vozidlo,potom mu vystavím čo do faktúry?Ak mi prinesie zálohu 1000,-€ vystavím doklad z ERP na túto sumu a na zbytok 1000,-€ mu vystavím doklad z ERP , ale už mu vystavím ostrú fakúru? Som z toho riadne domotaná,ešte som nevystavovala zálohovú faktúru, tak absolutne neviem ako to spraviť,aby to bolo OK.

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    jb0863 Pozri príspevok
    veronikasad ,celková fak.je na sumu 2000,-€ v tejto sume je materiál aj práca. Čo konkrétne má byť v zálohovej faktúre.A aký je ďalší postup,keď zákazník prevezme vozidlo,potom mu vystavím čo do faktúry?Ak mi prinesie zálohu 1000,-€ vystavím doklad z ERP na túto sumu a na zbytok 1000,-€ mu vystavím doklad z ERP , ale už mu vystavím ostrú fakúru? Som z toho riadne domotaná,ešte som nevystavovala zálohovú faktúru, tak absolutne neviem ako to spraviť,aby to bolo OK.
    Vystavíš mu zálohovú faktúru na sumu, ktorú požadujete ako zálohu (1000€). Túto uhradíš cez ERP. keď bude práca ukončená, vystavíš ostrú faktúru na celú sumu (2000€) a zaplatenú zálohu v nej odpočítaš. Zbytok faktpry vám uhradí na účet alebo v hotovosti cez ERP.
    jb0863 veronika,ďakujem veľmi pekne,že si si našla čas na moje otázky a napísala mi riešenie.

    jb0863 je offline (nepripojený) jb0863

    jb0863
    veronika, mohla by som na celu sumu(2000) vystaviť zálohovú faktúru, dám mu doklad z ERP a pri prevzatí vozidla mu vystavím ostrú faktúru,kde mu dám len faktúru bez dokladu z ERP ? Bude to takto správne ?

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    jb0863 Pozri príspevok
    veronika, mohla by som na celu sumu(2000) vystaviť zálohovú faktúru, dám mu doklad z ERP a pri prevzatí vozidla mu vystavím ostrú faktúru,kde mu dám len faktúru bez dokladu z ERP ? Bude to takto správne ?
    tých 1000€ ti nebude chýbať v ERP ? (ak náhodou budeš mať daňovú kontrolu ) ?
    jb0863 tak to asi bude...
    jb0863 tak to bude....

    jb0863 je offline (nepripojený) jb0863

    jb0863
    takže ešte raz poprosím
    AK vystavím zákazníkovi zálohovú faktúru pre poisťovňu,( nedám mu k nej doklad z ERP) neviem či je to možné ,ide o to , aby mu poisťovňa vyplatila náklady na opravu vozidla dopredu a ak zákazník dostane požadovanú sumu potom ju môže poukázať na účet, následne prinesie vozidlo na opravu , potom sa mu vystaví faktúra s pokladničným dokladom z ERP a tieto tlačivá odnesie na poisťovňu. Je takýto postup prijateľný?
    ​Ďakujem

    kubkokubko je offline (nepripojený) kubkokubko

    kubkokubko
    Prosim vas chcela by som sa uistit, ci po precítaní zákona o ERP uvazujem správne, ze na prenájom kontajnera, búracie služby, murárske, maliarske služby a likvidáciu odpadu nie je potrebná evidencia týchto tržieb cez ERP. Dakujem za vase názory

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.