Zavrieť

Porady

Vratenie tovaru - tovar bol používaný

Zdravim poraďáci

Prvý krát v mojom podnikaní sa mi prihodila táto situácia: zákazník mi vrátil tovar v lehote 7 dní, ale tovar bol vrátený v stave:
- v menšej kartónovej krabici ako bol posielaný, púzdro sa zdeformovalo
- priložené CD bolo otvorené
- k tovaru (zariadenie) sa dodáva prístupový kód, pomocou ktorého môže zákazník čerpať asistenčné služby u výrobcu zariadenia, obal kódu je rozstrihnutý a kód je použitý /aktivovaný

Som povinný za takto vrátený tovar poslať naspäť peniaze? výrobok môžem rovno darovať synovi alebo predať za zostatkovú hodnotu ako použitý.

Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    108/2000

    § 12

    (5) Ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú inak, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:


    a) poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odsekov 1 až 3,


    d) predaj audiovizuálneho diela, zvukového záznamu alebo zvukovo-obrazového záznamu umeleckého výkonu alebo multimediálneho diela,22) ktoré spotrebiteľ rozbalil,

    martinetto je offline (nepripojený) martinetto

    martinetto
    Vzhladom na § 12 zak. c. 108/2000 Z.z ods. 5 pism. b) /tak ako pisala 1Dara/ nie je mozne odstupit od plnenia, ktoreho predmetom bol predaj audiovizualneho diela, zvukoveho zaznamu alebo zvukovo-obrazovaneho zaznamu umeleckeho vykonu alebo multimedialneho diela, ktore spotrebitel rozbalil, v tomto pripade nie je povinnost vratit penazne plnenie, len tovar zaslat spat. Z praxe sa stane ze pride kontrola SOI, nakolko kupujuci poda pravdepodobne podnet na SOI. V tomtp pripade vsak zakaznik nema pravo odstupit od zmluvy...

    Zakonom nie je definovane, ze obal musi but neposkodeny a vzhladom aj na prepravne moznosti, castokrat su obaly znicene.

    Braňo je offline (nepripojený) Braňo

    Braňo
    akonáhle otvoril to cd, tak súhlasil s podmienkami - ten kód je vlastne služba, ktorú použil. v tomto prípade sa jedná o porušenie licenčných podmienok, nakoľko po roztrhnutí sú licenčné podmienky aktivované.

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    kukino7 Pozri príspevok
    samozrejme že ak je licencia aktivovaná tam nemá nárok na vrátenie. no o znení licencie sa dozviem ˝až˝ pri prvok kroku inštalácie a ked nesúhlasím s podmienkami nebudem zoškrabávať ochrannú vrstvu z kódu. ale prispievatel nadomnou písal, že už otvorením cd-čka súhlasím z podmienkami a nie je nárok na vrátenie... to sa mi ale nezdá, nemôžem predsa súhlasiť z niečim čo neviem v akej forme existuje.
    zakon hovori jasne - pozri prísp. 2:

    d) predaj audiovizuálneho diela, zvukového záznamu alebo zvukovo-obrazového záznamu umeleckého výkonu alebo multimediálneho diela,22) ktoré spotrebiteľ rozbalil,
    dakujem za odpoved. zakon poznam. snazim sa vyhoviet klientom a zvycajne akceptujem aj rozbalene CD ak sa da opat prebalit.

    Ale ako sa zachovat, ak zakaznik vrati tovar v takom stave, ze obal je viditelne pokrceny, porozbalovany, znehodnoteny. A najme je problem s tym pristupovym kodom, ktory uz nemozem odovzdat dalsiemu zakaznikovi, kedze bol aktivovany. Aktivacia prebieha na serveroch zahranicnej firmy (ja posobim ako diler ich produktov) a nemam moznost nijako overit, ci uzivatel suhlasil s ich sluzbami.

    Napisem to radsej konkretne:
    kupil software - samostatnu navigaciu do mobilneho zariadenia + CD so skusobnym programom a elektronickym navodom, atd. K tomu ziskal aktivacny kod - stitok, ktory je potiahnuty ochrannou vrstvou a zabaleny do obalu z tvrdeneho papiera. Zakaznik mal moznost odskusat DEMO program a kedze mu vyhovoval, aktivoval si svoje konto u firmy poskytujucej Navigacne sluzby, zoskriabal ochrannu foliu zo stitku a pouzil aktivacny kod, ktory bol na stitku zakryty tou foliou. Neviem vsak, ci na danom webe suhlasil s akymikolvek sluzbami.

    Nasledne po 4 dnoch (mozno sa vratil z vikendovej dovolenky) nam napisal, ze nam vracia tovar a ziada naspat svoje peniaze. Na upozornenie, ze to nie mozne ak to pouzil, nam tovar predsa poslal, dokonca to zabalil nevhodne a kym k nam dorazila krabica, vyzerala ako keby ju presiel kombajn.
    Naposledy upravil zabehnutyobchod : 10.12.12 at 16:50

    ACCNT je offline (nepripojený) ACCNT

    ACCNT
    mozes si kuknut obchodne podmienky eshopov so softverom, hrami,... ze ako to riesia oni.
    a potom si nezabudni upravit tie svoje

    kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

    kopretinka
    zabehnutyobchod Pozri príspevok
    dakujem za odpoved. zakon poznam. snazim sa vyhoviet klientom a zvycajne akceptujem aj rozbalene CD ak sa da opat prebalit.

    Ale ako sa zachovat, ak zakaznik vrati tovar v takom stave, ze obal je viditelne pokrceny, porozbalovany, znehodnoteny. A najme je problem s tym pristupovym kodom, ktory uz nemozem odovzdat dalsiemu zakaznikovi, kedze bol aktivovany. Aktivacia prebieha na serveroch zahranicnej firmy (ja posobim ako diler ich produktov) a nemam moznost nijako overit, ci uzivatel suhlasil s ich sluzbami.

    Napisem to radsej konkretne:
    kupil software - samostatnu navigaciu do mobilneho zariadenia + CD so skusobnym programom a elektronickym navodom, atd. K tomu ziskal aktivacny kod - stitok, ktory je potiahnuty ochrannou vrstvou a zabaleny do obalu z tvrdeneho papiera. Zakaznik mal moznost odskusat DEMO program a kedze mu vyhovoval, aktivoval si svoje konto u firmy poskytujucej Navigacne sluzby, zoskriabal ochrannu foliu zo stitku a pouzil aktivacny kod, ktory bol na stitku zakryty tou foliou. Neviem vsak, ci na danom webe suhlasil s akymikolvek sluzbami.

    Nasledne po 4 dnoch (mozno sa vratil z vikendovej dovolenky) nam napisal, ze nam vracia tovar a ziada naspat svoje peniaze. Na upozornenie, ze to nie mozne ak to pouzil, nam tovar predsa poslal, dokonca to zabalil nevhodne a kym k nam dorazila krabica, vyzerala ako keby ju presiel kombajn.
    Dara ti citovala zákon,neni o čom,nemá nárok.
    Aby som uz neotvaral dalsiu temu, opytam sa aj na takuto vec - co v pripade, ak zakaznik vrati tovar, ale jeho obsah je poskodeny: pokrcene manualy, pripadne knizky k CD su pokrcene, alebo je pouzivanim/skusanim fyzicky poskodena cast tovaru (elektronika), ktora urcite bola kvalitne zabalena do tvrdeho obalu tak, aby sa v ziadnom pripade neposkodila ani zlym narabanim kurierom.

    A zaroven dakujem za vsetky prispevky. Verim, ze teraz pred vianocami tato tema pomoze viacerim malym predajcom.
    Naposledy upravil zabehnutyobchod : 12.12.12 at 00:32

    martinetto je offline (nepripojený) martinetto

    martinetto
    Tovar ma byť v takom štadiu v akokm prevzal a teda nepoškodeny. Ak vzniklo poškodenie pripreprava mal by to kupujuci oznamiť predavajucemu. Ale ak ide o samotne návody, ktore su častokrat balene v zalepenych sačkoch, no žiaľ ak to kupujúci otvorí stále MA narok aby tento tovar vratil hoci poškodil originálny obal.

    kukino7 je offline (nepripojený) kukino7

    kukino7
    Braňo Pozri príspevok
    akonáhle otvoril to cd, tak súhlasil s podmienkami - ten kód je vlastne služba, ktorú použil....
    dovolím si nesúhlasiť. s podmienkami súhlasil až ked aktivoval kód, nie otvorením CDčka. každopádne, tak ako sa nevracia nakúsnutý rožok... každopádne by pomohlo, keby človek vedel o aký tovar sa jednalo. a osobne by som najprv sám zavolal na SOI a následne tej zahraničnej firme, či by predsa len neboli ochotný tovar vyreklamovat (poslat predajcovi kus za kus).
    kukino7 , vyssie je popisane, o aky tovar sa jednalo.
    uz som hovoril so SOI , zakaznik nema pravo na vratenie sluzby, softveru a ani tovaru, ku ktoremu softver prinalezi (napr. OEM licencie na windows pri zakupeni PC), ak suhlasil licencnymi podmienkami, teda zoskriabanim ochrannej vrstvy kodu a aktivacii licencie. na stitku o tom samozrejme je informovany.

    kukino7 je offline (nepripojený) kukino7

    kukino7
    samozrejme že ak je licencia aktivovaná tam nemá nárok na vrátenie. no o znení licencie sa dozviem ˝až˝ pri prvok kroku inštalácie a ked nesúhlasím s podmienkami nebudem zoškrabávať ochrannú vrstvu z kódu. ale prispievatel nadomnou písal, že už otvorením cd-čka súhlasím z podmienkami a nie je nárok na vrátenie... to sa mi ale nezdá, nemôžem predsa súhlasiť z niečim čo neviem v akej forme existuje.

    kukino7 je offline (nepripojený) kukino7

    kukino7
    navigácia je záznam umeleckého výkonu??

    akože, berem a osobne by som tiež reklamáciu neuznal, preto že došlo k poškodeniu tovaru a aktivácii, no mali by ste videt videt ako sa ˝reklamuje˝ tovar napríklad v anglicku... :-)))
    Naposledy upravil kukino7 : 08.01.13 at 18:25

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.