Zavrieť

Porady

Problém s bankou

Zdravím všetkých a poprosím o názor na situáciu ktorá sa nám stala.
V istej nemenovanej banke sme klientmi viac ako 5 rokov, máme u nich dva podnikateľské účty. Majiteľkou účtu som ja pričom disponovať s ním môže aj môj partner.
Približne pred dvoma týždňami partner urobil 2 výbery- z každého účtu jeden, naraz v jeden deň. Na druhý deň mi volala pracovníčka banky s tým, že nemá číslo na môjho partnera a potrebuje s ním hovoriť. Nakoľko stál hneď vedľa mňa, telefón som mu podala. Vraj vznikol nejaký problém a jej chýba v kase 700eur, či si pamätá koľko dvesto eurových bankoviek dostal. Partner sám peniaze nepočítal ale počítal ich spolu s našim zamestnancom a suma sedela, avšak počet 200eurových bankoviek si nepamätali. Hovor bol ukončený tým, že ho to mrzí, ale nemá vedomosť o tom že by mu bola vydaná vyššia suma. Vravíme si, majú tam predsa kameru, potvrdenia o výberoch teda si vedia zistiť kde peniaze skončili a viac sme to neriešili...
O týždeň prišiel partnerovi list- na zlú adresu, dokonca ani nebol odoslaný doporučene alebo do vlastných rúk. V liste sa písalo že je povinný peniaze vrátiť do 3 dní lebo vraj ide o bezdôvodné obohatenie. Bez dôkazu že nejaké peniaze dostal, proste nám dajte peniaze a hotovo.
Partner na druhý deň išiel do banky a chcel to riešiť. Samozrejme všetky zamestnankyne zízali ako na najväčšieho zlodeja a bolo mu povedané, že ona sama to riešiť nemôže lebo tu nie je riaditeľ. Dnes je pondelok, opäť išiel do banky veriac že riaditeľ tam bude a zase naňho zízali. Vraj mi v piatok poslala pracovníčka smsku o to, že riaditeľ bude v banke v utorok. Žiadna sms mi nedošla. Pokojne môžem zájsť aj do Orange-u a vypýtať si záznamy...

Pýtam sa Vás je toto normálne?
1. Ako môžu nemať správnu adresu a telefónne číslo na partnera? Veď si predsa prefocovali jeho občiansky preukaz kvôli prístupu na účet. Mobilné číslo má už roky to isté.
2. Ako si dovolili vôbec zaslať mu taký list? Bez dôkazu si pýtať peniaze ktoré údajne skončili u neho? A zaslať ho obyčajnou poštou?
3. Bežne zasielajú v takýchto chúlostivých záležitostiach smsky? A ani si neoveria že sms došla k adresátovi, pritom správne číslo na mňa majú, volali mi predsa týždeň predtým.


Dodám len toľko že asi nie sme ich top klienti so stovkami tisíc na účtoch ale desatisíce eur a obraty máme, preto by som čakala profesionálnejší prístup.
Chápeme to. Žene chýba 700eur a ak sa nenájdu, asi jej ich stiahnu z platu. To by nikoho nepotešilo, veď je to celý plat a ak by sme ich mali samozrejme ich vrátime lenže mi ich nemáme. Nie je to ani naša vina.
My momentálne vyzeráme už nie len ako zlodeji ale aj ako hlupáci.
Partner ide opäť do banky zajtra a som náramne zvedavá čo sa dozvie.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Ivykaa
    ........Partner sám peniaze nepočítal ale počítal ich spolu s našim zamestnancom a suma sedela, avšak počet 200eurových bankoviek si nepamätali. Peniaze musí prepočítavať pracovník banky pred zákazníkom osobne - ak to nerobí, je to chyba pracovníka a zodpovedá za to. Zákazník preberá z rúk prepočítané peniaze a môže si ich prepočítať znova. Hovor bol ukončený tým, že ho to mrzí, ale nemá vedomosť o tom že by mu bola vydaná vyššia suma. Vravíme si, majú tam predsa kameru, potvrdenia o výberoch teda si vedia zistiť kde peniaze skončili a viac sme to neriešili...
    O týždeň prišiel partnerovi list- na zlú adresu, dokonca ani nebol odoslaný doporučene alebo do vlastných rúk. V liste sa písalo že je povinný peniaze vrátiť do 3 dní lebo vraj ide o bezdôvodné obohatenie. Bez dôkazu že nejaké peniaze dostal, proste nám dajte peniaze a hotovo............Bez akéhokoľvek dôkazu je to krivé obvinenie, založené na domnienke. Toto môže byť aj podnetom pre tr. stíhanie banky, prípadne aj mimosúdne vyrovnanie formou odškodného. Listy s takýmito "oznámeniami" by sa mali doručovať na kontaktnú adresu (uvedenú v podrobnostiach o držiteľoch účtu). Inak je to len zdrap papiera. Stále - i v banke - platí, že pravdu má zákazník, ak si chybu neuzná, alebo nie je jasný dôkaz. Prípadné škody hradí pracovník, ktorý to spôsobil, alebo to ide na vrub strát banky.
    Asi takto.

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Ivykaa
    Všetko to dáva zmysel a logiku.My sme v práve , bola to ich chyba a je to ich prúser nie náš.Žijeme však na Slovensku kde to vždy odnesie obyčajný človek. Sami vidíte ten prístup ku klientovi. Som zvedavá čo bude ďalej. Zajtra tam mal partner ísť ale večer mi povedal že sa na to asi vybodne, že má dosť svojej roboty a že v ich záujme aby to vyriešili nie v jeho, v našej. My sme predsa neurobili nič....Ja osobne som už veľmi "naštartovaná" , rozmýšľam do ktorej banky prejsť . Doteraz sme s touto bankou nemali najmenší problém, chodíme tam často, všetci nás poznajú. O to je to horšie-ako sa tam teraz všetci na nás budú pozerať...Žijeme v malom meste, kde sa takmer všetci poznajú. O to viac by som im rada urobila prúser nech vedia a naučia sa správať....
    No najvyšší čas zmeniť banku. Ak si nevedia vážiť zákazníka a otvorene bez dôkazov rovno obvinia a vyhrážajú sa - jednoduchý postup - iná banka, otvoriť účet, stará banka - okamžité zrušenie účtu a presun peňazí na nový účet v novej banke.
    - takto budú buľvy vyvaľovať a kde soudruzi ošibku urobili.

    Braňo je offline (nepripojený) Braňo

    Braňo
    pokiaľ sa skutočne neobohatil a nemajú dôkaz môžeš byť kľudná - môžeš si žiadať o hodnoverný dôkaz. som veľmi pekvapený, že to riešiš cez poradu Ty a nie partner....

    Ivykaa je offline (nepripojený) Ivykaa

    Ivykaa
    Partner chce počkať ako sa to vyvinie. Ja som rada informovaná a vopred pripravená. Tu už ani tak nejde o tie peniaze ale o ten prístup, ako sa správajú a rada by som ich za to dojeb... ak už mám tak mrzko napísať, prepáčte za výraz.

    Ivykaa je offline (nepripojený) Ivykaa

    Ivykaa
    Nepracuje niekto v banke? Zaujímalo by ma či je vôbec niečo také možné z technického hľadiska. Aby sa pracovníčka pomýlila o 700eur, veď to nie je zatúlaná 50tka ani stovka. Stroj prepočítava 2 krát

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Moja svokra pracovala v banke.Tiez sa jej raz omylom stalo, ze vydala omylom 2000 sk naviac. Zavolala tomu klientovi,ten uznal a prisiel peniaze vratit. Keby bol zaprel,nemoze nic urobit./podla jej slov/ musi to zaplatit a nasledne si vymahat od poistovne.
    Svokra si vydychla,ani nie tak pre to, ze by peniaze musela platit zo svojho. Pracovnici bank maju poistku pre podobne pripady,takze by to poistovna preplatila .
    Ale bol to bol obrovsky pruser,ktory sa tiahol dlho,stopnute premii a pod., v dnesnych casoch mozno strata zamestnania...
    To sa stalo davnejsie, mozno sa odvtedy zakony zmenili.

    Ale tiez ma udivuje to jednanie banky. Ak nemaju 100% dokaz,tak nemozu len tak obvinit svojho klienta. Klient sa moze tiez branit,ze ho banka obvinuje a ociernuje nepravom...

    Hakika je offline (nepripojený) Hakika

    Hakika
    Pracovníci banky na takéto prípady poistku určite nemajú, pretože žiadna poisťovňa takéto niečo nepoistí. Veď by to robil každý pokladník v banke mesačne aspoň raz, veď to by bodlo k výplate, nie ? No, v každom prípade ide o max. neseriózne jednanie, robila som 20 rokov v banke, u nás niečo takéto riešil minimálne riaditeľ alebo jeho zástupca a nie listami a sms-kami. Stať sa môže všeličo, to mi verte, ani tie rátačky peňazí nie sú neomylné a o ľuďoch ani nehovorím.

    Ivykaa je offline (nepripojený) Ivykaa

    Ivykaa
    Všetko to dáva zmysel a logiku.My sme v práve , bola to ich chyba a je to ich prúser nie náš.Žijeme však na Slovensku kde to vždy odnesie obyčajný človek. Sami vidíte ten prístup ku klientovi. Som zvedavá čo bude ďalej. Zajtra tam mal partner ísť ale večer mi povedal že sa na to asi vybodne, že má dosť svojej roboty a že v ich záujme aby to vyriešili nie v jeho, v našej. My sme predsa neurobili nič....Ja osobne som už veľmi "naštartovaná" , rozmýšľam do ktorej banky prejsť . Doteraz sme s touto bankou nemali najmenší problém, chodíme tam často, všetci nás poznajú. O to je to horšie-ako sa tam teraz všetci na nás budú pozerať...Žijeme v malom meste, kde sa takmer všetci poznajú. O to viac by som im rada urobila prúser nech vedia a naučia sa správať....
    dmc Urcite by som sa na to nevybodol. A hlavne pokial ste si isty ze nebol problem u Vas. V kazdom pripade by som tam isiel osobne za riaditelom - pokial tam nieje riaditel vzdy tam musi byt zastupca alebo osoba poverena zastupovanim aj s napisanou oficialnou staznostou na postup a so ziadostou aby sa do nejakej lehoty pisomne ospravedlnili za ich postup a neopravnene vymahanie financnych prostriedkov a kriveho obvinenia. Pokial by sa tak nestalo oslovil by som media - rad spravia reportaz. Od riaditela by prva cesta viedla k prepazke s tym ze okamzite rusim vsetky ucty.
    Mne by sakramensky vadilo ze ma niekto nazve ZLODEJOM. Nieje to nahodou VUB ??? (osobna skusenost)

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Hakika
    Pracovníci banky na takéto prípady poistku určite nemajú, pretože žiadna poisťovňa takéto niečo nepoistí. Veď by to robil každý pokladník v banke mesačne aspoň raz, veď to by bodlo k výplate, nie ? No, v každom prípade ide o max. neseriózne jednanie, robila som 20 rokov v banke, u nás niečo takéto riešil minimálne riaditeľ alebo jeho zástupca a nie listami a sms-kami. Stať sa môže všeličo, to mi verte, ani tie rátačky peňazí nie sú neomylné a o ľuďoch ani nehovorím.
    takato poistka existuje,pozri napr. tu http://www.porovnaniepoistenia.sk/zo...nost-za-skodu/

    https://www.google.sk/webhp?sourceid...&bih=520&ion=1

    Hakika je offline (nepripojený) Hakika

    Hakika
    To ale nie je poistka na hotovost, ale za sposobenu skodu, napr. stratim kluce od trezora a pod. V takychto poistnych zmluvach pre pracovnikov banky je na to vyluka. Hovorim z praxe.
    Naposledy upravil Hakika : 06.05.13 at 19:05

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Hakika
    To ale nie je poistka na hotovost, ale za sposobenu skodu, napr. stratim kluce od trezora a pod. V takychto poistnych zmluvach pre pracovnikov banky je na to vyluka. Hovorim z praxe.
    Je to výkon povolania - ako pracovník pri priehradke s financiami - je to jeho pracovnou náplňou - teda i poistka by toto mala zahrňovať. Ovšem záleží na poisťovni, ako to vyhodnotí. Preplatí škodu banke, ale možno bude pýtať refundáciu od zamestnanca. Bežný postup.

    bodliak je offline (nepripojený) bodliak

    bodliak
    Za rozdiely zistené mimo priehradky NERUČÍME.
    Ak to platí na klienta, platí to aj na banku.

    Ak by mi dali viac, vrátil by som.
    Ak by ma obvinili neprávom, hnal by som ich svinským krokom.
    Ivykaa Vyhodnotenie! na kamerovom zábere nebolo vidieť vôbec nič. Kamera je priamo za pracovníčkou, nevidno ani na čítačku ani na jej ruky priamo pred ňou. Kedže partner má svedka že suma sedela môžu si akurát tak pískať. Pracovníčka si aj naďalej tvrdí že peniaze skončili u nás. A my len môžeme hádať že kto si ulial 700eur...Ponaučenie, vždy si prerátajte peniaze ešte v banke. Keby nám tých 700eur chýbalo, tak nám ich nedajú......

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.