Zavrieť

Porady

Spôsob účt. A -Materiál

Pri akomkoľvek nákupe materiálu /kancel. potreby, fax, počítač ...do 30 tis. Sk/
účtujeme nákup tohto materiálu na 112/211 a následne ho dávame do spotreby
int. dokladom na 501/112 . Účet 112 máme rozdelený analytikou :
a/ do 500 Sk /kalkulačky, el. šnúry.../
b/ nad 500 Sk / fax, počítače.../
c/ ost. drobný rež. materiál s dobou použ. nižšou ako 1 rok /spotrebný kanc.
materiál- spinky, perá, hlav. papiere.../
d/ mat. propagačný /letáky, prop. brožúry/
Pri materiáli nad 500 SK máme evidenčné karty zásob, kde je určený aj deň
preradenia materiálu do spotreby /robí sa nám lepšie inventúra s 501/.
Skladové karty si nevedieme žiadne, nakoľko tento materiál je len pre našu potrebu a spotrebu, nič nepredávame. Poskytujeme len fin. služby.
Mám otázku, je to správne alebo pri nákupe materiálu, ktorý preháňam cez sklad /cez účet 112/ musím viesť skladové karty????
Viem, že niektorí dávajú i pri spôsobe A priamo do spotreby.
Prosím odpoveď. Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ZuzanaA je offline (nepripojený) ZuzanaA

    ZuzanaA
    Ja si myslím, že to je zbytočne veľa "papierovačiek" a účtovania. My účtujeme takéto drobné kancelárske nákupy rovno do nákladov na 501/211 (účtujem tiež spôsobom A)

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    A či B, netrápte sa s drobnými nákupmi. Urobte si len analytiku na predmety, ktoré sa používajú viac rokov, napr. 501011 zariadenie (stôl,stolička,...), 501021 (pracovné odevy, ochr.pomôcky...), 501031 (náradie) atp..... To všetko len preto, aby ste mali prehľad vy aj kontrola....všetko je spotreba a teda náklad. Na osobných kartách zamestnancov je dobré viesť tieto všetky kúsky kvôli zodpovednosti zo strany zamestnancov (a prípadnej kontrole,keď ich chce vidieť- sú vo firme, nie na chatičke).

    Gabr je offline (nepripojený) Gabr

    Gabr
    Bola som nedávno na školení a tam nám tvrdili, že aj pri spôsobe vedenia skladu A je nutné vieť skladové karty so všetkými príjemkami a výdajkami - čiže so všetkými pohybmi na danej karte. Nesmiete zabudnúť aj na spôsob metódy oceňovania zásob - buď aritmetickým priemerom alebo FIFO - 1. cena pre ocenenie prírastku zásob na karte sa použije ako 1. cena pri úbytku zásob na karte. A samozrejme nezabudnúť na inventúru.
    S odpoveďami predchádzajúcich súhlasím. My máme vytvorenú organizačnú smernicu, kde máme určené, že zásoby do xxx Sk za kus môžeme účtovať priamo na 501, teda nemusia ísť cez sklad. Je to omnoho jednoduchšie, menej účtovania a papierovania. Výšku si môžete prispôsobiť Vaším potrebám.
    Prajem pekný deň.

    l.c. je offline (nepripojený) l.c.

    l.c.
    My máme veľa takýchto prípadov, máme v smernici vymenovalné okruhy materiálov, ktoré účtujeme priamo do spotreby a zároveň hranicu ceny za tieto skupiny. Bola spokojná i daňová kontrola.

    učiteľka je offline (nepripojený) učiteľka

    t.č. učiteľka, absolventka SEŠ a VŠE ...viac učiteľka
    Zdraví, vidím, že sa vyznáte. Prosím o radu ako zaúčtovať v PU nasledvoné: s.r.o. nakupuje plastový odpad, rozdví ho a predá inému odberateľovi. Je tam aj nejaký odpad. Ako teda účtovať? A ako ten odpad? Ďakujem vopred za radu, som začiatočník.

    fortunka je offline (nepripojený) fortunka

    fortunka
    Možem niekoho tu poprosiť, aby mi vysvetlil metódu FIFO na nejakom priklade, kedy ju používame a pod. Alebo poradiť kde ju nájdem... Nejak sa mi to na skuske nepodarilo vymyslieť
    Ďakujem
    Naposledy upravil fortunka : 12.07.05 at 11:46

    Marína je offline (nepripojený) Marína

    Marína
    Metóda FIFO(FIRST IN-FIRST OUT)

    Táto metóda je založená na tom, že výdaj zo skladu sa oceňuje cenou najstaršie nakúpených zásob.
    Príklad:
    zaradenie na sklad v nákupnej cene/ďalej NC/
    2.1.2005 nákup 450 ks x 10 Sk/ks = 4500 Sk
    10.1.2005 nákup 300 ks x 12 Sk/ks = 3600 Sk
    na sklade máš 750 ks v cene spolu 8100 Sk

    výdaj zo skladu v nákupnej cene
    15.1.2005 predaj 200 ks x 10 Sk/ks = 2000 Sk
    15.1.2005 zostatok 250 ks v NC 10 Sk a 300 ks v NC 12 Sk

    20.1.2005 predaj 300 ks
    Pri tomto predaji zo skladu vydáš 250 v NC 10 Sk = 2500 Sk a 50 ks v NC 12 Sk = 600 Sk
    20.1.2005 zostatok 250 ks v NC 12 Sk/ks = 3000 Sk
    atď.

    fortunka je offline (nepripojený) fortunka

    fortunka
    To je take lahke???Dakujem, toto si veruze zapamatam az pokym sa to bude pouzivat (dufam)

    Spôsob účt. A -Materiál

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.