Zavrieť

Porady

Neaktuálne publikácie -zber papiera?

Čo robíte poradcovia so starými publikáciami, napr. PORADCA ? Mám ich komplet od r.2000, sú neaktuálne a netuším, či ich raz nebude chcieť kontrola aj vidieť fyzicky.
Kedysi dávno sa v jednej firme stalo, že kontrolórka premeriavala koberec a chýbalo jej pri porovnaní s nákupom 0,4 x 3,0 m. Logicky, kancelária bola užšia, než rozmer v predajni ponúkaný. Ten zvyšný pás sa porozdával na "rohožky" ostatným firmám sídliacim v objekte.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    janaGT je offline (nepripojený) janaGT

    janaGT
    ja mám staré publikácie zatiaľ v archíve, taktiež ich tam je dosť. Už som aj rozmýšľala, že ich dám dcére do školy, práve majú zber papiera, ale potom som si to radšej rozmyslela. Keď sme mali kontrolu za rok 2002 na daň z príjmu a videli, že sme nakupovali ekonom. literatúru, len sa opýtali, že či aj nejakú mám, tak som ich zaviedla do archívu a boli spokojné.

    luebchenko je offline (nepripojený) luebchenko

    žena - čo viac povedať treba :) ...viac luebchenko
    Paula, keď som si prečítala názov tvojho príspevku, tak mi srdco poskočilo od radosti, že aj kohosi iného trápi, čo s horami vyhadzovaného papiera. Lenže po prečítaní celého príspevku ma až zamrazilo - aké nečakané dopady táto "problematika" môže mať. Ale tá predstava, že nejaký príliš usilovný daňovák hľadá starú odbornú literatúru je dúfam len fikcia.Veď tie zákony sa menia pomaly ako "spodné prádlo". A myslíš, že by nám DU uznával náklady na archiváciu nielen starej odb.literatúry ale aj všelijakých iných vecí, ktoré sa rýchlo opotrebujú a verím, že ich každý odhodí, bez uvažovania, že čo keby to kontrola hľadala! Veď prenájom priestorov je dnes drahý! Skúšala si sa niekedy informovať, čo pýtajú firmy za archiváciu dokumentov?
    Ale mňa by skôr zaujímalo, čo robíte všetci s vyhodenými papiermi (reklamy, šmíraky, nepotrebné doklady, tel.zoznamy, stará odb.literatúra, ....). My sme malá firmička, ale čo sa navyhadzujem je riadna kopa. Jeden čas som to sústreďovala a ktosi to tu v akejsi kotolni využil pri zakurovaní. Lenže potom kotolňu modernizovali a naše vyhodené papierčoky zvyšujú objem odpadkov bez akéhokoľvek úžitku. Vymyslela som už aj spôsob ako túto (vraj) vzácnu druhotnú surovinu zbierať - jednoducho by každý prevádzkovateľ alebo prenajímateľ podnikateľských priestorov mal (zo zákona) povinnosť pristaviť v každej budove kontajner na papier (príp. na plasty, kovy....) a potom by to už bolo len na uvedomení a ekologickom cítení ľudí pracujúcich v tej budove. Už len nájsť niekoho, kto takýto zákon presadí a firmu, ktorá by sa tým napríklad živila. Som idealista? Čo vy ostatní na to? Koľko toho denne navyhadzujete?
    Ľuba

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    luebchenko, ešte som našťastie nepotrebovala firmu pre archivovanie....ale niekedy si vzdychnem, prečo nemám nafukovací byt všeobecne.

    ZuzanaA je offline (nepripojený) ZuzanaA

    ZuzanaA
    Ľubka, my sme tiež malá firma. Zaviedli sme si takú jednu väčšiu pevnú krabicu, kde dávame všetky nepotrebné papiere. Keď sa naplní, šéf to vezme do zberu, je to veru riadne ťažká bedna, musím sa ho opýtať koľko mu v zbere navážia kg. Čo sa týka archivácie ekonom. literatúry, tiež som toho názoru, že by bolo smiešne odkladať všetky staré knihy kvôli daňovej kontrole. Ja mám momontálne odložených poradcov od 2001 a je toho už poveľa, asi budem robiť poriadky :-))

    ANNA je offline (nepripojený) ANNA

    ANNA
    Myslím, ža archivovanie starej literatúri je nezmysel. To ak niekto odoberá tlač, napr. Hospodárske noviny, musel by odkladať aj tie. Ja som robila práve teraz poriadok a dala som dcére do školy starého Poradcu. A keď ide o to dokazovanie. Predsa sa to dá dokázať napríklad aj tým, že ste zaevidovaný pod nejakým číslom, pod ktorým Vám chodia publikácie a aj zálohové faktúry. Toto číslo máte od začiatku a vždy si predĺžite objednanie. A keďže Vám chodí publikácia teraz ( tú už máte odloženú ) chodila aj vtedy. Ale ak mám pravdu povedať prešla som už viacerými kontrolami, ale ešte nikto sa nepýtal kde mám archivovanú starú literatúru.

    rosemary je offline (nepripojený) rosemary

    rosemary
    No literatúra ma až tak netrápi. Horšie je, že ma do konca roka čaká likvidácia dokladov za rok 91,92,93. V zberni druhotných surovín nám to vykúpia iba v prípade, keď odstránime všetky kovové časti. No a mám toho jednu AVIU. Všetky kotolne na okolí sú plynové. No a teraz poraďte kam s tým.

    ZuzanaA je offline (nepripojený) ZuzanaA

    ZuzanaA
    Jééj, Rosemary, tak to ti nezávidím, musíte byť riadna firma, keď toho máte toľko. Skúste poveriť nejakých momentálne nevyťažených pracovníkov, nech vyberajú papiere zo šanónov a odstraňujú "kovové časti". Hor sa do roboty!! Alebo nech si to vaši zamestnanci rozoberú pre deti do školy na zber papiera :-))

    rosemary je offline (nepripojený) rosemary

    rosemary
    Kto dnes zamestná nevyťažených pracovníkov.A viete čo, na podpalovanie to tiež nikto nechce, údajne počítačový papier ani nechce horieť. Skutočne neviem, čo s tým podniknem. Ale chcela by som upozorniť tých ktorí o tom nevedia, že podľa zákona o registratúrach musíte štátnemu archívu, ktorému prináležite podľa okresu podať žiadosť o fyzickú likvidáciu vyradených dokladov spolu so súpisom a oni by to mali možno aj prísť skontrolovať.

    luebchenko je offline (nepripojený) luebchenko

    žena - čo viac povedať treba :) ...viac luebchenko
    Takých zbytočných zákonov tu je... niekedy mi to pripadá, že sú tu len na to, aby si niekto prihrial vlastnú polievočku a zo zákona "nanucoval" svoje služby, alebo aby, keď to dakde dáky orgán bude potrebovať, mali možnosť na firmu dačo nájsť, pokutovať, buzerovať atď. Tých zákonov je toľko, že sa podľa mňa nedajú všetky dodržiavať, lebo sa bežne o nich ani nevie! Inak-mali sme jedného "klienta", ktorý okrem našich párkorunových neuhradených faktúr dlží DU zopár miliónov, hľadá ho tuším aj Interpool, takže asi dlží nielen v SR. Samozrejme papiere zostali u nás (vrátane mzdových podkladov). Chodili nám sem potom dosť dlho chudáci bývalí zamestnanci tejto firmy, ktorí potrebovali rôzne potvrdenia pre sociálku, úrad práce a pod. Pomôcť som im nevedela - nemala som oprávnenie na zastupovanie firmy v tejto veci. Preto som tieto podklady ponúkala - daňovému úradu, polícii, sociálke. Myslíte, že o ne niekto prejavil záujem? Nakoniec som sa naštvala - nie som predsa štátny archív a jednoducho som to vyhodila. Moje byrokratické srdce krvácalo -ale čo som s tým mala inak robiť? Takže nejaké zákony o archivácii zrejme netrápia ani štátne orgány

    Ľuba

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    Rosemary, musím zvolať "ojojojóóój!". Takú nepríjemnú povinnosť som sa nakoniec dozvedela založením tejto témy.

    marika1 je offline (nepripojený) marika1

    marika1
    Jedine zber papiera-všetko nepotrebné. Už sme pár krát robili riadny poriadok medzi Poradcami. Nechali sme si čo by sa nám zišlo a o rok sme vyhodili aj to, zase sme nechali, čo by sa nám zišlo... Ale teraz sa zákony menia tak rýchlo, že si treba poriadne rozmyslieť čo sa objedná a kúpi. Inak bežne mám pod stolom krabicu od kancel.papiera a všetok papier do toho hádžem. Už roky. Keď sa naplní ide do zberu.

    evuša je offline (nepripojený) evuša

    evuša
    No, ak máte len takéto problémy, kto Vám bude triediť papier do zberu, odporúčam Vám následovný postup. Navštívte Okresný úrad práce v mieste firmy. Dajte si požiadavku na úrad práce na 1 miesto pracovníka na absolventskú prax. Úrad práce Vám pridelí nezamestnaného pracovníka vo veku do 25 rokov, oni s ním urobia pracovnú zmluvu na 4 hodiny denne na dobu pol roka. Vy, ako firma dostanete za zamestnanie dotyčného nezamestnaného 1.000,- Sk mesačne, vôbec ho nemusíte platiť a nezamestnaný dostane aktivačný príspevok vo výške 1.500,- Sk. Firma za takto nezamestnaného neplatí žiadne odvody, nakoľko nezamestnaný robí pracovnú zmluvu s úradom práce. Super spôsob na legálnu prácu zadarmo. Takýchto pracovníkov môžete mať aj viac. Podmienkou je, že máte aspoň jedného zamestnanca v trvalom pracovnom pomere. Vrelo Vám to odporúčam využiť na akúkoľvek prácu hlavne v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou.

    brm je offline (nepripojený) brm

    živnostník brm
    radsej si odloz, nikde nevies co ta caka...mne dosla kontrola na dan zo zavislej cinnosti...vyrátali hory doly...zostarla som pri nich o sto rokov a tie stare bosorky mali staré danové tabulky! moje nervy, ani sa neospravedlnili, ja som bola na infarkt...

    Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

    Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac Jozef Mihál
    Už najmenej tretí krát v tejto súvislosti upozorňujem na

    http://jaspi.justice.gov.sk

    Tam nájdete všetky zákony k akémukoľvek zadanému dňu. Je vhodné pamätať si čísla zákonov.

    Napr. máte problém s daňou z príjmu v roku 1995 ?
    Stačí hľadať zákon č.286/1992 k dátumu 1.1.1995.

    Skúste to.

    bea je offline (nepripojený) bea

    bea
    Pán Mihál, a čo keď sa Min. spravodlivosti zblázni a začne prevádzkovať JASPI za úhradu, alebo nebudem mať prístup na internet, alebo .... ? Ono je asi dobre mať niečo aj na papieri.

    Viera123 je offline (nepripojený) Viera123

    Viera123
    evuša
    No, ak máte len takéto problémy, kto Vám bude triediť papier do zberu, odporúčam Vám následovný postup. Navštívte Okresný úrad práce v mieste firmy. Dajte si požiadavku na úrad práce na 1 miesto pracovníka na absolventskú prax. Úrad práce Vám pridelí nezamestnaného pracovníka vo veku do 25 rokov, oni s ním urobia pracovnú zmluvu na 4 hodiny denne na dobu pol roka. Vy, ako firma dostanete za zamestnanie dotyčného nezamestnaného 1.000,- Sk mesačne, vôbec ho nemusíte platiť a nezamestnaný dostane aktivačný príspevok vo výške 1.500,- Sk. Firma za takto nezamestnaného neplatí žiadne odvody, nakoľko nezamestnaný robí pracovnú zmluvu s úradom práce. Super spôsob na legálnu prácu zadarmo. Takýchto pracovníkov môžete mať aj viac. Podmienkou je, že máte aspoň jedného zamestnanca v trvalom pracovnom pomere. Vrelo Vám to odporúčam využiť na akúkoľvek prácu hlavne v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou.
    Toto si myslím, zaslúži ocenenie. Momentálne ma k vyhľadaniu tejto témy vyprovokoval inzerát na www.les.sme.sk. Aj Keď sa mi zdá, že na uvedenej stránke sú neni konkrétne dátumy súťaže, určite stojí za to pátrať okolo toho.
    U nás vo vchode vo vestibule máme jednu veľkú krabicu od monitora, kde nájomníci hádžu nepotrebný papier, letáky, tlačoviny, zošity atď. Raz za čas to deti zviažu a zanesú do pivnice. Potom, keď je v škole zber papiera, naložíme to do auta a zanesieme do školy. A býva toho teda naozaj dosť. Niekedy sa za pol roka nazbiera aj 200-400 kg. Neoplatí sa to nosiť do zberu, pretože viac prejazdíme, ako zarobíme (1 kg vykupujú za 0,40 až 0,60 Sk a na jedenkrát to do auta nevezmeme), ale škola je na sídlisku a aspoň majú na nákup pomôcok a podobne.
    Pôvodne peniaze zo zberu slúžili na nákup čistiacich prostriedkov pre náš vchod, ale tie radšej kúpime za svoje a papierom sa snažíme pomôcť škole.

    Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

    Marianna01
    Dievčatá a chlapci - ja mám taký nápad, ale o ňom ani muk!

    Vytvoríme si malý účtovnícky underground. Budeme tam mať zaarchivované pár výtlačkov všetkých nepotrebných zákonov. Registrovaný člen undergroundu pri prípadnej daňovej kontrole zavolá na centrálu, odkiaľ mu budú obratom doručené požadované výtlačky, ktoré potom predloží príslušnému orgánu. Zdržanie vysvetlí tým, že archív má vzdialený cez sto kilometrov a potrebuje tam vyslať na platenú služobnú cestu zamestnanca, ktorý na tieto účely využije súkromné motorové vozidlo a vznikne tým spoločnosti vysoký daňový náklad vo forme cestovného a stravného na zamestnanca.
    Všetci členovia undergroundu budú môcť tým pádom staré výtlačky zlikvidovať. Členské navrhujem na dvadsať korún ročne.
    :p

    Calinka je offline (nepripojený) Calinka

    Calinka
    My máme celkom dosť odpadového papiera, nielen z kancelárie. Keď ho odovzdáme do zberu, čo s DPH? Zber železa samozdaňuje zberňa, ale ako je to s papierom?? Musíme pri jeho odovzdaní do zberne odviezť DPH?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.