Zavrieť

Porady

Študent - akú najvýhodnejšiu zmluvu vyhotoviť ?

Ahoj,

Som vysokoškolák 23. ročný. V daňovom a sociálnom systéme SR :-) sa snažím vyhnúť čo najviac byrokracii a zbytočnému plateniu.

Pracujem v oblasti internetového marketingu. Prevádzka stránky mi generuje zisk. Ak určitý zárobok chcem mesačne vyplatiť, tak to všetko robím cez mamu, ktorá mi na sumu vystaví faktúru a priráta k tomu DPH /je platiteľ DPH/ jej to vyplatia na podnikateľský účet a ona mi tie peniaze potom posiela na účet.
Navonok som teda klasický študent bez práce, brigády a ničoho.

Teraz však spolupracujem s istou finančnou spoločnosťou, kde mám niekoľko tisíc EUR k vyplateniu a potrebujem nejako peniaze od nich získať. Provízia je fixne daná, no keby som to urobil na mamu, tak musím vystaviť faktúru napr na 6000 € s DPH a reálne by som tak uvidel čiastku -20 % DPH.

Akú zmluvu /zmluva o sprostredkovaní, o jednorázovej provízii, o vykonaní práce/ by som mal so spoločnosťou vyhotoviť aby mi môj slušný obnos peňazí vyplatili bez čo najväčšej byrokracie ? Netúžim totiž spadnúť do tej pasce ako: potom plať zdravotku, sociálku a dane. Stále chcem byť prostý študent :-) a neplatiť za svoju šikovnosť keď nemusím

Vďaka za rady.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    kobolcs je offline (nepripojený) kobolcs

    len skúšam prežiť kobolcs