Zavrieť

Porady

A čo na to účtovníci?

srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

vyberám z pripomienok v mpk (pridané na poslednú chvíľu 17.06.2013) - slovenskej komory daňových poradcov k novele zákona č. 78/1992 - o daňových poradcoch a skdp:


... Za § 2 navrhujeme vložiť nové znenie § 3 takto:

㤠3
Daňové poradenstvo
(1) Daňovým poradenstvom je podnikanie2) , ktorého predmetom je poskytovanie poradenských služieb vo veciach daní, odvodov a poplatkov (ďalej len „daň“), ako aj v iných veciach, ktoré s daňami súvisia.
(2) Daňové poradenstvo podľa odseku 1 zahŕňa najmä:
a) poradenstvo pri vypracovaní a vypracovanie priznaní, hlásení, výkazov a prehľadov k daniam,2a)
b) poradenstvo pri zisťovaní základu dane a dane a pri plánovaní daní,2a)
c) poskytovanie stanovísk a vysvetlení pre klientov k aplikácii právnych predpisov v oblasti daní,
d) vedenie povinných evidencií vo veciach daní pre klienta,
e) podávanie priznaní, hlásení, výkazov a prehľadov k daniam v mene klienta,

f) poradenstvo pri vypracovaní a vypracovanie žiadostí o záväzné stanovisko podľa osobitného predpisu,2b)
g) zastupovanie klienta v konaní3) pred orgánmi verejnej moci.“.

Poznámky pod čiarou č. 2, 2a), 2b) a 3) znejú:
„2) § 2 ods. 1 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
2a) Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 451/2008 z 23. apríla 2008, ktorým sa zavádza nová štatistická klasifikácia produktov podľa činnosti (CPA) a ktorým sa zrušuje Nariadenie Rady (EHS) č. 3693/93.
2b) § 53a až 53c zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č...../2013 Z. z.
3) Napríklad zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“.

Odôvodnenie:
V novom znení § 3 v odseku 1 sa navrhuje všeobecná definícia daňového poradenstva. Daňovým poradenstvom je podnikanie, t.j. činnosť vykonávaná sústavne, samostatne, vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť, za účelom dosahovania zisku. Predmetom tejto činnosti je poskytovanie poradenských služieb vo veciach daní, odvodov a poplatkov a iných povinných platieb, ako aj v iných veciach, ktoré
s daňami súvisia. Definovanie daňového poradenstva ako podnikania teda vylučuje z tejto definície svojpomocné riešenie daňových problémov pre vlastnú potrebu, zostavovanie daňových priznaní pre seba alebo bezodplatne pre blízke osoby, zostavovanie priznaní a riešenie daňových záležitostí zamestnancom pre zamestnávateľa a podobne.
Odsek 2 obsahuje neúplný výpočet niektorých činností, ktoré sa považujú za daňové poradenstvo, ak sú splnené všeobecné definičné znaky daňového poradenstva podľa odseku 1.
Výpočet týchto činností v rámci daňového poradenstva vychádza najmä z vymedzenia činností Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 451/2008 z 23. apríla 2008, ktorým sa zavádza nová štatistická klasifikácia produktov podľa činnosti (CPA) a ktorým sa zrušuje Nariadenie Rady (EHS) č. 3693/93, ako aj z ustanovení zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňového poriadku) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Navrhujeme nové znenie § 29 :

„§29

(1) Ak daňové poradenstvo vykonáva za odplatu fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nemá osvedčenie na výkon tejto činnosti, považuje sa to za správny delikt a daňový úrad 8) jej uloží pokutu
a) od 100 eur do 10 000 eur, ak ide o fyzickú osobu,
b) od 1 000 eur do 50 000 eur, ak ide o právnickú osobu.
(2) Na účely preverenia skutočností podľa odseku 1 je daňový úrad oprávnený vykonať miestne zisťovanie.8a)
(3) Na konanie o uložení pokuty sa použijú ustanovenia osobitného predpisu.3) Nezaplatená pokuta po lehote splatnosti sa vymáha rovnako ako daňový nedoplatok.8b)
(4) Pokuta je príjmom štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.“.

Poznámky pod čiarou k odkazom 8a) a 8b) znejú:
„8a) § 37 a nasl. zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
8b) § 2 písm. f) zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“.

Odôvodnenie:
Upresňujú sa oprávnenia daňového úradu v oblasti ukladania sankcií za porušenie zákona pri zistení neoprávneného podnikania v oblasti daňového poradenstva bez príslušného oprávnenia (osvedčenia na výkon činnosti daňového poradcu).
Ak daňové poradenstvo vykonáva za odplatu fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nemá osvedčenie na výkon tejto činnosti, daňový úrad jej uloží pokutu vo výške ustanovenej v odseku 1.
Daňový úrad môže zistiť skutočnosť, že fyzická osoba alebo právnická osoba vykonáva daňové poradenstvo bez oprávnenia, na základe podnetu tretej osoby, iného orgánu verejnej moci, alebo aj vlastnou činnosťou. Aby bolo možné preveriť skutočnosti relevantné pre uloženie pokuty, explicitne sa ustanovuje právomoc daňového úradu vykonať za týmto účelom miestne zisťovanie, ktorého procesná úprava je obsiahnutá v Daňovom poriadku. Pokuta sa udeľuje v konaní, ktoré sa spravuje ustanoveniami tej istej procesnej normy – Daňového poriadku. V prípade nezaplatenia alebo čiastočného nezaplatenia sumy uloženej pokuty sa táto bude vymáhať rovnako ako daňový nedoplatok. Príjmy z pokút budú tak ako doteraz príjmom štátneho rozpočtu. ....
Usporiadat
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

kerý ***** sa v tom ppp či je pripomienka akceptovaná alebo nie vyzná??? ja nie
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

srska
kerý ***** sa v tom ppp či je pripomienka akceptovaná alebo nie vyzná??? ja nie
pripomienka este nie je spracovana - to akceptovane (A) si nevsimat, az ked bude preradena do spracovanych ... pripadne, sledovat pdf verziu. no niekedy sa na to vykaslu, takze teraz najblizsie je potrebne sledovat material ako bude dany na stranku rokovania Legislativnej rady vlady

mam to preverene s adminom stranky, v suvislosti s navrhom ineho zakona
7 0
7monika5 7monika5

7monika5 je offline (nepripojený) 7monika5

"IVETA N" súhlasím s TEBOU angua, ale aj na to balenie kufrov treba odvahu a tú já nemá a ďalšia vec tu som vyrastala tu mám svoje korene , svoju rodinu , žijú tu moje deti tu som strávila svoju mladosť a tu chcem dožiť a j svoju starobu ale dôstojne .Takže treba zistiť kedy schvaľujú ten zákon a už sme dve ........

sme tri - idem s vami
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

mpk na portáli právnych predpisov vyhodnotené. pripomienka skdp k § 29 v rozporovom konaní
2 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Vlado, čo znamená "ide do rozporového konania" ?
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

aktuálne znenie §§ 2 a 3
1 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

veronikasad
Vlado, čo znamená "ide do rozporového konania" ?
Pripomienkové konanie

Návrh zákona je zväčša tvorený niektorou zo sekcií ministerstva a po vypracovaní prejde interným pripomienkovým konaním ostatných sekcií ministerstva. Nasleduje medzirezortné pripomienkové konanie, ktoré vyhlasuje minister a môžu sa do neho zapojiť ostatné ministerstvá, niektoré iné inštitúcie (NBS, NKÚ, generálna prokuratúra...), niekedy aj predstavitelia záujmovej samosprávy (ZMOS, odbory, zamestnávateľské zväzy, odborné komory a pod.) a aj samotní občania.

Na oznámenie pripomienok je spravidla 15-dňová lehota (môže byť skrátená aj na 7 pracovných dní – v prípade ohrozenia ľudských práv a základných slobôd alebo bezpečnosti, ak hrozia štátu značné hospodárske škody, v prípade vyhlásenia núdzového stavu alebo opatrení na riešenie mimoriadnej situácie, ak hrozí nesplnenie záväzkov vyplývajúcich zo Zmluvy o pristúpení SR k EÚ, ak ide o návrh zákona mimo plánu legislatívnych úloh vlády z dôvodu naliehavosti v termíne). V prípade, že sa jedná o nelegislatívne materiály (návrhy, správy, koncepcie, informácie) základná lehota je 10 pracovných dní (skrátená – 5 pracovných dní).

Pripomienky môže inštitúcia označiť ako „obyčajné“ alebo „zásadné“. V prípade zásadných pripomienok musí minister prerokovať s navrhovateľom tieto pripomienky v tzv. rozporovom konaní.

Zásadnými pripomienkami občanov sa príslušné orgány musia v rozporovom konaní povinne zaoberať iba v tom prípade, ak predkladateľ nevyhovel tzv. hromadnej pripomienke, s ktorou sa stotožnilo aspoň 500 fyzických alebo 500 právnických osôb.

V prípade, že sa navrhovateľ s predkladateľmi pripomienok v rozporovom konaní nezhodnú, musí o nich rokovať vláda. Návrh zákona sa po definitívnom odobrení ministrom dostáva do legislatívnej rady (poradný orgán vlády, ktorý sa venuje „legislatívnej čistote“ návrhov zákonov). Napokon o konečnej podobe návrhu rozhodne vláda.

zdroj: http://watchdog.fair-play.sk/legisla...roces-nrsr.php
2 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
srska
aktuálne znenie §§ 2 a 3
Možno to je stav bez zapracovania schválených pripomienok ...nie ?
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Zita5
srska
aktuálne znenie §§ 2 a 3
Možno to je stav bez zapracovania schválených pripomienok ...nie ?
vlastný materiál zmenený 26.06.13 a na ppp je "aktuálne znenie"
1 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Takže vyzerá to tak ...že by im návrh nemal prejsť s ich navrhovaným znením zákona .
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Zita5
srska
aktuálne znenie §§ 2 a 3
Možno to je stav bez zapracovania schválených pripomienok ...nie ?
pôvodný návrh z 27.05.2013, ktorý išiel do mpk
1 0
IVETA N IVETA N

IVETA N je offline (nepripojený) IVETA N

teraz som si čítala tento pôvodný návrh a rozmýšľam na hlas :
a konkrétne §5 c/
a všade samé ,,alebo ,, Tak buď mám vysokú školu/ekon..,práv.II.stupeň/ v SR alebo mám uznaný doklad o vzdelaní/ekom.,prav. smeru /vydaný zahraničnou VS a vykonávala prax päť rokov ekonomickú ,alebo právnickú prax ,alebo vykonávala najmenej tri roky činnosť asistenta daňového poradcu,pričom päťročná prax nie je viazaná na ukončené vysokoškolské vzdelanie .
Ak dobre rozmýľam a čitam z jednej , alebo z druhej strany tak mi z tohoto ,,alebo,, vyplýva toto:
Mám ,,strednú ,, ekonomickú školu a odpracujem si tri roky ako asistent u daňového poradcu som šikovná budem stíhať aj asistenta , a robiť si aj svoju prácu ,on mi potvrdí trojročnú prax a a môžem ďalej vypľňat DP, prehľady ....bez akéhokoľvek postihu, že fušujem do ,,,remesla,,, daňových poradcov?
a opravte ma prosím či dobre rozmýšľam ,alebo som to vytrhla z kontextu,alebo tá trojročná prax sa viaže iba na to keď mám VS absolvovanú v zahraničí..
0 0
Erika 1982 Erika 1982

Erika 1982 je offline (nepripojený) Erika 1982

ja som pozerala aktuálny stav a tam je §5 „c) získala vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa ekonomického alebo právnického zamerania na vysokej škole v Slovenskej republike3a) alebo má uznaný doklad o vysokoškolskom vzdelaní druhého stupňa ekonomického alebo právnického zamerania vydaný zahraničnou vysokou školou podľa osobitného predpisu3b) a vykonávala najmenej päť rokov ekonomickú alebo právnickú prax alebo vykonávala najmenej tri roky činnosť asistenta daňového poradcu, pričom výkon päťročnej praxe nie je viazaný na ukončené vysokoškolské vzdelanie,“.
Podľa toho chápem, že stredoškolák, ktorý má 5-ročnú prax, alebo 3 roky robí asistenta môže požiadať o skúšky SKDP.
Ináč zajvne sporný §2 neprešiel v plnom znení požiadavky SKDP:
§ 3
Daňové poradenstvo

(1) Daňovým poradenstvom je podnikanie, ktorého predmetom je poskytovanie poradenských služieb vo veciach daní, odvodov a poplatkov podľa osobitných predpisov2) (ďalej len „daň“).
(2) Daňové poradenstvo podľa odseku 1 zahŕňa
a) poradenstvo pri zisťovaní základu dane a dane a pri plánovaní daní,3)
b) poskytovanie stanovísk a vysvetlení pre klientov k aplikácii právnych predpisov
v oblasti daní.
0 0
hapeti hapeti

hapeti je offline (nepripojený) hapeti

"pričom výkon päťročnej praxe nie je viazaný na ukončené vysokoškolské vzdelanie" ja to chápem tak, že 5 rokov praxe môže byť vykonané aj pred ukončením vysokej školy....Vysokoškolské vzdelanie je podmienkou...
0 0
Braňo Braňo

Braňo je offline (nepripojený) Braňo

IVETA N
teraz som si čítala tento pôvodný návrh a rozmýšľam na hlas :
a konkrétne §5 c/
a všade samé ,,alebo ,, Tak buď mám vysokú školu/ekon..,práv.II.stupeň/ v SR alebo mám uznaný doklad o vzdelaní/ekom.,prav. smeru /vydaný zahraničnou VS a vykonávala prax päť rokov ekonomickú ,alebo právnickú prax ,alebo vykonávala najmenej tri roky činnosť asistenta daňového poradcu,pričom päťročná prax nie je viazaná na ukončené vysokoškolské vzdelanie .
Ak dobre rozmýľam a čitam z jednej , alebo z druhej strany tak mi z tohoto ,,alebo,, vyplýva toto:
Mám ,,strednú ,, ekonomickú školu a odpracujem si tri roky ako asistent u daňového poradcu som šikovná budem stíhať aj asistenta , a robiť si aj svoju prácu ,on mi potvrdí trojročnú prax a a môžem ďalej vypľňat DP, prehľady ....bez akéhokoľvek postihu, že fušujem do ,,,remesla,,, daňových poradcov?
a opravte ma prosím či dobre rozmýšľam ,alebo som to vytrhla z kontextu,alebo tá trojročná prax sa viaže iba na to keď mám VS absolvovanú v zahraničí..
ak urobíš skúšky....
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Erika 1982
Ináč zajvne sporný §2 neprešiel v plnom znení požiadavky SKDP:
§ 3
Daňové poradenstvo

(1) Daňovým poradenstvom je podnikanie, ktorého predmetom je poskytovanie poradenských služieb vo veciach daní, odvodov a poplatkov podľa osobitných predpisov2) (ďalej len „daň“).
(2) Daňové poradenstvo podľa odseku 1 zahŕňa
a) poradenstvo pri zisťovaní základu dane a dane a pri plánovaní daní,3)
b) poskytovanie stanovísk a vysvetlení pre klientov k aplikácii právnych predpisov
v oblasti daní.
§ 3/2a = § 3/2b pripomienky skdp
§ 3/2b = § 3/2c pripomienky skdp
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

ak je to tvoj počin, tak ďakujem - ja niesom na fb
0 0
IVETA N IVETA N

IVETA N je offline (nepripojený) IVETA N

ak urobíš skúšky....[/QUOTE]

tak že čo s tohto všetkého vyplýva /ak to schvália / : Keď poznám DP dá mi potvrdenie o absolvovaní praxe/papier veľa znesie - aj keď niekto teraz namietne , že je to špekulácia a podvod , ale poznám mnohých , ktorí si dali potvrdiť prax vo vedení účtovníctva a účtovali tak leda doma na gauči/ pôjdem urobiť skúšky / a ak ich urobím / tak mám vymaľované . Len teraz bude otázne ako to schvália a niekto ,,múdručky tam nedodá,že prax sa nemôže dať spätne pred účinnosťou zákona. Prečo by som takúto možnosť nevyužila .Nikdy som nič nedostal za darmo vždy som si všetko vydrela čo som dosiahla, tak len svojím rozumom a prácou od nevidím do nevidím .To sa nesťažujem iba sucho konštatujem........
1 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

IVETA N
teraz som si čítala tento pôvodný návrh a rozmýšľam na hlas :
a konkrétne §5 c/
a všade samé ,,alebo ,, Tak buď mám vysokú školu/ekon..,práv.II.stupeň/ v SR alebo mám uznaný doklad o vzdelaní/ekom.,prav. smeru /vydaný zahraničnou VS a vykonávala prax päť rokov ekonomickú ,alebo právnickú prax ,alebo vykonávala najmenej tri roky činnosť asistenta daňového poradcu,pričom päťročná prax nie je viazaná na ukončené vysokoškolské vzdelanie .
Ak dobre rozmýľam a čitam z jednej , alebo z druhej strany tak mi z tohoto ,,alebo,, vyplýva toto:
Mám ,,strednú ,, ekonomickú školu a odpracujem si tri roky ako asistent u daňového poradcu som šikovná budem stíhať aj asistenta , a robiť si aj svoju prácu ,on mi potvrdí trojročnú prax a a môžem ďalej vypľňat DP, prehľady ....bez akéhokoľvek postihu, že fušujem do ,,,remesla,,, daňových poradcov?
a opravte ma prosím či dobre rozmýšľam ,alebo som to vytrhla z kontextu,alebo tá trojročná prax sa viaže iba na to keď mám VS absolvovanú v zahraničí..
Asistent daňového poradcu

§ 20a

Asistent daňového poradcu je fyzická osoba zapísaná do zoznamu asistentov daňových poradcov vedeného komorou.

§ 20b

(1) Komora zapíše do dvoch mesiacov odo dňa doručenia písomnej žiadosti žiadateľa do zoznamu asistentov daňových poradcov toho, kto

a) má spôsobilosť na právne úkony,

b) je bezúhonný,

c) má vysokoškolské vzdelanie3a) ekonomického alebo právnického zamerania alebo ukončenú obsahovo ucelenú časť vysokoškolského štúdia3b); výnimku zo vzdelania môže udeliť komora fyzickej osobe, ak má vysokoškolské vzdelanie iného zamerania, prípadne úplné stredné vzdelanie a má najmenej päť rokov ekonomickej praxe,

d) má potvrdenie daňového poradcu o tom, že ho zamestná ako asistenta.

(2) Ak asistent daňového poradcu splní podmienky podľa odseku l, komora ho zapíše do zoznamu asistentov daňových poradcov a vydá mu o tom potvrdenie.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať