Zavrieť

Porady

Reklamovať nový tovar, ktorý sa nedá nosiť ? (bižutéria-náhrdelník)

Ahojte. Chcem sa poradiť : Predvčerom som si kúpila v kamen. obchode (SIX) náhrdelník. Keď som prišla domov, vymontovala som ho z takej visačky, že si ho idem vyskúšať k šatám. Keď som si ho ale dala na krk, tak vôbec nesedí - náhrdelník má na dekolte ležať,ale on sa po zapnutí vytočí smerom dolu,do zeme (keďže podstata celého náhrdelníka je v tom, že má pekne "ležať" na dekolte, tak tu sa komponenty vykrútia smerom do zeme (hrubý je asi 4-5 cm). Čiže je úplne nepoužiteľný.
V predajni som hneď včera bola, najskôr mi predavačka odvrkla, že žiaľ bohu, jedine na reklamáciu /ja som to práveže nechcela riešiť reklamáciou a administratívou, mne stačí v hodnote si vybrať aj niečo iné/. Potom mi však povedala, že si môžem vybrať, ale "iba náhrdelník v tej sume". Keďže z toho chabého výberu tam nič nemali, tak mi ponúkla, že to mám dať na reklamáciu. /Nemala som práve čas vypisovať doklady, tak som sa dohodla, že sa stavím cez víkend/.
Je to vôbec uplatniteľné?

Ďakujem.
Naposledy upravil byverine : 17.12.14 at 08:19
6 komentárov     zbaliť
ivka70 visacka, visiet rovnako ako vidiet a vitat... makke i ....
byverine "visačka" opravená
ivka70 A to si si ho v obchode nemohla skusit zavesit na krk?
Ja by som to bez toho nekupila ....
byverine O visačku to bolo pripevnené latexovým lankom. Preto sa to vyskúšať normálne nedalo...
misoft A nenormálne dalo? Uvedom si jedno: TY si zákazník, Ty máš právo vyskúšať. Personál je POVINNÝ ho ukázať a predviesť. Na nejaké lanko sa ty môžeš zvysoka toto oné....
TY SI PÁNOM!
Môj prípad: kupoval som súpravu bižutérie so Swarovski kameňmi. Bola tá sada v ozdobnej kazete zabalená a výrobcom prelepená. Chcel som vidieť. Predávačka BEZ SLOVA to otvorila a jednotlivé kusy som mohol skúšať, ako som chcel, obzerať. Potom ich (síce krvopotne ) opäť uložila späť a prelepila SVOJOU nálepkou. Takže nie že sa nedalo, Tvoja slabosť a možno i neochota obsluhy to "akože" od výrobcu rozbaliť.
byverine Jasné, človek sa učí celý život. Ja som nechcela dodatočne radiť, čo som mala spraviť, lebo určite človek kupuje vec s tým, že to bude zlé...že?
Nemám problém, keby mi vymenili za rovnaký kus, ktorý by to napríklad nerobil, avšak taký nemajú, a ani nič iné sa nedá vymeniť, aj keby som si možno drahšiu vec s kľudom angličana vybrala ...takže s ich ochotou ma zhnusili ako zákazníčku (lebo predavačky sú ochotné len do výšky svojho platu ako dobre vieme - overené )
Ale druhýkrát tam už nakupovať nepôjdem, aj keď som si tam doteraz veľmi rada kupovala ich výrobky /samozrejme: dodnes ale nebol ani žiadny problém/. Ďakujem aj za takúto radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    V prvom rade ste urcite mali tovar vyskusat, kazda firma to jednoducho musi umoznit. Ak ste sa neucinili, stale si mozete vybrat v tej cene iny tovar, pripadne nieco drahsie a zvysok doplatite (kazda seriozna spolocnost to umoznuje). Odpoved predavacky, ze si mozete vybrat iba nahrdelnik nie je na mieste, kedze samotnej firme je jedno, ci vy kupite nahrdelnik za 10e alebo nausnice za 10e. Co sa tyka reklamacie, tak s vysokou pravdepodobnostou neuspejete, kedze tovar po zakupeni nebol poskodeny a nemal ziadne ine vady.
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    byverine Ďakujem krásne za Vašu odpoveď.
    timotej nesuhlasil by som, ze nemate sancu na reklamaciu, sice nebol poskodeny, ale nezodpovedal ucelu, ak mal splnat konkretny ucel, napr. bol vyobrazeny, akym sposobom sa umiestnuje na dekolt a nedrzi tak, v podstate to je vada vyrobku
    Peter Parajos Vzhľadom na konkrétny obchod (six), kde sa nevyobrazuje spôsob umiestnenia na dekolt, ostáva len možnosť buď tovar vyskúšať alebo aspoň tovar ohmatať, zistiť pružnosť, elasticitu a pod. Posledná možnosť je zobrať zakúpený náhrdelník do obchodu a požiadať predavačku, aby Vám ukázala rovnaký náhrdelník a samozrejme vy si to vyskúšate. Ak tento náhrdelník bude v poriadku, v tom prípade pôvodne zakúpený náhrdelník možno reklamovať ako vadný.
    byverine Veď práve, ja si dám záležať, nekupujem niečo, čo potom napríklad nechcem a idem skúšať na predajcu výmeny a pod. ... Nie som na to odkázaná, ale výrobok, ktorý som si kúpila nemôžem nosiť
    Peter Parajos V tom prípade môžete skúsiť tú reklamáciu, nič za to nedáte a možno v záujme zachovania dobrého mena nebudú namietať
      zbaliť

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    Keď som prišla domov, vymontovala som ho z takej vysačky, že si ho idem vyskúšať k šatám. Keď som si ho ale dala na krk, tak vôbec nesedí - náhrdelník má na dekolte ležať
    ...
    Čiže je úplne nepoužiteľný.
    Hm... nie som síce ženská, bižu nenosím.
    ALE
    Onehdá som si kupoval (presnejšie manželka mi ) zlatú retiazku...takú klasickú. V zlatníctve som nechal predavačku, nech mi pekne krásne ten patent sama zapne na krku.

    Otázka znie teraz úplne inak..." Kto je nepoužiteľný a nie čo je nepoužiteľné!"...nakoľko vyskúšať sa dal náhrdelník aj v predajni, či bude sedieť (na šatách nezáleží), lebo aj tam by sa skrútil a nie iba doma.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    byverine Ja som si ho len priložila. Dokonca aj predavačka mi povedala, že by to nepovedala, že to bude robiť/ to vykrútenie/. Ja netvrdím, že sa chcem biť o vrátenie peňazí. Keďže už aj v Tescu vymieňajú jogury , zostala som zaskočená, keď mi povedala, že to nejde vrátiť, vymeniť, ani poukážka. Netvrdím, že to nie je povinnosťou predávajúceho.
    Mojou otázkou ale stále je, či to reklamovať, kvôli tomu, že je tovar nenositeľný? Či som si niečo skúšala-neskúšala...to nie je zasa povinnosťou kupujúceho. Kúpila som tovar, ktorý pri predaji neniesol známky „nenositeľnosti“.
    lujza.j Kolko stala ta ozdoba?
    Peter Parajos Kupujúci nemusí vyskúšať tovar, avšak práve vyskúšaním zistí, či je pre neho tovar nositeľný alebo nie, čiže známka nenositeľnosti v tomto prípade odpadá.
    misoft V obchodoch je pravidlom, že ak to požiada zákazník, predávajúci je povinný mu výrobok ukázať a PREDVIESŤ jeho funkcie, teda i to, či bude "sedieť".... To za prvé. Zákazník nemusí, ale MÁ PRÁVO si výrobok pred kúpou vyskúšať, nechať predviesť jeho funkcie a používanie. Toto právo sa však nevzťahuje na hygienický balený tovar a osobnú bielizeň!
      zbaliť

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    kupovala si to v kamennom obchode, teda si mala možnosť ohmatať ho, skúsiť pevnosť, tvrdosť, ohybnosť. Pokiaľ nie je poškodený, nie je dôvod na reklamáciu.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    byverine Reklamáciu mi navrhla predavajúca, preto sa pýtam, pretože viem, že reklamácia sa uplatňuje na poškodený tovar.
    Takže ok, skúsim, uvidím
    jslancik reklamáciu nemajú dôvod vybaviť k tvojej spokojnosti. navrhla ti to iba preto, aby sa ťa zbavila Pôjde to mimo nej, nebude to musieť riešiť ona...
    mareko Tovar sa nedá nosiť - použiť na určený účel, teda je v a d n ý a máš právo ho reklamovať.
      zbaliť
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    jslancik a keď si kúpim špirálu, tak tiež budem reklamovať, že som čakal rovný kábel? Že s vzhľadom nie je zákazníčka spokojná, neznamená, že sa to nedá používať. Ak sa mi nehodia náušnice/okuliare/, lebo mám okrúhlu tvár a nie podlhovastú, tak je to dôvod na reklamáciu? Bol to kamenný obchod, mala možnosť skúšať. Ak nechcela, jej problém.
    kopretinka nemala povinnosť si to tam vyskúšať.vyskúšala si to doma a zistila,že sa to nedá používať,keďže to nemá tvar taký,ako by to malo mať.
    ona to nechce vrátiť,lebo sa jej to nepáči,ale preto,že to nie je také,aké to má byť.
    jslancik som prehliadol nejakú novelu od 17. 12. 2014? Už sa môže skúšať tovar z kamenných predajní doma, netreba si ho prehliadnuť/vyskúšať v obchode? no, to zásadne mení podmienky kamenných predajní A koľko dní sa môže takto skúšať doma?
    Tá cetka je taká istá, aká bola v obchode. nič viac, ani menej.
    Nechcela skúšať, nemusela skúšať. Ale obchod nemá najmenší dôvod zobrať to naspäť.
      zbaliť

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    V otázke píšeš, že si zakúpený náhrdelník " vymontovala z takej visačky ". Je taká možnosť, že si manipuláciou, vymontovaním sama skrútila náhrdelník a tým nedrží tvar. Možno stačí náhrdelník natvarovať, resp. vrátiť do pôvodného stavu.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft I to je možné, stačí, aby jedno očko, ohnivko bolo pretočené a už sa to chová úplne inak.
    byverine Nie, to myslím tak, že to bolo na visačke pripevnené latexovým lankom, ktoré som musela doma odstrihnúť. Čiže ani vyskúšať sa to vlastne nedalo v predajni, keďže to bolo zaistené lankom.
    Výrobok som nepoškodila, to už kontrolovala predávajúca.
    misoft Nuž ja teda neviem, ale ja keby som tam kupoval - tak by ma nejaká visačka s lankom nezaujímala. Chcem vyskúšať, tak vyskúšam. Je tam lanko? Personál - odstráň ho, ja uverujem tovar, o ktorý mám záujem. Predávajúci je (ak o to požiada zákazník) povinný tovar ukázať a predviesť!
      zbaliť
    jslancik 17.12.14 08:25 odstránil(a) z Porady

    Reklamovať nový tovar, ktorý sa nedá nosiť ? (bižutéria-náhrdelník)

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.