Zavrieť

Porady

Zamietnutie reklamácie poškodeného tovaru - nákup cez internet

Dobrý deň,
prosím o názor ohľadne zamietnutia reklamácie dodaného poškodeného tovaru. V novembri 2013 som si z e-shopu Kupelne.sk objednal tovar pre vybavenie kúpelne, medzi ktorým bolo aj WC kombi. Nádržka WC bola zabalená zvlášť v kartóne. Celý tovar (obklady, vaňa, umývadlo so skrinkou, WC) som pri doručení šoférom od výrobcu prekontroloval ako sa dalo, celistvosť kartónov, niektoré veci som aj vybral z krabíc alebo nahliadol do nich, či nezistím nejaké poškodenie. Totiž predajca vo svojich obch. podmienkach ukladá povinnosť kupujúcemu, že si musí tovar pri prevzatí skontrolovať a potvrdiť to podpisom, že keď potom nájdem nejaké poškodenie, neuzná takúto reklamáciu. Toto je práve môj prípad. Bohužiaľ, pri montáži WC, po kompletnom vybalení (asi 25 dní od nákupu, medzitým sme robili obklady a iné montáže) som objavil na keramickej nádržke ku WC (v cene 126 eur) obitý bok, ktorý nebol viditeľný pri preberaní tovaru (mimo dohľad pri otvorení veka krabice). Poškodený tovar som ihneď odfotil a poslal predajcovi reklamáciu. Z fotografie bolo zjavné, že obitie boku nastalo pri manipulácii buď u výrobcu, u predajcu alebo pri preprave. Predajca Kupelne.sk mi reklamáciu obratom zamietol s odôvodnením, že Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru si tovar prekontrolovať, čo majú uvedené v obch. podmienkach a arogantným spôsobom celú vec uzavrel. Tá arogantnosť je v tom, že podľa nich keď nájdete poškodenie tovaru po prevzatí, nemáte už právo na reklamáciu. Dokonca ani nechceli, aby som im tovar poslal na preskúmanie rozsahu poškodenia. Ku svojmu odmietnutie reklamácie si ani nedali urobiť odborné posúdenie. Uzavreli to iba na základe ich obch. podmienok.
Podľa mňa tu ide o porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007, § 4 Povinnosti predávajúceho, podľa znenia zákona:

(2) Predávajúci nesmie spotrebiteľovi
a) ukladať povinnosť bez právneho dôvodu,
b) upierať práva podľa § 3 (pozn. právo na reklamáciu).
-
Poraďte prosím ako ďalej postupovať, keďže cítim zjavnú nespravodlivosť zo strany Predávajúceho.
Za Vašu reakciu vopred ďakujem.



UPOZORNENIE!!!!

Temy sa na Porade nevymazavaju, sluzia vsetkym, ktori hladaju rady s podobnym problemom!
Preco vymazavas temu? Je to neucta a nevdak voci ochotnym ludom,ktori Ti pomohli.Ako vyzeraju teraz odpovede, bez zadania otazky?
Naposledy upravil arizona : 30.01.14 at 13:34 Dôvod: vratenie vymazaneho textu
4 komentárov     zbaliť
taiko A na SOI Ti povedali co? To je podla mna prvy instancia, kde sa je potrebne obratit
mofisto Ešte som sa na nich neobrátil, ale chystám sa podať podnet na porušovanie zákona o ochrane spotrebiteľa. Obchodné podmienky Predajcu sú podľa mňa v rozpore so zákonom.
jslancik k tým obchodným podmienkam - uveď mi jeden e-shop, ktorý spomínaný bod nemá vo svojich obchodných podmienkach, a budem kupovať už iba od nich.
tu si napr. pozri, čo všetko je kupujúci povinný: http://www.hej.sk/obchodne-podmienky/

http://www.mall.sk/obchodne-podmienky

http://www.hitachi-tools.sk/conditio...sipbivub3377g7

http://www.zahradne-centrum.sk/sk/vs...dne-podmienky/

http://www.insportline.sk/vsetko-o-n...a-druh-dopravy - jedine títo to majú dosť pro-zákaznícke. Asi preto, že predávajú tovar, ktorý nie je jednoduché poškodiť... "Pokiaľ po rozbalení zistíte poškodenie výrobku, bezodkladne kontaktujte reklamácie a servis. Pri neskoršom oznámení NEMUSÍ BYŤ Vaša reklamácia kladne vybavená."

Však si nemyslíš, že sa môžeš súdiť s týmito menšími či väčšími e-shopmi kvôli "zlým" obchodným podmienkam? ktoré nútia zákazníka potvrdiť prevzatie tovaru...
Chobot To čo si urobil? Vymazal si zadanie? Toto sa na porade nerobí. Ak sa ti nepáčili odpovede, to je tvoj problém.

To ti ale nepomôže, moderátor vráti zadanie späť.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    "Z fotografie bolo zjavné, že obitie boku nastalo pri manipulácii buď u výrobcu, u predajcu alebo pri preprave. " alebo tretia možnosť - pri manipulácii u zákazníka. Na tú si akosi zabudol...

    Máš malú šancu dokázať opak. To je nevýhoda nakupovania cez internet. Podpisom si potvrdil prevzatie, obchodné podmienky to jasne stanovujú. E-shopy by ďaleko nedošli, keby mohol kupujúci vždy presadiť, čo sa mu len zachce. Chápeš, ja nevravím, že to je tvoj prípad, ale ide o princíp. Ako keby mi spadla na zem telka a vrátil by som ju s tým, že taká už prišla. Alebo keby si sused od teba požičal vŕtačku a vrátil ju pokazenú, veď takú si mu ju už dal...

    Mal si ešte veľkú výhodu, že si mohol nahliadnuť do krabíc. Hold, niektoré veci nie je vhodné kupovať cez internet. Veľa ľudí to rieši kamerovým záznamom otvárania krabice, aby boli do určitej miery krytí.

    Za "neužitočné" vopred ďakujem...
    Naposledy upravil jslancik : 17.01.14 at 08:20
    12 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    mofisto ďakujem za reakciu, keby mi nádržka pri montáži vypadla z rúk a poškodila by sa, mal by som v sebe toľko sebareflexie, že by som sa nepúšťal do reklamácie. Lenže, čo v takom prípade, ak to poškodenie bolo skryté? Predajca Kupelne.sk sú vlastne iba presúvači krabíc a oni nekontrolujú (nerozbaľujú) tovar pred odoslaním a vlastne kompletnú výstupnú kontrolu kvality výrobcu delimitujú na Kupujúceho. Oni sa vyzúvajú zo zodpovednosti, ak niekto nie je celkom dôsledný. Tu je porušovanie zákona: Predávajúci nesmie ukladať povinnosť Kupujúcemu bez právneho dôvodu, tak znie zákon.
    jslancik a prevzatie tovaru nie je právny dôvod?

    OK, ja ti verím. ale prax je taká, že máš malú šancu. Jednoducho, keď podpíšeš prevzatie tovaru, je iba na predávajúceho dobrej vôli, či ti uzná "dodatočné" poškodenie. Lebo nemáš ako dokázať, že si ho nespravil ty. Preto sú všade na nete videá z rozbaľovania tovarov.

    Na súd to môžeš skúsiť dať. Ale čo ti povie na to právnik, s ktorým to budeš riešiť, uvidíš sám.
    mofisto a prevzatie tovaru nie je právny dôvod? Možno by niekto vedel odpovedať na otázku: Má predávajúci právny dôvod ukladať povinnosť kupujúcemu? Napr. povinnosť, aby si tovar skontroloval pred prevzatím.
    jslancik ... má právny dôvod ukladať kupujúcemu zaplatiť tovar? Prepáč, ale ideš úplne zlým smerom.
    Ice dive právnik mu povie, za honorár dopredu to môžeme skúsiť, a uvidíme... však rozhodujú súdy...
    Chobot JA som tiež toho názoru, ako jslancik a dobrú ponámku napísal aj Ice dive. Právnikovi je jedno, či spor vyhrá alebo prehrá. Odmenu dostane. Jedine, keby videl veľmi malú šancu na úspech v spore by navrhol nesúdiť sa.

    Ale späť k veci - predávajúci môže uložiť povinnosť skontrolovať tovar. Prečo by to nemohol urobiť. Chráni tým seba a aj zákazníka. Ak zákazník pri preberaní tovaru zistí poškodenie, môže tovar hneď vrátiť a hotovo. Ak ho ale raz prevezme, ako má predávajúci vedieť, že tovar nepoškodil zákazník? Najmä skoro po mesiaci.

    Keby to ešte bolo na ďalší deň ... možno by som uznal. Pri doručení tovaru možno kuriér nemá toľko času, aby pol hodinu počkal, kým zákazník skontroluje všetky súčasti. Ale po 25 dňoch?? Mohol si si to skontrolovať dôkladne v ten večer.

    Takto si podpisom potvrdil, že tovar bol pri preberaní v poriadku. Ťažko dokážeš, že to tak nebolo.
    mofisto Beriem to, lenže predstav si, že Ti kuriér zloží tovar na prístupovej ceste k domu a Ty by si tu mal robiť dôkladnú a kompletnú kontrolu kvality, kúpil som obkladačky, mal som ich po jednej kontrolovať, vaňa bola zabalená vo ochrannej fólii, umývadlo bolo tiež zabalené v bublinkovej fólii. Čo keby bola vaňa pod fóliou poškriabaná. Na uplatnenie práva reklamovať poškodený tovar je jedno, či ho máš doma 5 minút alebo 12 mesiacov. To právo by Ti nemal nikto zobrať. Zákazník nemôže predsa byť výstupným kontrolórom výrobcu / predajcu, ktorý to musí urobiť ihneď a na 100% a ak nie, potom už čušať. Takú povinnosť mi nemôže nikto uložiť.
    Chobot A prečo si to neskontroloval dôkladne v ten deň? Ja netvrdím, že si to poškodil ty, ale ako dokážeš, že nie?
    jslancik asi je to márne. má klapky na očiach a pozerá iba jedným smerom, bez vnímania následkov, okolností, súvislostí... Zákazník musí byť vlastným vstupným kontrolórom. Tú povinnosť by mal sám od seba prijať. Inak nemôže nakupovať krehké veci cez e-shop...
    mofisto Veď to, že skontroloval som to podľa daných možnosti na ulici, poškodenie bolo tak skryté, že som to zbadal až pri montáži. Len ma štve, že predajca sa už zbavil zodpovednosti za kvalitu. Bohužiaľ asi sa u takých predajcov ako je Kupelne.sk nedá nakupovať bez prizvaného kameramana s 10000 luxovým reflektorom. To sme sa dopracovali. Ide tu aj o Vás mladých, chlapci. Díki za Váš čas.
    Iskander2013 Myslím, že mu ide o niečo iné (Mofistovi). Ja to čítam tak, že mu ide o to, aby Vám / nam nezobrali takito predajcovia slobodu v obchodnom vzťahu. Povinnosť ti môže uložiť iba zákon alebo sud a nie hocikto, kto iba presúva tovar a zarába na ttom a keď má prevziať zodpovednosť, tak sa tvári že ja nič, však ten zákazník si nesplnil povinnosť, ktorú sme mu uložili . Možno takto nejak to mysleli aj ti, ktorí napísali zákon o ochrane spotrebiteľa.
    jslancik ja by som povedal, že zákazník vstúpil do zmluvného vzťahu s predávajúcim. A z toho vyplývajú povinnosti. To nie je nad rámec zákona, to vyplýva zo zmluvy. Ktorá je určená obchodnými podmienkami. Ak si niekto myslí, že obchodné podmienky sú v rozporu so zákonom, nech sa páči...
    A mne sa zdá, že je to tu niekto iný, kto odmieta prevziať zodpovednosť.
      zbaliť

    Zamietnutie reklamácie poškodeného tovaru - nákup cez internet

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.