Podľa môjho názoru je postup odosielateľa dosť zvláštny, najmä keď v nákladovom liste nie je vyznačená vyššia cena zásielky (čl 24 Dohovoru CMR).
Ak to chápem správne, tak sa snažia obísť ustanovenie o tom, že by dopravcovi mali priplatiť, keďže zrejme išlo o zásielku s vyššou cenou, a dopravca by tak zodpovedal v prípade vzniku škody na zásielke s vyššou cenou. Oni však vyššiu cenu nevyznačili, Vám nezaplatili a ešte sa na vás snažia preniesť náklady s dodatočným pripoistením?? Podľa mňa na to nemajú nárok, teoreticky by sa dalo namietať, že ich požiadavka uvedená v objednávke je v rozpore s ustanoveniami dohovoru CMR a teda neplatná (čl 40 a najmä 41)
Môj názor treba brať s rezervou, s Dohovorom CMR mám len teoretické skúsenosti
.
Výška poistenia, ktoré vyplýva z dohovoru CMR (zodpovednosť cestného prepravcu za tovar) sa odvíja od jeho zodpovednosti. Tá je napevno daná ako 8,33 Eura na 1 kilogram nákladu. Je to síce divné (kilo čínskych handier má inú hodnotu ako kilo elektroniky), ale je to tak. Poistenie sa preto uzatvara na predpokladanu hmotnost tovaru. Zasielateľ by si mal v takomto prípade poistiť zásielku.
Odporúčam prečítať si:
- Poistenie zodpovednosti CMR (http://www.poistenie.sk/CMR)
- Poistenie zásielok (http://www.poistenie.sk/zasielky)
- Poistenie dopravy (http://www.sudnyznalec.com/news/seri...t-4-poistenie/)