Presné percento amortizácie ti nikto nepovie. Likvidátori poisťovní majú svoje softvéry a tabuľky, podľa ktorých to počítajú.
Technik ti mohol povedať približnú hodnotu škody, ak by sa to rátalo rozpočtom. Vo všeobecnosti však platí, že pri rozpočte vychádzajú z ceny prác tých lacnejších servisov (teda nie značkových alebo autorizovaných) a z ceny neoriginálnych náhradných dielov, ktorú sú niekedy až o polovicu lacnejšie, ako originálne.
Ak si vieš auto opraviť svojpomocne (máš v rodine klampiara, ktorý vie aj lakovať), tak ti je výhodnejšie preplatiť rozpočtom. Zoženieš si na vrakoviskách diely a niekto ti ich lacnejšie vymení či opraví.
Ak takú možnosť nemáš, tak ti je lepšie ísť cez faktúru. Poisťovňa ti dá zoznam ich partnerských servisov, kam si dáš auto opraviť. V tomto prípade však nikdy nedostaneš preplatenú celú sumu faktúry, takže budeš škodovať. Ak si to dáš opraviť do autorizovaného či značkového servisu, tak ti môžu neuznať aj cenu práce - teda krátiť aj tú.
V servise pri objednávke opravy pýtaj neoriginálne diely, ak sa dá (ak sú ochotní) alebo si ich ty zožeň cez inzeráty u distribútorov neoriginálnych dielov (tie faktúry si tiež môžeš dať preplatiť poisťovni spolu s faktúrou zo servisu). Ja mám dobrú skúsenosť s firmou autodepot.sk. Napr. predná kapota na tvoju CRV tam stojí 75 EUR:
http://www.depoauto.sk/product_info....p7h2bl4ke49lh0
kým rovnaký diel u jedného z naznámejších distribútorov originálnych dielov - Auto Kelly stojí až 180 EUR:
http://autokelly.sk/#PATH=3345620;79...=3600006|LNG=1
čiže rozdiel až 100 EUR je teda dosť (a myslím, že ešte ani to nie je originálny diel od Hondy, ten bude ešte drahší).
Alebo iný príklad - moje Picasso mi opravovali v autorizovanom Citroen servise po nehode a skutočne samotná originál predná kapota podľa faktúry pre poisťovňu stála 254 + DPH, čiže 304 EUR. Keby som si to mal sám platiť, tak to kúpim cez ten autodepot za 104 EUR (teda iba za tretinovú cenu):
http://www.depoauto.sk/product_info....p7h2bl4ke49lh0
Mne to išlo ale z havarijnej poistky, takže som nič nedoplácal.
Dobrú cenu dosiahneš aj tak, že dáš náhradu škody rozpočtom, kúpiš takto neoriginálne diely a dáš ich vymeniť v bežnom, lacnejšom servise. Možno uhradíš niečo viac, ale je možné sa vtesnať do ceny vypočítanej a uhradenej poisťovňou. Druhé auto - Tico opravujem len takto (po nehodách, keď mi rozbijú nárazníky či svetlá), prípadne si to vymením doma sám.
U starších áut sa jednoznačne viac oplatí riešiť poistku cez rozpočet, ty nemáš tak staré auto, aby ti veľa amortizovali, preto môžeš aj na faktúru.
Nehoda je vždy nepríjemná vec - stojí to najmä čas, behanie a niekedy aj peniaze. Pohodlnejšie (ale finančne náročnejšie) je mať havarijné poistenie. Tam zaplatíš pri nehode maximálne spoluúčasť. Ak je vinníkom niekto iný, tak ešte aj tú spoluúčasť uhradí poisťovňa vinníka. Na tom Picasse dávam všetky nehody (aj zavinené aj nezavinené) likvidovať cez havarijnú poistku. Ak si budeš kupovať druhé auto, veľmi doporučujem uzavrieť si havarijné poistenie. Síce to stojí nejakých 200-300 EUR ročne, ale máš istotu, že ani väčšia nehoda ťa finančne nepoloží.