Zavrieť

Porady

Vrátenie tovaru a odstúpenie od zmluvy v záručnej lehote.

Viem že o tomto probléme sa tu už napísalo toho veľa, preštudoval som skoro všetko, paragrafy občianskeho zákonníka už mám pomaly v malíčku, ale môj problém je tak trocha špecifický v určitom bode týkajúcej sa reklamácie na tovar a následne o odstúpení od zmluvy a vrátení peňazí.

Takže v čom to viazne:
Môj syn sa v januári tohto roka rozhodol si kúpiť notebook, samozrejme pýtal si radu odo mňa, ako od skúsenejšieho, lebo sa na dosť slušnej úrovni vyznám v dnešnej ponuke na trhu. Za 700-800 € sa už dnes dá kúpiť celkom slušne nadupaný notebook, len som ho upozorňoval, nech ho kupuje bez systému, bude aj lacnejší a systém mu potom nainštalujem. Samozrejme mladá generácia si dnes akosi nedá diktovať a nedá na rady skúsenejších. V obchode mu predavač ponúkol údajne novinku Acer Aspire V3-772G 54208G1TMakk za 800 €. Nič by na tom nebolo zvláštne, ovšem som mu radil kupovať bez systému, ale tento typ notebook sa už predáva od výrobcu nainštalovaním systémom Windows 8. Zložil zálohu 300 € a o 3-4 dni si ho akože môže prísť prevziať. Nič zvláštneho, ale predsa, prevziať tovar si už mal v inej prevádzke toho istého majiteľa. Možná sa to bežné robí, o tomto už akosi informácie nemám, lenže mám podozrenie, akoby predávajúci sa ho týmto chcel akosi zbaviť.
Na druhý deň po objednávke syn náhle služobne musel vycestovať do zahraničia a preto mi dal plnú moc na prevzatie notebooku a vyplatenia zvyšnej čiastky 500 €. Pokladničný doklad síce je vystavený na deň 22. 01. 2014, bol pripnutý k zálohovému dokladu, ale tovar bol prevzatý, ako som spomínal na inej prevádzke dňa 23. 01. 2014. Prevzatie prebehlo normálne, notebook som vyskúšal, všetko OK, len som bol prekvapený, že syn na moje rady nedal a predsa si kúpil notebook zo systémom. Keďže som pri skúške zistil, že v systéme Windows 8 nabehuje panel Štart ako v systéme Windows 7, tak som požiadal majiteľa prevádzky nech ma telefonicky spojí s majiteľom. Dostal som odpoveď, že jeho technik tam nainštaloval utilitu, aby sa to zobrazovalo ako Windows 7 a je to je ako bónus.
Takže tovar som prevzal 23. 01. 2014, syn prišiel domov asi o ty dni a požiadal ma, aby som mu nainštaloval dáke podporné programy a hry ktoré má registrované cez server Steam. Všetko prebehlo v poriadku, vyskúšané a o dva dni si notebook zo sebou zobral do Bratislavy kde je trvale zamestnaný.
Zatiaľ sa to zdá, že všetko je OK, ale to sa len zdá, lebo asi po troch týždňoch mi zavolal, že notebook nenaskakuje. Večer ho vypol a na druhý deň ho nedokázal spustiť. Proste naskočí úvodná obrazovka a potom je už len tma. Keďže je samozrejme v záruke, pokladničný bloček mám ja u seba, lebo som ho ja vyplácal a preberal, tak nech ho pošle domov a ja ho pôjdem k predajcovi reklamovať. Tak sa aj stalo, o niekoľko dní ho poslal cestou kamaráta domov a ja som ho nasledujúci deň odniesol do predajne kde si ho objednával na reklamáciu.
Nič zvláštneho, tovar kúpený, niečo sa v ňom pokazilo, tak poďme ho reklamovať, je to bežný postup. Lenže tu začína práve ten zvláštny postup ako sa porucha odstraňovala a ako to s reklamáciou prebiehalo. Proste som odniesol notebook do predajne, oznámil vedúcemu že mám reklamáciu, popísal závadu. On nato odbehol vedľa radil sa tam so starším pánom, zároveň mi oznámil, že sa to dá do poriadku a za také 2-3 dni si môžem pre notebook prísť. Bol som prekvapený, že to pôjde tak rýchlo a samozrejme som sa potešil. V dohodnutý deň som sa v určenú hodinu dostavil do predajne a zistil som, že technik ešte niečo na notebooku dorába, tak som si asi pól hodiny počkal a následne prebral opravený notebook. Na môj dotaz, čo tomu bolo, som dostal odpoveď, že spadol systém a údajne poškodil niečo aj na zavádzacom disku. Na môj dotaz prečo už tam nie je všetko tak ako bolo od výrobcu, som dostal odpoveď, že sa musel obnoviť systém a tým pádom všetko čo tam akože výrobca Acer nainštaloval padlo. OK, pomyslel som si, veď mňa ako zákazníka nezaujíma čo sa z ním robilo a prečo, hlavná vec že je po reklamácii v poriadku. No to som sa mýlil. Synovi som proste oznámil, že notebook je v poriadku, ale bude znova nutné do neho nainštalovať tie programy ktoré tam mal predtým. Samozrejme súhlasil a že dôjde o dva dni domov a si ho zoberie. Pri inštalácii programov zo začiatku všetko OK, ale po 3, alebo 4 reštarte, (ktorý je samozrejme potrebný po inštalácii niektorých programov, aby sa zapísali registre) notebook urobil znova BUM a už nenaskočil. Tak to ma podrž, syn má prísť domov a notebook je zas pokazený. Kopol som do vyrtule (samozrejme auta) a znova sa prebehol 30 km do predajne. Takže už druhá reklamácia. Technik to odomňa prevzal, skontroloval a konštatoval, že znova padol systém, ovšem nedošlo až k takému poškodeniu ako v prvom prípade a že ak počkám 1-2 hodinky, bude to v poriadku. Samozrejme bol som rád, že sa to tak rýchlo vybaví. Skutočne do dvoch hodím bol opravený, ale zároveň zas bolo tam nutné nainštalovať programy. Vedúci mi oznámil, že ak by systém po reštarte znova padol, tak pri najbližšej reklamácii, aby som doniesol notebook doniesol v pôvodnom balení aj s pokladničným bločkom, že vraj bude odoslaný do servisu na opravu. Trocha mi to bolo čudné, ak dvakrát pri reklamácii nebolo nutné odosielať inde (opravu prevádzal ich technik, predajňa nesie názov Expres Servis) ale ako zákazník sa do toho akosi ani nerozumiem, mne ide o to aby výrobok hoc aj po oprave bol funkčný. Takže som už s druhýkrát opraveným notebookom znova našlapal domov a pustil som sa do neho nahodiť chýbajúce programy. Notebook znova asi po 5 reštarte skolaboval a už ho nešlo spustiť. Tak to je gól, pomyslel som si. Okamžite som volal synovi nech sa domov neunúva, lebo je mu z Blavi zbytočne cestu merať 350 km a notebook je znova nefunkčný. Dohodol som sa z ním, že tovar vrátime a budem žiadať odstúpenie od zmluvy, samozrejme s vrátením peňazí.
Samozrejme poprečítal som si tuto viac príspevkov s podobným problémom, preštudoval obchodný zákonník, zabalil notebook do pôvodnej krabice so všetkým čo bolo k tomu dodané a na druhý deň som sa znova vybral do predajne ( bral som si zo sebou aj svedka, lebo som predpokladal, že asi budú problémy) s tým, že už sa to nikde nebude posielať, ale sa od zmluvy odstúpi.
Samozrejme tak ako som predpokladal, keď som mu oznámil, že mu tovar vraciam a žiadam odstúpenie od zmluvy odvolávajúc sa na § 623 ods. 1 veta druhá Obč. zák. citujem“ za podmienky, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať, taktiež dáva kupujúcemu právo na odstúpenie od zmluvy“ tak pán vedúci sa mi vysmial, dokonca začal byť arogantný, tovar prevziať nechcel, odvolávajúc sa nato, že tam padol softvér a nie hardvér ( podľa mojich znalostí softvér a hardvér v notebooku tvory jednú súčasť, lebo jeden bez druhého sú proste nefunkčné), potom mi začal vykrikovať, že čo on s tým vrakom urobí, on nie je bazár, ale špecializovaná predajňa, proste ak chcem tak to pošle ešte raz do opravy, inak vraj si ho mám strčiť, asi viete že kde ….
Samozrejme presne ako som predpokladal, ešte šťastie že mám svedka, tak som mu oznámil, že ak tovar nechce prevziať osobne, zašlem mu ho poštou s náležitým vysvetlením o príčinách odstúpenia. No to som asi robiť nemal, lebo ako bi ho pochytil amok zlosti, začal mi tam vykrikovať, čo si to k nemu dovoľujem, on už 20 r. podniká a vraj sa môžem isť sťažovať i na SOI, on mi tovar späť neprevezme, dokonca som mal obavy, že ma môže aj fyzický napadnúť v tej zlosti, tak som radšej krabicu s notebook radšej zobral z pultu a snažil som sa odtiaľ čím skôr vypadnúť. Sprevádzali ma rôzne nadávky, dokonca si dal tú námahu a vyšiel za nami aj von, kde mi zakričal, že mi je zbytočne tovar posielať poštou späť, lebo ho ajtak neprevezme.

Prepáčte že som sa tak rozpísal, ale to len preto aby som podal čím presnejšie informácie.

Takže teraz by som to v krátkosti zosumarizoval:
tovar sa objednal a kúpil v predajni s názvom „ Expres Servis“ ako je zrejme z pokladničného bločku, dňa 22.01.2014, ovšem prevzal v inej prevádzke patriacej tomu istému majiteľovi dňa 23.01.2014.
Prvá reklamácia bola asi o mesiac a niečo, priamo v predajni Expres Servis a opravené to bolo o 4 dni.
Druhá reklamácia bola znova asi o 4 dni po prevzatí z opravy a oprava bola prevedená do 2 hodín
Tretíkrát sa tá istá závada objavila ešte v ten deň, ale reklamovalo sa to až na druhý a pritom bol pokus o vrátenie tovaru a odstúpený od zmluvy. Neúspešne.
Takže teraz ostáva už len pokus o vrátenie tovaru poštou na doručenku s náležitým odôvodnením z zrušení kúpnej zmluvy.
Podľa preštudovaných paragrafoch Ob. Zákonníka som si vedomí, že som v práve, len mám obavy čo ďalej ak ozaj dotyčný poštovú zásielku neprevezme. Ešte mi tak vrtá hlavou, či tie opravy skutočne boli záručné, lebo boli prevedené priamo v predajni Expres Servis technikom a nebol mi ani raz vydaný doklad čo bolo opravené, prípadne menené.
Ja som si záruku 2 krát riadne uplatnil, čo aj bolo prevedené, pri tretej záručnej udalosti, tej istej závady som si už uplatňoval nárok na odstúpenie od zmluvy, neúspešne, len mám dojem, že som bol podvedený tým, že notebook nebol odoslaný do špeciálneho záručného servisu, ale bol opravovaný stále v predajni Expres Servis a toto sa ako záruka nepočíta.

Tak prosím o radu ako to vlastne je, som či nie som v práve, veď mňa ako zákazníka predsa nemôže zaujímať kde sa reklamačná oprava prevedie, dokonca ak som reklamáciu uplatňoval v predajni, ktorá nesie honosní názov Expres Servis.

Za názory a rady vopred ďakujem.
S úctou František
Usporiadat
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

doklad,že bol tovar 3x v záručnej oprave máš?
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
XStarecX XStarecX

XStarecX je offline (nepripojený) XStarecX

Neviem či si si prečítal pozorne celý článok, z ktorého práve vysvitá, že bol 2x v oprave v tej istej predajni zo servisom kde sa kupoval. Keď sa vyskytla tá istá závada,3 krát, už som žiadal o odstúpenie. Doklad o oprave mi ani raz nevydali.
0 0
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

pozorne som si prečítala.......máš doklad? nemáš.........fakt neviem,ako chceš dokázať to,čo tvrdíš.....
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona



boze, ja som ten roman nedokazala docitat do konca...


Frantisek, 3/4 toho balastu okolo si mohol vynechat,staci napisat podstatne veci...
0 0
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

arizona

boze, ja som ten roman nedokazala docitat do konca...
Frantisek, 3/4 toho balastu okolo si mohol vynechat,staci napisat podstatne veci...
ja ti to zhrniem: reklamoval som 3x v záručnej dobe,nemám doklad o reklamácii,som v práve?
0 0
XStarecX XStarecX

XStarecX je offline (nepripojený) XStarecX

OK, beriem že som to trocha podrobnejšie a zdlhavo rozpísal, to len preto aby bolo jasné ako pravdepodobne predávajúci so mnou vydrbal. Totiž mňa vôbec nenapadlo od nich dáke potvrdenie pýtať, ak je to predajný servis. Bral som to ako samozrejmosť, že som to reklamoval, bolo to tam opravené 2x a na tretí krát keď sa vyskytla ta istá chyba, som chcel od zmluvy odstúpiť.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Z toho románu mi príde, ako keby to bol nejaký notebook, ktorého sa chcel predajca zbaviť. Neviem, prečo tam inštaloval tie utility (zobrazenie Win7, ak je tam Win8).

Nevýhodou pre teba je, že nemáš žiadne dôkazy o opravách ani o reklamácii. Môžeš skúsiť sťažnosť na SOI, ale oni ti reklamáciu nevybavia, nanajvýš dajú pokutu predajcovi. Nemajú právomoc mu prikázať, aby prevzal NB späť. To by si sa s ním musel súdiť, čo bude časovo aj finančne náročné.

Daj mu to ako reklamáciu (riadne s protokolom o prijatí reklamácie), nech to pošlú autorizovanému servisu. Ten možno dokáže odstrániť chybu, s ktorou si nevedeli poradiť technici expres servisu. Možno to ešte nedovrzali úplne. Možno tam zistia, že príčina je neodtrániteľná a dajú ti náhradu. Mal si s tým súhlasiť, aby to išlo do autorizovaného servisu. Túto cestu vidím schodnejšiu, než sa s nimi súdiť o vrátenie.
0 0
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

len aby to autorizovaný servis neodmietol s tým,že je v tom babrané a záruka tým pádom padá.....
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

kopretinka
ja ti to zhrniem: reklamoval som 3x v záručnej dobe,nemám doklad o reklamácii,som v práve?
V práve si, ale to nevieš preukázať.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

kopretinka
arizona

boze, ja som ten roman nedokazala docitat do konca...
Frantisek, 3/4 toho balastu okolo si mohol vynechat,staci napisat podstatne veci...
ja ti to zhrniem: reklamoval som 3x v záručnej dobe,nemám doklad o reklamácii,som v práve?
diky .-)

Bez dokladu sa da reklamovat naozaj iba u seriozneho predajcu, ktory je ochotny spolupracovat...
Ale tuto je to divne od zaciatku. Tento predajca vedel co robi. Mala som viacero NB v servise, vzdy mi dolozili automaticky doklad o oprave.

Ked si kupim NB s nejakym OS, tak akym pravom a bez mojho suhlasu mi tam ma predajca nieco nainstalovavat??? Uz vtedy to zavanalo niecim nekalym.
Frantisek pise, ze sa v PC vyzna,nechapem,ako mu toto nebolo podozrive a ze si nevsimol od zaciatku, ze nieco tu nehra. Najprv sa niekto prple v "mojom"notebooku a potom ani nedoklada protokol o opravach? Ufff!

Ja by som ten NB urcite bud neprebrala,alebo ho hned dala hned v den kupy prehliadnut nejakemu znalejsiemu odomna.
0 0
XStarecX XStarecX

XStarecX je offline (nepripojený) XStarecX

No práve že sa do PC a Notebooku sa rozumiem, dcéra ma pred pól rokom poslúchla, systém som jej nainštaloval sám, riadne sa zaregistroval, zaplatil a beží do dnes v pohode. Posledné 2 PC som si skladal osobne z objednaných komponentov, systémy ako XP a Win 7 poznám naspamäť, s Win 8 nemám skúsenosti, ale ako som čítal recezie má ešte veľa nedostatkov a preto tam bol ten návrh, aby si syn kúpil notebook bez systému. To že tam predajca ešte do Win 8 nainštaloval tú utilitu, aby sa to zobrazovalo ako Win 7 bol návrh predajcu a syn s tým súhlasil, to som sa dozvedel až po telefonáte z predajcom. Aby som presne všetko rozpísal, tak to by bolo asi už priveľa, aj tak je to už román. To viete dáko sa ma to osobne netýkalo a možná som aj niečo prehliadol, ovšem až potom som si dáko začal dávať súvislosti do kopy a presne to mi vychádza ako píše @Chobot, predajca sa z akéhosi dôvodu chcel toho výrobku zbaviť (musel ho už mať asi v predajni, len to zahral, že to musí objednať) a z toho istého dôvodu ho neposlal do autorizovaného servisu, ale sa to snažili ešte oni opraviť, samozrejme aj preto mi nevydal žiadny doklad o záručnej oprave. Ja osobne zastávam názor, že i keď kúpa z našej strany bola v poriadku, smrdí to niečim nekalím, v najlepšom uvedenia zákazníka do omylu. Lenže omyl za 800 € už trocha smrdí aj o nekalých praktikách predajcu. Ja už fakt neviem ako to špecifikovať. Veď nie raz nakupujem cez internet, dávam si pozor a ešte sa mi nestalo, aby som nou takto niekto vybabral, tobož ešte v kamennom obchode. Fakt neviem čo sa vlastne stalo, kde došlo k tomu, že to vôbec tak dopadlo ako dopadlo. Všetko vyzeralo že je to OK, až na dáke maličkosti kým nedošlo k tím reklamáciám.
0 0
Viper Viper

Viper je offline (nepripojený) Viper

Skus ten NB skontrolovat ci sa nejedna o SW problem.Obnov system z recovery disku alebo DVD, ak sa chyba bude nadalej objavovat posli NB priamo do autorizovaneho servisu v CZ. kontakt: http://www.acer.cz/ac/cs/CZ/content/service-center
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať