506/2009 Z. z.Zákon o ochranných známkach
§ 14
Obmedzenie práv z ochrannej známky
(1) Majiteľ ochrannej známky nie je oprávnený zakázať tretím osobám používať v obchodnom styku ich vlastné meno, priezvisko, obchodné meno alebo adresu, údaje týkajúce sa druhu, kvality, množstva, účelu, hodnoty, zemepisného pôvodu, času výroby alebo iných vlastností tovarov alebo služieb a označenie potrebné na určenie účelu tovarov, najmä ich príslušenstva alebo náhradných dielov, alebo na určenie účelu služieb za predpokladu, že tretia osoba ich používa v súlade s obchodnými zvyklosťami, dobrými mravmi a pravidlami hospodárskej súťaže.
(2) Majiteľ ochrannej známky je povinný strpieť, ak používateľ nezapísaného označenia, ktoré má iba miestny dosah, používa v obchodnom styku nezapísané označenie zhodné alebo podobné s touto ochrannou známkou a toto používanie sa začalo pred dňom podania prihlášky a rozsah jeho používania sa nezmenil.
doplnenie:
AdWords: Používanie ochrannej známky v internetovej reklame
Internet ponúka ďalšie možnosti reklamy. Jednou z nich je napríklad služba AdWords od spoločnosti Google, pri ktorej si zadávateľ má možnosť zakúpiť kľúčové slovo. Ak internetový užívateľ vloží do internetového vyhľadávača toto kľúčové slovo, zobrazí sa stránka inzerenta. Tieto kľúčové slová môžu byť aj registrované ochranné známky tretích strán. Táto služba bola predmetom sporu medzi spoločnosťou Marks & Spencer a spoločnosťou Interflora, ktorej patrí ochranná známka Interflora®. Spoločnosť Marks & Spencer si pomocou služby "AdWords" zakúpila kľúčové slovo "interflora". Výsledky internetového vyhľadávania po vložení tohto slova do vyhľadávača tak zobrazovali ako prvý sponzorovaný odkaz na donáškovú službu kvetín prevádzkovanú spoločnosťou Marks & Spencer. Súd rozhodol, že použitie ochrannej známky ako kľúčového slova je prípustné, avšak len do tej miery, pokiaľ primerane informovaný spotrebiteľ bude vedieť s istotou rozoznať, či zobrazená stránka (reklama) patrí majiteľovi ochrannej známky alebo tretej osobe. Je teda potrebné dbať na to, aby finálna reklama jednoznačne odlišovala inzerenta od majiteľa ochrannej známky a nepôsobila na užívateľov zmätočne. V prípade, že majiteľ ochrannej známky zistí, že jeho konkurent si zakúpil jeho ochrannú známku ako kľúčové slovo a finálna reklama inzerenta pôsobí na spotrebiteľov mätúco či klamlivo, môže požiadať prevádzkovateľa služby (v tomto prípade spoločnosť Google) aby takúto reklamu odstránil. V prípade, že by na žiadosť majiteľa ochrannej známky nekonal, vystavuje sa možnosti žaloby zo strany majiteľa ochrannej známky.
Ochranná známka v názve internetovej domény: <www.AirFranceJeONicom.com>
Použitie registrovanej ochrannej známky ako súčasť doménového mena tretími osobami je vo väčšine prípadov problematické. Vo všeobecnosti platí, že len majiteľ ochrannej známky ju môže použiť v názve domény. Existuje však niekoľko výnimiek.
Prvá výnimka je, ak bolo doménové meno zaregistrované skôr ako samotná ochranná známka. Ďalšia výnimka je, ak viacero subjektov vlastní rovnakú ochrannú známku pre rôzne tovary či služby. Ide napríklad o ochrannú známku POLO®, kde koncovka ".com" patrí známej módnej značke Ralph Lauren, zatiaľ čo koncovka ".de" patrí výrobcovi áut Volkswagen. Ochrannú známku možno ako výnimku tiež zahrnúť do domény aj v prípade oprávnenej paródie alebo kritiky. Základnou podmienkou je, aby táto stránka nebola používaná na komerčné účely a bola jasne odlíšená od majiteľa ochrannej známky. Na stránke teda nemôže figurovať žiadna reklama či linky typu "pay-per-click". Rozhodnutia rozhodcovského súdu v prípadoch <ryanairsucks.org> a <ryanaircampaign.org>, ktoré popisovali negatívne skúsenosti cestujúcich s touto známou leteckou spoločnosťou boli, že stránky neboli vytvorené s cieľom generovať zisk a teda tieto stránky spĺňali kritériá pre legitímnu kritiku. Naopak, prítomnosť reklamy na stránke <airfrancesucks.com> vylučovala, že by sa mohlo jednať o oprávnenú kritiku a rozhodcovský sú rozhodol o prevode tejto domény na vlastníka ochrannej známky.
ref:
http://www.najpravo.sk/clanky/lacnej...o-ryanair.html