Zavrieť

Porady

vrátenie tovaru bez štítkov

Dobrý deň. Chcel by som sa opýtať ohľadom vrátenia tovaru. Ide o to, ze zákazník nám síce vrátil tovar, presnejšie značkové tenisky do 7 pracovných dní - avšak tieto tenisky, ktoré nám vrátil, sú už bez originál štítkov-visačiek /ktoré tam samozrejme pri odoslaní boli/. Dokonca bol o tom aj telefonicky upzornený a aj v obchodných podmienkach máme presne rozpísané všetky detaily ohľadom vrátenia tovaru /kde máme jasne napísané aj, že tovar musí byť vrátený vrátane originál štítkov, resp. visačiek/. Aj napriek tomu nám zákazník poslal tieto tenisky a žiada o vrátenie peňazí.
Ako máme postupovať? Máme tovar vrátiť späť na jeho náklady?
Ďakujem za každú odpoveď.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Vratit mu peniaze v plnej vyske a neriesit. Nemas sancu to inak rozumne vyriesit a kazde komplikovanie ta bude stat viac penazi, ako vratit a tenisky predat napriklad za naklady nejakemu znamemu alebo do rodiny. Handrkovanie sa o marzu (tych 15-30 eur co na tom je...) zato nestoji, uz len telefonaty, maily, nastvany zakaznik, tvoj cas... ta stoji viac.

    Pri predaji textilu a obuvi s tym treba ratat v marzi, tvor si "rezervny fond" na tieto ucely z kazdej X-tej objednavky a budes v klude.

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Zavolaj mu a povedz, ze nesplnil vase obch.podmienky vratenia tovaru, ze tovar bez stitkov musis dalej predat so zlavou,lebo nie je kompletny takze o tu zlavu ponizis jeho sumu,ktoru mu mas poslat nazad....
    arizona - co tym ziska? nastvaneho zakaznika, moznu kontrolu a ponizi to o kolko? o 10 eur?

    telefonat, riesenie, dobropisovanie fa, zmarenie marketingu.... naklady kolko, 100 eur? 200 v long run?

    aj pri 150 eurovych znackovych teniskach..... by to musel ponizit o 30 percent, aby sa to oplatilo riesit cisto podla financnych nakladov.

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    peter_hornik Pozri príspevok
    arizona - co tym ziska? nastvaneho zakaznika, moznu kontrolu a ponizi to o kolko? o 10 eur?

    telefonat, riesenie, dobropisovanie fa, zmarenie marketingu.... naklady kolko, 100 eur? 200 v long run?

    aj pri 150 eurovych znackovych teniskach..... by to musel ponizit o 30 percent, aby sa to oplatilo riesit cisto podla financnych nakladov.
    Preco ponizovanie? Ide o princip...
    Od predajcu zakaznici pozaduju ferovost a dodziavanie zakona.
    Preco by nemal eshop tiez pozadovat od zakaznikov dodrziavanie podmienok? Preco by mal byt stratovy?Len preto, ze vyjde v ustrety nezodpovednym zakaznikom? Ved za takychto lajdakov v konecnom dosledku zaplatia vsetci ti, ktori podmienky dodrziavaju.

    Ked mne ako zakaznikovi je umoznene, ze mozem tovar vratit a ziadat preplatenie tovaru a postovneho,musim aj ja byt ferova a zodpovedna a vratit tovar predajcovi v 100% stave,ktory moze eshop dalej predat bez straty...
    Internetový marketing Je pekne dat si do obch. podmienok, ze musi byt tovar v povodnom obale a s visackami apod. ale nad obch. podmienkami stoji obchodny zakonik a podla neho zakaznik podla mna nieje povinny vracat tovar v povodnom obale ani s visackami.

    mattto je offline (nepripojený) mattto

    mattto
    arizona Pozri príspevok
    Preco ponizovanie? Ide o princip...
    Od predajcu zakaznici pozaduju ferovost a dodziavanie zakona.
    Preco by nemal eshop tiez pozadovat od zakaznikov dodrziavanie podmienok? Preco by mal byt stratovy?Len preto, ze vyjde v ustrety nezodpovednym zakaznikom? Ved za takychto lajdakov v konecnom dosledku zaplatia vsetci ti, ktori podmienky dodrziavaju.

    Ked mne ako zakaznikovi je umoznene, ze mozem tovar vratit a ziadat preplatenie tovaru a postovneho,musim aj ja byt ferova a zodpovedna a vratit tovar predajcovi v 100% stave,ktory moze eshop dalej predat bez straty...
    prečo by mal zákazník "trpieť" za to, že predajca nevie predať tenisky bez visačiek za plnú cenu? 90% ľudí ani nevie, že by tam nejaké visačky mali byť...

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    mattto Pozri príspevok
    prečo by mal zákazník "trpieť" za to, že predajca nevie predať tenisky bez visačiek za plnú cenu? 90% ľudí ani nevie, že by tam nejaké visačky mali byť...
    Obratme to naopak, preco by mal predajca trpiet kvoli tomu, ze zakaznik si nevie precitat alebo ignoruje podmienky vratenia tovaru.
    Ked mu to urobi kazdy druhy zakaznik, o chvilu skrachuje, ak nema ma marzu z predaja nadsadenu ale len par percent.


    Zakaznikovi by som ponukla 2 moznost: prijatie tovaru spat a vratenie zaplatenej sumy znizenej o podiel kvoli nedodrzaniu podmienok vratenia
    alebo mu vratit cely tovar spat so zdovodnenim nedodrzania podmienok. Oboje pisomne zdovodnit a trvat na svojom.

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    mattto Pozri príspevok
    prečo by mal zákazník "trpieť" za to, že predajca nevie predať tenisky bez visačiek za plnú cenu? 90% ľudí ani nevie, že by tam nejaké visačky mali byť...
    Kto kupuje znackove veci,tak vie, ze tie visacky tam maju byt,lebo su svojim sposobom aj "dokladom" o tom, ze sa jedna o original tovar, nie o cinsku napodobneninu.

    Takze si skor myslim, ze tych 90% kupujucich vie, ze tam tie visacky maju byt.
    Ked si nahodou tie tenisky nasledne objedna zakaznik,co tie visacky chce vidiet, ale nedostal ich ,tak predajca ma problem,aby vysvetlil, ze preco tam nie su...
    A mozno ich zakaznik vrati naspat len preto, ze ma nedoveru k znackovemu vyrobku, ktory kupil bez originalnych visaciek...

    A zas je stratovy len eshop...alebo, ked nechce byt stratovy, co je logicke , tak musi chtiac nechtiac navysovat ostatny tovar. Takze za lajdakov platia aj seriozni zakaznici...

    mattto je offline (nepripojený) mattto

    mattto
    .
    ivka70 Pozri príspevok
    Obratme to naopak, preco by mal predajca trpiet kvoli tomu, ze zakaznik si nevie precitat alebo ignoruje podmienky vratenia tovaru. Lebo zákazník predajcu nepotrebuje, predajca zákazníka áno. Princíp "U Slováka" by už mal byť out. V USA Ti vymenia vždy všetko a ešte sa Ti ospravedlnia, že si nebola spokojná.
    Ked mu to urobi kazdy druhy zakaznik, o chvilu skrachuje, ak nema ma marzu z predaja nadsadenu ale len par percent. Tak skrachuje, čo je na tom? Kde je napísané, že business je jednoduchý a každý, kto sa do neho pustí, bude úspešný? Miesto vyplakávania, by mala rozmýšľať, ako to otočiť vo svoj prospech. Prečo tie topánky nedá ako darček pri nákupe nad určitú sumu alebo počet kusov?

    Zakaznikovi by som ponukla 2 moznost: prijatie tovaru spat a vratenie zaplatenej sumy znizenej o podiel kvoli nedodrzaniu podmienok vratenia
    alebo mu vratit cely tovar spat so zdovodnenim nedodrzania podmienok. Oboje pisomne zdovodnit a trvat na svojom.
    Toto konanie by bolo protiprávne a mohla by si si akurát tešiť na sankciu od SOI

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    Priznám sa, že hoci rozumiem tomu, čo hovoríte a radíte - že nemá tovar prebrať.... zo skúsenosti s internetovým obchodom by som sa skôr priklonila k mattovi.
    Minimálne si predajca ušetrí kopec nervov a času. Proste v obchode sú občas vychytralci, ktorí sa snažia pre seba vytlcť čo najviac. Aj na strane obchodníkov, aj na strane kupujúcich.

    a naviac, upozornenie o tom, že tovar sa dá vrátiť iba s originál štítkami by som doplnila všade, kde sa dá - na faktúru, do objednávky, do potvrdenia objednávky..... Pre budúcnosť

    mattto je offline (nepripojený) mattto

    mattto
    LeonCupraR Pozri príspevok
    Toto hádam nemyslíš vážne. Väčšiu hlúposť som tu dávno nečítal. Presne pre takýto prístup je slovenský trh tam kde je. Zákazník môže všetko - objednávať tovar na dobierky a beztrestne ich neprevziať, poprípade vracať tovar len za to, že si ho medzitým našiel inde lacnejšie a vráti ho povedzme už v nekompletnom stave ako píše zakladateľ témy. Tak podľa teba je to OK a predávajúci má strpieť všetkých týchto úbohých "kupujúcich", lebo sprosté zákony sú na ich strane. Čo na to, že nám spôsobujú finančné straty, však my máme E-shopy, sme podnikatelia, tak nám predsa rastú peniaze na stromoch, nie?
    myslím to vážne a vyspelý svet (nie SVK, kde má eshop každý nezamestnaný a slobodná mamička na materskej) to myslí tiež vážne. Nekompletný stav je niečo iné, ale chýbajúce visačky nie sú nekompletný stav, lebo nijak neznižujú použiteľnosť tovaru. Ďalej platí to o využiteľnosti takéhoto tovaru na marketing miesto vyplakávania

    LeonCupraR je offline (nepripojený) LeonCupraR

    pokúšam sa živiť tým čo ma baví :-) ...viac LeonCupraR
    mattto Pozri príspevok
    prečo by mal zákazník "trpieť" za to, že predajca nevie predať tenisky bez visačiek za plnú cenu? 90% ľudí ani nevie, že by tam nejaké visačky mali byť...
    Väčiu hlúposť som tu dávno nečítal. Práve pre takýto prístup je slovenský trh tam kde je. Prečo má predávajúci doplácať na takýchto "zákazníkov"? Áno, sprosté zákony sú na strane zákazníkov. Oni môžu objednávať dovar na dobierky a následne ich nepreberať, besztrestne môžu vrátiť tovar lebo ho inde našli medzitým lacnejšie a to, že vráti tovar ako zakladateľke nekompletný je úplne v poriadku podľa teba. Na chybe je podľa teba samozrejme predávajúci, že ho už nevie predať ako nový, aj keď je nekompletný. Veď my sme podnikatelia, máme E-shopy, predajne a nám peniaze rastú na stromoch, však? A o tej Amerike a automatickom vracaní tovaru + ospravedlneniach - no, je to dobré ako rozprávka na dobrú noc, realita je samozrejme trochu iná.

    LeonCupraR je offline (nepripojený) LeonCupraR

    pokúšam sa živiť tým čo ma baví :-) ...viac LeonCupraR
    No sorry za duplicitu, nejako sa to zaseklo, zmazalo a je to ti znova...

    mattto je offline (nepripojený) mattto

    mattto
    LeonCupraR Pozri príspevok
    Väčiu hlúposť som tu dávno nečítal. Práve pre takýto prístup je slovenský trh tam kde je. Prečo má predávajúci doplácať na takýchto "zákazníkov"? Áno, sprosté zákony sú na strane zákazníkov. Oni môžu objednávať dovar na dobierky a následne ich nepreberať, besztrestne môžu vrátiť tovar lebo ho inde našli medzitým lacnejšie a to, že vráti tovar ako zakladateľke nekompletný je úplne v poriadku podľa teba. Na chybe je podľa teba samozrejme predávajúci, že ho už nevie predať ako nový, aj keď je nekompletný. Veď my sme podnikatelia, máme E-shopy, predajne a nám peniaze rastú na stromoch, však? A o tej Amerike a automatickom vracaní tovaru + ospravedlneniach - no, je to dobré ako rozprávka na dobrú noc, realita je samozrejme trochu iná.
    neprepisuj si príspevky, stráca sa prehľad, reagoval som na Teba vyššie

    slovenský trh je tam, kde je, lebo dnes si každý, kto nemá alebo nevie, čo má robiť, otvorí eshop. Niekedy platilo, že kto nič nevedel, stal sa realiťákom a dnes sa k tomu ešte pridalo otvorenie eshopu... Koľko krát si osobne nakupoval a vracal tovar v USA?
    Ak si niekto vyberie podnikanie v zasielkovom predaji a navyse textilu, obuvi... tak musi dopredu uvazovat nad velkostami, nesadnucim tovarom, zlou farbou atd atd... nie je to proste jasne definovany tovar ako napriklad kniha. Ak chces bojovat a riesit jedneho zakaznika, lebo on ti chce nieco vratit.... tak je to zly pristup, lebo ako som pisal na zaciatku temy natahujes sa LEN O MARZU, nie o cely tovar - ten ti pride, len bez visaciek. Zakaznik ma s tym tiez pracu, mailovanie, telefonat, poslat tovar... tak proste neni korektne ho chciet stiahnut o 10 - 15 eur (ci kolko chces dat dolu za visacku?).

    Jednoducho - ak nevies kalkulovat s vratkami, nerob v textilnom a obuvnom biznise. Easy. Nie je zakladne ludske pravo si otvorit eshop s obuvou a potom chciet byt ziskovy, lebo "zli zakaznici" vracaju tovar. Proste s tym RATAJ vo svojej marzi. A ako bonus ked sa ti nieco vrati dostanes nove znackove tenisky, predas ich sam sebe za nakupnu cenu a mozes ty ako osoba darovat, predat kamaratovi atd. Strata prakticky ziadna a zakaznik bude spokojny, mozno o tyzden kupi tovar. Mozno o tom povie 10 ludom...

    Ak ho nastves, povie o tom 20 ludom a ty skoncis. Ak toto nechapes, nerob biznis s ludmi.

    calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

    calimero1
    mattto Pozri príspevok
    myslím to vážne a vyspelý svet (nie SVK, kde má eshop každý nezamestnaný a slobodná mamička na materskej) to myslí tiež vážne. Nekompletný stav je niečo iné, ale chýbajúce visačky nie sú nekompletný stav, lebo nijak neznižujú použiteľnosť tovaru. Ďalej platí to o využiteľnosti takéhoto tovaru na marketing miesto vyplakávania
    No az tak by som ten vyspely svet neidealizoval. Ak vies dobre nemecky, pozri si obchodne podmienky nemeckych alebo rakuskych eshopov. Podmienky na vratenie tovaru su casto tvrdsie ako u nas. Tak isto vybavenie reklamacie, skoro nikde v EU nie je 30-dnova lehota a v Nemecku sa ti bezne stane, ze reklamaciu riesis 2 mesiace. Takze asi tak.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.