Zavrieť

Porady

nadspotreba PHL podľa TP

Obraciam sa na vás s takýmto problémom: Máme služobné motorové vozidlá, na ktorých musím sledovať nadspotrebu PHL. V starých TP boli 3 údaje o spotrebe - mesto, mimo mesto a kombinovaná spotreba. Keďže naši obchodní zástupcovia väčšinou jazdia po meste /ambulantný predaj tovaru/ a mimo mesta sa len presúvajú, dala som priemer na mesto. Podľa nového zákona sme museli dať prerobiť všetky TP a na tých sa uvádza už len jeden údaj - mimo mesto - čiže najnižšia spotreba. Musím tento údaj dodržať, alebo existuje dáke usmernenie na prepočet spotreby? Ďakujem za radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    tibor je offline (nepripojený) tibor

    práca nie je mojim hobbym-skorej šport a športovanie moje i celej rodiny,cestovanie-ale hlavne autom,popíjanie cinzana s nohami máčanými v mori ...viac tibor
    ja dávam kombinovanú spotrebu na všetky okrem jedného auta. ono aj tak v reáli aj skutočne je - na to jedno, kde nemám ani diľaničnú nálepku, dávam spotrebu pre mesto - tak to aj je.

    v Tvojom prípade by som podľa denníka jázd zistil % jazdy mesto na jednotlivé autá, resp. by som účtoval tak, že na 2/3 áut by som účtoval len spotrebu mesto (ale by to muselo sedieť aj v denníku jázd) a na 1/3 kombinovanú. proste je to optimálnej kalkulácii.

    Martinella je offline (nepripojený) Martinella

    Martinella
    SDC Bratislava, s.r.o.
    Obraciam sa na vás s takýmto problémom: Máme služobné motorové vozidlá, na ktorých musím sledovať nadspotrebu PHL. V starých TP boli 3 údaje o spotrebe - mesto, mimo mesto a kombinovaná spotreba. Keďže naši obchodní zástupcovia väčšinou jazdia po meste /ambulantný predaj tovaru/ a mimo mesta sa len presúvajú, dala som priemer na mesto. Podľa nového zákona sme museli dať prerobiť všetky TP a na tých sa uvádza už len jeden údaj - mimo mesto - čiže najnižšia spotreba. Musím tento údaj dodržať, alebo existuje dáke usmernenie na prepočet spotreby? Ďakujem za radu.
    Už aj ja som narazila na tento problém a myslím si, že zákon o DP hovorí jasne, že výdavky na PHM sa prepočítavajú na ceny platné v čase nákupu podľa spotreby uvedenej v TP. My máme síce fotokópie aj starých TP ale platný bude asi len ten nový.

    Orsz je offline (nepripojený) Orsz

    Orsz
    Práve som výpočtami došla k "úžasnému záveru" - naspotreba PHM mi na nákladnom automobile vychádza v prepočte na SK až vo výške 10000,-teda ako pripočítateľná položka. Je to vôbec možné? Kontaktovala som sa s audítorkou, keďže mám spotrebu 5,3/100km uvedenú v TP,a nadspotreba je nezanedbateľná - a povedala mi, že ak sa jedná o nákladné vozidlo, treba spísať internú smernicu o stanovenej priemernej spotrebe s ohľadom na prevážanie tovaru, zaťaženie auta prívesom, pohyb po meste atď, a malo by to byť obhájiteľné, i napriek tomu, že v TP spotreba je uvedená - ale je veľmi nevýhodná pre firmu. Kedy už tento problém odstránia? Veď pokiaľ je jasne vypracovaná kniha jázd a sedí s tachometrom - mala by sa takáto skutočná spotreba daňovo aj uznať. No ale to je snívanie. Prosím o vaše názory na postoj audítorky - či je to tak možné urobiť. Za všetky odpovede veeeeeeeeeľmi ďakujem a ocením.

    renča1 je offline (nepripojený) renča1

    :-D renča1
    Orsz Pozri príspevok
    Práve som výpočtami došla k "úžasnému záveru" - naspotreba PHM mi na nákladnom automobile vychádza v prepočte na SK až vo výške 10000,-teda ako pripočítateľná položka. Je to vôbec možné? Kontaktovala som sa s audítorkou, keďže mám spotrebu 5,3/100km uvedenú v TP,a nadspotreba je nezanedbateľná - a povedala mi, že ak sa jedná o nákladné vozidlo, treba spísať internú smernicu o stanovenej priemernej spotrebe s ohľadom na prevážanie tovaru, zaťaženie auta prívesom, pohyb po meste atď, a malo by to byť obhájiteľné, i napriek tomu, že v TP spotreba je uvedená - ale je veľmi nevýhodná pre firmu. Kedy už tento problém odstránia? Veď pokiaľ je jasne vypracovaná kniha jázd a sedí s tachometrom - mala by sa takáto skutočná spotreba daňovo aj uznať. No ale to je snívanie. Prosím o vaše názory na postoj audítorky - či je to tak možné urobiť. Za všetky odpovede veeeeeeeeeľmi ďakujem a ocením.

    Súhlasím s auditorskou , vychádzala z § 19 ods.2 písm.l) v ktorom sa rieši táto problematika. Zo stránky drsr som vytiahla nasledovné:

    Za iný preukázateľný doklad je možné považovať doklad vydaný špecializovanou organizáciou alebo osobou oprávnenou na vydávanie osvedčenia o spotrebe PHL alebo vlastný doklad - internú smernicu (napr. Oznámenie MF SR č. 8029/200-72 o spôsobe stanovenia výšky daňového výdavku na spotrebu PHL motorového vozidla určeného na prepravu desať a viac osôb, motorového vozidla určeného na nákladnú dopravu a motorového vozidla určeného na špeciálne použitie uverejnené vo Finančnom spravodajcovi č. 12/2000). Iným preukázateľným dokladom (napr. spôsobom podľa cit. Oznámenia MF SR) možno preukázať spotrebu PHL aj v prípade, ak údaje uvedené v technickom preukaze preukázateľne nezodpovedajú skutočnej spotrebe motorového vozidla. Výdavky na spotrebované PHL je daňovník povinný preukázať dokladom o nákupe PHL.

    Orsz je offline (nepripojený) Orsz

    Orsz
    Ďakujem Renka, našla som si to na tej stránke a vytlačila som si to ako prílohu. Prepočítavala som to viackrát, a tá spotreba je naozaj vyššia - vychádza okolo 6,0l/100 km. Takže o 0,7l viac ako je uvedené v TP.

    nadspotreba PHL podľa TP

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.