Zavrieť

Porady

Mám si na 3 ročnom aute vymeniť olej sám, alebo ísť do servisu?

Dobrý deň

Prosím o radu. Moje auto bude mať o pár dní presne 3 roky. Taktiež o pár dní budem mať na tachometri 30.000 km
a mal by som ísť do servisu.......na prehliadku s autom. Predpokladám, že by mi menili olej a filter. Autu nič iné nie
je, aspoň pre mňa "laika". Poradte mi, mám ísť ešte na drahú výmenu oleja, filtra za cca 180 eur s "pečiatkou" do
elektronickej servisnej knižky.....alebo si mám kúpiť olej, filter a dať vymeniť známemu, ktorý robí výmeny u konkurenčnej automobilovej
značky. Moje auto je Toyota Auris 1,33 5D T, 74 KW. V príručke pre používatela odporúčajú olej 0W-20 ktorých nie je vela na trhu.
V druhom rade odporúčaju olej 5W-20 potom 5W-30 a posledný 10W-30. Viete mi aj tu niečo poradiť, odporučiť.......
Taktiež, či mi neviete odporučiť aký mám kúpiť filter.
Ďakujem
Usporiadat
ilona ilona

ilona je offline (nepripojený) ilona

Toto musia poradiť takí čo sa do toho vyznajú, ale ja by som určite išla na prehliadku aj po 15000 km a po 30000 km . To nejde o to, že autu nič nie je,ale olej určite musí byť vymenený a servisované vozidlo má vždy väčšiu cenu,alebo ho napr. skorej predáš atd.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
lujza.j lujza.j

lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

olej si môžeš nájsť aj tu...http://lubematch.shell.com/search.ph...age=2&brand=75
0 0
Indeed Indeed

Indeed je offline (nepripojený) Indeed

Ak chceš živiť autorizák , kĺudne tam choď .

Domácou výmenou oleja nič nepokazíš
pravda MUSÍ tam isť olej podľa odporučania výrobcu
teda ten 0W-20 , ak parkuješ v garáži tak kľudne tam daj 5W-30

olej 10W-30 do Tvojho auta NESMIE ISŤ !!!

Filter si objednaj v hociktorých autodieloch.
0 0
xtriadax xtriadax

xtriadax je offline (nepripojený) xtriadax

keď to dáš tomu kamarátovi on ti ušetrí kopec eur a bude aj vedieť aký olej tam treba dať. Autorizovaný servis je zbytočne drahý ale treba tam chodiť kvôli záruke.
0 0
lujza.j lujza.j

lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

VÝMENA OLEJAVšetci motoristi pravdepodobne vedia, že úlohou oleja v motore je mazanie a zabezpečenie hladkého chodu všetkých pohyblivých častí motora. Nie všetci však vedia, že olej má aj iné dôležité funkcie:
  • chladenie motora
  • čistenie a odvádzanie usadenín
  • ochrana proti korózií
  • znižovanie emisií
  • a mnoho ďalších špecifických požiadaviek, ktoré konštruktéri motora od oleja očakávajú
Moderný motorový olej je sofistikovaný produkt, ktorý obsahuje množstvo špeciálnych prísad. Mechanickým namáhaním, teplotnými zmenami, znečistením od usadenín a od mikroskopických častí odlomených od motora, olej postupne stráca svoje pôvodné vlastnosti. Po prekročení určitej kritickej hranice olej úplne stratí svoju mazaciu schopnosť a olejový film, ktorý by mal pokrývať všetky kovové plochy sa tzv. "roztrhne". Preto je nevyhnutné olej po čase vymeniť.
Priemerný interval výmeny u minerálnych olejov je 12.000 km a u syntetických olejov je spravidla 15.000 km alebo raz ročne. Mnohé moderné dieslové motory sú konštruované tak, aby vydržali interval výmeny oleja 20.000 alebo až 30.000 km, je však nutné použiť špeciálny syntetický olej s predĺženou trvanlivosťou (tzv. longlife oleje). Niektoré vozidlá sú vybavené palubným počítačom, ktorý ich na nutnosť výmeny olej upozorní cca 1000 km pred vypršaním servisného intervalu. Rýchlosť opotrebenia oleja však závisí od mnohých faktorov - v prvom rade je to otázka kvality oleja, ale dôležitý je aj spôsob používania motorového vozidla, prevládajúci štýl jazdy konkrétneho vodiča a v neposlednom rade pravidelnosť údržby a kontrola hladiny oleja.
Na základe dlhoročných skúseností s výmenou oleja a pozorovania, v akom stave je motorový olej, ktorý vypúšťame z olejovej vane v prípade zanedbania včasnej výmeny oleja, doporučujeme nasledovné intervaly výmeny oleja (v závislosti na kvalitatívnej triede oleja a tiež v závislosti od spôsobu používania vozidla):
Každodenná mestská
prevádzka

(jazdy na krátke
vzdialenosti, časté
studené štarty alebo dynamický štýl jazdy na vysoké otáčky)
Celoročná kombinovaná
prevádzka

(striedavá prevádzka v meste a na dlhšie cesty, vyrovnaný štýl jazdy skúsených šoférov)
Sezónna medzimestská
prevádzka

(garážované vozidlo (najmä v zime), šetrný štýl jazdy na
dlhšie vzdialenosti
mimo mesta)
Minerálne
oleje 15W-40
10.000 km 12.000 km 13.500 km
Polosyntetické oleje
10W-40, 5W-40
12.000 km 13.500 km 15.000 km
Syntetické oleje
5W-40, 5W-30, 0W
13.500 km 15.000 km 15.000 km
Syntetické oleje pre predĺžené intervaly 17.000 km 20.000 km 25.000 km
Príručka údržby vášho vozidla takmer iste obsahuje informáciu, aký motorový olej výrobca motorového vozidla pre dané vozidlo odporúča.
Informácia spravidla obsahuje viskozitnú triedu SAE (10W-40, 5W-40, 5W-30 atď.) a aj normy ACEA alebo API. Minimálnu úroveň viskozitnej triedy a noriem je potrebné dodržať. Pri novších motoroch môžte spravidla použiť olej s vyššou kvalitou. U starších motoroch však odporúčame zotrvať pri výmene oleja na rovnakej úrovni, akú mal olej, ktorý bol dlhodobo v motore používaný. Niektorí výrobcovia tiež majú vlastné normy (napr. VW group alebo Ford), ktoré je potrebné dodržať. Užitočný nástroj na vyhľadanie konkrétneho oleja, ktorý môže byť použitý v danom vozidle je na stránke:
http://www.shell.com/home/page/sk/sh..._07082007.html
Ďalšie užitočné informácie o motorových olejoch sú na stránke
http://www.castrol.com/castrol/gener...tentId=7041126

VZDUCHOVÝ A PEĽOVÝ FILTER
Vzduchový filter slúži na filtráciu vzduchu, ktorý nasáva spaľovací systém motora. Ak je vzduchový filter zanesený prachom, výkon motora klesá a spotreba paliva rastie. Starý a veľmi znečistený filter sa môže časom úplne rozpadnúť, čím stratí svoju funkciu. V tom prípade sa do motora môže dostať prach alebo piesok a hrozí vážne poškodenie a zadretie motora.Vzduchový filter sa preto mení spravidla každých 30.000 km, ale pri každej servisnej prehliadke je nutné filter kontrolovať. Vo vozidle, ktoré jazdí často v prašnom prostredí je potrebné vzduchový filter meniť častejšie. Kontrolujeme stav vzduchového filtra pri každom plnom servise a zákazník má možnosť sám posúdiť, či filter len prečistíme alebo vymeníme.
Väčšina vozidiel je vybavená peľovým filtrom. Ten slúži na filtráciu vzduchu privádzaného do kabíny vozidla vetraním, resp. kúrením. Až pri kontrole peľového filtra si vodič vozidla často uvedomí, aký prach by v aute dýchal bez peľového filtra. Peľové filtre sú tzv. papierové, alebo tzv. uhlíkové. Papierový filter zachytáva len mechanické nečistoty. Uhlíkový filter okrem prachu zachytáva aj pach a biologické nečistoty. Tieto filtre sú vhodné najmä pre alergikov. Rovnako, ako pri vzduchovom filtre, interval výmeny peľového filtra závisí od jeho skutočného znečistenia. Minimálne doporučenie je každých 30.000 km alebo raz ročne, spravidla na jar.
3 0
Indeed Indeed

Indeed je offline (nepripojený) Indeed

Napriklad tu:

http://www.fuchs.sk/e-shop/dolezite-...orovych-olejov

su vysvetlené označovania olejov a tiež z toho mono určiť či daný olej vyhovuje pre použitie vo vašom aute.
0 0
fortunka fortunka

fortunka je offline (nepripojený) fortunka

cinika Pozri príspevok
Dobrý deň

Prosím o radu. Moje auto bude mať o pár dní presne 3 roky. Taktiež o pár dní budem mať na tachometri 30.000 km
a mal by som ísť do servisu.......na prehliadku s autom. Predpokladám, že by mi menili olej a filter. Autu nič iné nie
je, aspoň pre mňa "laika". Poradte mi, mám ísť ešte na drahú výmenu oleja, filtra za cca 180 eur s "pečiatkou" do
elektronickej servisnej knižky.....alebo si mám kúpiť olej, filter a dať vymeniť známemu, ktorý robí výmeny u konkurenčnej automobilovej
značky. Moje auto je Toyota Auris 1,33 5D T, 74 KW. V príručke pre používatela odporúčajú olej 0W-20 ktorých nie je vela na trhu.
V druhom rade odporúčaju olej 5W-20 potom 5W-30 a posledný 10W-30. Viete mi aj tu niečo poradiť, odporučiť.......
Taktiež, či mi neviete odporučiť aký mám kúpiť filter.
Ďakujem
Odporucim: Kup si olej a filtre a chod do autorizovaneho servisu, zaplatis si iba za pracu do knizky ti zaznacia servis a mozno napisu ze si si priniesol svoj olej (ale to sa mne este nestalo, len som o tom pocula). Kazdy vyrobca olejov ma katalog na stranke, kde si presne podla vozidla najdes vyhovujuci olej. Iba si vyber znacku. Nie len viskozita je dolezita pre vyber oleja, ale aj schvalenie.
Viem samozrejme vyhladat aj oleje aj presne filtre (olej castrol odporuca Castrol Magnatec 5W-30 A1, Shell: Helix Ultra AJ 0W-20 a ine - treba si vybrat aj podla toho co mas teraz v aute, filtre napr. olejovy Nipparts J1316007, vzduchovy Nipparts J1322102, a pelovy BA-K-311), urcite sa budu menit vsetky na 30tisicke... pelovy by si mal dokonca menit ovela castejsie. Do servisu urcite chod, skontroluju ti aj ine veci ako olej
Naposledy upravil fortunka : 06.12.12 at 23:13
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
Kup si olej a filter a daj to vymenit kamaratovi, alebo v hociktorom inom servise. Ak Ti konci zaruka a nemaju v ponuke jej predlzenie, tak za autorizovany servis zaplatis zbytocne viac. Ja som si kupil k svojmu autu Haynes manual, tam presne pisu, co sa kedy servisuje a stale ked pride cas, zakupim nahradne diely a spotrebny material a dam to vymenit v neznackovom servise. Servis si najdi taky, kde Ti dovolia byt pri aute.
Inac na Tvoje auto:
olejovy filter: Knecht OX 416D2
vzduchovy filter: Mann C 24 005, alebo Bosch F 026 400 114
interierovy filter: Mann CU 1919

a este doporucujem si najst na svoje auto nejake dobre zahranicne forum, kde majitelia diskutuju a zverejnuju rady a navody. To Ti moze usetrit x100 EUR na servise. Ja som si napr. sam vymenil palivove cerpadlo. Som laik ako Ty, ale nasiel som navod a s laptopom v pod otvorenou kapotou som to urobil za 15 minut. Usetril som na tom vyse 500EUR, oproti tomu, keby mi to robili v service. Dovtedy som tak akurat zvladol vymenit koleso :-)
pozri link, aby si mal predstavu ake navody sa daju najst :-) podla tohoto som ja vymenil palivovu pumpu
http://www.vectra-c.com/forum/showth...uel-Pump/page3
Naposledy upravil taiko : 06.12.12 at 23:49
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

napíšem svoj názor, ako to budem riešiť u svojho nového auta v marci 2014, kedy mi bude končiť dvojročná záruka a zároveň budem absolvovať 1. servisnú prehliadku.

Neviem, kto vám povedal že vám budú meniť iba olej, robí sa tam ďaleko viac úkonov, skúste sa obrátiť na nejaké fórum, čo sa konkrétne rieši na tejto prehliadke.
Uvediem príklad čo sa môže riešiť:

- kompletná kontrola auta
- kontrola podvozku, uložení, gumových manžiet
- kontrola bŕzd
- premazanie zadných bubnových bŕzd
- kompletná diagnostika vozidla a kontrola uložených chýb v riadiacej jednotke
- výmena filtrov - olejový, peľový, vzduchový
- kontrola prípadne nastavenie voľnobežných otáčok

- toto ma napadlo len tak z hlavy, kdesi na svojom renaulťáckom fóre som videl kompletný rozpis čo by mali robiť, a bolo to asi 20 riadkov

Ja to vyriešim tak, že olej si kúpim svoj, filter nech mi predajú oni a urobia kompletnú servisnú prehliadku vozidla, ak budú nejaké chyby budem trvať na tom, aby mi ich odstránili ešte v záruke. zaplatím možno 200 eur, ale budem mať kľud že vozidlo je v poriadku a záruka mi po tejto prehliadke skončí.

Uvažujem ale o tom, že na jar bude mať okolo 12-13000 km najadzených, tak si kúpim olej a pôjdem ho dať do servisu vymeniť a filter nech mi predajú, predsa len po zábehu motora by sa mal meniť, i keď v servise vás bude každý presviedčať....
Lenže môj problém je taký, ako zabezpečím aby mi ho vymenili, keď fyzicky nemôžem vidieť výmenu...
Raz ma so starým autom už v inom servise odrbali a doma som striekačkou na kŕmenie vyťahoval 3 litre oleja z motora.... Myslel som že aspoň ten starý trochu oživím doliatím časti nového, čo sa aj podarilo, získal inú viskozitu aj farbu....

Keďže ty máš ale známeho, ktorý robí dokonca v inom značkovom servise, nič ti nebráni aby ti to auto odborne skontrolovali v tomto inom servise, ak mu nič nebude tak aj vymenili olej, a ak by sa našla nejaká chyba, olej nemeniť ale ísť vzápätí na garančnú prehliadku do tvojho servisu, kde by ti ten olej vymenili a zároveň aj odstránili závadu v záručnej oprave...
0 0
mlisa mlisa

mlisa je offline (nepripojený) mlisa

http://www.servisauta.sk/majitel-aut...is-automobilu/
niekde som k tomu čítala aj viac, ale neviem to nájsť. Pointa je, že pokiaľ je auto servisované (kdekoľvek, nie len v značkovom servise), záruka stále platí. Je k tomu nariadenie EU, ktoré to upravuje. Takže zobrať olej, filter a dať urobiť kamarátovi do konkurenčného servise, kde ale všetko zaznačí do servisnej knižky.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Nandrolon Pozri príspevok
napíšem svoj názor, ako to budem riešiť u svojho nového auta v marci 2014, kedy mi bude končiť dvojročná záruka a zároveň budem absolvovať 1. servisnú prehliadku.

Neviem, kto vám povedal že vám budú meniť iba olej, robí sa tam ďaleko viac úkonov, skúste sa obrátiť na nejaké fórum, čo sa konkrétne rieši na tejto prehliadke.
Uvediem príklad čo sa môže riešiť:

- kompletná kontrola auta
- kontrola podvozku, uložení, gumových manžiet
- kontrola bŕzd
- premazanie zadných bubnových bŕzd
- kompletná diagnostika vozidla a kontrola uložených chýb v riadiacej jednotke
- výmena filtrov - olejový, peľový, vzduchový
- kontrola prípadne nastavenie voľnobežných otáčok

- toto ma napadlo len tak z hlavy, kdesi na svojom renaulťáckom fóre som videl kompletný rozpis čo by mali robiť, a bolo to asi 20 riadkov

Ja to vyriešim tak, že olej si kúpim svoj, filter nech mi predajú oni a urobia kompletnú servisnú prehliadku vozidla, ak budú nejaké chyby budem trvať na tom, aby mi ich odstránili ešte v záruke. zaplatím možno 200 eur, ale budem mať kľud že vozidlo je v poriadku a záruka mi po tejto prehliadke skončí.

Uvažujem ale o tom, že na jar bude mať okolo 12-13000 km najadzených, tak si kúpim olej a pôjdem ho dať do servisu vymeniť a filter nech mi predajú, predsa len po zábehu motora by sa mal meniť, i keď v servise vás bude každý presviedčať....
Lenže môj problém je taký, ako zabezpečím aby mi ho vymenili, keď fyzicky nemôžem vidieť výmenu...
Raz ma so starým autom už v inom servise odrbali a doma som striekačkou na kŕmenie vyťahoval 3 litre oleja z motora.... Myslel som že aspoň ten starý trochu oživím doliatím časti nového, čo sa aj podarilo, získal inú viskozitu aj farbu....

Keďže ty máš ale známeho, ktorý robí dokonca v inom značkovom servise, nič ti nebráni aby ti to auto odborne skontrolovali v tomto inom servise, ak mu nič nebude tak aj vymenili olej, a ak by sa našla nejaká chyba, olej nemeniť ale ísť vzápätí na garančnú prehliadku do tvojho servisu, kde by ti ten olej vymenili a zároveň aj odstránili závadu v záručnej oprave...
ktorý autorizovaný servis ti toto urobí?
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Ak sa pýtaš že ktorý autorizovaný servis mi vymení môj donesený olej, tak každý, akurát ti to môžu dať do zápisu, ale ten zápis im je hovno platný, keďže mi záruka skončí a ja už do autorizovaného chodiť nebudem....
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Nandrolon Pozri príspevok
Ak sa pýtaš že ktorý autorizovaný servis mi vymení môj donesený olej, tak každý, akurát ti to môžu dať do zápisu, ale ten zápis im je hovno platný, keďže mi záruka skončí a ja už do autorizovaného chodiť nebudem....
no ja mám skúsenosti iné
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

mlisa Pozri príspevok
http://www.servisauta.sk/majitel-aut...is-automobilu/
niekde som k tomu čítala aj viac, ale neviem to nájsť. Pointa je, že pokiaľ je auto servisované (kdekoľvek, nie len v značkovom servise), záruka stále platí. Je k tomu nariadenie EU, ktoré to upravuje. Takže zobrať olej, filter a dať urobiť kamarátovi do konkurenčného servise, kde ale všetko zaznačí do servisnej knižky.
Viem, že takéto nariadenie existuje, lenže ťažko by sa pred súdom dokazovalo že ten garážmajster mi nedodrbal neodbornou manipuláciou motor a záruka teda nebude uznaná...
Myslím že každý zdravý človek auto v záruke v žiadnom prípade nedá do iného servisu ako autorizovaného. Na to hádam stačí zdravý ľudský rozum, načo si prirábať problémy.
Zvlášť keď dnes sú niektorí garážmajstri takí, že narobia viac škody ako osohu... A tieto škody nie je povinný potom uznávať autorizovaný servis ako záručné opravy a nerád by som sa ocitol na súde s nejakou veľkou medzinárodnou firmou, ktorý by bol vopred prehraný....
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

srska Pozri príspevok
no ja mám skúsenosti iné
nezabúdaj, že PLATIACI zákazník si ty a TY SI URČUJEŠ PODMIENKY. Ak to nemáš v zmluve alebo všeobecných podmienkach, tak ti ho musia zobrať, ale načo sa s nimi žrať. Jednoducho pôjdem do iného značkového servisu, kde mi ochotne vyjdú v ústrety, predsa len aj keď si ten olej donesieš, aj tak ťa za pár minút práce slušne zinkasujú...
Nezabúdaj, že napr. Renault /určite aj všetky ostatné značky /môže ísť do hocijakého servisu v európe aj na garančku, aj na záručnú opravu, aj na prehliadku.
Vždy je to iba o komunikácii, ochote a o tom, akí ľudia tam pracujú.
Pre férové jednanie a poctivé vykonanie garančnej prehliadky som ochotný cestovať aj do ČR, predsa len auto nekupujem na 1 rok a ak mi má po garančke skončiť záruka, chcem aby z garančky išlo ako nové, resp. opotrebenie rovnajúce sa počtu najazdených kilometrov.
Ak čítam na fóre ako robia garančky v servise A a za akú cenu a ako robia garančky v servise B a za akú cenu, tak mi je do smiechu, miestami až do plaču. Len teraz zistiť, ktorý servis sa podobá na A a ktorý na B a podľa toho sa rozhodnúť...
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
Ja ked pridem do servisu, tak prva otazka je, ci mozem byt "pri tom". Ide predsa o moje peniaze, moje auto a teda musia platit moje podmienky. Uz sa mi raz aj stalo, ze som podpisoval papier, ze ma pustia dnu na moje vlastne riziko.
0 0
Indeed Indeed

Indeed je offline (nepripojený) Indeed

Nandrolon Pozri príspevok
Viem, že takéto nariadenie existuje, lenže ťažko by sa pred súdom dokazovalo že ten garážmajster mi nedodrbal neodbornou manipuláciou motor a záruka teda nebude uznaná...
Myslím že každý zdravý človek auto v záruke v žiadnom prípade nedá do iného servisu ako autorizovaného. Na to hádam stačí zdravý ľudský rozum, načo si prirábať problémy.
Zvlášť keď dnes sú niektorí garážmajstri takí, že narobia viac škody ako osohu... A tieto škody nie je povinný potom uznávať autorizovaný servis ako záručné opravy a nerád by som sa ocitol na súde s nejakou veľkou medzinárodnou firmou, ktorý by bol vopred prehraný....
Otázka by sa dala položiť aj takto :

Ak by sa vyskytol dovod na uplatnenie záruky /odstranenie nejakej zavažnej chyby,ku ktorej došlo bez nejakých neautorizovaných zásahov,len samotnou prevádzkou vozidla/ skutočne by autorizovaný servis hradil opravu v plnej výške a mňa ako zakazníka, majiteľa vozidla v záruke by to nestálo vobec nič?

Silne o tom pochybujem.

preto si myslím,že záruka je len marketingový produkt a s ochranou zákazníka ma len málo spoločné.
0 0
lujza.j lujza.j

lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

Ja som sa, aj sa pohravam s myšlienkou ze na jednom aute by som si olej vymenila sama....len tie filtre ma mátajú..
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Indeed, možno sa budeš čudovať, ale je to tak.
Ak ti uznajú záruku, neplatíš ani cent.
Mne takto menili snímač otáčok volantu arbagu.
Po 6000 km mi zasvietil airbag + servis.
Počul som od nova vo volante také čudné zvuky, ako keby sa nejaké lanká dreli...
Prišiel som, zdiagnostikovali to, objednali súčiastku, prišiel som druhýkrát, za hodinku to bolo hotové.
Predpokladám že ak by som si to dal meniť na vlastné náklady po záruke tak 150-200 eur by nebolo mojich /súčiastka originál počítam že bude 3 x drahšia ako nejaká náhrada + hodinová sadzba renault/...
Takto som nezaplatil ani cent a na počkanie /hodina/ to bolo vymenené.
Ono to funguje teraz tak nejak, že buď ti záruku uznajú, alebo neuznajú, teda buď platíš všetko, alebo nič. Medzitým žiadna iná voľba asi nie je...

S tým marketingovým ťahom súhlasím, ale to sa týka iba tej "dodatočnej záruky, teda predĺženej" - preto som si ju ani nedokupoval, lebo ak sa pozrieš do jej podmienok, tak zistíš že skoro všetko je mimo nej.

Tu ale hovorím o ZÁKONNEJ ZÁRUKE, ktorá je v SR momentálne 2 roky....

Tá dokúpená záruka je vlastne normálny tovar daného servisu, teda oni niečo dobrovoľne predávajú a ty to môžeš dobrovoľne kúpiť, ale tam si podmienky určujú oni, pri zákonnej je situácia diametrálne odlišná....
Naposledy upravil Nandrolon : 07.12.12 at 09:32
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
lujza.j Pozri príspevok
Ja som sa, aj sa pohravam s myšlienkou ze na jednom aute by som si olej vymenila sama....len tie filtre ma mátajú..
A co konkretne Ta mata? Ved to aky filter a olej tam ma ist, Ti aj v servise povedia a ked nie, tak na nete to najdes.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať