Zavrieť

Porady

prihlásenie kancelárie

Ahojte.Som tu nová a asi budú aj blbé otázky.Ale vydrže to so mnou.
Otvorila som si kanceláriu ale nemám ju prihlásienú alebo neoznámila som to na príslušnom DU. Na ŽL miesto podnikania je trvalá adresa. Asi si nemôžem účtovať náklady na prenájom kancelárie ? Ak si zase prihlásim kanceláriu tak zase nemôžem účtovať v JU náklady na dopravu kedže idem akože do práce .
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    sisulienka
    Ahojte.Som tu nová a asi budú aj blbé otázky.Ale vydrže to so mnou.
    Otvorila som si kanceláriu ale nemám ju prihlásienú alebo neoznámila som to na príslušnom DU. Na ŽL miesto podnikania je trvalá adresa. Asi si nemôžem účtovať náklady na prenájom kancelárie ? Ak si zase prihlásim kanceláriu tak zase nemôžem účtovať v JU náklady na dopravu kedže idem akože do práce .
    Ak som Ťa dobre pochopila,ide Ti o priestor v Tvojom byte/dome?
    Ak áno, potom ju musíš najprv vyňať z bytového fondu,urobiť
    patričné kroky na katastri atď..............
    Ale možno som celkom neporozumela zadaniu Tvojej otázky,
    takže upresni.

    sisulienka je offline (nepripojený) sisulienka

    sisulienka
    Maja ďakujem za tvoju pozornosť.
    Je to tak, že doma v dome mám jednu tá je v poriadku. Druhú som si otvorila 40 km od miesta bydliska a nikde som ju neprihlásila lebo som nechcela zmeniť miesto podnikania. Avšak tam mám faktúry za prenájom ktoré si dávam do nákladov. A tu je háčik či si ich vôbec môžem účtovať ako náklad.položku kedže miesto podnikania je inde. Ináč by ma to tak netrápilo ale keďže cestujem a nákladové položky na automobil ako cesťáky som zatiaľ využívala teraz vlastne ak ju prihlásim nebudem môcť. lebo ke´d je miesto podnikania /miesto práce/ tých 40 km inde a pokiaľ viem správne náklady na dopravu za prácou nie je možné dávať do nákladov. Neviem či som sa zase správne vyjadrila.

    Zdeni je offline (nepripojený) Zdeni

    Zdeni
    sisulienka
    Maja ďakujem za tvoju pozornosť.
    Je to tak, že doma v dome mám jednu tá je v poriadku. Druhú som si otvorila 40 km od miesta bydliska a nikde som ju neprihlásila lebo som nechcela zmeniť miesto podnikania. Avšak tam mám faktúry za prenájom ktoré si dávam do nákladov. A tu je háčik či si ich vôbec môžem účtovať ako náklad.položku kedže miesto podnikania je inde. Ináč by ma to tak netrápilo ale keďže cestujem a nákladové položky na automobil ako cesťáky som zatiaľ využívala teraz vlastne ak ju prihlásim nebudem môcť. lebo ke´d je miesto podnikania /miesto práce/ tých 40 km inde a pokiaľ viem správne náklady na dopravu za prácou nie je možné dávať do nákladov. Neviem či som sa zase správne vyjadrila.
    No podľa mňa, by si to mala nahlásiť na DÚ a živnostenskom ako otvorenie novej prevádzky. A potom si môžeš v pohode dávať do nákladov faktúry.

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    Zdeni
    No podľa mňa, by si to mala nahlásiť na DÚ a živnostenskom ako otvorenie novej prevádzky. A potom si môžeš v pohode dávať do nákladov faktúry.
    Tiež si myslím,že ak Tvoja práca je takej povahy, že ju môžeš
    vykonávať v rôznych mestách a miestach,prečo by si nemohla
    mať kancelárie aj tam? Všetko záleží na tom ,či tvoje podnikanie
    je také ,že tie kancelárie potrebuješ.
    A to ,že v ŽL máš uvedenú adresu trv. bydliska vôbec nevadí.
    Ale nahlásiť každú novú prevádzku si povinná./ platby za TKO a iné vyplývajúce platby./

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    [quote=sisulienka]Maja ďakujem za tvoju pozornosť.
    Je to tak, že doma v dome mám jednu tá je v poriadku. Druhú som si otvorila 40 km od miesta bydliska a nikde som ju neprihlásila lebo som nechcela zmeniť miesto podnikania. Avšak tam mám faktúry za prenájom ktoré si dávam do nákladov. A tu je háčik či si ich vôbec môžem účtovať ako náklad.položku kedže miesto podnikania je inde.

    Ty môžeš mať aj dve kancelárie , pokiaľ to utiahne Tvoja živnosť a je preukázateľné , že tieto oba priestory potrebuješ .
    Sídlo máš na domácej adrese , ten ďalší prenájom , ak je to kancelársky priestor , ten by som odporúčala ohlásiť na ŽÚ. A potom môžeš dávať do nákladov všetko spojené s prenájmom + jazdy ,medzi prevádzkami ....ale hovorím , že záleží od Tvojej činnosti všeobecne .....t.j. dosahovaných príjmov , rozsahu práce, zákaziek , a podobne ... treba to zhodnotiť .......

    quote]


    ....................čítaj hrubo vyznačeným .

    ormika je offline (nepripojený) ormika

    ormika
    Mne na živnostenskom povedali, že kanceláriu nemusím nahlasovať, len na živnostenskom si to poznačili, nemám ani inšpekčnú knihu, nakoľko ju pri otvorení účtovníckej kancelárie netreba. Len je nutné, aby na kancelárii bolo označenie, resp. meno a názov firmy.

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    ormika
    Mne na živnostenskom povedali, že kanceláriu nemusím nahlasovať, len na živnostenskom si to poznačili, nemám ani inšpekčnú knihu, nakoľko ju pri otvorení účtovníckej kancelárie netreba. Len je nutné, aby na kancelárii bolo označenie, resp. meno a názov firmy.
    Ak si zriadiš kanceláriu,príp inú podnikateľskú prevádzku si povinná
    predložiť náj. zmluvu, povinná platiť za TKO ako podnikateľ..........
    U nás to funguje takto.:p

    ormika je offline (nepripojený) ormika

    ormika
    [quote=Zita5][quote=sisulienka]Maja ďakujem za tvoju pozornosť.
    Je to tak, že doma v dome mám jednu tá je v poriadku. Druhú som si otvorila 40 km od miesta bydliska a nikde som ju neprihlásila lebo som nechcela zmeniť miesto podnikania. Avšak tam mám faktúry za prenájom ktoré si dávam do nákladov. A tu je háčik či si ich vôbec môžem účtovať ako náklad.položku kedže miesto podnikania je inde.

    Ty môžeš mať aj dve kancelárie , pokiaľ to utiahne Tvoja živnosť a je preukázateľné , že tieto oba priestory potrebuješ .
    Sídlo máš na domácej adrese , ten ďalší prenájom , ak je to kancelársky priestor , ten by som odporúčala ohlásiť na ŽÚ. A potom môžeš dávať do nákladov všetko spojené s prenájmom + jazdy ,medzi prevádzkami ....ale hovorím , že záleží od Tvojej činnosti všeobecne .....t.j. dosahovaných príjmov , rozsahu práce, zákaziek , a podobne ... treba to zhodnotiť .......

    Zitka, ja mám presne takto riešené kancelárie. Doma mám sídlo a 28 km od sídla mám v meste kanceláriu. Do nákladov si dávam telefón čo mám v kancelárii, domáci nie (mohla by som pomernou časťou), nájomné za kanceláriu, za mobil, internet. Chcela som si dávať aj jazdy, ako píšeš medzi prevádzkami. Ale jedna pani daňováčka mi povedala, že kancelária je pravidelné miesto vykonávania živnosti, a cesta zo sídla podnikania do pravidelného miesta vykonávania živnosti je posudzovaná ako cesta do zamestnania a späť (tak, ako sa posudzuje pri zamestnancoch). A takýto výklad som našla aj v poradcovi, ale musela by som to niekde nájsť. Ja som si z toho zapamätala len to, že jednoducho si cesty do kancelárie nemôžem dávať do nákladov. Mohla by som, ak by som si rozpisovala že som chodila po firmách ktorým robím účtovníctvo. Aj tak sa dá.

    ormika je offline (nepripojený) ormika

    ormika
    Melnick
    Ak si zriadiš kanceláriu,príp inú podnikateľskú prevádzku si povinná
    predložiť náj. zmluvu, povinná platiť za TKO ako podnikateľ..........
    U nás to funguje takto.:p
    Čo je to TKO? Naozaj mi to takto povedali na živnostenskom. Mám kúpenú aj inšpekčnú knihu aj 50 Sk kolok a vôbec mi ju nepotvrdili, lebo to netreba. Predkladala som aj nájomnú zmluvu, len si nepamätám, či si ju nechali alebo mi ju tiež vrátili.

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    [quote=ormika][quote=Zita5]
    sisulienka
    Maja ďakujem za tvoju pozornosť.
    Je to tak, že doma v dome mám jednu tá je v poriadku. Druhú som si otvorila 40 km od miesta bydliska a nikde som ju neprihlásila lebo som nechcela zmeniť miesto podnikania. Avšak tam mám faktúry za prenájom ktoré si dávam do nákladov. A tu je háčik či si ich vôbec môžem účtovať ako náklad.položku kedže miesto podnikania je inde.

    Ty môžeš mať aj dve kancelárie , pokiaľ to utiahne Tvoja živnosť a je preukázateľné , že tieto oba priestory potrebuješ .
    Sídlo máš na domácej adrese , ten ďalší prenájom , ak je to kancelársky priestor , ten by som odporúčala ohlásiť na ŽÚ. A potom môžeš dávať do nákladov všetko spojené s prenájmom + jazdy ,medzi prevádzkami ....ale hovorím , že záleží od Tvojej činnosti všeobecne .....t.j. dosahovaných príjmov , rozsahu práce, zákaziek , a podobne ... treba to zhodnotiť .......

    Zitka, ja mám presne takto riešené kancelárie. Doma mám sídlo a 28 km od sídla mám v meste kanceláriu. Do nákladov si dávam telefón čo mám v kancelárii, domáci nie (mohla by som pomernou časťou), nájomné za kanceláriu, za mobil, internet. Chcela som si dávať aj jazdy, ako píšeš medzi prevádzkami. Ale jedna pani daňováčka mi povedala, že kancelária je pravidelné miesto vykonávania živnosti, a cesta zo sídla podnikania do pravidelného miesta vykonávania živnosti je posudzovaná ako cesta do zamestnania a späť (tak, ako sa posudzuje pri zamestnancoch). A takýto výklad som našla aj v poradcovi, ale musela by som to niekde nájsť. Ja som si z toho zapamätala len to, že jednoducho si cesty do kancelárie nemôžem dávať do nákladov. Mohla by som, ak by som si rozpisovala že som chodila po firmách ktorým robím účtovníctvo. Aj tak sa dá.

    Ale to dobre povedala , aj napriek tomu ,že to tak píšem , je jeden fakt , že tam aj býva ..........to mi tam prekáža .Poväčšinou SZČO majú sídlo na trvalom bydlisku ......tak to preto . Ja som si tiež nikdy neuplatňovala zo sídla firmy/kde som mala trvalý pobyt / do prevádzky jazdy , ale ak niekto silou mocou chce , tak prečo nie , práve preto som uviedla , že všetko záleží od celkového zhodnotenia živnosti a potreby prevádzok .

    ormika je offline (nepripojený) ormika

    ormika
    Presne tak, ak by sme si dávali cestu do kancelárie do nákladov, bolo by to dosť zvýhodnenie napr. oproti zamestnancom. Ani im sa neposudzuje cesta do zamestnania a zo zamestnania za napr. pracovnú cestu. Ale je to individuálne na každom SZČO ako si obháji svoje výdavky.

    jeso je offline (nepripojený) jeso

    jeso
    chcem sa spytat kolko dní mam na nahlasenie prevadzky na živnostenskom a hlavne na DU

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    jeso Pozri príspevok
    chcem sa spytat kolko dní mam na nahlasenie prevadzky na živnostenskom a hlavne na DU
    15 dni

    fufu je offline (nepripojený) fufu

    fufu
    Ahojte, ja mam opacny problem :-) nechcem kvoli tomu zakladat novu temu, tak to dam sem...
    Chcem zalozit sro, ktora bude mat registracnu adresu v BA, ale kancelariu budem mat doma. Lenze doma mi budu vznikat naklady (telefon, internet a pod.) ktore by som chcel uplatnit v sro. Nechcem ale vynimat priestory z bytoveho fondu (dom patri rodicom), je nejaka moznost urobit to inak, aby som si mohol dat naklady do uctovnictva? Dakujem za rady

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.