Zavrieť

Porady

Brigáda študentov

Dobrý deň,

neviem ako to funguje za rok 2013, preto budem rád, keď mi to niekto ozrejmí.

Som študent, okrem toho brigádujem v podniku, kde mám podpísanú zmluvu o brigádnickej práci študenta plus čestné prehlásenie o brigádnickej práci študenta.

Ako to je s daniami? Stŕhajú sa mi 12% aj 7%, pričom pri daňovom priznaní mi bude tých 12% vrátených?

A môžem mať 2 brigády? Ako je to vtedy s odvodmi.

Ďakujem za odpoveď
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    to ti nestrhajú dane ale odvody a tie ti nikto nevráti. Daň z príjmu je 19% a ak máš nižší mesačný zárobok ako je odpočitateľná suma, tak ti žiadna daň nevznikne a teda sa ani nemá čo vrátiť.
    Doplním k 2 brigádam.
    1. podpíše vyhlásenie ku mzde, takže sa uplatní odpočitateľná suma a daň je nižšia alebo dokonca nulová. odvody sa počítajú podľa toho, o akého študenta sa jedná a v akom veku.
    2. vyhlásenie už podpísať nemôže, takže sa počítajú odvody ako v bode 1 - z brutto príjmu a daň sa vypočíta zo základu dane /brutto odmena po odpočítaní odvodov zam-ca/
    Konkrétne % a varianty sú v inej porade-téme v prehľadnej tabuľke - hľadaj VELIČINY 2013
    Naposledy upravil KEJKA : 05.06.13 at 16:10
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť