[quote=Zita5][quote=sisulienka]Maja ďakujem za tvoju pozornosť.
Je to tak, že doma v dome mám jednu tá je v poriadku. Druhú som si otvorila 40 km od miesta bydliska a nikde som ju neprihlásila lebo som nechcela zmeniť miesto podnikania. Avšak tam mám faktúry za prenájom ktoré si dávam do nákladov. A tu je háčik či si ich vôbec môžem účtovať ako náklad.položku kedže miesto podnikania je inde.
Ty môžeš mať aj dve kancelárie , pokiaľ to utiahne Tvoja živnosť a je preukázateľné , že tieto oba priestory potrebuješ . Sídlo máš na domácej adrese , ten ďalší prenájom , ak je to kancelársky priestor , ten by som odporúčala ohlásiť na ŽÚ. A potom môžeš dávať do nákladov všetko spojené s prenájmom + jazdy ,medzi prevádzkami ....ale hovorím , že záleží od Tvojej činnosti všeobecne .....t.j. dosahovaných príjmov , rozsahu práce, zákaziek , a podobne ... treba to zhodnotiť .......
Zitka, ja mám presne takto riešené kancelárie. Doma mám sídlo a 28 km od sídla mám v meste kanceláriu. Do nákladov si dávam telefón čo mám v kancelárii, domáci nie (mohla by som pomernou časťou), nájomné za kanceláriu, za mobil, internet. Chcela som si dávať aj jazdy, ako píšeš medzi prevádzkami. Ale jedna pani daňováčka mi povedala, že kancelária je pravidelné miesto vykonávania živnosti, a cesta zo sídla podnikania do pravidelného miesta vykonávania živnosti je posudzovaná ako cesta do zamestnania a späť (tak, ako sa posudzuje pri zamestnancoch). A takýto výklad som našla aj v poradcovi, ale musela by som to niekde nájsť. Ja som si z toho zapamätala len to, že jednoducho si cesty do kancelárie nemôžem dávať do nákladov. Mohla by som, ak by som si rozpisovala že som chodila po firmách ktorým robím účtovníctvo. Aj tak sa dá.