Pekný deň, zaujímal by ma Váš názor ako postupovať v prípade že nás ako zamestnávateľa vyzve pobočka zdravotnej poisťovne na opravu Mesačných výkazov a Oznámení zamestnávateľa za obdobie roka 2013 z dôvodu, že evidujú u nášho dohodára poberanie dôchodku (mimochodom v lehote 5 dní!). Voči nám si však dohodár oznamovaciu povinnosť nesplnil, t.j. nemáme vedomosť a ani doklad o tom, že by akýkoľvek druh dôchodku poberal. Priestorom na
opravy odvodov bolo kedysi pre zamestnávateľa
RZZP, teraz keď ho vykonáva Zdravotná poisťovňa, nie je práve ona oprávnená takúto opravu v rámci neho vykonať? A naopak je podľa zákona Zamestnávateľ povinný urobiť opravu na základe oznámenia ZP, hoci oznamovacia povinnosť je v tomto prípade na Zamestnancovi?
Len doplním vlastnú skúsenosť, že informácia ZP nemusí byť vždy správna, stalo sa nám niekoľko krát, že sme disponovali aktuálnejšou informáciou ako samotná poisťovňa a teda sa nám môže
stať, že
odvody vykážeme nesprávne, navyše bez dokladov preukazujúcich nárok na zníženú sadzbu poistného.
Pomohol by mi hlavne odkaz na znenie zákona ktorý upravuje "povinnosť opráv do minula".
Ďakujem za pomoc.
Doplním: Podstata otázky smerovala k tomu, aká presne je povinnosť zamestnávateľa v situácii ak si Zamestnec nespní Oznamovaciu povinnosť. Nejde o konkrétny jeden prípad, ide o to, ako v takej situácii postupovať.