Zavrieť

Porady

nedodrzane podmienky zmluvy o dielo - co mozem urobit?

Podpisala som zmluvu o dielo so svadobnym fotografom, v ktorej som za dohodnutu sumu mala dostat DVD s fotografiami + 25 tlacenych fotografii. Mailovou komunikaciou sme sa dohodli, ze namiesto 25 ks malych tlacenych fotografii dostaneme 1 velku vo formate 70x100. DVD som dostala v poriadku. 4 mesiace po svadbe mi prisla postou fotografia, ale v uplne inom formate 40x60. Poinformovala som fotografa, ze takato fotografia mi je uplne zbytocna, a ze by som chcela, takej velkosti na akej sme sa dohodli. Fotograf odpisal, ze tlac takejto fotografie bola draha, ze to musel pokryt z vlastnych nakladov, ze partnera do tlace ma niekde inde, takze on to vlastne ani skontrolovat nemohol a ani nebude. A ze sme vlastne dostali nadstandard, takze nam uz nic posielat nebude. Za fotografa som zaplatila nemalu sumu, a teraz nemam ani male tlacene fotografie, ani 1 velku na ktorej sme sa dohodli. Co mozem urobit?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Otázka je, čo je napísané v ZoD (Zmluva o dielo). Väčšinou tam býva, že zmeny je možné vykonať len formou písomných dodatkov k ZoD, ktoré sú podpísané oboma stranami, inak sú neplatné. Ak tam takéto niečo je, mohla by si žiadať plnenie ukotvené v ZoD, ktoré nebolo poskytnuté protistranou. Všetko záleží od formulácie ZoD.