Zavrieť

Porady

Majitelia e-shopov, koľko platíte za účtovníctvo?

Zdravím Vás,

mám otázku na majiteľov malých - stredných internetových obchodov, koľko Vás vychádza mesačne spracovanie podvojného účtovníctva, prípadne, aké riešenia používate?
My prechádzame teraz zo živnosti na s.r.o., mesačne máme 200 vydaných a 50 prijatých faktúr. Vydané faktúry dokážeme z e-shopu naimportovať do akéhokoľvek účtovníckeho softvéru, sklad si vedieme sami. Výpisy z účtu taktiež možno automaticky importovať, v 99% sú úhrady označené variabilným symbolom faktúry.
Oslovili sme účtovnícke firmy, pretože so samostatnými účtovníkmi na MD alebo popri práci sme nemali dobré skúsenosti. Podľa týchto údajov nám prišli ponuky od 400 do 600 EUR mesačne, s tým, že ak stúpne počet dokladov, bude sa zvyšovať aj cena. Teda položková cena od 1 - 1,5 EUR.

Ako riešite spracovanie účtovníctva pri väčšom množstve faktúr?
Nám sa môže behom krátkej doby množstvo faktúr zdvojnásobiť, pritom maržu na tovare nemáme veľkú, veľa objednávok je v sume do 10 EUR.

Vďaka za rady..
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    napríklad len také vysporiadanie neprevzatých dobierok, storn, vratenych balíkov do 7 pracovných dní....

    a keď k tomu prídu také pikošky ako úhrady cez paypal, prípadne nákupy zo zahraničia - neeurópskeho.

    Podľa mňa pri takomto počte sa ti skôr oplatí zamestnať človeka na účtovníctvo, ktorý bude mať v náplni aj iné veci. Alebo sa to naučiť a robiť si to vo vlastnej réžii dohodnúť si účtovníka iba na konzultácie. Aj ked som presvedčená, že keď zistíš, čo všetko to obnáša, tak sa na to pozrieš inak.

    (hovorím z praxe účtovníka, ktorý prevádzkuje vlastný internetový obchod už tuším 7 rokov. a ďalšie 3 roky robí účto aj pre firmu s podobným počtom dokladov, ako je uvedené)

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Ako si prišla k tej položkovej cene ? Pretože 250 faktúr + 250 úhrad je minimálne 500 položiek. Kde sú ešte pokladničné doklady, interné doklady, spracovanie DPH-čky a množstvo iných operácii ...
    tictac7 ...a to ešte netušíme, či je platca DPH (to je ďalších +250)...a či sú v tom aj mzdy...

    misomiso je offline (nepripojený) misomiso

    misomiso
    knight Pozri príspevok
    Zdravím Vás,

    Nám sa môže behom krátkej doby množstvo faktúr zdvojnásobiť, pritom maržu na tovare nemáme veľkú, veľa objednávok je v sume do 10 EUR.

    Vďaka za rady..
    Ved prave preto gumicka ktorej vyrobna cena je 0,10 EUR stoji v servie 10 EUR a suciastka, ktorej vyrobna cena je 50 EUR stoji iba 200 EUR.

    Pri tej gumicke je 0,10 EUR tovar a 9,90 manipulacia logistika a marze.

    knight je offline (nepripojený) knight

    knight
    veronikasad Pozri príspevok
    Ako si prišla k tej položkovej cene ? Pretože 250 faktúr + 250 úhrad je minimálne 500 položiek. Kde sú ešte pokladničné doklady, interné doklady, spracovanie DPH-čky a množstvo iných operácii ...
    Ostatné doklady sa nám zmestia do 100 položiek, a na tú sumu sme sa dostali ako zľavu za import vydaných faktúr. Takže mesačne cca 600 položiak. Jasne, že ide o veľa položiak, ale tým že dokážeme importovať vydané faktúry a úhrady, ušetríme niekoľko hodín administratívnej práce.
    DPH a mzdy neboli v cene.

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    knight Pozri príspevok
    Ostatné doklady sa nám zmestia do 100 položiek, a na tú sumu sme sa dostali ako zľavu za import vydaných faktúr. Takže mesačne cca 600 položiak. Jasne, že ide o veľa položiak, ale tým že dokážeme importovať vydané faktúry a úhrady, ušetríme niekoľko hodín administratívnej práce.
    DPH a mzdy neboli v cene.
    Reagovala som nie na cenu účtovníctva, ktorú vám navrhli firmy, ale položkovú cenu, ktorú si uviedla ty, pretože je zavádzajúca.

    knight je offline (nepripojený) knight

    knight
    Dáša_ Pozri príspevok
    napríklad len také vysporiadanie neprevzatých dobierok, storn, vratenych balíkov do 7 pracovných dní....

    a keď k tomu prídu také pikošky ako úhrady cez paypal, prípadne nákupy zo zahraničia - neeurópskeho.

    Podľa mňa pri takomto počte sa ti skôr oplatí zamestnať človeka na účtovníctvo, ktorý bude mať v náplni aj iné veci. Alebo sa to naučiť a robiť si to vo vlastnej réžii dohodnúť si účtovníka iba na konzultácie. Aj ked som presvedčená, že keď zistíš, čo všetko to obnáša, tak sa na to pozrieš inak.

    (hovorím z praxe účtovníka, ktorý prevádzkuje vlastný internetový obchod už tuším 7 rokov. a ďalšie 3 roky robí účto aj pre firmu s podobným počtom dokladov, ako je uvedené)
    Ako živnostník som si viedol daňovú evidenciu sám, takže viem približne čo to obnáša, aj keď samozrejme chápem, že podvojné účtovníctvo je niečo iné.

    Touto témou som sa nechcel sťažovať na cenu, ale rozprúdiť diskusiu s majiteľmi e-shopov, ako riešia spracovanie účtovníctva, či neexistujú nejaké "nástroje", ktorými by sa dalo ušetriť..

    knight je offline (nepripojený) knight

    knight
    veronikasad Pozri príspevok
    Reagovala som nie na cenu účtovníctva, ktorú vám navrhli firmy, ale položkovú cenu, ktorú si uviedla ty, pretože je zavádzajúca.
    Takáto položková cena mi naozaj prišla, výsledná cena bola znížená z dôvodu importu faktúr.
    knight Pozri príspevok
    Ako riešite spracovanie účtovníctva pri väčšom množstve faktúr?
    Nám sa môže behom krátkej doby množstvo faktúr zdvojnásobiť, pritom maržu na tovare nemáme veľkú, veľa objednávok je v sume do 10 EUR.
    To je prekliatie malych poloziek cez zasielkovy predaj, vsetky (99,9 percent) naklady su totozne pri tovare za 10 alebo 50 eur a marza - v absolutnych cislach je radovo mensia.

    Ceny, ktore si dostal od firiem su realne, je to hodne poloziek a firma si nato musi vyclenit cas uctovnika, zisk, riziko atd.

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    peter_hornik Pozri príspevok
    To je prekliatie malych poloziek cez zasielkovy predaj, vsetky (99,9 percent) naklady su totozne pri tovare za 10 alebo 50 eur a marza - v absolutnych cislach je radovo mensia.

    Ceny, ktore si dostal od firiem su realne, je to hodne poloziek a firma si nato musi vyclenit cas uctovnika, zisk, riziko atd.
    ono dokonca náklady pri takých malých položkách sú možno dokonca vyššie. Je rozdiel zobrať jednu vec za 50€ a zabaliť. A vybaviť objednávku za 28 €, kde je reálne 20 položiek (som si práve také objednávala ) Treba to nachystať, skontrolovať, možno aj každé zabaliť osve...

    Inak, je to aj moja vlastná skúsenosť, na začiatku som plánovala obchod s takymi drobnými vecami, ale po mesiaci ma to prešlo, hoci som mala už nakúpené veci na sklad. Ale ked som zistila, že hodinu balím objednávku za 400SK plus este čas na pošte a na celom som mala zarobiť sná´d 20 SK, tak som to vzdala z kratsej cesty.

    Ono sa to mnohým z vonku zdá, že si na tie drobnosti dávajú obchody nehorázne prirážky, ale keď si to niekto vyskúša v praxi, tak trochu mení názor.

    Ale to som už odbočila od účtovníctva niekde inde
    k otazke - mozno by Vam pomohlo toto (viz nizsie), ale ak Vam to ide z eshop systemu a podla faktury balite aj tovar, je to horsie. Hodi sa to, ked niekto predava vela totozneho tovaru, totoznych objednavok, ktore sa lisia len cislom faktury a idealne ma aj uhradu vopred...

    "Zjednodušenú faktúru (tj faktúru bez uvedenia údajov o odberateľovi a jednotkovej cene) je možné vystaviť na tovary a služby do sumy 100 EUR vrátane DPH. Takáto zjednodušená faktúra môže, no nemusí byť vyhotovená elektronickou registračnou pokladnicou (ERP)."

    Mimo temu k marzi pri malych polozkach.... Adekvatna je velakrat marza v style - nakup za 0,005 eura, predaj za jedno euro. Alebo zrusit predaj po polozkach a dat mernu jednotku - balenie napr 10 kusov (kedze velkost finalnej objednavky nesmies nijako obmedzovat).

    sklipo je offline (nepripojený) sklipo

    sklipo
    odpoviem na otazku zakladeta temy. faktury mi generuje moj eshopovy system. nosim ich pravidelne uctovnicke. mesacne mam okolo 100 faktur nakup+predaj a platim uctovnicke sukromnicke 60 euro mesacne. uctovnicka, porobi papiere, ked treba povybavuje na uradoch-danovy, urad prace, poistovne, niekedy aj co netreba, ked potrebujem poradit poradi, pomoze. ja som uplne spokojny. len si treba najst dobru uctovnicku, ochotnu. :-)

    79kiko je offline (nepripojený) 79kiko

    79kiko
    Trošku prehnaná cena. Ako píšete,tak do 200eur by sa dalo zmestit,ale naozaj vsetko je o dohode a casovej narocnosti spracovania,vybavovanie atd. a velke uctovnicke firmy si vzdy budu pýtať viac.
    Dobrý deň,

    pretože pri prevádzke e-shopu používame PayPal ako platobnú metódu a účtujeme s transakciami na ňom ako na bankovom účte, riešili sme možnosť importu výpisov do účtovného software Pohoda i Money S.

    Podarilo sa nám nájsť možnosť transformácie výpisov PayPal do formátu, ktorý je importovateľný do účtovných programov Pohoda i Money S. Služba je online prístupná na adrese http://www.import-vypisu.cz/.
    Verím, že vám ušetrí kopec času i peňazí tak ako nám.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.