Zavrieť

Porady

Subjektívny názor - prieskum

Dúfam, že ma nepošlete do horúcich pekiel, keď na fóre nastolím nasledovnú otázku -

Predstavte si, že začínate podnikať. Je jedno, v akom odvetví, či oblasti. Čo myslíte, je dôležité preraziť najskôr nízkou cenou ? Alebo je dôležité sústrediť sa pri presviedčaní zákazníka na moju stranu iným spôsobom, ako cenou ? Možno sa budem pýtať na súkromné veci, ale predsa - ako to bolo vo vaśom prípade ?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Hlinkovx je offline (nepripojený) Hlinkovx

    ta som to ja :-) Hlinkovx
    Duško... neviem ako u iných.. ale nie vždy je cena rozhodujúca...
    Ja robím v servise pre nákladné automobily...dieselaky./zaoberáme sa palivovým systémom/ ..a sú aj lacnejšie veci, ktoré by sme tam mohli montovať.. . ale tie tam jednoducho nemôžeš dať., či už z bezpečnostných hľadisiek., a podobných technických /emisie/, lebo sa ti to vypomstí... takže ja osobne uprednostňujem kvalitu .. A zákazníci to uprednostňujú poslednú dobu tiež..vedia si totiž dobre zrátať., že radšej za opravu zaplatia tu, akoby sa im malo auto pokaziť vonku... - tam sa nedoplatia..

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    Neviem, či dusanpetras nemal na mysli ponúkať rovnako hodnotnú vec ale za konkurenčne nižšiu cenu....

    dusanpetras je offline (nepripojený) dusanpetras

    dusanpetras
    Nechcel som názory nijako škatuľkovať. Celkom ma zaujala argumentácia kvality pre spoľahlivosť automobilov. To môže slúžiť ako dôležitý argument.

    Hlinkovx je offline (nepripojený) Hlinkovx

    ta som to ja :-) Hlinkovx
    Duško.. ono to vlastne záleží od typu tvojho podnikania... - či je to služba, tovar, aká je konkurencia, kvalita.. je veľa faktorov, ktoré toto môže ovplyvniť..

    ANNA je offline (nepripojený) ANNA

    ANNA
    My sme pred pár rokmi zvolili taktiku predaja na kvalite. A vyplatilo sa a aj teraz používame argument kvality. To znamená, že je možno podobný tovar kúpiť aj lacnejšie ale v inej kvalite. Ale jednou zo zásad je nehaniť konkurenciu. Vyhýbame sa tomu, aby sme kritizovali výrobky iných firiem, radšej zvýrazníme dobré vlastnosti nami ponúkaných výrobkov.

    Ale aby sa zviditeľnila nová firma ovlpyvňuje viac faktorov. Jedným sú aj financie. Počiatočná investícia do reklamy sa časom vráti. Pri reklame treba brať do úvahy regionálnu pôsobnosť firmy.

    FAA je offline (nepripojený) FAA

    Som Božie dieťa FAA
    Dobrý deň, čo sa týka začatia podnikania, ja by som staval na budovaní dobrého mena. To sa dosiahne len kvalitou, serióznosťou, diskrétnosťou a trpezlivosťou. Tú by som chcel podčiarknuť, pretože kto chce podnikať dlhodobo, nie "sprivatizovať VSŽ za korunu" ten musí byť trpezlivý, pretože začiatky sú v akom koľvek odbore ťažké. Finančné a psychické tlaky sú obrovské, ale je to vždy lepšie, ako postávať po chodbách úradu práce, bŕŕŕ, takže začínať radšej opatrne, mať na mysli v prvom rade človeka a službu preň, namať veľké oči, rozmýšľať, plánovať a makať. A cvengoše prídu, stačí ich len zbierať zo zeme, a radosť z nich tiež. Veľa zdaru. faa
    Naposledy upravil FAA : 06.10.04 at 09:52

    cecemc je offline (nepripojený) cecemc

    cecemc
    Ja robim obchod s drevom a pri nizkej kvalita sa preferuje mnozstvo dodaneho dreva a zarabam na mnozstve/tu plati aspon u mna ..korunka ku korunke ...je milion/ .Pri kvalitnom dreve uz velmi na cene nezalezi ,lebo ak mas kvalitu ,Nemec si ju vie vazit.Takze raz musiš ist cenou dole ,inokedy nie.

    Miro77 je offline (nepripojený) Miro77

    Miro77
    Ja sa považujem za pokročilého začiatočníka a mám takéto skúsenosti:
    Treba mať širokú ponuku kvalitné a drakšie veci ale aj lacné a menej kvalitné veci. Treba vedieť rozpoznať zákazníka podľa jeho správania či mu ide o kvalitu alebo o cenu. Niektorí Vám to povedia ihneď z iného si to musíte vytiahnúť. Ak sa zákazník nevie rozhodnúť prezentujete mu výhody oboch tovarov (z jedným ušetríte, druhý vydrží dlkšie/viac). Dobré je keď zákazník odchádza z lacným tovarom sám pres večený, že si sám kúpil lacnú nekvalitnú vec. Ak sa mu to pokazí môže nadávať sám na seba, že si vybral zle. A príde k Vám zase kúpiť si niečo lepšie. Zlé je keď mu niečo nanútite on príde domov a tam ho vysmejú že kúpil lacný "šmejd" alebo drahú "zbytočnosť" potom už nepríde. Podobne to funguje aj pri tých drakších veciach. Kto si u Vás kúpil niečo kvalitné a je s tým spokojný príde zas. Ludia musia mať dojem, že im chcete dobre. Vtedy sa vracajú a aj Vás propagujú v svojom okolí. Tí jedni že máte dobré lacne veci a tí druhí že máte kvalitné spoľahlivé veci.
    Dobrí podnikateľ by mal byť stále v strehu a mal by rozoznať čo ide viac. Možno sa Vám bude zo začiatku dariť predávať "šmeidy" ale potom sa to môže zvrtnúť.

    Dadena je offline (nepripojený) Dadena

    Dadena
    Treba sa riadiť heslom "Nikto nie je tak bohatý, aby si dovolil kupovať lacnú vec". Ale treba prihliadať aj na to, že nie platí vždy lacné = nekvalitné. V každom prípade však, Vášho potenciálneho zákazníka musíte presvedčiť o svojej serióznosti - a to aj cena aj kvalita a nezabúdajte na to, že sme všetci ľudia, a teda prvý dojem býva pre nás rozhodujúci.

    jovanni je offline (nepripojený) jovanni

    normalny zenaty mlady chlap so zavazkami ...viac jovanni
    mne sa zase paci, ze Slovaci zacinaju prichadzat na to, ze na tej kvalite nieco bude.
    Ja som sa doteraz trapil v reklame sam 2 roky popri skole a snazil sa prerazit nizsou cenou. Po case som ale zistil, ze je lepsie segmentovat si zakaznikov a opytat sa sameho seba, ci je pre mna vyhodnejsie stracat cas a nervy pri zakaznikoch, ktori by si najradsej zavrtali do kolena, akoby mali investovat do reklamy, alebo pouzit CRM pri solventnejsom klientovi a zabalit mu extra kvalitu v podobe "additional service".
    ...samozrejme za "special price". moj nazor.

    la-dy je offline (nepripojený) la-dy

    oprava a vyroba calunneneho nabytku ...viac la-dy
    Hlinkovx
    Duško.. ono to vlastne záleží od typu tvojho podnikania... - či je to služba, tovar, aká je konkurencia, kvalita.. je veľa faktorov, ktoré toto môže ovplyvniť..
    Presne.Ja niekedy idem tak pod cenu, že vlastne robým takmer na réžijné náklady./Opravujem čalúnnený nábytok/Lebo keď poviem zákazníkovi cenu práce aj s materiálom, tak mi povie, že si niečo priplatí a kúpi si nové a ja mu môžem vysvetlovať, že taká sedačka asi moc nevidrží, ale on si nedá povcedať.A nikomu to nevadí/žial je to rak 1 zo 100/ a zaplatí.
    Ako je hore napísané, záleží na tom čo robíte a aká je konkurencia.Keď je to niečo ozaj nedostatkové ale aj kvalitné tak môžete aj pýtať.Ale ak je to niečo bežné tak ani kvalita Vám moc nepomôže,musíte zistiť kto kolko dá:alebo ak je to tovar tak to spriemerovať.
    To je ozaj velmi individuálne.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.