Zavrieť

Porady

daňové priznanie za predchádzajúce roky

Zase som bola u "správcu" a zase jeden problém. SVB máme od roku 2003. Založené bolo na jeseň. Prvá predsedkyňa spoločenstva vybavila IČO, DIČ a najala firmu ktorá spravila daňové za rok 2003. V apríli 2004 zomrela. Spoločenstvo fungovalo zotrvačnosťou, faktúry platila jedna pani a na správu sme od mája 2004 najali "správcu". Väčšinu vecí sme si robili sami, správca robil len to čo mal doslovne v mandátnej zmluve, aj to len po upozorneniach. Pani čo platila faktúry sa odsťahovala a krabicu s papiermi doniesla mne. Snažím sa teraz dať to do poriadku.Správcovi sme dali polročnú výpoveď. Dnes ma správca ohúril informáciou že nemáme podané daňové priznanie za rok 2004, ani 2005. Dokonca ani účtovníctvo nie je urobené. vraj firma ktorá podávala daňové za rok 2003 porobila chyby, v papieroch je chaos, lebo prvá predsedkyňa spoločenstva platila veci v hotovosti, vyberajúc peniaze z bankomatu. Účtovníčka je ochotná to dorobiť, ale bude to treba zvlášť platiť, lebo ide o 1400 položiak len za rok 2004 a za každú položku sa účtuje cca 25Sk. Ale on dobrák to zjedná na cca 20 000Sk.A ešte ma upozornili, že správa nieje taká jednoduchá ako si myslím. Rozmýšlam, či to nieje na trestné oznámenie, keď ktosi koho platíme 6 000Sk mesačne, v máji 2006 povie že nepodal daňové za rok 2004. Čo mám robiť? Asi by som sa mala odsťahovať a zaniesť škatuľu s papiermi niekomu inému
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Orim je offline (nepripojený) Orim

    Orim
    Treba prečítať pozorne mandátnu zmluvu a podľa toho sa zariadiť. Dajte si dohromady účtovníctvo a potom sa uvidí. Zosúlaďte svoju činnosť a preštudejte si zákon 183/1993 s dôrazom na §8, §8a, §8b

    Správca
    § 8

    (1) Správcom môže byť právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorá má v predmete činnosti správu a údržbu bytového fondu. Činnosť správcu môže byť vykonávaná len podľa tohto zákona.

    (2) Akákoľvek zmena, zrušenie, splynutie alebo zlúčenie správcov nemôže byť na ujmu vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome. Správca je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome.

    (3) Správca je povinný viesť samostatné účtovníctvo osobitne za každý dom, ktorý spravuje. Prostriedky získané z úhrad za plnenia od vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome a prostriedky fondu prevádzky, údržby a opráv (ďalej len "majetok vlastníkov") musí správca viesť oddelene od účtov správcu v banke, a to osobitne pre každý spravovaný dom. Majetok vlastníkov nie je súčasťou majetku správcu. Majetok vlastníkov nesmie správca použiť na krytie alebo úhradu záväzkov, ktoré bezprostredne nesúvisia s činnosťou spojenou so správou domu. Správca nesmie využiť majetok vlastníkov vo vlastný prospech alebo v prospech tretích osôb.

    (4) Majetok vlastníkov nemôže byť súčasťou konkurznej podstaty správcu ani predmetom výkonu rozhodnutia podľa osobitných predpisov, 12d) ktorý smeruje proti majetku správcu.

    (5) Správca zodpovedá vlastníkom bytov a nebytových priestorov v dome za všetky škody vzniknuté v dôsledku neplnenia alebo nedostatočného plnenia svojich povinností vyplývajúcich z tohto zákona alebo zo zmluvy o výkone správy.


    A keď potom pohovoríte so správcom čo podľa zákona neurobil, že za to zodpovedá, bez ohľadu na to čo máte s ním v zmluve. Jeho činnosť vyplýva zo zákona. (§8 odst.1)
    Neviem ale súčasť účtovníctva je aj daňové priznanie, ale to nie som si istý.

    Predpokladám, že ste mu zaplatili a on by si mal odvieť svoju prácu. Podľa mňa keby ste uzatvorili zmluvu o správe ktorá by mala len jednu vetu, musí správca vykonávať svoju činnosť podľa uvedeného zákona.
    Naposledy upravil Orim : 19.04.06 at 22:46

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    cervena
    Rozmýšlam, či to nieje na trestné oznámenie, keď ktosi koho platíme 6 000Sk mesačne, v máji 2006 povie že nepodal daňové za rok 2004. Čo mám robiť? Asi by som sa mala odsťahovať a zaniesť škatuľu s papiermi niekomu inému
    Takéto konanie vašeho správcu je v teoretickej rovine možné zaradiť pod ustanovenia § 237 Trestného zákona, t.j. pod skutkovú podstatu trestného činu porušovanie povinností pri správe cudzieho majetku.

    Kto inému spôsobí ..... škodu tým, že poruší všeobecne záväzným právnym predpisom ustanovenú povinnosť alebo povinnosť uloženú právoplatným rozhodnutím súdu alebo vyplývajúcu zo zmluvy opatrovať alebo spravovať cudzí majetok...... (citujem starý TZ, keďže ku konaniu došlo za jeho účinnosti)

    Treba si pozorne naštudovať mandátnu zmluvu, ale zrejme povinnosť spravovať alebo opatrovať majetok (cudzí majetok) vyplýva z tejto zmluvy.
    Problematické je však preukázanie “spôsobenia škody” ako následok konania, resp. opomenutia konania, keďže on nepodal ani nezabezpečil podanie daňového priznania. Škodou by bolo napr. ak by ste dostali pokutu od daňového úradu a v akej výške. Pokiaľ sa to bude dať nejako vyriešiť, tak by som sa na to asi vykašľala.

    prajem pekný deň

    dana

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    cervena
    Zase som bola u "správcu" a zase jeden problém. SVB máme od roku 2003. Založené bolo na jeseň. Prvá predsedkyňa spoločenstva vybavila IČO, DIČ a najala firmu ktorá spravila daňové za rok 2003. V apríli 2004 zomrela. Spoločenstvo fungovalo zotrvačnosťou, faktúry platila jedna pani a na správu sme od mája 2004 najali "správcu". Väčšinu vecí sme si robili sami, správca robil len to čo mal doslovne v mandátnej zmluve, aj to len po upozorneniach. Pani čo platila faktúry sa odsťahovala a krabicu s papiermi doniesla mne. Snažím sa teraz dať to do poriadku.Správcovi sme dali polročnú výpoveď. Dnes ma správca ohúril informáciou že nemáme podané daňové priznanie za rok 2004, ani 2005. Dokonca ani účtovníctvo nie je urobené. vraj firma ktorá podávala daňové za rok 2003 porobila chyby, v papieroch je chaos, lebo prvá predsedkyňa spoločenstva platila veci v hotovosti, vyberajúc peniaze z bankomatu. Účtovníčka je ochotná to dorobiť, ale bude to treba zvlášť platiť, lebo ide o 1400 položiak len za rok 2004 a za každú položku sa účtuje cca 25Sk. Ale on dobrák to zjedná na cca 20 000Sk.A ešte ma upozornili, že správa nieje taká jednoduchá ako si myslím. Rozmýšlam, či to nieje na trestné oznámenie, keď ktosi koho platíme 6 000Sk mesačne, v máji 2006 povie že nepodal daňové za rok 2004. Čo mám robiť? Asi by som sa mala odsťahovať a zaniesť škatuľu s papiermi niekomu inému
    Musím Ťa trochu poopraviť, keď hromžíš na správcu. Ak máte skutočne založené SVB, tak to je právnická osoba, ktorá je zodpovedná za správu budovy. Tým, že predsedkyňa zomrela SVB nezaniklo. SVB má predpísané orgány, ktorým je predseda, správna rada a zhromaždenie. Po smrti predsedu mala správna rada zvoliť nového predsedu.

    SVB môže niektorými činnosťami poveriť správcu. Ak v mandátnej zmluve nemáte dohodnuté, že vám budú robiť daňové priznanie, tak nemajú povinnosť to urobiť.

    To, že im platíte, je síce pekné, ale musíte vedieť, za čo ich platíte a nemôžete od nich očakávať viac.

    Mnohí vlastníci bytov si myslia, že založením spoločenstva sa ich problémy so správcom vyriešia, ale práveže sa len začnú. Po založení zistia, čo všetko správa domu obnáša. SVB je obrovská zodpovednosť a vyžaduje plné nasadenie minimálne toho predsedu. Časom SVB zistí, že všetko nestíha a poverí napr. vedením účtovníctva správcu, neskôr ho poverí aj na vykonávanie technickej údržby (zabezpečovať previdelné revízie).

    Nakoniec vlastníci bytov zistia, že za objednané služby platia správcovi znovu toľko, ako keď vykonával celú správu domu plus musia zaplatiť predsedovi a správnej rade dohodnutú odmenu. Tieto informácie mám priamo zo správcovskej spoločnosti, ktorá robí niektoré činnosti aj pre SVB.

    Takže dobre si pozri, čo všetko obsahuje tá mandátna zmluva a to môžeš od nich vyžadovať. Za všetko ostatné je zodpovedné vaše SVB.

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Orim
    Treba prečítať pozorne mandátnu zmluvu a podľa toho sa zariadiť. Dajte si dohromady účtovníctvo a potom sa uvidí. Zosúlaďte svoju činnosť a preštudejte si zákon 183/1993 s dôrazom na §8, §8a, §8b

    Správca
    § 8

    (1) Správcom môže byť právnická osoba ...
    Orim, toto by platilo v prípade, keby nemali založené SVB. Založením SVB všetká zodpovednosť prechádza na SVB, pretože oni nepoverili správou domu správcu, ale SVB dohodla vykonávanie určitých činností za odplatu. So správcom nemôžu ako SVB uzatvoriť zmluvu o výkone správy. lebo správu vykonáva SVB.

    Na nich sa vzťahuje § 7 a nasledujúce (po § 8).
    Elena Navrátilová
    Ja by som doporučovala prečítať "Zmluvu o výkone správy". Podľa platného zákona o SVB sú práve v tejto zmluve určené:a/ vzájomné práva a povinnosti správcu a vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome pri zabezpečovaní prevádzky, údržby a opráv domu,
    b/ spôspb výkonu správy spoločných častí domu, spoločných zariadení domu, spoločných nebytových priestorov, príslušenstva a pozemku,
    c/ zásady hospodárenia s prostriedkami FPÚO vrátane rozsahu oprávnenia disponovať s nimi,
    d/ zásady platenia úhrad za plnenia a hospodárenie s nimi,
    e/ zásady určenia výšky platieb za správu,
    f/ rozsah a obsah správy o činnosti, ktorú podáva správca vlastníkom; správca je povinný najneskôr do 31.mája nasledujúceho roka predložiť vlastníkom bytov a nebytových priestorov v dome správu o svojej činnosti za predchádzajúci rok týkajúcej sa domu, najmä o:
    - finančnom hospodárení domu,
    - stave spoločných častí domu a spoločných zariadení domu,ako aj iných významných skutočnostiach, ktoré súvisia so správou domu. Zároveň je povinný vykonať vyúčtovanie použitia fondu prevádzky, údržby a opráv, úhrad za plnenia rozúčtované na jednotlivé byty a nebytové priestory v dome.
    Vlastníciu bytov a vlastníci nebytových priestorov podľa ZVBaNP a zmluvy o výkone správy platia/poukazujú správcovi:
    - preddavky/príspevky do FPÚO,
    -preddavky na úhradu za plnenia spojené s užívaním bytu alebo nebytového priestoru,
    -odmenu za výkon správy.
    Z týchto prostriedkov je príjmom správcu iba odmena za výkon správy.
    Správca zodpovedá vlastníkom bytov a nebytových priestorov v dome za všetky škody vzniknuté v dôsledku neplnenia alebo nedostatočného plnenia svojich povinností vyplývajúcich zo ZVBaNP alebo zo zmluvy o výkone správy. Činnosť správcu sa môže vykonávať iba podľa ustanovení ZVBaNP.
    Sprívca je povinný vykonávať správu majetku vlastníkov samostatne, vo svojom mene a na účet vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome. Pritom je povinný najmä: a/ hospodáriť s majetkom vlastníkov s odbornou starostlivosťou v súlade s podmienkami zmluvy o výkone správy,
    b/ dbať na ochranu práv vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome a upredostňovať ich záujmy pred vlastnými,
    c/ zastupovať vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome pri vymáhaní škody, ktorá im vznikla činnosťou tretích osôb,
    d/ vykonávať práva k majetku vlastníkov len v záujme vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome,
    e/ sledovať úhrady za plnenia a úhrady preddavkov do FPÚO od vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome a vymáhať vzniknuté nedoplatky,
    f/ umožniť vlastníkovi bytu alebo nebytového priestoru v dome na požiadanie nahliadnuť do dokladov týkajúcich sa správy domu alebo čerpania FPÚO,
    g/ zvolať schôdzu vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome podľa potreby, najmenej raz za rok, alebo keď o to požiada najmenej štvrtina vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome.
    Pri obstarávaní služieb a tovaru je"
    - dojednať čo najvýhodnejšie podmienky, aké sa dali dojednať v prospech vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome,
    - riadiť sa rozhodnutím nadpolovičnej väčšiny vlastníôkov bytov a nebytových priestorov v dome o výbere dodávateľa.
    Správca zodpovedá za záväzky vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome vzniknuté pri výkone správy až do výšky splatených úhrad za plnenia alebo do výšky zostatku FPÚaO v príslušnom dome.
    Zodpovednosť za úhradu záväzkov voči dodávateľovi služieb a tovaru, ktoré obstaráva správca v rámci zmluvy o výkone, nesie vlastník bytu alebo nebytového priestoru v dome, iba ak nie sú kryté úhradami za plneia alebo úhradami preddavkov do FPÚaO správcovi.
    Toľko zo znenia Zákona o SVB. Moja rada: pekne krásne na DÚ sa opýtať čo teraz s tým, predísť vysokej pokute, myslím že za ústretovosť ak už musí byť dajú menšiu. Keď Vám to účtovníčka dokončí, urovnať staré resty. Zvolať zhromaždenie, všetko vysvetliť členom, v okolí zistiť spoľahlivého správcu, ktorý takéto resty nerobí, navrhnúť ďalšie kroky/zmena správcu, prejsť zmluvu o SVB, resp. výkone správy, prípadnú pokutu vymáhať na správcovi/. Nevidím riešenie niečo rozmazávať, ale riešiť a v tomto prípade čo najskôr.

    daňové priznanie za predchádzajúce roky

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.