Zavrieť

Porady

sirotský, vdovský dôchodok a práca

Mám 25 rokov, študujem na VŠ, denná forma, bakalársky stupeň, od septembra postupujem do tretieho ročníka, za ktorý však už budem platiť školné, lebo som rok chodila na inú univerzitu v SR. Moja matka má 45 rokov, vdova, súrodencov nemám. Mojou otázkou je, aký pracovný pomer si môžem nájsť, aby nám do dovŕšenia 26 rokov nezobrali sirotské a vdovské? Týka sa môj pracovný pomer vdovského dôchodku (t.j. zaniká, keby som pracovala)? zanikajú dôchodky pri dennej,platenej, ale individuálnej forme štúdia? Za vaše odpovede vopred ďakujem. Anna
Naposledy upravil tothannam : 29.06.13 at 00:14
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mondes je offline (nepripojený) mondes

    mondes
    Nárok na vdovský a sirotský dôchodok je, pokiaľ je dieťa nezaopatreným dieťaťom. Nezaopatrené dieťa je:

    (1) Nezaopatrené dieťa podľa tohto zákona je dieťa

    a) do skončenia povinnej školskej dochádzky, 29)
    b) po skončení povinnej školskej dochádzky, 29) najdlhšie do dovŕšenia 26 rokov veku, ak

    1. sa sústavne pripravuje na povolanie,
    2. pre chorobu a stav, ktoré si vyžadujú osobitnú starostlivosť podľa prílohy č. 2, sa nemôže sústavne pripravovať na povolanie alebo nemôže vykonávať zárobkovú činnosť alebo