Potrebujem poradiť s mojím problémom. V autoumyvárke mi poškodili lak na aute. Umyvárka je poistená a tak udalosť riešila poisťovňa. Servis vyčíslil predbežné náklady na opravu na cca 800€. Keďže som 800€ momentálne nemal, rozhodol som sa riešiť likvidáciu poistnej udalosti rozpočtom. Poisťovňa však vyrátala výšku škody na 280€ - za lakovanie blatníka a dvoje dverí. Žiadal som preto poisťovňu o prehodnotenie plnenia vzhľadom k tomu, že najnižšia suma v servise, za ktorú mi poškodené diely prelakujú je 650€. Poisťovňa však trvá na svojom, že výšku škody vyčíslila správne a odvoláva sa pri tom na softvér na výpočet výšky nákladov na opravu - AUDANET. V AUDANETE mám ale vyrátanú aj cenu 650€ za opravu v servise a overené, že táto cena nie je nijako nadhodnotená, je vypočítaná seriózne a zodpovedá nákladom na opravu. Chcel som teda poisťovňu upozorniť, že ak neprehodnotí svoje stanovisko, budem sa domáhať primeraného odškodnenia súdnou cestou. Problém ale nastal pri čítaní Občianskeho zákonníka kde sa v časti Poistenie zodpovednosti za škody v § 823 píše: Náhradu platí poistiteľ poškodenému; poškodený však právo na plnenie proti poistiteľovi nemá, ak osobitné predpisy neustanovujú inak. Tu som sa dostal do situácie, že neviem ako ďalej. Keďže, podľa Obč. zák. voči poisťovni nemám právny nárok ako mám riešiť podhodnotené poistné plnenie poisťovne? Ďakujem za každú rozumnú radu.
Nikto ďalší sa nevyjadrí alebo neporadí?
Naposledy upravil Hacman : 25.09.13 at 18:17 Dôvod: DP