Aj tak sa dá
Organizátori predvádzacích akcií prišli na nový spôsob, ako sa vyhnúť kontrolám a narastajúcemu odporu verejnosti voči týmto praktikám. Svojich zákazníkov vozia na predvádzacie predajné výlety do zahraničia mimo krajín EÚ.
Organizátori takýchto podujatí sľubujú účastníkom výletu napríklad spojenie zahraničného poznávacieho zájazdu s kúpou kvalitného koberca či atraktívneho zlatého šperku. Uviedlo to Európske spotrebiteľské centrum, ktoré cituje časopis dTest.
Nákupy na podobných podujatiach v zahraničí začínajú pripomínať drsné scény známe z nedávno medializovaných predvádzacích akcií v susednom Česku, alebo aj u nás na Slovensku. "Niektorí klienti popisovali, že boli ponechaní osamote v továrni na koberce s niekoľkými tureckými predajcami, ktorí na nich začali vyvíjať enormný tlak. Nemohli kontaktovať nikoho zo svojho zájazdu a v strachu podľahli a tovar zakúpili," uviedol riaditeľ Európskeho spotrebiteľského centra pri Českej obchodnej inšpekcii Tomáš Večl.
Predajcovia svoje zájazdy smerujú mimo krajiny Európskej únie, najčastejšie do Turecka či Izraela. Hoci je napríklad turecké právo na ochranu spotrebiteľa do určitej miery zhodné s predpismi EÚ, nedá sa úplne spoľahnúť na zjednotenú minimálnu mieru ochrany, zaručenú európskym právom, upozornil dTest.
Pokiaľ ide o predaj v rámci krajín EÚ, môže podvedeným klientom efektívne pomáhať práve Európske spotrebiteľské centrum. Mimo krajiny EÚ je však situácia zložitejšia.
Naposledy upravil Anik : 10.06.13 at 12:50