Chystám smernicu (alebo nejakú podobnú formu by to malo mať) pre zamestancov. Okrem toho ako sa bude čo robiť pri manuálnych prácach aj administratíve.. (do dnes sme to mali iba v rámci internej pošty, nepodpisovalo sa a bol to len taký "akože" podklad, ak by dačo nové sa vyskytlo a nevedeli by to urobiť), tento krát by som tam chcela doplniť porušenia disciplíny a aj postihy za tieto veci.
Chcela by som sa opýtať, či je to vôbec možné a na základe akého zákona/paragrafu sa viem oprieť ak by sme chceli toto:
1. Obmedziť používanie osobných telekomunikačných prostriedkov (mobily, notebooky, laptopy zamestnancov ) v rámci práce. Teraz nie, že nemôžem si vybaviť telefonát ak je to potrebné (no ale čo je potrebné/nutné?), ale máme tu mladých, čo sú na tom nalepení non-stop.. popri nosení tovaru, práci, balení behajú pomedzi palety/regále s telefónom pod bradou (nebezpečenstvo úrazu/ škody na majetku lebo bežne im to padne + znečistenie, keďže máme dosť špecifický tovar). Dokonca sa mi stalo, že prídem k baličovi a on medzi obrazovkou, káblami, páskami a neviem čím na stole 1,5x1,5 metra natrepaný aj svoj notebook a veselo si chatuje. Podla mňa by sa na to dalo dať aj pod BOZP.
2. Upratovanie priestorov po sebe (tj. jedna slečna má svoju kanceláru + wc, kuchynka. Skladník je tiež sám a má všetko toto svoje. Ani jeden nepohne ani prstom a stava sa, že to tam upratujem ja keď prídem robiť výplaty a pod., lebo neupracú aj mesiac) V zmluve majú udržiavanie čistoty a starostlivosť o priestory, ale viditeľne to nie je dosť.
3. Svojvoľné opúšťanie pracoviska
4. Návštevy v práci
5. Zrážky zo mzdy (resp. nie z minimálnej, ale z odmien), ak porušia nejaké pravidlá iba na základe upozornenia? (Toto fakt neviem, počula som o tom od kolegyne, ale v živote neriešila)
Akú formu by ste tomu dali? Iba na papier a každému do zložky pracovnej podpísané založiť? Je to možné? Mám ku všetkému vyloviť nejaký paragraf,alebo im tam môžem určiť niečo aj ako "želanie zamestnávateľa"?