Zavrieť

Porady

odpisy lízingových splátok z danového základu

Bol by som povdačný všekým odborníkom za radu.Kúpil som si v r.2003 ako súkromá osoba auto na lízing.Doba splácania je 5 rokov.Od r.2004 som živnostníkom,aj ked živnost vykonávam len popri zamestnaní.Tento rok som sa v lízingovej spoločnosti dozvedel,že by som mohol požičat sám sebe -ako FO -živnostníkovi toto lízované auto a lízingové splátky odpočítavat od danového základu.Lenže moja účtovníčka ma začala presviedčat,že toto by bolo možné len za predpokladu,že lízing by trval 3 roky.A mne zostáva do konca lízingu len 2.5 roka.Je teda možné takéto započičanie si auta a následne odpisovat lízingové splátky,alebo to nie je možné.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    bola by to forma prenájmu, so súhlasom LZ_spoločnosti. Tam podmienka 3 rokov neplatí. Len by si dohodol výšku nájmu.... lenže vo vzťahu občan_SZČO sam sebe sa mi to pravdupovediac nepáči.
    Kolko km najazdíš?
    Lebo pri intenzívnom využívaní auta sa ti oplatí uplatniť si na každý km cca 10 Sk (náhrada PHM + 6,20). A z dlhodobého hľadiska by to mohlo byť aj výhodnejšie... napr., ak ho po čase budeš chcieť predať.

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    Jacques