Zavrieť

Porady

Elektroinštalácia v dome

Zdravím,mám dosť veľký problém.Po zavedení elektriny do novostavby ,spravil elektrikár elektroinštaláciu v celom dom,na dolnom poschodí tak aj na hornom.Dole je elektro v poriadku svetla,zásuvky sú ok,ale hore je problém zapojiť svetlá.Hneď po dokončení dolného poschodia som začal montovať bodové svetlá(sú v celom dome) aj na hornom poschodí a hneď to išlo do skratu.Zistil som že je "fáza" na každom z vodičov a to nechápem prečo?!Podľa meraní tam neukazuje plnú hodnotu el.prúdu ,ale menšiu na každom je to iné.Proste chcem pripojiť kábel zo svetiel alebo zásuvky a hneď to vyhodí istič...svieti jak hnedý tak aj modrý aj žltozelený...som amatér do elektriny ale "Pán"ktorý to robil nemá čas prísť opraviť čo pokazil už pomaly 4 mesiace.Niektoré zásuvky fungujú a tak mám prúd aspoň v lampách.Ďakujem za každú dobrú radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    rujka je offline (nepripojený) rujka

    rujka
    Zaujal ma Váš problém. Pravdepodobne je prerušený PEN vodič v sústave TN-C, alebo N vodič v sústave TN-S, ak ste laik, ako píšete, mali by ste pozvať odborníka, lebo je to veľmi nebezpečný stav.

    Braňo je offline (nepripojený) Braňo

    Braňo
    je ťažké to posúdiť, treba to premerať, ale vyzerá to na problém, čo hovorí rujka.

    Elektroinštalácia v dome

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať