Zavrieť

Porady

Kúpil som notebook, no nevedel som o vade. Ako na súde?

Zdravím,

pred mesiacom som kúpil 3 ročný notebook za 200€. Pri predaji ma majiteľ informoval, že notebook mal vadu, bol v servise a vadu vyriešili. Konkrétne povedal, že v notebooku je nové chladenie a že samozrejme na túto opravu mám záruku.

Avšak 10 dní po kúpe sa notebook nechcel zapnúť. Kontaktoval som majiteľa a ten mi povedal, že s týmto problémom bol v servise prvý krát. Kontaktoval so servis, komunikoval s pôvodným majiteľom a vysvitlo, že on dával notebook do opravy kvôli tomu, že sa nezapínal a správal sa rovnako ako teraz u mňa.

Notebook je medzičasom v servise, kde diagnostikovali chybu základnej dosky. ďalej sa ukázalo, že v servise v prvom prípade sa notebook zapínal a preto neriešili chybu nezapínania.Táto chyba bola spôsobená doskou (môj odhad, odhad servisu a informácie zo stránky iného servisu). Avšak, ako píšem, doska vôbec nebola riešená. Z toho vyplýva, že notebook mal pri predaji poruchu a nebol som o tom informovaný.

Podľa občianskeho zákonníka mám právo na náhradu škody alebo odstúpenie od zmluvy. Samozrejme toto od pôvodného majiteľa žiadam a samozrejme on nesúhlasí. Plánujem sa teda obrátiť na súd. Moja otázka je: ako by to asi prebiehalo na súde. Čo všetko musím dokázať a spraviť aby som súd vyhral?

Moje aktuálne dôkazy sú, že v preberacom protokole do servisu je uvedená chyba "nenabehne obcas, po niekolkych restartoch nabehne" (svedčí o chybe dosky). V cenovej ponuke od servisu je uvedené "reset, BIOS, prejavila sa iba chyba prehrievania" (pôvodná chyba ignorovaná - neriešená, vyjadrenie technika bolo tiež, že dosku neriešili). Tieto papiere som neštudoval pri predaji, majiteľ mi ich vtedy len zbežne ukázal "tu sú" a odložil ich. Ďalej jeho odpoveď, že u mňa sa to prejavuje rovnako ako sa prejavoval problém uňho, aj keď mi to povedal len do telefónu.

Ďakujem za každú pomoc a radu ako to bude/môže prebiehať na súde, aké mám šance, čo iné ešte môžem spraviť, čo budem musieť spraviť.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Ferdosondo je offline (nepripojený) Ferdosondo

    Ferdosondo
    Rak marius, skús sa trochu zamyslieť keď vychladneš.
    Kupoval si NB z ruky za 200Eur. Nový tejto konfigurácie by stál cca 400Eur. Z toho mi vyplýva, že si sa rozhodol kúpiť starý NB kôli tomu, že neoplývaš príliš peniazmi.
    A ty sa chceš súdiť? Radšej si polož otázku: "Koľko nových NB ma bude stáť súdovanie? A budem na to vôbec mať?"

    taiko je offline (nepripojený) taiko

    Som, kto som taiko
    Pises, citujem: "...v preberacom protokole do servisu je uvedená chyba "nenabehne obcas, po niekolkych restartoch nabehne" (svedčí o chybe dosky). V cenovej ponuke od servisu je uvedené "reset, BIOS, prejavila sa iba chyba prehrievania" (pôvodná chyba ignorovaná - neriešená, vyjadrenie technika bolo tiež, že dosku neriešili).
    Tieto papiere som neštudoval pri predaji, majiteľ mi ich vtedy len zbežne ukázal "tu sú" a odložil ich. "
    Majitel Ta podla mna informoval o vsetkych chybach, ale Ty is papiere necital. Podla mna sud urcite prehras.

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    tak nech je to podľa tvojho gusta.
    Nechoď sa súdiť, nemáš dôkazy, že predávajúci mal ÚMYSEL urobiť na tebe podvod. To by si totiž musel dokázať. Očividne mal snahu problém riešiť, kým ti notebook predal. Ako môže za to, že sa v servise vada neprejavila a vymenili niečo iné - čo sa tam prejavilo? Bude tvrdiť, že po vrátení zo servisu všetko fungovalo ako hodinky, a pravdepodobne to tak aj bolo. A so stavom NTB ťa mal snahu oboznámiť a nič nezatajiť - viď tvoje vyjadrenie o papieroch, čo si "neštudoval".

    Nechoď sa súdiť, lebo si budeš musieť zobrať pravdepodobne úver (súdiac podľa toho, že kupuješ 3-ročný notebook). A nie je zďaleka isté, kedy a či sa ti vôbec súdne poplatky vrátia.

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Kupovat 3 rocny notebook? No to si mal pocitat s tym, ze uz sa budu prejavovat aj nejake chyby.

    Ako to bude prebiehat na sude ti tazko radit, zalezi ake budes mat ty,aj protistrana argumenty.
    Lebo ty si NB 10 dni pouzival, budes musiet dokazovat, ze si chybu nesposobil ty. Mozno predajca bude tvrdit opak...
    Alebo budes musiet davat robit rozne odborne posudky,aby si dokazoval svoje tvrdenia...
    Podla mna sa Ti sudit moc neoplati, lebo nik ti nezaruci, ze sud vyhras. Poplatky a strata casu ta vyjde urcite viac, ako si dal za tu staru sunku...
    Veci sa skratka opotrebuvavaju a 3 roky pouzivana elektronika je uz zastarala, vedel si ze kupujes staru vec...
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    rak.marius Svoje argumenty som tu spísal, točí sa to stále okolo toho istého.
    Áno, predajca tvrdí, že chybu som mohol spôsobiť ja a on za to nebude zodpovedať. To je pochopiteľné.
    Obhajujem tým, že chyba sa prejavila už uňho, on ma o nej neinformoval/informoval nedostatočne, resp. nesprávne.
    Viem že elektro sa za 3 roky pokazí. Ale je rozdiel, či sa pokazí u mňa alebo dostanem pokazenú vec s tým, že je v poriadku.
    A toto sú moje podklady/dôvody pre súd.
    arizona Prve dni pises, ze ti NB fungoval normalne. Takze predavajuci mohol byt naozaj presvedceny, ze ti NB predava v poriadku, nemuselo ist o klamanie. A 10 dni je dost dlha doba, aby si na NB nieco sposobil bud ty,alebo nejaka suciastka odide nahodou. Aj mne sa uz stalo s NB, ze prisiel zo servisu,akoze je OK a po par dnoch siel do servisu spat, lebo chyba sa zacala po case opakovat. Keby som ho v tom case predavala, tiez by som bola presvedcena o svojej pravde, ze Servis mi potvrdil, ze NB je v poriadku.Naozaj je tazko dokazat, ktory z vas je v prave
    rak.marius Presvedčený mohol byť, to nič nemení na fakte, že chyba tam už bola. Ja ho neobvi§ujem, že je podvodník alebo klamár. Ja len chcem späť peniaze.
    jslancik no a z čoho ho obviňuješ? Na súd sa totiž chodí s obvinením nejakým. On bude tvrdiť a snáď to bude aj pravda, že bol 100% presvedčený, že chyba bola v servise odstránená. Nakoľko sa neprejavila jemu a ani tebe celých 10 dní od kúpy.
      zbaliť

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Pri predaji ma majiteľ informoval, že notebook mal vadu, bol v servise a vadu vyriešili. Konkrétne povedal, že v notebooku je nové chladenie a že samozrejme na túto opravu mám záruku.
    Toto je dôležité -mal vadu - ale predávajúci nešpecifikoval AKÚ! T.z. že možno aj o nej vedel, ale nespomenul ju, pretože servis ju neodhalil a vymenil len chladenie.

    V tom prípade (keďže nepopísal presne, prečo bol v servise, pre akú závadu) možno to považovať za klamanie. To by možno aj pred súdom obstalo -predávajúci síce dostal informáciu o servisnej oprave, ale nevedel o tom, pre akú závadu. A z uvedenej servisnej správy by zistil len výmenu chladiča.
    9 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    rak.marius Nie je dôležité to, že mal vadu ale to, že tvrdil, že je to opravené. A ako som písal., netvrdím, že je klamár, len je zodpovedný za chybu.
    vlado 33 Ako bol kupovaný NB, cez nejaký bazár? Máš doklad o prevode financií? Pokiaľ bol kupovaný z ruky, ako dokážeš, že nebol ponúkaný k rozpredaju na súčiastky? Máš nejaké doklady, KP zmluvu? Neuviedol si tieto údaje. Išiel 10 dní, bude sa ťažko dokazovať, že išlo po skrytú vadu. Aká bola cena NB?
    rak.marius Bolo to kupované z ruky do ruky. Je pravda, že to nemám ako dokázať. Avšak mám značné množstvo e-mailovej komunikácie, kde sa notebook spomína nikde nie je nič také uvedené. Predavúci stále tvrdí, že mi predal funkčný notebook, takže "predaj na súčiastky" môžme vylúčiť. Mám iba papiere zo servisu. Nestačia dôkazy ktoré som popísal v predposlednom odstavci mojej otázky? Prečo? Cenu píšem - 200€.
    vlado 33 Za 200 € sa ti neoplatí súdiť. Ponúkni ho na Bazoši za 150 na súčiastky, budeš stratový 50€. Takto možno prídeš o omnoho viac. Za tie roky čo sa budeš súdiť, presúdiš nový NB.
    rak.marius 150 mi zaň nikto nedá.
    vlado 33 http://phc.sk/vykup-pc-notebookov-komponentov-monitorov ešte stále si neuviedol značku.
    rak.marius Kupujú len funkčné ale už je to off topic, potrebujem poradiť so súdom, nie čo robiť s nefunkčným notebookom.
    Chobot Ty si rozhodnutý súdiť sa, od nás žiadnu radu nechceš. Tak sa súď a budeš mať skúsenosť. Nakoniec povieš, že to bolo zbytočné.

    A ešte - vieš si napísať návrh aj sám, alebo to dáš právnikovi. Lebo u právnika zaplatíš len za prevzatie prípadu viac, než si dal za ten NB.
    rak.marius Nechcem radu "nechoď sa súdiť nevyplatí sa to". Chcem počuť, "nehoď sa súdiť lebo také dôkazy sú slabé a budeš musieť dodať toto a budu sa ťa pýtať tamto" alebo "choď sa súdiť, máš dobré argumenty a dôkazy a vyhráš to"
      zbaliť

    Kúpil som notebook, no nevedel som o vade. Ako na súde?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.