dalsia verzia na stiahnutie... zo stranky
www.exalogic.sk
Verzia: December/2013 II
Dátum vydania: 30.12.2013
Dňa 30.12.2013 bola vydaná aktualizovaná verzia účtovných programov OBERON s označením December/2013 II. Nasledovne sú vymenované najdôležitejšie novinky, vylepšenia a opravy oproti verzii December/2013.
OBERON - Agenda firmy
Do programu bol zapracovaný Kontrolný výkaz DPH - podrobné informácie získate v témach Pomocníka OBERON. Program odteraz umožňuje začleňovať účtovné doklady do kategórii v zmysle kontrolného výkazu DPH. Vytvorenie samotného kontrolného výkazu je v tejto verzií možné, avšak konečná verzia kontrolného výkazu DPH bude zahrnutá do verzie Január/2014.
S uvedeným výkazom boli v programe vykonané nasledovné zmeny:
Na dokladoch ako faktúra, zápis v peňažnom alebo účtovnom denníku sa pri vybaľovacom zozname Typ DPH nachádza ďalší vybaľovací zoznam DPH - KV.
V predkontáciách pribudla možnosť vybrať časť (sekciu) v kontrolnom výkaze.
Na skladovej karte pribudlo políčko Colný sadzobník - KN (Kombinovaná nomenklatúra) - umožňuje členiť položky na doklade na špecifické tovary sledované v kontrolnom výkaze.
Pribudol číselník Colný sadzobník - okrem iného umožňuje hromadne naimportovať colný sadzobník z databázy Colnej správy SR.
V evidencii Priznania a výkazy pribudol daný kontrolný výkaz s možnosťou exportu do XML ako aj s možnosťou vytlačenia podkladov pre daný výkaz.
V knihe evidencie DPH pribudli ďalšie polia o obchodnom partnerovi napr. IČO, DIČ.
Z dôvodu rozsiahlych zmien nedoporučujeme používať pôvodné programy OBERON ako Jednoduché účtovníctvo, Podvojné účtovníctvo a Skladová evidencia. V dokladoch vystavených v týchto programoch sa nastaví sekcia v kontrolnom výkaze na Automaticky, nebude však možné určiť konkrétnu sekciu výkazu.
Mzdy a personalistika
K dňu 1.1.2014 nastávajú zmeny v elektronickej komunikácii zo sociálnou poisťovňou vo výkaze Sociálna poisťovňa - registračný list fyzickej osoby, kde nastali zmeny v odosielaných štruktúrach XML. Pribudla nutnosť špeciálne vykazovať členov štatutárnych orgánov spoločností s podielom na majetku zamestnávateľa 50% a viac. Ďalej vzniká povinnosť uvádzať zamestnancov s postavením zamestnávateľa podľa §7 ods. 2 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení. Za účelom implementácie uvedených zmien bola upravená karta pracovníka kde je možné zadať potrebné nastavenia.
Od dňa 1.1.2014 začína prechodné obdobie pre zjednotenie pravidiel štandardov pri realizácii bezhotovostných platieb (SEPA), kde všetky bezhotovostné platby budú prebiehať už len pomocou bankových účtov vo formáte IBAN. Tlačivá a exporty do sociálnej poisťovne ako aj zdravotných poisťovní uvedené zmeny implementujú už od uvedeného dňa. Preto aj elektronická komunikácia obsahuje už len bankové účty vo formáte IBAN. Do programu bol vzhľadom na prechodné obdobie implementovaný generátor bankových účtov vo formáte IBAN pre všetky bankové účty v slovenských bankách. Do programu budú priebežne implementované aj ďalšie potrebné úpravy.