Zavrieť

Porady

SZCO - viac bank. uctov?

Dobry den,

od 1. januara 2013 som SZCO, mam zalozeny bezny ucet (pouzivam na podnikanie) ktory je nahlaseny na DU. Pracujem ako IT konzultant, analytik a programator pre 1 firmu, ktora mi plati faktury na spominany ucet. Potialto vsetko ok. Pred par mesiacmi som sa ale rozhodol, ze si v ramci zivnosti (Pocitacove sluzby) privyrobim aj predajom vlastnych mobilnych aplikacii (android) - ale na to, aby som dostaval platby som potreboval cesky ucet - tak som si ho teda zriadil.

Ale kedze tento biznis sa mi rozbehol viac nez som cakal, teraz riesim problem - mam 2 ucty, na ktore mi chodia peniaze, 1. slovensky ktory uz je nahlaseny na DU a 2. cesky ktory zatial nahlaseny nie je. Co teraz? Vidim 2 moznosti:


1) mozem to riesit tak, ze budem proste z toho ceskeho preposielat vsetko na ten nahlaseny SK ucet a hotovo - je to ok? Samozrejme chcem mat vsetko legalne, takze si dam pozor aby som vzdy popresuval vsetko co za rok zarobim.

2) alebo musim nahlasit na DU aj ten cesky kam mi chodia peniaze? Ak ano, vidim viacero problemov - na tom ceskom ucte su mi tie peniaze v podstate nanic (neviem si ich vybrat v SR bez poplatku), a beztak si ich musim preposlat na ten slovensky. Ale ked si medzi nimi presuvam peniaze, bude v tom trosku bordel...

Co je vhodnejsia moznost?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času