Zavrieť

Porady

Problémy s reklamáciou v Lenovo

Dobrý deň,
v auguste 2012 som kúpil v tejto spoločnosti 2x notebook Lenovo Ideapad Z580.
Po roku sa obidva notebooky približne v rovnakom čase pokazili- vyskočil pánt a začal kriviť plasty okolo neho. Poslal som notebook na reklamáciu a o tri dni neskôr aj druhý.
Najprv sa vyjadrím k prvému notebooku:
Reklamáciu zamietli a hodili vinu na nedbanlivé používanie. Navrhli opravu za sumu 102EUR. Okrem toho pántu mi chrčal reproduktor, ale reklamáciu mi aj tak neuznali a neopravili to, pretože vraj reproduktor je súčasťou toho pántu a ten som si mal zaplatiť sám.

Druhý notebook:
Reklamáciu zamietli a znovu hodili vinu na nedbanlivé používanie a mechanické poškodenie. Navrhli aj opravu, tentokrát za 162EUR.
ALE!! do e-mailu mi poslali fotky od opravujúceho technika, na ktorých bola poškodená izolácia na nabíjacom kábli a posunutý nabíjací konektor. Ja som ale tieto dve veci reklamovať nedával, pracovali bezproblémovo.
Na otázku, či posunutý konektor bol zapríčinený pántom mi odpovedali- ÁNO.

Obidva notebooky som si dal poslať naspäť neopravené, pretože po 13 mesiacoch stolového používania sa stala rovnaká chyba na oboch a ja som absolútne presvedčený o mojej nevine v tejto veci.

Čítal som si aj fóra a recenzie užívateľov z celého sveta, kde bolo množstvo príspevkov o tom, že majú rovnaký problém. Takže je to globálny problém a chyba výrobku.
Všimol som si, že zákazníci, ktorým sa to stalo približne dva roky dozadu (prvé prípady) tak tým to firma LENOVO zreklamovala, no ostatným už nie a taktiež zhodili vinu na zákazníka.
Pridávam aj pre Vás link ako príklad:
https://forums.lenovo.com/t5/IdeaPad...m/td-p/1121659
Ďalšie mínusy a moju nespokojnosť s dĺžkou reklamácie, neuvedením riadnych kontaktov a schopnosťou komunikácie zo strany firmy Vám nemusím zatiaľ opisovať.

Neviem si dať ďalej rady, mám sa obrátiť na SOI alebo iný úrad?
Prosím Vás, dobrí ľudia, pomôžte mi a poraďte ako mám ďalej postupovať.
Ďakujem.
Marek Olekšák
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    250/2007
    § 18
    (7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

    mozes si sudneho znalca najst aj sam: http://jaspi.justice.gov.sk/jaspiw1/...lear=Y&cball=Y

    doplnenie:
    listy v takychto pripadoch posielat zasadne doporucene na sidlo firmy - predajcu (mas uvedene na doklade z ERP resp. FA ... ak mas protokol o vybaveni reklamacie a nie je tam odkaz, komu mozes zaslat vyrobok na posudenie zasli to ako podnet na SOI
    Naposledy upravil avalik : 05.11.13 at 21:36
    Marek Olekšák Prvý notebook už mám vrátený doma, zase veľké ALE, žiadny kontakt na posudok tam samozrejme nebol. Posielal som tam list, ktorý mi vypracoval právnik, ALE na ich oficiálnej stránke nebola udaná iná adresa na nejaké oddelenie, len tá ich na Showroom v BA, preto som skeptický a čo sa týka mailu, tak všetky maily mi posielali z adresy DO NOT REPLY, takže komunikácia bola nemožná.
    avalik doplnila som odpoved

    BXLmiami je offline (nepripojený) BXLmiami

    BXLmiami
    Táto firma ma v jednom kuse otravuje telefonom,volajú do bezvedomia,aj ked som im opakovane povedala,nech vymažú moje čislo z databázy.

    Problémy s reklamáciou v Lenovo

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.