Zavrieť

Porady

Mám právo žiadať aby konkurenčné firmy s podobným názvom si zmenili svoje obchodné meno?

Naša spoločnosť funguje od roku 1994 a nakoľko bolo viacej firiem na sk s podobným názvom tak sme si dali zaregistrovať nazov spoločnosti ako registrovaná obchodná značka. Odvtedy už prešli roky a stále sa neviem odhodlať k činu - požiadať konkurenčné firmy aby láskavo prestali zneužívať našu značku. Prípadne Vedeli by ste mi poradiť nejakého právnika ktorému by som zveril tento prípad? Ďakujem vopred
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dubak2000 je offline (nepripojený) Dubak2000

    Dubak2000
    ja by som si na to nasiel pravnika co sa touto oblastou zaobera. bez neho by som nic neriesil. pretoze po par listoch zistite ze firmy na tokaslu a potom vam pravnik povie ze ste ich mali oslovit inak atd. Tieto veci maju mat nejake nalezitosti, ak by doslo k sudu tak je potreba predlozit ako boli kontaktovany atd... Moj nazor je ze ak to chcete riesit tak s pravnikom. A on bude aj vediet ci mate sancu na uspech.

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    Môžete to spraviť ako Kofola. Tiež bolo plno výrobcov, čo vyrábali Kofolu. Pritom iba jedna firma (neviem presne ktorá) to mala chránené ochrannou známkou. Trvalo to roky aj bolo zopár súdov, no nakoniec zostala len jedna Kofola, ostatné sú Šofokoly, Kofy a pod.

    Takže ako začať? Osloviť tie firmy, že názov máte registrovaný ako obchodnú značku a že nezákonne používajú tento názov. Kto neposlúchne, dáte ho na súd.

    Právnika ti neviem poradiť, ale hádam telefón a jazyk máš, stačí ich zopár obvolať, jedného určite nájdeš.
    Onko No on sám píše, že tie firmy majú iba podobné názvy, a to im nemožno zakázať...

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    506/2009 Z. z.Zákon o ochranných známkach

    § 14
    Obmedzenie práv z ochrannej známky

    (1) Majiteľ ochrannej známky nie je oprávnený zakázať tretím osobám používať v obchodnom styku ich vlastné meno, priezvisko, obchodné meno alebo adresu, údaje týkajúce sa druhu, kvality, množstva, účelu, hodnoty, zemepisného pôvodu, času výroby alebo iných vlastností tovarov alebo služieb a označenie potrebné na určenie účelu tovarov, najmä ich príslušenstva alebo náhradných dielov, alebo na určenie účelu služieb za predpokladu, že tretia osoba ich používa v súlade s obchodnými zvyklosťami, dobrými mravmi a pravidlami hospodárskej súťaže.

    (2) Majiteľ ochrannej známky je povinný strpieť, ak používateľ nezapísaného označenia, ktoré má iba miestny dosah, používa v obchodnom styku nezapísané označenie zhodné alebo podobné s touto ochrannou známkou a toto používanie sa začalo pred dňom podania prihlášky a rozsah jeho používania sa nezmenil.




    doplnenie:

    AdWords: Používanie ochrannej známky v internetovej reklame

    Internet ponúka ďalšie možnosti reklamy. Jednou z nich je napríklad služba AdWords od spoločnosti Google, pri ktorej si zadávateľ má možnosť zakúpiť kľúčové slovo. Ak internetový užívateľ vloží do internetového vyhľadávača toto kľúčové slovo, zobrazí sa stránka inzerenta. Tieto kľúčové slová môžu byť aj registrované ochranné známky tretích strán. Táto služba bola predmetom sporu medzi spoločnosťou Marks & Spencer a spoločnosťou Interflora, ktorej patrí ochranná známka Interflora®. Spoločnosť Marks & Spencer si pomocou služby "AdWords" zakúpila kľúčové slovo "interflora". Výsledky internetového vyhľadávania po vložení tohto slova do vyhľadávača tak zobrazovali ako prvý sponzorovaný odkaz na donáškovú službu kvetín prevádzkovanú spoločnosťou Marks & Spencer. Súd rozhodol, že použitie ochrannej známky ako kľúčového slova je prípustné, avšak len do tej miery, pokiaľ primerane informovaný spotrebiteľ bude vedieť s istotou rozoznať, či zobrazená stránka (reklama) patrí majiteľovi ochrannej známky alebo tretej osobe. Je teda potrebné dbať na to, aby finálna reklama jednoznačne odlišovala inzerenta od majiteľa ochrannej známky a nepôsobila na užívateľov zmätočne. V prípade, že majiteľ ochrannej známky zistí, že jeho konkurent si zakúpil jeho ochrannú známku ako kľúčové slovo a finálna reklama inzerenta pôsobí na spotrebiteľov mätúco či klamlivo, môže požiadať prevádzkovateľa služby (v tomto prípade spoločnosť Google) aby takúto reklamu odstránil. V prípade, že by na žiadosť majiteľa ochrannej známky nekonal, vystavuje sa možnosti žaloby zo strany majiteľa ochrannej známky.
    Ochranná známka v názve internetovej domény: <www.AirFranceJeONicom.com>

    Použitie registrovanej ochrannej známky ako súčasť doménového mena tretími osobami je vo väčšine prípadov problematické. Vo všeobecnosti platí, že len majiteľ ochrannej známky ju môže použiť v názve domény. Existuje však niekoľko výnimiek.

    Prvá výnimka je, ak bolo doménové meno zaregistrované skôr ako samotná ochranná známka. Ďalšia výnimka je, ak viacero subjektov vlastní rovnakú ochrannú známku pre rôzne tovary či služby. Ide napríklad o ochrannú známku POLO®, kde koncovka ".com" patrí známej módnej značke Ralph Lauren, zatiaľ čo koncovka ".de" patrí výrobcovi áut Volkswagen. Ochrannú známku možno ako výnimku tiež zahrnúť do domény aj v prípade oprávnenej paródie alebo kritiky. Základnou podmienkou je, aby táto stránka nebola používaná na komerčné účely a bola jasne odlíšená od majiteľa ochrannej známky. Na stránke teda nemôže figurovať žiadna reklama či linky typu "pay-per-click". Rozhodnutia rozhodcovského súdu v prípadoch <ryanairsucks.org> a <ryanaircampaign.org>, ktoré popisovali negatívne skúsenosti cestujúcich s touto známou leteckou spoločnosťou boli, že stránky neboli vytvorené s cieľom generovať zisk a teda tieto stránky spĺňali kritériá pre legitímnu kritiku. Naopak, prítomnosť reklamy na stránke <airfrancesucks.com> vylučovala, že by sa mohlo jednať o oprávnenú kritiku a rozhodcovský sú rozhodol o prevode tejto domény na vlastníka ochrannej známky.

    ref: http://www.najpravo.sk/clanky/lacnej...o-ryanair.html
    Naposledy upravil avalik : 25.01.14 at 08:42
    8 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    firma1 Rozdiel v názve je len 1 písmeno, zoberme príklad Kofolu keď ste to už spomínali, napríklad založím firmu ktorá sa bude volať Kofolla a na internetovej stránke aj vo všetkých reklamách budem uvádzať že vyrábam Kofolu a keď zákazník klikne na tú reklamu tak sa dostane na moju stránku Kofolla.sk

    Nenazýva sa toto ako nekalé obchodné praktiky alebo niečo podobné?
    avalik ale v zadani pises o obchodnom mene konkurencnych firiem, nie o nazve tovarov, sluzieb
    firma1 ano zlý príklad som dal s tou kofolou,, (oni majú aj názov spoločnosti aj výrobok ten istý…)

    jedná sa o názov našej spoločnosti nie o výrobok, a hlavne sa jedná o to že je plný internet kde sa "akože zmýlili" a je uvedený názov našej spoločnosti ale keď kliknem tak vyskočí konkurenčná firma s podobným názvom. (zlatéstránky, európska databanka, zoznam.sk ….)

    ja som ok s tým že sa volajú podobne ale nech podnikajú pod vlastným menom ...
    avalik ale ak to meno maju zapisane v ZR alebo v OR, tak kde je problem?
    firma1 zapisane maju a podnikaju pod vlastnym menom ale na internetových stránkach majú zadané ako kľúčové slová NÁZOV NAŠEJ spoločnosti (neviem či poznáte spôsob ako sa indexujú stránky a reklamy na internete, napríklad google alebo aj iné vyhľadávače prechádzajú textový obsah stránok a potom na základe kliknutí vyhadzujú výsledky… čiže čím viac kliknutí tým je vyhladávanie relevantnejšie a tým si oni zlepšujú rating svojej spoločnosti vo vyhľadávačoch) samozrejme nikto neni za nič zodpovedný lebo vyhľadávače len poskytujú služby a nie dáta čiže túto chybu musí odstrániť majiteľ tých stránok. A ja som bezradný. A momentálne platíme platenú reklamu na googli aby sme boli aspoň niekde medzi prvými pozíciami.

    Ja mám taký pocit že toto sú nekalé obchodné praktiky aj keď sa jedná "len" o elektronickú podobu.
    kopretinka tak nakoniec sa dozvieme,že nemajú podobný názov firmy....nuž,ak tvoj produkt je mlieko,a volá sa firma Mlieko sro,tak potom im to môžeš ťažko zakázať,oni si dali iba kľúčové slovo mlieko....(to bol príklad samozrejme)
    firma1 medzi názvami spoločností je rozdiel 1 písmeno a problém je v tom ako už píšem tretí raz že do svojich stránok zadávajú aj naše meno ako kľúčové slovo. Čiže ak hladá niekto našu firmu tak sa dostane na ich stránku. A názov vôbec nič nemá s produktom produkt je reklamná agentúra a tlačiareň a názvy sú priezviská zakladateľov. Je to trochu zamotané … no nevadí nájdeme si právnika.
    avalik doplnila som odpoved
      zbaliť

    marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

    I am a man marjankaj
    Právo láskavo požiadať máš. Len či ti druhá strana bude ochotná vyhovieť.

    Martin1310 je offline (nepripojený) Martin1310

    Martin1310
    Myslím že by ste na tie firmy museli podať žalobu za zneužitie vašej obchodnej značky lenže ak nejaká firma má podobný ale nie zhodný názov to ešte neznamená že ho nemôže mať, ak napríklad táto firma pod svojim podobným názvom existuje dlhšie ako tá vaša ťažko to bude niekto považovať za zneužitie vašej obchodnej značky.O tom bude musieť rozhodnúť súd a samozrejme záleží aj od miery tej podobnosti.
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    firma1 pri obchodných značkách hrá dosť veľkú rolu aj ZAMENITEĽNOSŤ
    Kofola a Kofolla je zameniteľné...
    kopretinka nuž,keď ti nestačí vyjadrenie právnika,tak neviem,ako to chceš riešiť
    korela Ja ho chápem, iba si z toho netreba robiť posmešky. Neviem, ako by si reagovala, keby sa to stalo tebe, po vynaloženej námahe skončiť s prázdnou miskou.
    Dúfajme, že to nebude príklad aj pre ostatných "vychcánkov".
    Toto je viac ako nepríjemné.
    kopretinka kde si vyčítala v mojom príspevku nejaké posmešky.
    felix1 Ja ho nechápem prečo si nevybral v roku 1994 iný názov keď v SR pôsobilo, ako sam píše viac firiem s podobným názvom ? Zmena názvu firmy sú pre jeho konkurenciu zbytočné náklady, dobrovoľne to neurobia, ale isté je že advokáti si prídu na svoje aj keď na súde nepochodí
    korela kopretinka: asi to malo ísť pod tvoj predchádzajúci koment, sem to fakt nepatrí.
      zbaliť

    pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

    pavol54
    Pri stanovovaní odlišnosti názvov je podobnosť vylúčená ak sa NAJMENEJ dvoma písmenami líši pričom diakritické znaky sa nezapočítavajú to nie sú dohady to je fakt overený vlastnou praxou.

    Mám právo žiadať aby konkurenčné firmy s podobným názvom si zmenili svoje obchodné meno?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.