Dobrý deň,
prosím o názor ohľadne zamietnutia reklamácie dodaného poškodeného tovaru. V novembri 2013 som si z e-shopu Kupelne.sk objednal tovar pre vybavenie kúpelne, medzi ktorým bolo aj WC kombi. Nádržka WC bola zabalená zvlášť v kartóne. Celý tovar (obklady, vaňa, umývadlo so skrinkou, WC) som pri doručení šoférom od výrobcu prekontroloval ako sa dalo, celistvosť kartónov, niektoré veci som aj vybral z krabíc alebo nahliadol do nich, či nezistím nejaké poškodenie. Totiž predajca vo svojich obch. podmienkach ukladá povinnosť kupujúcemu, že si musí tovar pri prevzatí skontrolovať a potvrdiť to podpisom, že keď potom nájdem nejaké poškodenie, neuzná takúto reklamáciu. Toto je práve môj prípad. Bohužiaľ, pri montáži WC, po kompletnom vybalení (asi 25 dní od nákupu, medzitým sme robili obklady a iné montáže) som objavil na keramickej nádržke ku WC (v cene 126 eur) obitý bok, ktorý nebol viditeľný pri preberaní tovaru (mimo dohľad pri otvorení veka krabice). Poškodený tovar som ihneď odfotil a poslal predajcovi reklamáciu. Z fotografie bolo zjavné, že obitie boku nastalo pri manipulácii buď u výrobcu, u predajcu alebo pri preprave. Predajca Kupelne.sk mi reklamáciu obratom zamietol s odôvodnením, že Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru si tovar prekontrolovať, čo majú uvedené v obch. podmienkach a arogantným spôsobom celú vec uzavrel. Tá arogantnosť je v tom, že podľa nich keď nájdete poškodenie tovaru po prevzatí, nemáte už právo na reklamáciu. Dokonca ani nechceli, aby som im tovar poslal na preskúmanie rozsahu poškodenia. Ku svojmu odmietnutie reklamácie si ani nedali urobiť odborné posúdenie. Uzavreli to iba na základe ich obch. podmienok.
Podľa mňa tu ide o porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007, § 4 Povinnosti predávajúceho, podľa znenia zákona:
(2) Predávajúci nesmie spotrebiteľovi
a) ukladať povinnosť bez právneho dôvodu,
b) upierať práva podľa § 3 (pozn. právo na reklamáciu).
-
Poraďte prosím ako ďalej postupovať, keďže cítim zjavnú nespravodlivosť zo strany Predávajúceho.
Za Vašu reakciu vopred ďakujem.
UPOZORNENIE!!!!
Temy sa na Porade nevymazavaju, sluzia vsetkym, ktori hladaju rady s podobnym problemom!
Preco vymazavas temu? Je to neucta a nevdak voci ochotnym ludom,ktori Ti pomohli.Ako vyzeraju teraz odpovede, bez zadania otazky?
Naposledy upravil arizona : 30.01.14 at 13:34 Dôvod: vratenie vymazaneho textu
tu si napr. pozri, čo všetko je kupujúci povinný: http://www.hej.sk/obchodne-podmienky/
http://www.mall.sk/obchodne-podmienky
http://www.hitachi-tools.sk/conditio...sipbivub3377g7
http://www.zahradne-centrum.sk/sk/vs...dne-podmienky/
http://www.insportline.sk/vsetko-o-n...a-druh-dopravy - jedine títo to majú dosť pro-zákaznícke. Asi preto, že predávajú tovar, ktorý nie je jednoduché poškodiť... "Pokiaľ po rozbalení zistíte poškodenie výrobku, bezodkladne kontaktujte reklamácie a servis. Pri neskoršom oznámení NEMUSÍ BYŤ Vaša reklamácia kladne vybavená."
Však si nemyslíš, že sa môžeš súdiť s týmito menšími či väčšími e-shopmi kvôli "zlým" obchodným podmienkam? ktoré nútia zákazníka potvrdiť prevzatie tovaru...
To ti ale nepomôže, moderátor vráti zadanie späť.