Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Odberatel nám chce vrátiť tovar, ktorý sme mu dodali v 08/2004 s tým, že zoberie iný tovar v tom istom množstve ale s inými parametrami a rozdiel ceny doplatí. Jedná sa o ten istý druh tovaru len má rôzne parametre a tým aj rozdielnu cenu. Mám vyfakturovať len rozdiel ceny alebo na fa z 08 vystaviť dobropis a vystaviť novú fa. Sme platcovia DPH. Neviem ako postupovať, aby to bolo správne.
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
Ja by som ako píšeš vystavila dobropis a následne novú fa. Alebo ak si štvrťročný platca DPH a aj odberateľ, po vzájomnej dohode, by som jednoducho tú prvú faktúru prerobila ako má byť. Ale to by ste sa fakt museli dohodnúť a pôvodnú faktúru by som si vypýtala späť.
Ale co napriklad ked je urobeny dobropis ... urobi sa FA v tej istej sume na iny tovar [alternativu] ... - v tom pripade neprebehne ani na ucte ani v hotovosti ziadna uctovna polozka .. nakolko keby v hotovosti - treba uctovny doklad - co nebude - a ked sa da platba cez ucet - mala by tam byt nejaka platba ... ale nakolko dobropis a FA bude suma ok ... vynuluje sa to ... vedel by mi prosim niekto v tomto poradit ?? .. vopred dakujem. .... PS: a som platca DPH
Dobrý deň. Mám jeden problém. Dňa 07.08.2008 som nakúpila kancelárske potreby v hodnote 794,00 Sk (667,20 + DPH 126,80). Odpočet DPH som si uplatnila v 3.Q 2008.
Zistila som však, že som omylom kúpila niečo čo je totálne nepotrebné a vymenila som to včera (05.11.2008) za iný kus tovaru.
Tu však nastal problém. Pôvodný blok mi úplne vystornovali a nahodili nový, v ktorom nepotrebný kus už nie je a vrátili mi za neho peniaze. Avšak dátum na novom doklade je 05.11.2008. Zároveň mi vydali bloček na nový kus tovaru s dátumom 05.11.2008.
Doklad zo 07.08.2008 mi nechceli dať.
Takže teraz mám problém, pretože netuším ako to vyriešiť a čo s odpočítanou DPH.
Dobrý deň. Mám jeden problém. Dňa 07.08.2008 som nakúpila kancelárske potreby v hodnote 794,00 Sk (667,20 + DPH 126,80). Odpočet DPH som si uplatnila v 3.Q 2008.
Zistila som však, že som omylom kúpila niečo čo je totálne nepotrebné a vymenila som to včera (05.11.2008) za iný kus tovaru.
Tu však nastal problém. Pôvodný blok mi úplne vystornovali a nahodili nový, v ktorom nepotrebný kus už nie je a vrátili mi za neho peniaze. Avšak dátum na novom doklade je 05.11.2008. Zároveň mi vydali bloček na nový kus tovaru s dátumom 05.11.2008.
Doklad zo 07.08.2008 mi nechceli dať.
Takže teraz mám problém, pretože netuším ako to vyriešiť a čo s odpočítanou DPH.
no nemali ste si postiť originál z ruky, pretože teraz neviete preukázať na základe čoho ste si DpH uplatnili. Inak si myslím že postup predajne je nesprávny pretože nevidím dôvod na to aby vám odobrali originál doklad o kúpe ak je to pre vás účtovný doklad a doklad na účely DPH. V takomto prípade ak sa s nimi nedohodnete máte smolu a daň musíte dodatočným daňovým priznaním vrátiť keďže neviete preukázať že máte faktúru na základe ktorej ste si to nárokovali. Snažte sa aby vám doklad vrátili
No veď ja viem, že som si ho nemala púštať z ruky. Ale stalo sa. Skúsim tam ešte ísť a dohodnúť sa s nimi, či sa to nedá nejako rozumne vyriešiť. Keď som však tovar menila, pani bola veľmi nepríjemná. Možno narazím na príjemnejšiu.
Ďakujem za pomoc