Zavrieť

Porady

Vratenie tovaru v kamennom obchode

Kde nájdem v obchodnom zákonníku plné znenie zákona ohľadom vrátenia tovaru v kamennom obchode bez udania dôvodu. Rád by som to mal na papieri vytlačené plné znenie aby som mohol spotrebiteľovi ukázať, že zo zákona nie je obchodník povinný vrátiť peniaze za zakúpený tovar z dôvodu, že sa mu to nepáči (hlavne keď sa jedná o knihu, kde sú ešte aj autorské práva) po 15 dňoch zakúpenia. Keďže väčšina spotrebiteľov si to mýli s internetovým obchodným zákonom o vrátení peňazí do siedmych dní.
Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Zákon 250/2007 -
    § 6
    Uvádzanie výrobkov na trh
    a poskytovanie služieb


    (7) Spotrebiteľ má právo vrátiť výrobok, ktorý je nebezpečný, výrobcovi, predávajúcemu, dovozcovi alebo dodávateľovi. Ak spotrebiteľ uplatní toto právo, výrobca, predávajúci, dovozca alebo dodávateľ je povinný vziať späť takýto výrobok a najneskôr v lehote do troch pracovných dní od prevzatia výrobku vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu výrobku vrátane účelne vynaložených nákladov, ktoré je spotrebiteľ povinný preukázať. Výrobca alebo dovozca je povinný vziať späť výrobok, ktorý nie je bezpečný, aj vtedy, ak spotrebiteľ nemá doklad o kúpe výrobku


    § 18


    (1) Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.

    (2) Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť.

    (3) V prevádzkarni a u určenej osoby podľa odseku 2 musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Pri skupinových zájazdoch musí predávajúci zabezpečiť v mieste zájazdu nepretržitú prítomnosť poverenej osoby oprávnenej vybavovať reklamácie po celý čas zájazdu.

    (4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

    (5) Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.

    (6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.

    (7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

    (8) Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, 22a) predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

    (9) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

    (10) Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.

    (11) Povinnosti uvedené v odsekoch 4 až 9 sa vzťahujú aj na určenú osobu, v odôvodnených prípadoch môže reklamáciu prijatú určenou osobou alebo osobou splnomocnenou predávajúcim na prijatie reklamácie vybaviť predávajúci. Plynutie lehôt na vybavenie reklamácie tým nie je dotknuté.

    (12) Ustanovenia uvedené v odsekoch 4 až 10 sa použijú na vybavenie reklamácií, ak osobitný predpis22b) neustanovuje inak.

    (13) Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu.22c)
    Toto je zákon - v ňom nie je ani slovoo vrátení tovaru bez udania dôvodu - teda právo pre spotrebiteľa a ani slovo o prevzatí vráteného tovaru bez udania dôvodu pre predávajúceho - nemá povinnosť.
    Toto je jediné právo zo zákona pre spotrebiteľa i predávajúceho.

    Ohľadom vrátenia tovaru bez udania dôvodu sa pojednáva jedine v zákone 108/2000 a v Občianskom zákonníku zákon 40/1964 s novelizáciami - §48, §49:
    § 48


    (1) Od zmluvy môže účastník odstúpiť, len ak je to v tomto alebo v inom zákone ustanovené alebo účastníkmi dohodnuté.

    (2) Odstúpením od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje, ak nie je právnym predpisom ustanovené alebo účastníkmi dohodnuté inak.

    § 49


    Účastník, ktorý uzavrel zmluvu v tiesni za nápadne nevýhodných podmienok, má právo od zmluvy odstúpiť.
    (A opäť ani slovo o povinnosti predávajúceho prevziať!)

    Práva pri podomovom predaji v európskej legislatíve:
    ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

    Od zmluvy uzavretej pri podomovom predaji má spotrebiteľ právo odstúpiť v lehote 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, a to bez uvedenia dôvodu. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Uvedená 7 dňová lehota na odstúpenie je zachovaná, ak sa písomné odstúpenie od zmluvy odovzdá najneskôr posledný deň lehoty na poštovú prepravu. Spotrebiteľ v lehote siedmich pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vráti tovar predávajúcemu bez ohľadu na to, či tovar bol použitý alebo má vady, ktoré spotrebiteľ nespôsobil; primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť spotrebiteľovi cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo vrátiť spotrebiteľovi preddavok najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.

    AKO ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY


    1. Odstúpenie od zmluvy uplatnite písomne, najlepšie doporučeným listom s doručenkou.
    2. List zašlite osobe, uvedenej v písomnom upozornení na možnosť odstúpenia od zmluvy.
    3. Pokiaľ taká osoba nie je uvedená, kontaktujte predávajúceho v jeho sídle alebo bydlisku.
    4. V liste uveďte, že v zákonnej lehote odstupujete od zmluvy.
    5. Špecifikujte tovar a žiadajte vo vami určenej lehote (napr. 15 dní) vrátenie peňazí.
    6. Nie ste povinný svoje rozhodnutie zdôvodňovať.


    Toto ale neplatí pre kamenné obchody!

    Toto si vytlač a rozdávaj!

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    vytlac zakon o ochrane spotrebitela - ak tam zakaznik najde povinnost vratenia penazi za tovar, ktory nema vadu, tak mu peniaze vrat

    a tiez mozes citovat z ustavy:

    Cl. 2

    (3) Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané, a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá.

    pozria aj tu: http://www.porada.sk/t182453-vymena-...ml#post1920144
    Naposledy upravil avalik : 25.12.12 at 14:50
    www.soi.sk

    Zákonná lehota 7 pracovných dní od prevzatia tovaru, počas ktorej spotrebiteľ má právo bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy na kúpu tovaru alebo poskytnutie služby, platí výhradne v prípade kúpy tovaru alebo služby podomovým alebo zásielkovým spôsobom predaja, napr. na prezentačnej akcii, cez katalóg, internet a pod.
    Naposledy upravil Richard : 02.10.14 at 10:42

    Hlasovalo 5 pouzivatelov

    Užitočné (2)
    jslancik, Richard
    Neužitočné (1)
    Nevhodné (1)
    Spam (1)
    -1
    13 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    arizona Otazka bola polozena pred 2.rokmi,takze uz je to davno vyriesene. A okrem toho, otazka znela na kamenny obchod,takze tvoja odpoved je dost mimo...
    avalik A táto info už nie je aktuálna ani pre podomový alebo zásielkový spôsob predaja - od 1.5.2014 je lehota na odstúpenie od zmluvy 14 dní.
    satanovsyn TY dilino, asi preto som to sem napísal, aby si ľudia všimli túto vetu: "platí výhradne v prípade kúpy tovaru alebo služby podomovým alebo zásielkovým spôsobom predaja, napr. na prezentačnej akcii, cez katalóg, internet a pod."
    z čoho jasne vyplýva, že v kamennom obchode si neškrkne !!!! Nechápavec. http://www.soi.sk/sk/Informacie-pre-...ratit-peni.soi
    jslancik neprehánaš to troška?
    Ani v pozitívne hodnotenom misoftovom príspevku nie je nič o kamennej predajni, resp. nič k veci (lebo nič také neexistuje). satanovsyn napísal stručnejšie zbytočne dlhý misoftov príspevok.
    A ani zadávateľka nemá aktuálne info o e-shopoch (14 dní).
    satanovsyn Jop a ešte poopravím, lehota na vrátenie pri nákupe cez internet je len 7 dní zo zákona.
    jslancik nie je 7, je 14 dní. 7 bolo dáávno...
    arizona mylis sa, lehota na vratenie tovaru "nakupeneho na cez internet" je 14 dni .- ) https://www.google.sk/search?q=z%C3%..._sm=0&ie=UTF-8
    avalik jslancik, zadavatelka pisala otazku v roku 2012, kedy 7 dnova lehota pre eshopy bola platna .... to len satanovsyn sa potreboval prejavit prave vcera, t.j. 2 roky po zadani otazky, skopirovanim neaktualnej (nepresnej) informacie
    Richard Zvýraznil som pointu odpovede, ale zato že niekto nepochopil tvoj zámer (odpovedal si nepriamo), nemusíš urážať. Tu sa argumentuje slušne.
    satanovsyn Ok, sry, len ma vytáčajú tí, čo sa starajú do toho, do čoho nemajú
    Richard Poľahčujúca okolnosť
    kopretinka nesúhlasím,slušne sa má správať každý.či niektorí môžu byť hulváti a iní nie?
    Richard Pardon ako si prisla na to, ze niektori mozu byt hulvati? Skus sa ozvat vtedy ked sa tu niekto sprava drzo napriek upozorneniu a nie ked si uzna chybu.
      zbaliť

    Vratenie tovaru v kamennom obchode

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.