Zavrieť

Porady

Téma je uzavretá.
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
Pochváliť
srska
...stefan, sledujem túto diskusiu a musím zareagovať.

1. sú softy, ktoré umožňujú exportovať aj importovať faktúry vo formáte html (dosť dlhú dobu).
ak ti dodávateľ v takom formáte faktúru pošle, naimportuješ ju do softu - do agendy prijatých faktúr - v podstate na dva kliky (pohoda komplet). == > nemôžeš urobiť chybu - žiadne ručné typovanie.

2. je vecou soft firiem aby pri implementácii automatického prenosu dát do kv dph "nestratili tvár". majú na to času dosť.
... to si teraz kvôli zmene zákona máme vymeniť účtovný softvér ?????
... okrem toho:
1. účtujeme dodávateľsky, nie my dostávame doklady, ale naši klienti a tí nám ich doručia (v papierovej forme)
2. v rozhodujúcej miere (niekedy úplne) sú to doklady, ktoré nie sú v html formáte !
3. existuje pre dodávateľské faktúry jednotný html formát (ja o tom neviem)? lebo mne ide o došlé faktúry, nie o tie, ktoré mi vystavujeme
6 0
Žabinka Žabinka

Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

Pochváliť
nikto z múdrych tam hore si neuvedomuje, že nie každý účtovník je aj 100% zdatný v počítačových operáciách (napr. ja ).. a výrazy ako exporty a importy sa pre mňa rovná španielskej dedine.. takže mi ostane mravenčia práca, prepisovať a prepisovať.. a stláčať kažimírov gombík v programe budú len tí počítačovo zdatnejší..
2 0
petovsan petovsan

petovsan je offline (nepripojený) petovsan

Pochváliť
Mňa zaujíma ešte jedna vec v súvislosti s týmto zjednodušovaním agendy u podnikajúcej verejnosti ... a síce tá finančná ... už ste premýšľali kolegovia - účtovníci - o koľko by ste mali zdvihnúť ceny za svoje služby pri takto náročnej evidencii účtovných dokladov? Bohužiaľ, zasa si to odnesú iba podnikatelia, pretože sa im predražia služby za účtovníctvo. Ale myslím, že robiť takúto na čas náročnú evidenciu DPH za tie isté peniaze ako doteraz bude naša istá cesta do zdravotníckeho zariadenia - v lepšom prípade na psychiatrické oddelenie.
1 0
Dav Dav

Dav je offline (nepripojený) Dav

Pochváliť
petovsan
Mňa zaujíma ešte jedna vec v súvislosti s týmto zjednodušovaním agendy u podnikajúcej verejnosti ... a síce tá finančná ... už ste premýšľali kolegovia - účtovníci - o koľko by ste mali zdvihnúť ceny za svoje služby pri takto náročnej evidencii účtovných dokladov? Bohužiaľ, zasa si to odnesú iba podnikatelia, pretože sa im predražia služby za účtovníctvo. Ale myslím, že robiť takúto na čas náročnú evidenciu DPH za tie isté peniaze ako doteraz bude naša istá cesta do zdravotníckeho zariadenia - v lepšom prípade na psychiatrické oddelenie.
To zvyšovanie cien nebude jednoduché, lebo celé je to odprezentované ako stlačenie gombíka. A v takom prípade budeme ťažko presviedčať podnikateľov, že ani veľmi nie, lebo ešte predtým to tam treba nahrať.
Verím, že väčšinu, ak nie všetko, nám naozaj vygeneruje program, ale kým tie údaje zadáme... . Čo ma deptá, je to, že krížová kontrola, ktorú propagujú, nebude v praxi taká jednoduchá, ako vieme všetci, čo sa účtovníctvom živíme, a že jediný zvýšený honorár, ktorý nás určite čaká, sú pokuty v prípade chýb.
4 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Pochváliť
Dav
To zvyšovanie cien nebude jednoduché, lebo celé je to odprezentované ako stlačenie gombíka. A v takom prípade budeme ťažko presviedčať podnikateľov, že ani veľmi nie, lebo ešte predtým to tam treba nahrať.
Verím, že väčšinu, ak nie všetko, nám naozaj vygeneruje program, ale kým tie údaje zadáme... . Čo ma deptá, je to, že krížová kontrola, ktorú propagujú, nebude v praxi taká jednoduchá, ako vieme všetci, čo sa účtovníctvom živíme, a že jediný zvýšený honorár, ktorý nás určite čaká, sú pokuty v prípade chýb.
zamýšľam sa nad tou krížovou kontrolou a nejak mi vychádza, že naozaj relevantné čísla môžu dostať najskôr na konci roka, t.j. v januári 2015.

Majme firmu A a firmu B, obaja platitelia. Firma A dodá niečo firme B. Ale firma B si to môže podľa momentálnej legislatívy dať do odpočtu až do konca kalendárneho roka.
Je síe pravda, že ak si dá firma B odpočet a firma A nepriznala plnenie, tak to zistia hned. Ale ak sa firma b rozhodne uplatnit odpočet až v decembri, tak naozaj výsledok bude až v tom januári nasledujúceho roka. A celý rok budú musieť zbiehať úplne všetky dáta...

Ak samozrejme nie je pripravená novela zákona o DPH, ked sa už tieto posuny robiť nebudú môcť. A práve toho sa bojím, keď si spomeniem, že aj v novembi náš parlament zasadá...
4 0
Dav Dav

Dav je offline (nepripojený) Dav

Pochváliť
Ani tak sa to nemusí stretnúť. Mám napr. faktúru za kancelárske potreby z papiernictva. Obaly, šanony, pero, a temperky, ktoré dám ako dar neziskovke. Zaevidujem, zaplatím, zaúčtujem, obdarujem a...s papiernictvom sa to nestretne, lebo oni budú tvrdiť napr. 100+ DPH, ja budem tvrdiť 80+DPH a 24 sa z faktúry "odparí". Alebo 80% PHM, alebo repre vyššie ako povolené pre odpočet DPH...
4 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Pochváliť
či sa niekedy dožijeme, že zverejnia zistenia. Teda samozrejme okrem prvých bombastických Ale také reálne, koľko stojí systém, zázemie. A čo také zázračné odhalia.
2 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

Pochváliť
myslím, že sa musíme nechať prekvapiť pracovníkom softwerových firiem, ktoré budú vyhodnocovať výkazy.... a hlavne pracovníkom daňových úradov, ktorí budú hľadať nedostatky vo výkazoch....
vzhľadom na to, že číslo faktúry sa bude musieť zadávať vrátane všetkých písmen, pomlčiek, lomítok je veľmi pravdepodobné, že budú vznikať chyby pri identifikácii dokladov na vstupe s faktúrami na výstupe..... pri tom množstve dokladov, je veľmi pravdepodobné, že sa nebude jednať o 100 prípadov, ale o tisíce.... slušní podnikatelia vďaka tomu budú prichádzať o nadmerné odpočty, prípadne bude trvať omnoho dlhšie, kým sa im peniaze vrátia.....
myslím, že tvorcovia nedomysleli všetky dôsledky tohto nápadu, hlavne nezobrali do úvahy ľudský faktor a možnosť pomerne veľkého počtu chýb pri zbere tak veľkého množstva dát, alebo budú musieť upustiť od dôkladnej kontroly a celý úmysel vyjde navnivoč....
ak chceli kontrolovať, mali zbierať len všetku DPH na vstupe, ktorú si podnikatelia uplatňujú, pričom by museli uviesť len príslušné IČ DPH dodávateľa, celkovú sumu za príslušný mesiac, v delení podľa toho, kedy vznikla daňová povinnosť dodávateľovi DPH odviesť..... takto sčítaná DPH by musela byť nižšia ako DPH, ktorú uviedol dodávateľ na vstupe.... ak by to tak nebolo, až potom začať skúmať dôvod rozdielu a zaťažiť len problémové odpočty..... myslím, že by sa odhalili hlavne veľké podvody a o to by malo ísť..... drobné odvody sa aj tak neodhalia, tie sa budú uvádzať aj tak kumulovane....
a ešte mi vyvstáva otázka? prečo vlastne sa vymysleli výkazy? nestačilo upresniť štruktúru súčasnej evidencie DPH a túto evidenciu odovzdávať daňovému úradu? prečo sa musia prepisovať tie isté dáta ešte raz, len trochu inak?
1 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

Pochváliť
zarobia na chybách a pokutách u drobných podnikateľov a veľkí podvodníci a softwarové firmy budú spokojní ......
asi ako národná bločková lotéria..... náklady na ňu a odmeny budú ďaleko vyššie ako prichytení drobní podvodníci..... a veľkých podvodníkov nik nechytí.....
ale tak je to tu už roky, takže sa nemusíme čudovať, ešte ani jedna politická garnitúra sa nesnažila podporiť tých drobných, tí nemajú peniaze na podporu politických strán, takže nie sú zaujímaví.....
3 0
gotka gotka

gotka je offline (nepripojený) gotka

Pochváliť
Dav
Ani tak sa to nemusí stretnúť. Mám napr. faktúru za kancelárske potreby z papiernictva. Obaly, šanony, pero, a temperky, ktoré dám ako dar neziskovke. Zaevidujem, zaplatím, zaúčtujem, obdarujem a...s papiernictvom sa to nestretne, lebo oni budú tvrdiť napr. 100+ DPH, ja budem tvrdiť 80+DPH a 24 sa z faktúry "odparí". Alebo 80% PHM, alebo repre vyššie ako povolené pre odpočet DPH...
vraj do kontrolneho vykazu pôjde cela DPH, aj ta cast, na ktoru nemas narok (tak je v novom pouceni k vyplnaniu vykazu), takze stretnut by sa to malo. uvidime.
1 0
Sarlotka Sarlotka

Sarlotka je offline (nepripojený) Sarlotka

Pochváliť
gotka
Dav
Ani tak sa to nemusí stretnúť. Mám napr. faktúru za kancelárske potreby z papiernictva. Obaly, šanony, pero, a temperky, ktoré dám ako dar neziskovke. Zaevidujem, zaplatím, zaúčtujem, obdarujem a...s papiernictvom sa to nestretne, lebo oni budú tvrdiť napr. 100+ DPH, ja budem tvrdiť 80+DPH a 24 sa z faktúry "odparí". Alebo 80% PHM, alebo repre vyššie ako povolené pre odpočet DPH...
vraj do kontrolneho vykazu pôjde cela DPH, aj ta cast, na ktoru nemas narok (tak je v novom pouceni k vyplnaniu vykazu), takze stretnut by sa to malo. uvidime.
no to je super, a to budeme davat zvlast do DPH vykazu zvlast do KV...
1 0
Kája. Kája.

Kája. je offline (nepripojený) Kája.

Pochváliť
Ak to tu bolo, tak sa ospravedlňuje, ale faktúry od oranžového operátora pôjdu každá zvlášť ak mám firmu ktorá má 30 telefónov a 30 mobilných internetov?
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Pochváliť
Kája.
Ak to tu bolo, tak sa ospravedlňuje, ale faktúry od oranžového operátora pôjdu každá zvlášť ak mám firmu ktorá má 30 telefónov a 30 mobilných internetov?
choď do orange nech ti to upravia na jednu. môj klient má 14x sim ale faktúru enem jednu (19 strán)
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Pochváliť
a má stále orange ako variabilný symbol stále to isté číslo ? Uz pár rokov ziadne orange neúčtujem, ale dosť ma to rozčuľovalo... sa im to bude v tom pripade celkom dobre parovat....
1 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Pochváliť
Dáša_
a má stále orange ako variabilný symbol stále to isté číslo ? Uz pár rokov ziadne orange neúčtujem, ale dosť ma to rozčuľovalo... sa im to bude v tom pripade celkom dobre parovat....
má to stále tak
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Pochváliť
srska
Dáša_
a má stále orange ako variabilný symbol stále to isté číslo ? Uz pár rokov ziadne orange neúčtujem, ale dosť ma to rozčuľovalo... sa im to bude v tom pripade celkom dobre parovat....
má to stále tak
tak to budé zábavné - obzvlášť, keď si môžem odpočet uplatniť do konca kalendárneho roka (teda ak medzitým nezasadne parlament a toto nezmení ) A toto je drobnosť
2 0
promont maja promont maja

promont maja je offline (nepripojený) promont maja

Pochváliť
Rozalka
Pozrela som si tiež tie chlieviky, a premýšlam, ako tam dostanem "premiestnenie tovaru z iného členského štátu" - podľa internej faktúry, ktorú si vyhotovím (ide o dovoz z tretích krajín a vstup na územie EÚ v inom čš, napr. Koper, Hamburg), som ja aj dodávateľ aj odberateľ.
Z iného rožka:
Môj manžel programuje pre našu firmu, hádajte, čo budeme robiť na vianoce a medzi sviatkami, na silvestra, na nový rok .... atď.
... podľa slov Ing. Jablonkovej ( školenie z 5. 11. 2013) a Poučenia na vyplnenie kontrolného výkazu k DPH ... to, čo ide do súhrnných výkazov do kontrolného nejde ... a informácie z colnej "sféry" ( zaplatená DPH) tiež do kontrolného výkazu neuvádzame ...

V A.1. dodávateľ neuvádza údaje o:

  • dodaní tovaru a služby oslobodenej od dane s miestom dodania v tuzemsku, a to bez ohľadu na to, či sa k nim vyhotovia faktúry alebo nie, napr. poskytnutie finančných služieb platiteľovi dane v tuzemsku,
  • dodaní tovaru do iného členského štátu s miestom dodania v tuzemsku s oslobodením od dane podľa § 43 zákona o DPH (tzv. intrakomunitárne dodanie tovaru),
  • dodaní tovaru druhým dodávateľom s miestom dodania v inom členskom štáte v rámci trojstranného obchodu podľa § 45 zákona o DPH,
  • vývoze tovaru do tretieho štátu s miestom dodania v tuzemsku s oslobodením od dane podľa § 47 zákona o DPH,
  • dodaní tovaru s inštaláciou alebo montážou, ak miesto dodania je v inom členskom štáte alebo treťom štáte,
  • dodaní elektriny, plynu, tepla a chladu a poskytnutí služieb, ak platiteľ dane je povinný vyhotoviť faktúru, ale miesto dodania tovaru alebo poskytnutia služby je v inom členskom štáte alebo treťom štáte.
Naposledy upravil promont maja : 12.11.13 at 06:35
2 0
anto anto

anto je offline (nepripojený) anto

ekonóm
Pochváliť
Štát vymyslel výkaz, a kedže my platíme štát, tak nech z našich daní zaplatí náklady výmyslu toho finančného smejka. Alebo ešte lepšie, nech vedie štát za nás účtovníctvo a my mu dáme doklady. Aj mu zaplatíme za takúto službu. (prijateľnú cenu)
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Pochváliť
anto
Štát vymyslel výkaz, a kedže my platíme štát, tak nech z našich daní zaplatí náklady výmyslu toho finančného smejka. Alebo ešte lepšie, nech vedie štát za nás účtovníctvo a my mu dáme doklady. Aj mu zaplatíme za takúto službu. (prijateľnú cenu)
tiež ma to napadlo 12.09. nadr... im do kv dph dáta a nech si s tým robia čo chcú
srska
časom možno prídu na to, že by bolo vhodné mať na serveroch finančnej správy centrálny, jednotný ekonomický systém aspoň pre právnické osoby aby bol prehľad o všetkom :-)
0 0
účtovník 007 účtovník 007

účtovník 007 je offline (nepripojený) účtovník 007

To by som aj ja chcela občas vedieť. ...viac
Pochváliť
gotka
Dav
Ani tak sa to nemusí stretnúť. Mám napr. faktúru za kancelárske potreby z papiernictva. Obaly, šanony, pero, a temperky, ktoré dám ako dar neziskovke. Zaevidujem, zaplatím, zaúčtujem, obdarujem a...s papiernictvom sa to nestretne, lebo oni budú tvrdiť napr. 100+ DPH, ja budem tvrdiť 80+DPH a 24 sa z faktúry "odparí". Alebo 80% PHM, alebo repre vyššie ako povolené pre odpočet DPH...
vraj do kontrolneho vykazu pôjde cela DPH, aj ta cast, na ktoru nemas narok (tak je v novom pouceni k vyplnaniu vykazu), takze stretnut by sa to malo. uvidime.

To znamená, že KV nebude korešpondovať s daňovým priznaním? Veď ak nemám nárok na DPH, tak si ju na 343-xxx ani do DPH na vstupe nedám. napr. 80% PHM. Ale do KV pôjde celý nárok na DPH aj z nenárokovej časti?

Neviem si predstaviť, že pre túto koninu budem musieť namiesto 12 x sumárny interný daňový doklad pre splátkové kalendáre na el.energiu, naúčtovať 432 splátkových keledárov, ako DF za rok, aby sa im to spárovalo???? teraz mám na to vyčlenený účet 379-xxx, kde si na konci mesiaca skontrolujem, či mi odišli všetky trvalé príkazy, pekne si 379-xxx rozúčtujem na 502-xxx podľa stredísk a dPH ide na vstup jednou sumou, nie mesačne 36 rôznych súm.

Iba nám pridávajú robotu a to ešte musím postupne dopĺňať IBAN kódy do partnerov, lebo sa desím, že počas závierok nebudem mať na to čas. A banky PP bez IBAN kódu už od 1.2.2014 nevezmú. Možno vezmú, ak sa im bude chcieť to automaticky prekonvertovať. :-)

http://www.nbs.sk/sk/platobne-system...ravnicke-osoby
Naposledy upravil účtovník 007 : 12.11.13 at 07:35 Dôvod: doplnenie textu
1 0
Načítať ďalšie

Porady, ktoré by ťa mohli zaujímať

Prihlás sa a sleduj na hlavnej stránke len Porady, ktoré ťa zaujímajú.

Podobné témy

  1. Príspevkov: 33, Posledný príspevok: 17.09.12
  2. Príspevkov: 0, Posledný príspevok: 15.05.08
  3. Príspevkov: 2, Posledný príspevok: 08.03.07
  4. Príspevkov: 0, Posledný príspevok: 06.07.05
  5. Príspevkov: 7, Posledný príspevok: 01.02.05