Teodorka Dobrý deň, potrebujem súrne poradiť. Pred rokom som takto pred vianocami kúpila set na úpravu vlasov - kulma s rôznymi nádstavcami. Pred pár týždňami sa mi ale najmenej používaný nádstavec na kulmu a krepovačku jednoducho zlomil v mieste, kde otvára, keď chcete dať vlasy medzi doštičky. Nerozumiem tomu, lebo ostatné často používané nádstavce držia a tento praskol. Ja som tým prišla o dva časti z desaťdielnej sady. V predajni mi to dosť neochotne vzali na reklamáciu. Bolo to 4. novembra, vydali mi doklad, že to berú na reklamáciu a povedali, že sa mi ozvú. Dnes je 22.decembra a ešte sa neozvali. Pokiaľ viem, reklamáciu musia vybaviť do 30 dní. Na internete som sa dočítala, že ak mi do tejto doby nedajú nejaké vyrozumenie ohľadom reklamácie, považuje sa chyba na produkte za neodstraniteľnú chybu a tým pádom môžem požadovať výmenu tovaru za nový, nepoškodený (teda za nový set). Je to naozaj tak alebo sa v niečom mýlim? Prosím, poraďte mi, neviem na čo vlastne mám nárok. Na aký zákon, či paragraf sa môžem obrátiť???
Ahoj.
Na tvojom mieste by som ja určite zašiel do predajne, respektíve kontaktoval predajcu a žiadal vysvetlenie. Potom si prezri reklamačný protokol, aby si vedela, kedy a ako bola reklamácia vybavená. Ak to bolo po lehote 30 dní, tak máš určite právo od zmluvy odstúpiť, § 18 ods. 4 zákona č. 250/2007 o ochrane spotrebiteľa.
Ak to bolo vybavené skôr spýtaj sa, prečo ťa neinformovali o vybavení. Ak by tvrdili, že to nemusia robiť, žiadaj od nich reklamačný poriadok, ten musia mať na prevádzke, inak porušujú zákon. Ak to tam majú, že ťa nemusia informovať, tak neurobíš nič. Ak to tam nie je, tak máš právo od zmluvy odstúpiť. Predajca je povinný ťa o tom informovať § 18 ods. 1 už spomínaného zákona.
Držím palce a nenechaj sa ničím odbiť. Nechaj si zavolať vedúceho, spíš tam pred nimi sťažnosť, daj podnet na SOI.
Niekedy na nich treba tvrdo