Zavrieť

Porady

U starej Blažkovej

taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
Táto téma, je pre všetkých ktorí radi diskutujú, vadia, debatujú, prekárajú sa, či inakším spôsobom sa venujú politickým témam a zároveň nechcú przniť iné témy
Naposledy upravil taiko : 10.12.14 at 22:32
vicktor vicktor

vicktor je offline (nepripojený) vicktor

ja si myslim, ze normalny clovek (moja manzelka nie celkom suhlasi) ...viac
V priebehu par desatroci = napr. 50 rokov asi ano, ale politici a optimisti by to chceli za 10 rokov, co je nerealne.
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

vicktor
V priebehu par desatroci = napr. 50 rokov asi ano, ale politici a optimisti by to chceli za 10 rokov, co je nerealne.
Presne. Za 10-20-30 rokov bude stále viac áut na cestách ešte s klasickým pohonom. Nevravím, že za tých 30 rokov pri predaji nových áut to nebude opačne /mozno z autosalonov vyjde viac elektra + hybridov akob s konvencnym pohonom/, ale tie autá, čo sa dnes, zajtra, za 10 rokov vyrábajú budú ešte ďalších 15-20 rokov slúžiť, takže sa proste "nevyparia".
Naposledy upravil Nandrolon : 22.02.18 at 16:12
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Čítam diskusiu a slzy mi tečú od smiechu :-)))))))))))))

"No tak to se přece dá vyřešit diesel-agregátem v kufru, ne?"
-----------------------------------------------------------------------------
"Opět jsem potkal na dálnici (tentokrát R35) teslu S jak se ploužila v pravém pruhu mezi náklaďáky. Evidentně jel eko rally, aby dojel k nabíječce. Čili celá jízda v elektrokáře je boj o dojetí k nabíječce. Může mi někdo vysvětlit co vede člověka k tomu, aby si za dvaapůl mega koupil auto se kterým pak bojuje jak trosečník o přžití. To je sadomasochismus."
--------------------------------------------------------------------------------
"http://dfens-cz.com/elektromodebilita/"
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Sranda. Jar88 tu furt čapí, ziada informacie /ked ho clovek nachyta pri nevedomosti/. Ked mu ich clovek poskytne, zmizne ako gafor.
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
jar88
Nandrolon
jar88
Zabudol som spomenúť, že som zatiaľ neriešil rekuperáciu.
Potrebujem to napojiť na nejaký zotrvačník a potom si to poriešim.
To, čo ty máš na stole ja mám v cca 12-tich elektro-vetroňoch, v prvom od roku 2008.
Akurát je to trošku elegantnejšie, menšie, ľahšie a hlavne spoľahlivejšie riešenie. Naviac o telemetrické čidlá, výškomery, snímače teploty, snímače napätia, prúdové senzory. A hlavne obojsmerná komunikácia na frekvencii 2,4 GHz.
Zjavne si nepochopil o čom píšem a čo vlastne riešim. Nevadí.
Ale rád by som sa vrátil k tej tvojej narážke, že ako to dopadlo s elektromobilom v Dánsku, či vlastne v Nórsku.
Čo si tým vlastne myslel?
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/...ravdu-nepujde/
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/...uta-kde-se-da/

Nakoniec to fakt dopadne tak, že keďže nie sú rozvody, tak pri každej pumpe postavia maličkú uhoľnú minielektráreň a bude vymaľované.
Zástanci si totiž neuvedomujú, z čoho sa tá elektrika "vo väčšine" vlastne vyrába :-)
Takže buď rozkopať mestá a postaviť novú sieť supervýkonných rozvodov, ktoré budú napojené na novovybudované elektrárne, alebo to ťahať vo vzduchu tak, ako v minulosti.
Nehovorím, že elektrovozidlá sú blbosť, nech si jazdia, ale ak si nekto myslí že v priebehu pár desaťročí nahradia benzín a naftu, tak je to naivný snilko.
ps: keby niektoré krajiny lokálne nedotovali nákup elektrovozidiel tak by ich bolo oveľa menej.
A to nehovorím, že automobilky majú celkové emisné kvóty, takže ak chcú predávať "normálne autá", napr. SUV, tak musia pustiť do obehu pár hybridov, prípadne elektro, aj keby ich mali rozdať zadarmo. Politika Bruselu nepustí.
To má byť, akože k tomu Nórsku?
Zabudol si na fakt, že Nórsko má 95% elektriny z vodných elektrární.
Naviac sa tu odvolávaš na články, ktoré naozaj veľmi tendenčne popisujú iba nedostatky v súvislosti s elektromobilom. Pritom tie nedostatky a problémy vytvorili výhradne socialistický a zelení politici. Nie výrobcovia elektromobilov.
Tiež sa vyjadruješ, že elektro je dotované štátom, čo vôbec nieje pravda.
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Norsko ma vacsinu zelenej elektriny, tie minielektrarne som vyeskaloval na nase podmienky.
Zeby v Norsku nebolu dotovane? zeby sa na dotacie neskladali prave ti, ktori elektroauto nemaju? Neverim ti ani to, ze si Jar!
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

pavol54
jar88

Pravdou je, že má asynchrónny motor, ale napájaný JS prúdom. Jednosmerným a nie striedavým, ako si vo svojej sladkej nevedomosti tvrdil.
v čom vidíš problém a lebo unikum? Nevedomý je autor článku tesla magazín lebo ten tvrdil že je poháňaný trojfázovým motorom Inak asynchrónnemu motoru je jedno či ho napájaš striedavým alebo jednosmerným napätím Dôkaz : asynchrónny motor roztočíš pomocou fázového oneskorenia prichádzajúceho na cievky idúce za sebou teda jednou fázou striedavou ho neroztočíš na to musíš mať oneskorovací kondenzátor. Ak by som pripojil jednosmerné napätie cez oneskorovací kondenzátor tak ho teoreticky roztočím. Len ty si tvrdil ak je v batérii jednosmerný prúd, tak v TESLE je to naopak takže výstup z BATÉRIE je podľa teba striedavý prúd?
JAR88 - ty radšej sa ani nevyjadruj o niečom, o čom nemáš ani paru...
Pali - aj TY píšeš hlúposti o JS napätí.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Asynchr%C3%B3nny_motor
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Na kryptošialenstve chce zarobiť každý. Reálna hodnota Bitcoinu je však nula.
https://finweb.hnonline.sk/financie-a-burzy/1671573-

Doporučujem to video pozrieť. Zvlašť pre tych, čo si myslia, že centrálne banky vraj požičiavaju peniaze. Je to asi na 6:38. Je to mytus. Centralne banky iba určuju podmienky, teda zakladné urokové sadzby.
Naposledy upravil duves : 22.02.18 at 18:36
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

misoft
pavol54
jar88

Pravdou je, že má asynchrónny motor, ale napájaný JS prúdom. Jednosmerným a nie striedavým, ako si vo svojej sladkej nevedomosti tvrdil.
v čom vidíš problém a lebo unikum? Nevedomý je autor článku tesla magazín lebo ten tvrdil že je poháňaný trojfázovým motorom Inak asynchrónnemu motoru je jedno či ho napájaš striedavým alebo jednosmerným napätím Dôkaz : asynchrónny motor roztočíš pomocou fázového oneskorenia prichádzajúceho na cievky idúce za sebou teda jednou fázou striedavou ho neroztočíš na to musíš mať oneskorovací kondenzátor. Ak by som pripojil jednosmerné napätie cez oneskorovací kondenzátor tak ho teoreticky roztočím. Len ty si tvrdil ak je v batérii jednosmerný prúd, tak v TESLE je to naopak takže výstup z BATÉRIE je podľa teba striedavý prúd?
JAR88 - ty radšej sa ani nevyjadruj o niečom, o čom nemáš ani paru...
Pali - aj TY píšeš hlúposti o JS napätí.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Asynchr%C3%B3nny_motor
Vieš čo znamená TEORETICKY? Ale nedokážeš vylúčiť že by sa nedal uviesť do pohybu motor pomocou jednosmerného (Ak privedieš postupne za sebou na každú cievku a tento postupne prerušíš tak ho uvedieš do pohybu (v princípe cievke je to jedno ) chce to trocha predstavivosti a poštudovať princíp funkcie jednosmerných motorov a striedavých motorov ujo gugl napovie keď treba.
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

duves
Na kryptošialenstve chce zarobiť každý. Reálna hodnota Bitcoinu je však nula.
https://finweb.hnonline.sk/financie-a-burzy/1671573-

Doporučujem to video pozrieť. Zvlašť pre tych, čo si myslia, že centrálne banky vraj požičiavaju peniaze. Je to asi na 6:38. Je to mytus. Centralne banky iba určuju podmienky, teda zakladné urokové sadzby.
No jasné už tomu rozumiem.
Veď aj zem sa otáča len preto, aby bolo ráno a potom aj večer.
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

pavol54
misoft
pavol54
jar88

Pravdou je, že má asynchrónny motor, ale napájaný JS prúdom. Jednosmerným a nie striedavým, ako si vo svojej sladkej nevedomosti tvrdil.
v čom vidíš problém a lebo unikum? Nevedomý je autor článku tesla magazín lebo ten tvrdil že je poháňaný trojfázovým motorom Inak asynchrónnemu motoru je jedno či ho napájaš striedavým alebo jednosmerným napätím Dôkaz : asynchrónny motor roztočíš pomocou fázového oneskorenia prichádzajúceho na cievky idúce za sebou teda jednou fázou striedavou ho neroztočíš na to musíš mať oneskorovací kondenzátor. Ak by som pripojil jednosmerné napätie cez oneskorovací kondenzátor tak ho teoreticky roztočím. Len ty si tvrdil ak je v batérii jednosmerný prúd, tak v TESLE je to naopak takže výstup z BATÉRIE je podľa teba striedavý prúd?
JAR88 - ty radšej sa ani nevyjadruj o niečom, o čom nemáš ani paru...
Pali - aj TY píšeš hlúposti o JS napätí.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Asynchr%C3%B3nny_motor
Vieš čo znamená TEORETICKY? Ale nedokážeš vylúčiť že by sa nedal uviesť do pohybu motor pomocou jednosmerného (Ak privedieš postupne za sebou na každú cievku a tento postupne prerušíš tak ho uvedieš do pohybu (v princípe cievke je to jedno ) chce to trocha predstavivosti a poštudovať princíp funkcie jednosmerných motorov a striedavých motorov ujo gugl napovie keď treba.
Presne tak pavol54 a nie len teoreticky.
Tesla tak funguje, ale pomocou výkonných polovodičových komponentov.
Trojfázový elektromotor napája jednosmerným prúdom, ale v presne stanovenej frekvencii s presným nastavením prúdu a to v presne stanovenom čase a podľa momentálnej potreby elektromotora.
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

pavol54
misoft
pavol54
jar88

Pravdou je, že má asynchrónny motor, ale napájaný JS prúdom. Jednosmerným a nie striedavým, ako si vo svojej sladkej nevedomosti tvrdil.
v čom vidíš problém a lebo unikum? Nevedomý je autor článku tesla magazín lebo ten tvrdil že je poháňaný trojfázovým motorom Inak asynchrónnemu motoru je jedno či ho napájaš striedavým alebo jednosmerným napätím Dôkaz : asynchrónny motor roztočíš pomocou fázového oneskorenia prichádzajúceho na cievky idúce za sebou teda jednou fázou striedavou ho neroztočíš na to musíš mať oneskorovací kondenzátor. Ak by som pripojil jednosmerné napätie cez oneskorovací kondenzátor tak ho teoreticky roztočím. Len ty si tvrdil ak je v batérii jednosmerný prúd, tak v TESLE je to naopak takže výstup z BATÉRIE je podľa teba striedavý prúd?
JAR88 - ty radšej sa ani nevyjadruj o niečom, o čom nemáš ani paru...
Pali - aj TY píšeš hlúposti o JS napätí.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Asynchr%C3%B3nny_motor
Vieš čo znamená TEORETICKY? Ale nedokážeš vylúčiť že by sa nedal uviesť do pohybu motor pomocou jednosmerného (Ak privedieš postupne za sebou na každú cievku a tento postupne prerušíš tak ho uvedieš do pohybu (v princípe cievke je to jedno ) chce to trocha predstavivosti a poštudovať princíp funkcie jednosmerných motorov a striedavých motorov ujo gugl napovie keď treba.
myslíš motor označovaný ako BLDC? Teda po slovensky - bezkartáčový jednosmerný motor s elektronicky riadenou komutáciou? častokrát označovaný ako AC motor?
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
jar88
No jasné už tomu rozumiem.
Veď aj zem sa otáča len preto, aby bolo ráno a potom aj večer.
Zabudol si na poludnie.
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

Nandrolon
pavol54
misoft
pavol54
jar88

Pravdou je, že má asynchrónny motor, ale napájaný JS prúdom. Jednosmerným a nie striedavým, ako si vo svojej sladkej nevedomosti tvrdil.
v čom vidíš problém a lebo unikum? Nevedomý je autor článku tesla magazín lebo ten tvrdil že je poháňaný trojfázovým motorom Inak asynchrónnemu motoru je jedno či ho napájaš striedavým alebo jednosmerným napätím Dôkaz : asynchrónny motor roztočíš pomocou fázového oneskorenia prichádzajúceho na cievky idúce za sebou teda jednou fázou striedavou ho neroztočíš na to musíš mať oneskorovací kondenzátor. Ak by som pripojil jednosmerné napätie cez oneskorovací kondenzátor tak ho teoreticky roztočím. Len ty si tvrdil ak je v batérii jednosmerný prúd, tak v TESLE je to naopak takže výstup z BATÉRIE je podľa teba striedavý prúd?
JAR88 - ty radšej sa ani nevyjadruj o niečom, o čom nemáš ani paru...
Pali - aj TY píšeš hlúposti o JS napätí.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Asynchr%C3%B3nny_motor
Vieš čo znamená TEORETICKY? Ale nedokážeš vylúčiť že by sa nedal uviesť do pohybu motor pomocou jednosmerného (Ak privedieš postupne za sebou na každú cievku a tento postupne prerušíš tak ho uvedieš do pohybu (v princípe cievke je to jedno ) chce to trocha predstavivosti a poštudovať princíp funkcie jednosmerných motorov a striedavých motorov ujo gugl napovie keď treba.
myslíš motor označovaný ako BLDC? Teda po slovensky - bezkartáčový jednosmerný motor s elektronicky riadenou komutáciou? častokrát označovaný ako AC motor?
"Takto z hlavy ti to nepoviem" (v poslednej dobe na pracovisku obľúbený citát z relácie z ulice) Len som vyhrabal niečo zo zo základov elektrotechniky na VŠ tak širokospektrálny obor musel dať základy (pochopiť princípy fungovania) zo všetkého a potom sa išlo na špecializáciu, takže moja odbornosť skončila znalosťou že elektrina bezpečne zabíja a od tej čo najďalej.
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

jar88
pavol54
misoft
pavol54
jar88

Pravdou je, že má asynchrónny motor, ale napájaný JS prúdom. Jednosmerným a nie striedavým, ako si vo svojej sladkej nevedomosti tvrdil.
v čom vidíš problém a lebo unikum? Nevedomý je autor článku tesla magazín lebo ten tvrdil že je poháňaný trojfázovým motorom Inak asynchrónnemu motoru je jedno či ho napájaš striedavým alebo jednosmerným napätím Dôkaz : asynchrónny motor roztočíš pomocou fázového oneskorenia prichádzajúceho na cievky idúce za sebou teda jednou fázou striedavou ho neroztočíš na to musíš mať oneskorovací kondenzátor. Ak by som pripojil jednosmerné napätie cez oneskorovací kondenzátor tak ho teoreticky roztočím. Len ty si tvrdil ak je v batérii jednosmerný prúd, tak v TESLE je to naopak takže výstup z BATÉRIE je podľa teba striedavý prúd?
JAR88 - ty radšej sa ani nevyjadruj o niečom, o čom nemáš ani paru...
Pali - aj TY píšeš hlúposti o JS napätí.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Asynchr%C3%B3nny_motor
Vieš čo znamená TEORETICKY? Ale nedokážeš vylúčiť že by sa nedal uviesť do pohybu motor pomocou jednosmerného (Ak privedieš postupne za sebou na každú cievku a tento postupne prerušíš tak ho uvedieš do pohybu (v princípe cievke je to jedno ) chce to trocha predstavivosti a poštudovať princíp funkcie jednosmerných motorov a striedavých motorov ujo gugl napovie keď treba.
Presne tak pavol54 a nie len teoreticky.
Tesla tak funguje, ale pomocou výkonných polovodičových komponentov.
Trojfázový elektromotor napája jednosmerným prúdom, ale v presne stanovenej frekvencii s presným nastavením prúdu a to v presne stanovenom čase a podľa momentálnej potreby elektromotora.
No vidíš toto si mohol takto opraviť hneď, lebo jeden nevie či išlo o popletenie slovosledu čo dá iný význam alebo medzery v znalostiach.
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

misoft
Nandrolon
pavol54
jar88
Nandrolon
jar88
Nandrolon
Projekty Elona Muska sú v prvom rade na pravidelné získavanie dotácií.
Dotácií?
A od koho že?
Od Austrálskej vlády?
Od NASA?
Toto budem s dovolením citovať, nakoľko si zase ukázal "čo si zač".
Akosi sa k tomu opakovanému citovaniu nemáš.
Tak skúsim ja s dovolením.
------------------------------
Na začiatku si tvrdil, že projekty Elona Muska sú v prvom rade zamerané na získavanie dotácií. Zjavne si tým chcel poukázať na podobnosť s našimi "veľkopodnikateľmi", ako napríklad Široký.
Ak by Váhostav mal výsledky, ako SpaceX, tak by za 300 miliónov vybudoval diaľnicu do Košíc celú a ešte k tomu štvorprúdovú v oboch smeroch. Naviac tí, čo by pre Váhostav robili nejakú zákazku, by už boli za vodou a nie v dlhoch, pre jej nezaplatenie.
Musím priznať, že aj mne pripadalo riešenie pohonu TESLA na hlavu. Veď v škole nás predsa učili, že máme elektromotor na striedavý a na jednosmerný prúd. Že v zásuvke je striedavý a v batérii jednosmerný.
No a v TESLE to ide aj naopak.
Preto si myslím, že vždy je lepšie myšlienku najskôr posúdiť, ako s fleku odmietnuť.
"čo si zač"
" No v TESLE to ide naopak", teda podľa teba batéria je tam na striedavý prúd? Ako to dosiahol nehodíš vysvetlenie?
Nie, on považuje za nadľudský vesmírny zázrak, že batérie, z ktorých ide iba plus a mínus sú schopné napájať striedavý motor, do ktorého idú 3 káble. Zabudol, že existujú regulátory, ktoré riadia chod motora, vrátane jeho akcelerácie a aj motorovej brzdy. Asi mu to brat modelár zabudol vysvetliť čo znamená časovanie motora, motorová brzda, ktorú riadi regulátor.
Okrem regulátorta je tam menič, ktorý mení JS prúd na SS prúd - preto môže Tesla mať striedavé elektromotory.
Tesla má asynchrónny štvorpólový motor.
(https://www.teslamagazin.sk/tesla-mo...a%20prevodovka)
Pavol54,
misoft nás napomenul, aby sme nepísali hlúposti. Neviem čo konkrétne považoval za hlúposti, keď nikto z nás nenapísal takú hlúposť, ako misoft.
Vraj Tesla používa nejaký menič, ktorý mení jednosmerný prúd na striedavý a preto môže mať striedavé motory.
Takže, byť na mieste misofta, držím hubu a niekde v kúte šúcham nožičkami.
A o tom spomenutom "regulátore", radšej ani nepíšem.
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

pavol54
jar88
pavol54
misoft
pavol54
jar88

Pravdou je, že má asynchrónny motor, ale napájaný JS prúdom. Jednosmerným a nie striedavým, ako si vo svojej sladkej nevedomosti tvrdil.
v čom vidíš problém a lebo unikum? Nevedomý je autor článku tesla magazín lebo ten tvrdil že je poháňaný trojfázovým motorom Inak asynchrónnemu motoru je jedno či ho napájaš striedavým alebo jednosmerným napätím Dôkaz : asynchrónny motor roztočíš pomocou fázového oneskorenia prichádzajúceho na cievky idúce za sebou teda jednou fázou striedavou ho neroztočíš na to musíš mať oneskorovací kondenzátor. Ak by som pripojil jednosmerné napätie cez oneskorovací kondenzátor tak ho teoreticky roztočím. Len ty si tvrdil ak je v batérii jednosmerný prúd, tak v TESLE je to naopak takže výstup z BATÉRIE je podľa teba striedavý prúd?
JAR88 - ty radšej sa ani nevyjadruj o niečom, o čom nemáš ani paru...
Pali - aj TY píšeš hlúposti o JS napätí.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Asynchr%C3%B3nny_motor
Vieš čo znamená TEORETICKY? Ale nedokážeš vylúčiť že by sa nedal uviesť do pohybu motor pomocou jednosmerného (Ak privedieš postupne za sebou na každú cievku a tento postupne prerušíš tak ho uvedieš do pohybu (v princípe cievke je to jedno ) chce to trocha predstavivosti a poštudovať princíp funkcie jednosmerných motorov a striedavých motorov ujo gugl napovie keď treba.
Presne tak pavol54 a nie len teoreticky.
Tesla tak funguje, ale pomocou výkonných polovodičových komponentov.
Trojfázový elektromotor napája jednosmerným prúdom, ale v presne stanovenej frekvencii s presným nastavením prúdu a to v presne stanovenom čase a podľa momentálnej potreby elektromotora.
No vidíš toto si mohol takto opraviť hneď, lebo jeden nevie či išlo o popletenie slovosledu čo dá iný význam alebo medzery v znalostiach.
Veľa krát ste ma tu svorne napádali, že vševedko, truhlík, náš génius a podobne a nie raz som vám na to odpovedal, že sú aj veci, ktoré neovládam. Napríklad, angličtinu, elektriku a podobne.
O elektriku a elektroniku som sa nikdy veľmi nezaujímal, ale zapojiť istič, vypínač, elektromotor, alebo prefázovať trojfázový elektromotor, som vedel už ako malý chalan. Ale aj napriek tomu, som sa sám považoval za neznalého.
pavol54 pavol54

pavol54 je teraz online pavol54

Neviem sa k tomu vyjadriť, nepoznám konštrukčné prevedenie tohoto vozidla doteraz som sa v tejto problematike vyjadroval z hľadiska princípu funkcie, niekedy ani novinári nevedia čo rešeršli.
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

duves
jar88
No jasné už tomu rozumiem.
Veď aj zem sa otáča len preto, aby bolo ráno a potom aj večer.
Zabudol si na poludnie.
Nie nezabudol, to bola moja čistá neznalosť. Nevedel som, že ti treba spomenúť aj poludnie.
Ale vyzerá to tak, že ty si zabudol na polnoc.
------------------------------------------------------
Ale aj tak dúfam, že si to ako tak pochopil.
PS:
Nenechávaj sa zavádzať takými bludmi, aké prezentuje to video.

Skús radšej pogugliť niečo o globalizácii a antiglobalistoch.
OSN, MMF, GATT, WTO a podobné hlúposti, ti už zrejme ani netreba spomínať.
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať