Zavrieť

Porady

reklamácia a nesplnenie si povinností zákazníka

Zdravím Vás, mám e-shop a jeden náš zákazník chcel vrátiť tovar do 7 dní bez udania dôvodu (na čo má samozrejme právo). Avšak poslal spätne len zabalený tovar, neposlal faktúru - a teda doklad o zaplatení ani písomné oznámenie o odstúpení od zmluvy, ako máme stanovené v poučení o práve na odstúpenie v našich obchodných podmienkach. Ako ho mám teraz riešiť? 7-dňovú lehotu splnil, ale len tým, že vrátil tovar. Tento zákazník je nepríjemný a neslušný, keby to bol niekto normálny, nemám problém s tým, že by mi poslal dokumenty dodatočne. Preto sa pýtam, či môžem spraviť to, že jeho odstúpenie od zmluvy neprijmem, keďže mi poslal len tovar bez dokumentov a nesplnil tým pádom obchodné podmienky? Je to v súlade zo zákonom, ak mu napíšem vyrozumenie, že naše obch. podmienky nesplnil, a teda nemá nárok na vrátenie peňazí za tovar?
Ešte by ma len tak na okraj zaujímalo: stalo sa mi, že zákazník tovar reklamoval, a tiež neposlal faktúru, pretože ju stratil. Tovar bol ale zaplatený cez internet banking, a preto sa chcem spýtať, či stačí zákazníkovi výpis z IB, že tovar zaplatil, aby sme mu reklamáciu uznali?
Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mini345 je offline (nepripojený) mini345

    mini345
    ivka70 Pozri príspevok
    Nie, nemozes. Nie je to v sulade so zakonom, tovar vratil v zakonnej lehote.
    Na internete som však našla toto: Odstúpiť od zmluvy nie je možné v prípade nesplnenia podmienok odstúpenia od zmluvy (nedodržanie lehoty alebo spôsobu odstúpenia), a v ďalších prípadoch, ktoré určuje § 12 odsek 5.
    Čo sa potom myslí pod pojmom spôsob odstúpenia, a dokedy mám čakať, až mi pošle zákazník fotokópiu faktúry a písomné odstúpenie od zmluvy?


    Čítajte viac: http://samuelszabo.blog.sme.sk/c/244...#ixzz2RxKLpfLY

    mini345 je offline (nepripojený) mini345

    mini345
    ivka70 Pozri príspevok
    Nie, nemozes. Nie je to v sulade so zakonom, tovar vratil v zakonnej lehote.
    a ešte na www.pravaspotrebitela.sk sa píše toto:

    MOŽNOSŤ ODSTÚPENIA OD ZMLUVY
    V zmysle ustanovenia § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) máte právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote Váš list o odstúpení od zmluvy doručený predávajúcemu. Toto právo máte aj v prípade, ak ste si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihli osobne priamo u predajcu.O svojom práve na odstúpenie od zmluvy musíte byť predajcom poučení ešte pred uzavretím zmluvy.Ak vás predajca poučil o tomto práve dodatočne, plynie vám 7 - dňová lehota odo dňa dodatočného poučenia. Pokiaľ vás predávajúci o možnosti odstúpenia nepoučil vôbec, spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy do troch mesiacov od prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.

    Ako to teda je? Viete niekto?

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    mne sa v podstate asi len raz stalo, že bol zákazník na mňa nepríjemný. Naviac aj niečo vracal. Aby som sa ho zbavila, tak som mu peniaze poslala dopredu, ani tovar som nemala. Poslala som ich zrýchlene a pridala dokonca na poštovné len aby som s ním mala na večné veky pokoj A nie sa s ním ešte ďalej naťahovať.

    Sranda je, že po tomto mojom čine sa z neho stal veľmi milý zákazník, ktorý si potom objednával opakovane a už via nebol problém. Dokonca som nakonie dostala aj ja od neho darček

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    mini345 Pozri príspevok
    a ešte na www.pravaspotrebitela.sk sa píše toto:

    MOŽNOSŤ ODSTÚPENIA OD ZMLUVY
    V zmysle ustanovenia § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) máte právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote Váš list o odstúpení od zmluvy doručený predávajúcemu. Toto právo máte aj v prípade, ak ste si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihli osobne priamo u predajcu.O svojom práve na odstúpenie od zmluvy musíte byť predajcom poučení ešte pred uzavretím zmluvy.Ak vás predajca poučil o tomto práve dodatočne, plynie vám 7 - dňová lehota odo dňa dodatočného poučenia. Pokiaľ vás predávajúci o možnosti odstúpenia nepoučil vôbec, spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy do troch mesiacov od prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.

    Ako to teda je? Viete niekto?
    No asi ťa sklamem - v uvedených zákonoch nikde nie je podmienka vrátenia i faktúry. Obchodné podmienky musia byť v súlade so zákonom, nikdy nie nad rámec zákona!
    http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-spotrebitela/
    § 18

    (1) Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.

    (2) Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť.

    (3) V prevádzkarni a u určenej osoby podľa odseku 2 musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Pri skupinových zájazdoch musí predávajúci zabezpečiť v mieste zájazdu nepretržitú prítomnosť poverenej osoby oprávnenej vybavovať reklamácie po celý čas zájazdu.

    (4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

    (5) Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.

    (6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.

    (7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

    (8) Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, 22a) predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

    (9) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

    (10) Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.

    (11) Povinnosti uvedené v odsekoch 4 až 9 sa vzťahujú aj na určenú osobu, v odôvodnených prípadoch môže reklamáciu prijatú určenou osobou alebo osobou splnomocnenou predávajúcim na prijatie reklamácie vybaviť predávajúci. Plynutie lehôt na vybavenie reklamácie tým nie je dotknuté.

    (12) Ustanovenia uvedené v odsekoch 4 až 10 sa použijú na vybavenie reklamácií, ak osobitný predpis22b) neustanovuje inak.

    (13) Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu.22c)
    ZÁKON
    zo 16. marca 2000
    o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji
    http://www.zbierka.sk/sk/predpisy/10...z-z.p-5153.pdf
    § 10
    Povinnosti predávajúceho
    (1) Pri zásielkovom predaji je predávajúci povinný
    pred uzavretím zmluvy na diaľku súčasne s ponukou
    tovaru alebo služby spotrebiteľovi oznámiť
    a) svoju totožnosť, trvalý pobyt a živnostenské opráv-
    nenie, ak zásielkový predaj vykonáva fyzická oso-
    ba,
    obchodné meno a sídlo, ak zásielkový predaj
    vykonáva právnická osoba,
    b) opis tovaru alebo služby,
    c) cenu tovaru alebo poskytnutej služby,
    d) dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru,
    e) platobné podmienky,
    f) poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy,
    g) cenu za použitie prostriedkov komunikácie na diaľ-
    ku, ak sa cena určuje inou ako základnou sadzbou,
    h) lehotu, počas ktorej je predávajúci viazaný svojou
    ponukou vrátane ceny,
    i) minimálnu lehotu, na ktorú možno zmluvu uza-
    vrieť, ak ide o zmluvu o predaji tovaru alebo o po-
    skytnutí služby, ktoré sa dodávajú alebo vykonáva-
    jú nepretržite alebo opakovane.
    (2) Pri ponuke tovaru alebo služby prostredníctvom
    telefónu je predávajúci povinný oznámiť svoju identitu
    a obchodný zámer telefonátu už na začiatku komuni-
    kácie so spotrebiteľom.
    (3) Predávajúci je povinný najneskôr v deň dodania
    tovaru alebo začatia poskytovania služby doručiť spo-
    trebiteľovi písomne informácie, ktoré mu poskytol
    podľa odseku 1 prostriedkami komunikácie na diaľku.
    (4) Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi
    najneskôr v deň dodania tovaru alebo začatia posky-
    tovania služby
    a) písomné informácie o podmienkach a postupoch
    pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy,
    b) adresu predávajúceho, na ktorej môže spotrebiteľ
    uplatniť reklamáciu alebo sťažnosť,
    c) informáciu o záruke a o servisných službách,
    d) informáciu o možnosti zrušenia zmluvy uzavretej
    na dobu neurčitú alebo na čas dlhší ako jeden rok.
    (5) Odseky 3 a 4 sa nevzťahujú na služby poskytnu-
    té prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľ-
    ku, ak sa poskytli iba raz a prevádzkovateľ prostriedku
    komunikácie ich zúčtoval na diaľku; spotrebiteľ však
    musí mať možnosť získať adresu predávajúceho, na
    ktorej môže uplatniť reklamáciu alebo sťažnosť.

    § 12
    Odstúpenie od zmluvy
    (1) Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu
    odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní odo
    dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o po-
    skytnutí služby, ak predávajúci včas a riadne splnil
    informačné povinnosti podľa § 10.
    (2) Ak predávajúci splnil informačné povinnosti po-
    dľa § 10 dodatočne, spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť
    od zmluvy do siedmich pracovných dní odo dňa, keď
    predávajúci dodatočne splnil informačné povinnosti,
    najneskôr však do troch mesiacov od prevzatia tovaru
    alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.
    (3) Ak predávajúci nesplní informačné povinnosti
    podľa § 10 ani dodatočne, spotrebiteľ je oprávnený
    odstúpiť od zmluvy do troch mesiacov od prevzatia
    tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.
    (4) Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od
    začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný
    a) prevziať tovar späť alebo nepokračovať v poskyto-vaní služby,
    b) vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo
    dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar
    alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ
    uhradil za tovar alebo za službu vrátane nákladov,
    ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objedna-
    ním tovaru alebo služby. Náklady na vrátenie tova-
    ru znáša spotrebiteľ.

    mini345 je offline (nepripojený) mini345

    mini345
    misoft Pozri príspevok
    No asi ťa sklamem - v uvedených zákonoch nikde nie je podmienka vrátenia i faktúry. Obchodné podmienky musia byť v súlade so zákonom, nikdy nie nad rámec zákona!
    http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-spotrebitela/

    ZÁKON
    zo 16. marca 2000
    o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji
    www.zbierka.sk/sk/predpisy/108-2000-z-z.p-5153.pdf

    Ďakujem, ja som však nehovorila v tomto prípade o faktúre, ale o liste o odstúpení od zmluvy... Keď si to zoberieme z iného hľadiska: mne príde na P.O.BOX tovar a s ním len meno a priezvisko od koho. A to je teraz MOJOU POVINNOSŤOU kontaktovať toho človeka a zisťovať, aké je číslo jeho faktúry alebo aká je presná suma, ktorú mu mám vrátiť na účet? A na druhú stranu, čo sa tej faktúry týka, keď kupujem tovar, a následne ho chcem vrátiť alebo reklamovať, musím poslať predávajúcemu aj nejaké potvrdenie o kúpe a zaplatení v danom obchode, a tým je v našom prípade faktúra a teda dodací list... Či?

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    Jediné čo ti musí poslať je list odstúpenia od zmluvy. Ani faktúru, ani potvrdenie o úhrade posielať nemusí. Veď ty to v evidencii predsa máš, nie?

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    mini345 Pozri príspevok
    Ďakujem, ja som však nehovorila v tomto prípade o faktúre, ale o liste o odstúpení od zmluvy... Keď si to zoberieme z iného hľadiska: mne príde na P.O.BOX tovar a s ním len meno a priezvisko od koho. A to je teraz MOJOU POVINNOSŤOU kontaktovať toho človeka a zisťovať, aké je číslo jeho faktúry alebo aká je presná suma, ktorú mu mám vrátiť na účet? A na druhú stranu, čo sa tej faktúry týka, keď kupujem tovar, a následne ho chcem vrátiť alebo reklamovať, musím poslať predávajúcemu aj nejaké potvrdenie o kúpe a zaplatení v danom obchode, a tým je v našom prípade faktúra a teda dodací list... Či?
    zakon neuvadza povinnost dorucit predavajucemu "list o odstupeni od zmluvy" ... balik si prevzala, zakaznik moze tvrdit, ze v baliku bol aj list o odstupeni od zmluvy, alebo, ze ste sa telefonicky dohodli ...

    mas neposkodeny tovar spat, v zakonnej lehote, tak vrat peniaze a budes mat klud ... alebo chces kontrolu od SOI?
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft Práve o tom som písal - nie nad rámec zákona. A spotrebiteľ môže v zákonnej lehote tovar vráťiť bez uvedenia dôvodu - teda ani lístok napísať nemusí. Len pošle tovar späť a basta.
    blavaciko spotrebitel NEMOZE vratit tovar bez uvedenia dovodu. Spotrebitel moze len odstupit od zmluvy. Znie to pre niektorych mozno nelogicky, ale ano, je to rozdiel
    avalik ako mu dokazes, ze v baliku s tovarom, nezaslal aj list s odstupenim od zmluvy?
      zbaliť

    kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

    kopretinka


    misoft

    2 Hours Ago #41458 Práve o tom som písal - nie nad rámec zákona. A spotrebiteľ môže v zákonnej lehote tovar vráťiť bez uvedenia dôvodu - teda ani lístok napísať nemusí. Len pošle tovar späť a basta.


    pošle späť tovar a basta.....a ja ako obchodník si mám z prsta vycucať,že čo ako s tým mám robiť?

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    kopretinka Pozri príspevok


    misoft

    2 Hours Ago #41458 Práve o tom som písal - nie nad rámec zákona. A spotrebiteľ môže v zákonnej lehote tovar vráťiť bez uvedenia dôvodu - teda ani lístok napísať nemusí. Len pošle tovar späť a basta.


    pošle späť tovar a basta.....a ja ako obchodník si mám z prsta vycucať,že čo ako s tým mám robiť?
    no mas adresu odosielatela, pozries faktury (kedze je to 7 dnova lehota, tak tych faktur nie je vela), zavolas zakaznikovi s usmevom na perach, preveris, pripadne vyziadas este email s potvrdenim cisla uctu (lebo cez ucet je to pre teba lacnejsie ako posielat postou na adresu peniaze) .... vystavis dobropis, tovar prijmes znovu na sklad a posles peniaze spat

    kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

    kopretinka
    avalik Pozri príspevok
    no mas adresu odosielatela, pozries faktury (kedze je to 7 dnova lehota, tak tych faktur nie je vela), zavolas zakaznikovi s usmevom na perach, preveris, pripadne vyziadas este email s potvrdenim cisla uctu (lebo cez ucet je to pre teba lacnejsie ako posielat postou na adresu peniaze) .... vystavis dobropis, tovar prijmes znovu na sklad a posles peniaze spat
    ja som vracala blesk k fotoaparátu,obchodník mi poslal email v znení,že najprv prekontroluje funkčnosť tovaru a až potom mi vráti peniaze...vrátil. Ale čo ak niekto vráti tovar,ktorý nie je úplne v poriadku? Poškodená krabica napr.
    blavaciko poškodená krabica? v súlade so zákonom.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.